Energooszczędny PC na serwer i X z KDE.

Data: 2009-03-06 22:58:16
Autor: Konrad Kosmowski
Energooszczędny PC na serwer i X z KDE.
** Toper <SPAM.toperek@interia.pl.spam> wrote:

Możecie coś polecić co by się nadawało na:
- na co dzień jako serwer Linuxowy
- czasami stacja robocza z X i KDE
- brało mało prądu spełniając powyższe warunki.

Czy Atom się do tego nadaje?

Tak, ale lepiej IMHO Via C7. Poza tym czemu określasz to jako serwer?

Nie jest za słaby na X i KDE?

Nie.

A może jakiś energooszczędny procesor AMD?

Taki jaki?

--
    +                                 '                      .-.     .
                               ,                         *    ) )

Data: 2009-03-07 00:47:31
Autor: toperek
On 6 Mar, 22:58, Konrad Kosmowski <kon...@kosmosik.net> wrote:
** Toper <SPAM.tope...@interia.pl.spam> wrote:
> [...]

> Nie jest za słaby na X i KDE?

Nie.

> A może jakiś energooszczędny procesor AMD?

coś czytałem o procesorach AMD, które ok 35W ciągną. Nie pamiętam
modelu, ale specjalna energooszczędna wersja.
Nazwałem serwerem (domowym), gdyż głównie chodzi tam Linux z 2 dyskami
w RAID1 i sambą+apache+openvpn i nie jest używany do codziennej pracy.
Robi za serwer plików. Ale np teraz gdy laptop poszedł do naprawy to
służy też za stację roboczą.

Pozdrawiam
Toper

Data: 2009-03-07 16:44:53
Autor: geos
toperek@gmail.com wrote:

[...]

jest seria x64 x2 3800+ (cirka 115PLN) oraz x64 (chyba) 3500+, które mają TDP 35W. od niedawna używam tego pierwszego i jest OK.

wcześniej używałem platformy dual athlon xp zbudowanej w oparciu o płytę asusa i dwa procesory mobilne serii geode 1700+ (14W) i również byłem zadowolony.

te ostatnie procki są teraz tanie. pojawiają się czasem na allegro i myślę, iż jako platforma energooszczędna spisują się bardzo dobrze.

pozdrawiam,
geos

Energooszczędny PC na serwer i X z KDE.