Endecy

Data: 2009-08-11 09:55:14
Autor: Roman Rumian
Endecy
Szanowni Państwo,

http://www.rp.pl/artykul/2,238804_Silva_rerum_Ziemkiewicza_.html

(...) Endecy – wcielone zło, wszystko, co w Polsce najgorsze, straszliwa emanacja polskiego katolickiego ciemnogrodu i antysemityzmu, mordercy Narutowicza i polscy faszyści. Duchy rozstrzelanych ponad pół wieku temu endeków do dziś wzbudzają takie przerażenie w licznych polskich intelektualistach, że z tego strachu gotowi są do najbardziej paskudnych zachowań, by wymienić tylko zakłamywanie historii (p. Gross) czy tłumienie wolności debaty publicznej. Mówiąc poważnie, czarna legenda endecji najusilniej tworzona jest przez ludzi głęboko umoczonych w stalinizm i inne komunistyczne brudy, którzy chcą w ten sposób wmówić sobie i innym, że jednak walczyli z czymś jeszcze gorszym.(...)

No, prawda, prawda.
Podobne, uzasadnione podejrzenia mam w stosunku do średniowiecza, w którym to zachwyt Bogiem spowodował żarliwą chęć nazwania go najbardziej zacofana epoką, co jest oczywiście bzdurą piramidalną. Co ciekawe, średniowiecze cieszy sie obecnie ogromnym zainteresowaniem, nie tylko historyków.

Ukłony

Roman Rumian

Data: 2009-08-11 01:26:20
Autor: Antenka
Endecy
Średniowiecze było piękną epoką. Do zakłamanego obrazu tego okresu
przyczynił się w pewnym stopniu - oczywiście między innym - Umberto
Ecco ze swoją powieścią "Imię Róży", wykoślawiajc jego obraz. To jedno
trzeba mu oddać, że gdyby nie mnisi benedyktyńscy i ich gorliwe
przepisywanie manuskryptów, gdyby nie ich biblioteki - ludzkość nie
poznałaby spuścizny wielu starożytnych pisarzy.

Antenka

Data: 2009-08-11 10:40:47
Autor: konserwator
Endecy

Użytkownik "Antenka" <sweet.blue_eyes@wp.pl> napisał w wiadomości news:9bf61aea-c867-4366-aaea-33b5d4223515o32g2000yqm.googlegroups.com...
[...]

Kompletnie sie z tym nie zgadzam.
ale dlaczego - musialbym napisac referat a zaraz wybiore sie nakarmic kotke na dzialce. Ma na imię Brumka i jest glodna.
I jak tam sie znajde powie mi kilka razy miał, miał miał....
Warto zyć by nakarmic kota....

Data: 2009-08-11 12:35:27
Autor: Antenka
Endecy
To napisz, chętnie przeczytam. Kicia nakarmiona? :)

Antenka

Data: 2009-08-12 17:44:39
Autor: Aron
Endecy
Czytam i nie wiem czy oczy mnie myla , sluch niedopisuje , czy ze schizofrenikami mam do czynienia ? .
Nie !!!,  ten kraj z takimi obywatelami moze byc tylko posmiechowiskiem swiata , jego intelektualna nisza i swiatowym skansenem wywolujacym smiech u wesolkow a pogarde u racjonalistow  !.
Wy naprawde zyjecie  w sredniowieczu a juz napewno macie mentalnosc wioskowego polglowka !.
Przerazajace !.
Zagluszanie koncertu Madonny , nawolywanie do dziesieciny na rzecz najwiekszych darmozjadow jakich swiat widzial , tesknota za sredniowieczem , obludne metody proby odkupywania grzechow nagminnym pielgrzymowaniem lub sredniowieczne maszerowanie w intencji , to dla was oltarze i jedyny sposob na jednanie sie z Bogiem . Szczerosc modlitwy ale nie tej z modlitewnika , nie tej bezmyslnie na ogol klepanej na przymusowej pod grozba smiertelnego grzechu  mszy , jest dla was obca i nieosoagalna . Zyjecie naprawde w sredniowieczu , kiedy to nie prawdziwa i szczera wiara lecz lek przed owladnietym schzofreniczna przypadloscia ksiedzem  kaze wam chodzoic do kosciola .  Czekac tylko kiedy rozpoczna sie ulicami naszych miast marsze biczownikow z "wyjcami" na czele z Antenkami , Rumianami , konserwatorami i innymi obezwlasnowolnionymi polmozgami .
Czy wy ludzie nie potraficie normalnie wierzyc w Boga  bez absurdalnych , oglupiajacych i pozbawiajacych godnosc "atrybutow awiary " wymyslonych przez nienasyconych wladzy i pieniedzy ludzi   ? . Czy  sadzicie , ze Jemu jest potrzebna ta nadeta i wymyslona przez pysznych i przepojonych niebotyczna godnoscia ksiezy otoczka ? , ze potrzebne Mu sa te kapiace od zlota oltarze wtedy , kiedy jego wierni chodza glodni i obdarci ? lub  nowe w iscie sredniowiecznym darzeniu do niepochamowanego namnozania sie budowane tzw. swiatynie w ktorych mieszkaja  i pysznia sie tylko Jego "zastepcy na ziemi " jak sami sie nazywaja , bo Jego tam napewno nie ma , Jego tam byc nie moze bo znaczyloby , zew zrownal sie z tymi ,ktorzy usiluja na Nim zbijac kapital ?.

