Energooszczędna płyta pod mały serwer, miniatx - tania

Data: 2011-11-19 13:07:31
Autor: Sergiusz Rozanski
Energooszczędna płyta pod mały serwer, miniatx - tania
Wertuję sieć w poszukiwaniu taniej płyty na mały serwer (zarządzanie ruchem w sieci, firewall,
bgp, dns, looking glass, trochę narzędzi do diagnostyki sieciowej). Obecnie tą funkcję pełni
stary p4, 1GB ram i skrawek dysku. Ma wadę: duży, dużo prądu, dużo ciepła.
Szukam czegoś małego (niekoniecznie 1U), ale małe. Najlepiej chyba na jakimś atomie (p4 się
nudzi w tej robocie). Tak aby szło obsadzić do 2GB ram i najgorszy wymóg możliwość 3xeth
a najlepiej 4xeth.  MogÄ… być 'setki'.
Płyt co prawda w sieci jest ogromny wybór, na atomach, via itd. już od 200zł, np
http://www.frikomp.pl/Inne-k198-0-3-price.html
ale zdecydowana większość ma 1 ethernet i co najwyżej pci. Te co mają 2xeth mają ceny x3, przy
czym praktycznie od pozostałych się nie wyróżniają (z mojego punktu widzenia, nie patrzę na gpu,
ilość usb3 itd).
Jakby płyta miała pci to mogę włożyć kartę 2xeth ale te też sporo kosztują i mają raczej pełny
profil, więc np w obudowę 1U mogę go nie wsadzić.
Najlepszym rozwiązaniem byłaby płyta 2xeth + pci.

Rozwiązania mikrotikowe odpadają - nie chcę się w army bawić.
Płyty takie są, wiem, ale za 600-700zł szukam taniej.
Mile widziany, ale to super dodatek: czytnik kart CF - serwer będzie stał na sata-CF, jakby
czytnik był wbudowany to ekstra.

Data: 2011-11-19 13:57:38
Autor: Vituniu
Energooszczêdna p³yta pod ma³y serwer, miniatx - tania
Wertujê sieæ w poszukiwaniu taniej p³yty na ma³y serwer

Jesli zniesiesz 450,- to moze Asus E35M1-M (bez PRO)?
AMD E-350, 2 PCI, 2 PCIe, niemal FlexATX...

Choc faktycznie moze troche na wyrost...

pozdrawiam,
Vituniu

Data: 2011-11-20 14:13:22
Autor: Sergiusz Rozanski
Dnia 19.11.2011 Vituniu <vituniu@gmail.com> napisał/a:
Wertuję sieć w poszukiwaniu taniej płyty na mały serwer

Jesli zniesiesz 450,- to moze Asus E35M1-M (bez PRO)?
AMD E-350, 2 PCI, 2 PCIe, niemal FlexATX...

Choc faktycznie moze troche na wyrost...

Wyrost mi nie przeszkadza, ale to wychodzi chyba najtaniej, nie liczÄ…c
alix-ów, ale tam pamięć mała. W sumie za ~550-600zł będę miał cały hw do
routera. W 1U nie wejdzie, ale w minit z malutkim zasilaczem już tak.
Drążę temat.

Data: 2011-11-19 15:00:56
Autor: Tomasz Tybusz
W dniu 2011-11-19 14:07, Sergiusz Rozanski pisze:
[...]

Może jakieś sieciówki na usb? Aktywny hub USB i kilka sieciówek. Tylko trzeba by pomyśleć o sterownikach, jeśli to ma być linuks.
Ale problem z ilością sieciowek się rozwiązuje. Jedyny wymóg to USB 2.0, ale to chyba nie problem.

Data: 2011-11-19 14:14:13
Autor: Sergiusz Rozanski
Dnia 19.11.2011 Tomasz Tybusz <tomasztybusz@gmail.com> napisał/a:
[...]

No też o tym myślałem, ale wolałbym nie. To jednak główny rozgałęźnik mojej sieci, raczej nie
pójdę w tą stronę.

Data: 2011-11-19 17:33:25
Autor: Jerzy Dombczak
Energooszczędna płyta pod mały serw er, miniatx - tania
Data: 2011-11-19 21:49:36
Autor: Sergiusz Rozanski
Energooszczędna płyta pod mały serwer, miniatx - tania
Dnia 19.11.2011 Jerzy Dombczak <niemarozybezognia@dabczak.net> napisał/a:
http://pcengines.ch/alix.htm

Pomysł świetny, tylko czy da radę 1GB ram tam zapodać? 0.5GB potrzebuję na
dzień dobry na 2 pełne tabele dla bgpd.

Data: 2011-11-19 18:23:20
Autor: Rafal Lukawski
On 2011-11-19 14:07, Sergiusz Rozanski wrote:
[...]

Czy masz już do tego obudowe, chyba każda płyta mini-ITX ma albo PCI albo PCIExpress, więc tylko byłaby kwestia karty - albo pionowo, albo poziomo przez jakis riser.

