Energia odnawialna a samochody.

Data: 2019-05-07 19:06:43
Autor: J.F.
Energia odnawialna a samochody.
Użytkownik "Jacek Maciejewski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:13eyr4psk9h1a$.6qkzdgmpvhvv$.dlg@40tude.net...
Tym co wyliczali że elektryki produkują więcej CO2 niż spalinówki
dedykuję ten link:
http://www.geekweek.pl/news/2019-05-07/energia-pozyskana-ze-zrodel-odnawialnych-pierwszy-raz-przewyzszyla-ta-z-wegla/
Jak jeszcze doliczyć do bilansu energię z atomówek, to większość jej w
Stanach pochodzi ze źródeł bezemisyjnych i to pomimo tego że Trump się
obraził na Porozumienie Paryskie i je wymówił.

https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/geos/us.html

Electricity - production:
4.095 trillion kWh (2016 est.)
country comparison to the world: 2

Electricity - consumption:
3.902 trillion kWh (2016 est.)

Electricity - exports:
9.695 billion kWh (2016 est.)

Electricity - imports:
72.72 billion kWh (2016 est.)

[mnie sie tu cos nie zgadza]

Electricity - installed generating capacity:
1.087 billion kW (2016 est.)

Electricity - from fossil fuels:
70% of total installed capacity (2016 est.)
This entry measures the capacity of plants that generate electricity by burning fossil fuels (such as coal, petroleum products, and natural gas), expressed as a share of the country's total generating capacity.

Electricity - from nuclear fuels:
9% of total installed capacity (2017 est.)

Electricity - from hydroelectric plants:
7% of total installed capacity (2017 est.)
country comparison to the world: 128

Electricity - from other renewable sources:
14% of total installed capacity (2017 est.)
This entry measures the capacity of plants that generate electricity by using renewable energy sources other than hydroelectric (including, for example, wind, waves, solar, and geothermal), expressed as a share of the country's total generating capacity.
[a warto pamietac, ze one nie pracuja na okraglo]

Cztery amerykanskie tryliony kWh, to bedzie jakies 11 mln MWh dziennie, a na rysunku masz ~2 mln MWh ze zrodel odnawialnych.

A reszta ?  Jesli nie z wegla, to z ropy i gazu :-)
No i z atomu i z wody, ale to niecale 20%.
Elektrownie wodne nawiasem mowiac zamykaja ... ale to raczej dlatego, ze malenstwa, bez wiekszego znaczenia.

A tak poza tym nie mowie nie, energia sloneczna piekna sprawa ... tylko ze my nie mamy Kaliforni, Florydy czy Teksasu.

A tak swoja droga, to ciekawe o co chodzi
-tak sie przejeli losem swiata ? Jakos watpie.

-wegiel im sie skonczyl ? Ponoc daleko od tego
  https://en.wikipedia.org/wiki/Coal

nawiasem mowiac, wydobycie nieco spadlo, ale konsumpcja spadla istotnie dopiero od 2015.
  Elektrownie, czy huty ?

-koks drozszy od mazutu ?

-run na energie odnawialna spowodowal nieoplacalnosc elektrowni weglowych ?
  Bo one lubia caly czas pracowac, a tu wahania duze ... gazowe duzo lepsze.

  co prawda u nich jest kolejny atut - mnostwo prądu idzie na chlodzenie.
  Jak jest malo slonca, to i zapotrzebowanie na prad spada.

A u nas oczywiscie wszystko odwrotnie :-(

Ale jakby tak na Saharze wodor produkowac ?

J.

Data: 2019-05-07 19:31:45
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Tue, 7 May 2019 19:06:43 +0200, J.F. napisał(a):

A tak swoja droga, to ciekawe o co chodzi
-tak sie przejeli losem swiata ?

Zaiste, komuś kto wbrew całemu światu robi spację przed pytajnikiem,
trudno uwierzyć że ktoś mógł się przejąć losem świata :)
--
Jacek
Błędy lekarzy leżą na cmentarzu, błędy nauczycieli siedzą w Sejmie.

Data: 2019-05-07 19:57:06
Autor: Mateusz Viste
On Tue, 07 May 2019 19:31:45 +0200, Jacek Maciejewski wrote:
[...]

To jeszcze nic! Najgorsi są ci, co nie stawiają kropki na końcu zdania.

Mateusz

Data: 2019-05-07 23:09:35
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia 07 May 2019 19:57:06 GMT, Mateusz Viste napisał(a):

To jeszcze nic! Najgorsi są ci, co nie stawiają kropki na końcu zdania.

Jeśli pijesz do mnie to wiedz że tzw. emotikon zastępuje kropkę na równi
z pytajnikiem czy wykrzyknikiem. Zapytasz pewnie gdzie to pisze, nie?
Otóż nigdzie i na tym polega urok nowości :)

Data: 2019-05-07 23:35:13
Autor: nadir
[...]

No ale sam walisz spacjami przed emotikonem, który zastępuje ponoć pytajnik. Więc o co chodzi?

Data: 2019-05-08 06:22:24
Autor: Mateusz Viste
On Tue, 07 May 2019 23:35:13 +0200, nadir wrote:

Jeśli pijesz do mnie to wiedz że tzw. emotikon zastępuje kropkę na
równi z pytajnikiem czy wykrzyknikiem. Zapytasz pewnie gdzie to pisze,
nie?
Otóż nigdzie i na tym polega urok nowości :)

Wiem, że odpowiadam nie na ten post co trzeba, niestety post Jacka do mnie nie dotarł - muszę więc posiłkować się postem kolegi nadir.