Blumbergermajergold

Data: 2009-08-11 10:13:39
Autor: konserwator
Endecy

Użytkownik "Roman Rumian" <rumian.wytnij.@agh.edu.pl> napisał w wiadomości news:h5r882$t2$1news.agh.edu.pl...
[...]

daj nam Boze by czasy sredniowiecza wrocily!
czasy prawdy, honoru i prawa!

Data: 2009-08-11 11:23:23
Autor: jadrys
Endecy
konserwator pisze:

daj nam Boze by czasy sredniowiecza wrocily!
czasy prawdy, honoru i prawa!

I te płonące stosy, i ta dziesięcina, żyć nie umierać, szczególnie dla tych biedniejszych..

Data: 2009-08-11 02:44:55
Autor: Antenka
Endecy
On 11 Sie, 11:23, jadrys <C...@yahoo.com> wrote:
konserwator pisze:

> daj nam Boze by czasy sredniowiecza wrocily!
> czasy prawdy, honoru i prawa!

I te płonące stosy, i ta dziesięcina, żyć nie umierać, szczególnie dla
tych biedniejszych..

.. Inkwizycja zajmowała się heretykami, czyli ochrzczonymi w KK takimi
co odstąpili od wiary, nie zajmowała się natomiast inowiercami, a ci
przeważnie burzyli ówczesny porządek społeczny. Dlatego na ten
przykład król Hiszpanii rozprawił się z Żydami, wypędzając ich ze
swojego królestwa.

Antenka

Data: 2009-08-11 12:08:50
Autor: jadrys

konserwator pisze:

[...]

Zapomniałaś dodać że na polecenie inkwizycji ich wygonił.

Nie rozumiem - bronisz tego co wyczyniała inkwizycja?

Data: 2009-08-11 12:15:36
Autor: boukun
Endecy

konserwator pisze:

> [...]

przeważnie burzyli ówczesny porządek społeczny. Dlatego na ten
przykład król Hiszpanii rozprawił się z Żydami, wypędzając ich ze

Ochrzcić na siłę, a potem spalić... Ładna ta wiara katolicka.

boukun

Data: 2009-08-11 12:33:42
Autor: Antenka
Endecy
Mało wiecie boukun, mało wiecie o Średniowieczu. Widzi mi się
towarzyszu, że korzystaliście  z bardzo tendencyjnych, komuszych
podręczników.

Antenka

Data: 2009-08-11 09:35:38
Autor: Hans Kloss
Endecy
jadrys <CHE@yahoo.com> napisał(a):
I te płonące stosy,

Naczytałeś się debilnej propagandy. Jak kogoś spalili na stosie to o takim
wydarzeniu plotkowało pół Europy przez kilka lat.
ta dziesięcina, żyć nie umierać, szczególnie dla tych biedniejszych..

Dziesięcina? Oprzytomniej chłopie, to było 10 PROCENT, czyli tyle co nic.
Dzisiaj, lekko licząc, 80% twojego dochodu jest konfiskowane przez twoich
właścicieli.
J-23

Data: 2009-08-11 11:45:20
Autor: rAzor
Endecy
Użytkownik Hans Kloss napisał:
[...]

Policz dokładniej, a wyjdzie ci, ze te liberały i socjalizdy co teraz rządzą to krwiopijcy i łajzy jakich historia nie pamięta od czasów faraonów. :-)
--
Zabrać Platformie media, a sama zdechnie.
Dać PiSowi media - i sam się wykończy. he he he

Data: 2009-08-11 15:58:49
Autor: ColgatesBilly
Endecy
"rAzor" <huck-travelling-willbury@hotdog.au> wrote in message news:h5rei8$nk2$2news.onet.pl...
[...]