Jeżeli masz, zapodaj linka.

Data: 2011-11-20 14:46:24
Autor: Robek
[...]

Jak ma byc 1U to chyba tylko supermicro robi atoma z dwiema sieciowkami intela pci-e Gb na plycie + gniazdo pci-e na plycie, tylko bedzie drogo.
Sama płyta okolo >800zl.

Sa plyty jetway'a z jedna sieciowka od okolo 600-700 + moduly z np. 3x100Mb (ok. 200zl) lub 3x1Gb(ok. 220zl).

Robek

Data: 2011-11-20 14:14:35
Autor: Sergiusz Rozanski
Dnia 20.11.2011 Robek <rob_plk@gazeta.pl> napisał/a:

Jak ma byc 1U to chyba tylko supermicro robi atoma z dwiema sieciowkami intela pci-e Gb na plycie + gniazdo pci-e na plycie, tylko bedzie drogo.
Sama płyta okolo >800zl.

No własnie, na ofertę supermikro trafiłem i wyszło mi te 3x do 'normalnej'
ceny.

Sa plyty jetway'a z jedna sieciowka od okolo 600-700 + moduly z np. 3x100Mb (ok. 200zl) lub 3x1Gb(ok. 220zl).

Czyli nadal 3x, odpada.

Data: 2011-11-21 16:48:35
Autor: simon
Energooszczędna płyta pod mały serw er, miniatx - tania

> Mile widziany, ale to super dodatek: czytnik kart CF - serwer będzie
> stał na sata-CF, jakby
> czytnik był wbudowany to ekstra.
A może takie coś:
http://www.advantech.com/applied/Stack_SBC_Pages/EBX/PCM-9584.htm
http://www.advantech.com/applied/products/pcm-9584.pdf
ale z drugiej ręki?

Zalety to wszystko w jednym, Å‚Ä…cznie z CF, Sata, PCI, mPCI, programowalnymi portami, 2 lanami. Dodatkowo Comy, LPT, USB.
Taka płyta oczywiście wymaga większych umiejętności i wiedzy, oraz własnoręcznie zrobionej budy z kablami, ale wszystko da się w niej opanować.

Po szczegóły zapraszam na priv.

simon

Data: 2011-11-21 17:04:08
Autor: Sergiusz Rozanski
Dnia 21.11.2011 simon <NOO_SPAMMsimw@poczta.onet.pl> napisał/a:

> [...]

Taka płyta oczywiście wymaga większych umiejętności i wiedzy, oraz własnoręcznie zrobionej budy z kablami, ale wszystko da się w niej opanować.

Budżet w jakim to szukam jest w tytule wątku :) jak uznasz że się zmieścisz
to pisz na serek@ w domenie z From. Wyjście poza budżet mi się nie opłaca, bo
p4 jest i chodzi i nie zje prądu o tyle więcej.

Data: 2011-11-21 18:53:27
Autor: Rafal Lukawski
[...]

Proszę o sprecyzowanie, dla jednego tanio to 100zł,dla innego 1000zł a dla jeszcze innego 100kpln w zaleznosci od zastosowan. Możeszbyc bardziej konkretny? (KONKRETNA KWOTA)

Data: 2011-11-21 18:19:41
Autor: Sergiusz Rozanski
Dnia 21.11.2011 Rafal Lukawski <rafalweb@lukawski.pl> napisał/a:

[...]

Tanie płyty z atomami to mam za ~200zł, spełniające warunki za 600zł (początek
oferty supermicro), szukam tanio, więc w okolicy tych 200zł :) trochę mi się
nie uśmiecha płacić za jedną ethernetkę ~400zł :)

Data: 2011-11-23 15:32:55
Autor: simon
W dniu 2011-11-21 19:19, Sergiusz Rozanski pisze:
Dnia 21.11.2011 Rafal Lukawski<rafalweb@lukawski.pl>  napisaÅ‚/a:

Proszę o sprecyzowanie, dla jednego tanio to 100zł,dla innego 1000zł a
dla jeszcze innego 100kpln w zaleznosci od zastosowan. Możeszbyc
bardziej konkretny? (KONKRETNA KWOTA)
Można jeszcze taniej kupić z dwoma sieciówkami coś na Epii, ale tu już może mocy brakować. Gdy drążyłem temat pojawiały się takie oferty w okolicy 150 zł.

A co do ceny za płytę napisz do mnie na priv proszę, bo Twego emaila nie mogę zbytnio rozszyfrować :)

--
Pozdro
Simon

Data: 2011-11-22 09:27:41
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Energooszczêdna p³yta pod ma³y serwer, miniatx - tania
Dnia 2011-11-21, o godz. 16:48:35
simon <NOO_SPAMMsimw@poczta.onet.pl> napisał(a):

 > Mile widziany, ale to super dodatek: czytnik kart CF - serwer
> [...]

