Energooszcz臋dna p艂yta pod ma艂y se rwer, miniatx - tania

Data: 2011-11-19 15:00:56
Autor: Tomasz Tybusz
Energooszcz臋dna p艂yta pod ma艂y se rwer, miniatx - tania
W dniu 2011-11-19 14:07, Sergiusz Rozanski pisze:
Wertuj臋 sie膰 w poszukiwaniu taniej p艂yty na ma艂y serwer (zarz膮dzanie ruchem w sieci, firewall,
bgp, dns, looking glass, troch臋 narz臋dzi do diagnostyki sieciowej). Obecnie t膮 funkcj臋 pe艂ni
stary p4, 1GB ram i skrawek dysku. Ma wad臋: du偶y, du偶o pr膮du, du偶o ciep艂a.
Szukam czego艣 ma艂ego (niekoniecznie 1U), ale ma艂e. Najlepiej chyba na jakim艣 atomie (p4 si臋
nudzi w tej robocie). Tak aby sz艂o obsadzi膰 do 2GB ram i najgorszy wym贸g mo偶liwo艣膰 3xeth
a najlepiej 4xeth.  Mog膮 by膰 'setki'.
P艂yt co prawda w sieci jest ogromny wyb贸r, na atomach, via itd. ju偶 od 200z艂, np
http://www.frikomp.pl/Inne-k198-0-3-price.html
ale zdecydowana wi臋kszo艣膰 ma 1 ethernet i co najwy偶ej pci. Te co maj膮 2xeth maj膮 ceny x3, przy
czym praktycznie od pozosta艂ych si臋 nie wyr贸偶niaj膮 (z mojego punktu widzenia, nie patrz臋 na gpu,
ilo艣膰 usb3 itd).
Jakby p艂yta mia艂a pci to mog臋 w艂o偶y膰 kart臋 2xeth ale te te偶 sporo kosztuj膮 i maj膮 raczej pe艂ny
profil, wi臋c np w obudow臋 1U mog臋 go nie wsadzi膰.
Najlepszym rozwi膮zaniem by艂aby p艂yta 2xeth + pci.

Rozwi膮zania mikrotikowe odpadaj膮 - nie chc臋 si臋 w army bawi膰.
P艂yty takie s膮, wiem, ale za 600-700z艂 szukam taniej.
Mile widziany, ale to super dodatek: czytnik kart CF - serwer b臋dzie sta艂 na sata-CF, jakby
czytnik by艂 wbudowany to ekstra.
Mo偶e jakie艣 sieci贸wki na usb? Aktywny hub USB i kilka sieci贸wek. Tylko trzeba by pomy艣le膰 o sterownikach, je艣li to ma by膰 linuks.
Ale problem z ilo艣ci膮 sieciowek si臋 rozwi膮zuje. Jedyny wym贸g to USB 2.0, ale to chyba nie problem.

Data: 2011-11-19 14:14:13
Autor: Sergiusz Rozanski
Energooszcz臋dna p艂yta pod ma艂y serwer, miniatx - tania
Dnia 19.11.2011 Tomasz Tybusz <tomasztybusz@gmail.com> napisa艂/a:
[...]

No te偶 o tym my艣la艂em, ale wola艂bym nie. To jednak g艂贸wny rozga艂臋藕nik mojej sieci, raczej nie
p贸jd臋 w t膮 stron臋.

Energooszcz臋dna p艂yta pod ma艂y se rwer, miniatx - tania