Teraz wlasnie sa czasy faraonow , a i Kaplani maja sie
jak najlepiej.
Ba, potrafia dzis nawet doprowadzac do ZACIEMNIENIA UMYSLOW ;)

Kol

Data: 2009-08-11 12:08:59
Autor: jadrys
Endecy
Hans Kloss pisze:
jadrys <CHE@yahoo.com> napisał(a):
I te płonące stosy,

Naczytałeś się debilnej propagandy. Jak kogoś spalili na stosie to o takim
wydarzeniu plotkowało pół Europy przez kilka lat.

A jednak "trochę" niewinnych poszło z dymem.

[...]

Ja nie mam panów, i nigdy nie miałem..
 Dziesięcina była tylko jednym z podatków.

Data: 2009-08-11 12:27:00
Autor: rAzor
Endecy
Użytkownik jadrys napisał:
Hans Kloss pisze:
[...]

Tylu co w XX-tym wieku?

Data: 2009-08-11 17:03:49
Autor: jadrys
Endecy
rAzor pisze:
Użytkownik jadrys napisał:
Hans Kloss pisze:
[...]

Pewnie - nie, ale to bez znaczenia, to nie licytacja..

Data: 2009-08-11 17:16:50
Autor: rAzor
Endecy
Użytkownik jadrys napisał:
rAzor pisze:
Użytkownik jadrys napisał:
Hans Kloss pisze:
[...]

Oczywiscie, ze nie - po prostu piszesz pierdoły, czerwona zarazo.

Data: 2009-08-11 17:42:13
Autor: jadrys
Endecy
rAzor pisze:
Użytkownik jadrys napisał:
rAzor pisze:
Użytkownik jadrys napisał:
Hans Kloss pisze:
[...]

No tak - w Twoich oczach średniowieczne  palenie na stosie usprawiedliwione, przecież zginęło od tego mniej ludzi niż w XX wieku..  Ech oszołomstwo kapitalistyczne..

Data: 2009-08-11 17:35:22
Autor: jadrys

Hans Kloss pisze:

[...]

Poza dziesięciną:
1/ pańszczyzna
2/Świętopietrze
3/Podymne
4/Myta
5/Pogłówne
6/ cła.

Data: 2009-08-11 22:27:51
Autor: plazoVic
Endecy
jadrys пишет:
Poza dziesięciną:
1/ pańszczyzna
2/Świętopietrze
3/Podymne
4/Myta
5/Pogłówne
6/ cła.

Ty to jestes zabawny.
Wszystko to co powyzej wymieniles bylo placone przez ten sam podmiot? :)

--
plazoVic

Data: 2009-08-12 08:03:07
Autor: jadrys
Endecy
plazoVic pisze:
jadrys пишет:
[...]

Oczywiście że nie, dla normalnego zjadacza chleba.. Jednak prowadząc interesy płaciłbyś wszystkie.

Data: 2009-08-12 13:37:27
Autor: plazoVic
Endecy
jadrys wrote:
Oczywiście że nie, dla normalnego zjadacza chleba.. Jednak prowadząc interesy płaciłbyś wszystkie.

Swietopietrze?????
Doucz sie chlopie.

--
plazoVic

"Wszyscy chcą naszego dobra. Nie dajcie go sobie zabrać" SJL

Data: 2009-08-12 15:33:27
Autor: jadrys
Endecy
plazoVic pisze:
jadrys wrote:
Oczywiście że nie, dla normalnego zjadacza chleba.. Jednak prowadząc interesy płaciłbyś wszystkie.

Swietopietrze?????
Doucz sie chlopie.

Świętopietrze płacili wszyscy, bez wyjątku, nawet żydzi zamieszkujący katolicki kraj.. :-P

Data: 2009-08-11 22:26:26
Autor: plazoVic
Endecy
jadrys пишет:
Dziesięcina była tylko jednym z podatków.

Wymien te pozostale.

--
plazoVic

Data: 2009-08-11 17:12:48
Autor: konserwator
Endecy

Użytkownik "jadrys" <CHE@yahoo.com> napisał w wiadomości news:h5rdag$j1i$1news.onet.pl...
konserwator pisze:

daj nam Boze by czasy sredniowiecza wrocily!
czasy prawdy, honoru i prawa!

I te płonące stosy, i ta dziesięcina, żyć nie umierać, szczególnie dla tych biedniejszych..

daj nam Boze placic tylko 10% podatkow!

Data: 2009-08-11 17:38:11
Autor: jadrys

konserwator pisze:

daj nam Boze by czasy sredniowiecza wrocily!
czasy prawdy, honoru i prawa!

I te płonące stosy, i ta dziesięcina, żyć nie umierać, szczególnie dla tych biedniejszych..

daj nam Boze placic tylko 10% podatkow!

W dzisiejszych czasach jest to niemożliwe.. Ale mimo tych wysokich podatków, dziś stopa życiowa jest znacznie wyższa niż w średniowieczu.

Endecy