Czasami można trafić płytkę Tyan S2350 robioną na zlecenie firmy
http://www.splitted-desktop.com/en/ Specyfikacja jest na końcu postu.
Udało mi się kupić taką płytkę okazyjnie za ~150PLN. Mogę znajomka
podpytać czy ma jeszcze jakieś egzemplarze.

Zdrówko

• 1 S1 socket for AMD Mobile Sempron and Turion 64 X2 support
• ATI RS690E and SB600
• 1 Compact Flash port
• 1 LVDS port to drive TFT panel
• 1 TPM
• 1 mini PCI slot
• 2 internal com ports
• 2 internal firewire ports
• 32 MB Local Frame Buffer to lower power consomption of GPU
• 6 USB 2.0 external port available on I/O backing plate
• 4 USB 2.0 internal port
• 2 Gigabits Ethernet port from Realtek
• Up to 4 GB of main Memory ( 2x So-Dimm DDR II @667Mhz)
• 1 DVI-D port, 1 7.1 analog audio out, 1 SP/DIF Optical port
• Support Linux natively (primary O/S used by SDS) and Windows Vista
with Aero mode

Data: 2011-11-21 22:11:29
Autor: BAREK
Energooszczędna płyta pod mały serw er, miniatx - tania
Dobry Wieczór,
W sumie jestem amatorem, ale czy rozwiÄ…zanie typu;
-serwerek z jednym LAN plus switch/najlepiej zarządzalny - nie było by dobrym rozwiązaniem?

Takie proste zarządzalne switche zaczynają się koło 200 zeta,
Serwerek z jednym LAN 1GB będzie tani i mały, switch też i będzie miał minimum 4 porty albo i więcej....

--
Barek
barek[]plusnet pl

Data: 2011-11-22 00:31:29
Autor: Sergiusz Rozanski
Dnia 21.11.2011 BAREK <barek@plusnet.pl> napisał/a:
Dobry Wieczór,
W sumie jestem amatorem, ale czy rozwiÄ…zanie typu;
-serwerek z jednym LAN plus switch/najlepiej zarządzalny - nie było by dobrym rozwiązaniem?

Te serwery do głównie routery i docelowo dwa.

Takie proste zarządzalne switche zaczynają się koło 200 zeta,
Serwerek z jednym LAN 1GB będzie tani i mały, switch też i będzie miał minimum 4 porty albo i więcej....

Nie w tym przypadku, potrzebuję 3 porty eth na każdym osobny adres i
musi to być fizyczny port w routerze - taka specyfika.

Mniej więcej to będzie działało tak:

  ISP1    ISP2
   |       |
 +-- -+   +-- -+
 |R1 |-- -|R2 |
 +-- -+   +-- -+
   |       |
 +-- -+   +-- -+
 |S1 |-- -|S2 |
 +-- -+   +-- -+
  | |     | |
  LAN     LAN

R1 i R2 to są właśnie te routery, S1 i S2 to switche.
Do switchy są podpięte serwery, każdy 2 kabelkami, przez 2 karty, każda
do innego switcha w bondingu. Każdy router do innego UPS (już są dwa).

Na razie jest 1 router z 4 kartami, po jednej na każdego ISP i dwie w
bondingu na każdy ze switchy. Ale on sam stanowi SPOF.

Po wykonaniu ww. wszystko od isp, routery, switche, kabelki, karty aż do
każdego serwera będzie zdbublowane i pojedyncza awaria nie spowoduje że
coś z łączami nie działa.

Data: 2011-11-23 16:48:26
Autor: MC
Użytkownik "Sergiusz Rozanski" <write-only-with-spf@media-lab.com.pl> napisał w wiadomości news:slrnjcfagj.vh9.write-only-with-spfdns.media-lab.com.pl...
Wertuję sieć w poszukiwaniu taniej płyty na mały serwer

Dlaczego nie NAS?

Data: 2011-11-23 11:57:01
Autor: Vituniu
Energooszczêdna p³yta pod ma³y serwer, miniatx - tania
Wertujê sieæ w poszukiwaniu taniej p³yty na ma³y serwer
Dlaczego nie NAS?

Bo wbijanie gwozdzi kluczem oczkowym to kiepski pomysl. :)
Przeczytales ty aby watek na ktory odpowiadasz?

pozdrawiam,
Vituniu

Data: 2011-11-24 19:08:20
Autor: MC
Energooszczêdna p³yta pod ma³y serwer, miniatx - tania
U¿ytkownik "Vituniu" <vituniu@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:dbc11ae1-cfba-43ff-b37e-545038901a6cp2g2000vbj.googlegroups.com...
Wertujê sieæ w poszukiwaniu taniej p³yty na ma³y serwer
Dlaczego nie NAS?

Bo wbijanie gwozdzi kluczem oczkowym to kiepski pomysl. :)
Przeczytales ty aby watek na ktory odpowiadasz?
A konkretnie?

Energooszczędna płyta pod mały serwer, miniatx - tania