Jacku, rozumiem iż wprowadzasz nowe, lepsze zasady interpunkcji. Bardzo ambitne przedsięwzięcie - ale czy w takiej sytuacji, ganienie kogokolwiek za nieco odmienne (ale konsekwentne) podejście do pisowni nie jest hipokryzją?

Wracając do nowej reguły emotikonowej rozumiem, iż w ramach twojej zasady emotikon zastępuje jakikolwiek znak interpunkcyjny: kropkę, przecinek, znak zapytania itd. No ale co jeśli ktoś chciałby wstawić uśmieszek :) w środku zdania, np. dla nadania barwy? Jak ugryźć ten osobliwy problem?

Mateusz

PS2. nie wstawiłem kropki na końcu, za to dałem odstęp przed uśmieszkiem. Mam nadzieję, że prawidłowo.

Data: 2019-05-08 11:03:31
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia 08 May 2019 06:22:24 GMT, Mateusz Viste napisał(a):

[...]

Nie, nie. Nie jakikolwiek. Emotikon zastępuje kropkę na końcu zdania bo
umieszczenie tam kropki *i* emotikona (w dowolnej kolejności) psułoby
jego grafikę. Z tego samego powodu daję spację. Jej brak zbytnio by
"przyklejał" emotikon do ostatniego słowa, tworząc niefortunną całość. Na upartego można by kończyć zdanie tak, jak to następne. Ale mniej mi
się to podoba. :)
I oczywiście, można wstawiać uśmieszek gdzie kto chce, byle z jakimś
sensem i niekoniecznie musi on zastępować wtedy jakiś znak
interpunkcyjny.
Co do obszarów gdzie norma pisowni nie jest ustalona to dowolność jest
dozwolona. Jeśli natomiast jajogłowi od polszczyzny ustalili już że
spacji przed pytajnikiem nie ma być to nie ma i już. Ta cholerna spacja
mnie razi przy czytaniu jak jakiś smakowity błąd ortograficzny :)
I masz świętą rację - prawidłowa forma to "jest napisane" ale mowa
potoczna czy gwara też nie od macochy i ma swoje prawa. Pisanie tu
przypomina raczej mowę potoczną.
Nie ma ludzi bezbłędnych. Ja też czasem walnę kleksa i jak mi ktoś
przygada to sprawdzam w słowniku i jeśli ma rację to zjadam żabę w
milczeniu i potulnie. J.F. natomiast brnie w błąd mimo uwag, nie podając
jakiegokolwiek uzasadnienia.
Jako ciekawostkę mógłbym też podać jeden przykład w jakim na końcu
zdania nie stosuje się kropki :) Proste zdanie:
To było w 2000 r.
Czy kropka tam to jest ta wymagana przez koniec zdania czy przez
istnienie skrótu? Może pełni podwójną rolę a może powinny być dwie
kropki, jedna za drugą? Nawet nie wiem czy rzecz jest unormowana :)

Data: 2019-05-08 13:02:03
Autor: cef
[...]

Jak to bez uzasadnienia?
Przecież napisał kiedyś, że ze spacją mu się bardziej podoba
wygląd graficzny zdania.

Data: 2019-05-08 13:17:50
Autor: Liwiusz
W dniu 2019-05-08 o 13:02, cef pisze:

[...]

To niech się zajmie rysowankami (mogą być dla dzieci), a nie pisaniem, bo to drugie wyraźnie mu nie wychodzi.

--
Liwiusz

Data: 2019-05-10 12:53:45
Autor: J.F.
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qaudt0$kl2$1@news.icm.edu.pl...
[...]

Dopiero byscie sie zbulwersowali, jakbym zaczal pisac dla dzieci.
Dzieci powinny miec dobry przyklad :-)

J.

Data: 2019-05-08 13:23:45
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Wed, 8 May 2019 13:02:03 +0200, cef napisał(a):

[...]

Musiałem przeoczyć. Ale to dalej jest złamanie reguły, podobnie jak żeka
czy uwczesny.

Data: 2019-05-10 13:04:02
Autor: J.F.
Użytkownik "Jacek Maciejewski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:muvnrpoukmhq.1jxxl4zc18jg2.dlg@40tude.net...
[...]

Ale dlaczego ?
Skoro zastepuje kropke, to bez spacji !

[...]

Ortograf :-P

[...]

Taa ...
W 2000r. kupilem samochod.

Dobrze, ze mamy duze litery, bo by sie nikt nie zorientowal co jest co.

Ale przeciez małe litery to jakis barbazynski wynalazek:-P

J.

Data: 2019-05-10 11:53:09
Autor: Mateusz Viste
On Fri, 10 May 2019 13:04:02 +0200, J.F. wrote:
Ale przeciez małe litery to jakis barbazynski wynalazek:-P

Barbarzyński (skoro już nam się wątek ortograficzny zrobił).

Mateusz

Data: 2019-05-07 20:57:26
Autor: LordBluzg(R)
[...]

Ty się ciesz że usenet nie przenosi zapachu. Ktoś taki, kto umyślnie stawia spację przed pytajnikiem, nie dla siebie lecz dla innych, specjalnie by pierdział :)

--
LordBluzg(R)
                 <<<Pasek Grozy>>>

Energia odnawialna a samochody.