Energooszczędny procesor

Data: 2010-01-02 09:03:02
Autor: niebieski
Energooszczędny procesor
Witam.
Chciałbym złożyć bardzo energooszczędny PC,coś w rodzaju mediacenter i szukam odpowiedniego do tego celu procesora. W tej chwili mam pentium III 1000, ale nie wyrabia się z odtwarzaniem filmów z sieci na pełnym ekranie. Pewnie lepsza karta graficzna załatwiła by sprawę, ale nie ma gniazda AGP na płycie głównej.

--
niebieski

Data: 2010-01-02 09:33:01
Autor: Tom&Jerry
Energooszczędny procesor

[...]

ATOM ?

Data: 2010-01-02 10:35:01
Autor: qwerty
Energooszczędny procesor
Użytkownik "Tom&Jerry" <hhhhhh@hhhhhh.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hhn0on$6ia$1@inews.gazeta.pl...
ATOM ?

On nie da rady odtwarzać filmów z youtube 1080p HQ.

Data: 2010-01-02 10:54:41
Autor: Tom&Jerry
Energooszczędny procesor
On nie da rady odtwarzać filmów z youtube 1080p HQ.

1. po co
2. nawet moj E4400 + 9500GT nie odtwarza płynnie 1080p
3. sam szukam bardziej energooszczędnego zestawu, obecny komp czasami
pracuje 10h dziennie i zuzywa 160-200W na godzinę, po całym dniu 2kWh to
trochę dużo, jednak nie ma szans złożyć zestawu o takiej wydajności a o
mniejszym poziomie pobieranej energii, dlatego myślałem o ATOMIE żeby zejść
<100W za cały zestaw z monitorem...

Data: 2010-01-02 11:15:27
Autor: Mateusz Viste
Energooszczędny procesor
On Saturday 02 January 2010 10:54, Tom&Jerry wrote:
po całym dniu 2kWh to trochę dużo, jednak nie ma szans złożyć zestawu o takiej wydajności a o
mniejszym poziomie pobieranej energii, dlatego myślałem o ATOMIE żeby
zejść <100W za cały zestaw z monitorem...

A SpeedStep uruchomiony? Ja mam P4 2.6GHz. Po uruchomieniu SpeedStepa
działa na 325MHz przez 99% czasu...

A jak szukasz nowego zestawu, to albo Atom albo VIA C7.

Pozdrawiam,
Mateusz Viste

Data: 2010-01-02 11:36:22
Autor: niebieski
Energooszczędny procesor
Szukam nowego, obecny zestaw jest zbyt przestarzały - słaba grafika bez możliwości poprawy, USB 1.1, PATA ....

--
niebieski

Data: 2010-01-02 11:40:25
Autor: Seba_Fan
Energooszczędny procesor
no ale jak do filmow to chyba nie oglada przez 10h
sam mam GF9800 6 dysko i core 2,4 i jest to denerwujace, jak sobie gram albo cos robie zaawansowanego to OK, ale jak ogladam film to juz nie jest OK.

Sam szukam ciekawego rozwiazania i uniwersalnego, ale 1080p ma leciec bez zajakniecia.

Ogolnie zle sprecyzowane wymagania pytajacego (zakladajacego temat) bo nie wiadomo o co chodzi, a tu teraz kady swoje pisze.

jak zostawiam kompa na 12h to zrobilem sobie specjalny komuter ktory prawie nic nie pobiera a nie zwykly.

Data: 2010-01-02 12:19:06
Autor: niebieski
Energooszczędny procesor
On Sat, 2 Jan 2010 11:40:25 +0100
"Seba_Fan" <seba_fan@poczta.onet.skasuj-to.pl> wrote:

[...]

Dobrze by tak było, ale czy da się to pogodzić? - płynne odtwarzanie 1080p, a niski pobór prądu.

Ogolnie zle sprecyzowane wymagania pytajacego (zakladajacego temat) bo nie wiadomo o co chodzi, a tu teraz kady swoje pisze.

Głównie oglądam na tym TVSAT z kart SKYSTAR2, czasem przeglądam internet.
Jako system operacyjny służy SLAX na karcie pamięci z CF-IDE

jak zostawiam kompa na 12h to zrobilem sobie specjalny komuter ktory prawie nic nie pobiera a nie zwykly.
Taki też mam - oparty na VIA epia. Służy głównie do pobierania dużych i jako platforma doświadczalna.

--
niebieski

Data: 2010-01-02 12:21:01
Autor: niebieski
Energooszczędny procesor

Taki też mam - oparty na VIA epia. Służy głównie do pobierania dużych i jako platforma doświadczalna.

Miało być: "do pobierania dużych plików".
niebieski

Data: 2010-01-02 12:24:26
Autor: qwerty
Energooszczędny procesor
Użytkownik "niebieski" <tylko@newsy.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:20100102122101.b178d0a3.tylko@newsy.pl...
Miało być: "do pobierania dużych plików".

Nie lepiej zmusić, aby router sam pobierał?

Data: 2010-01-02 12:30:56
Autor: niebieski
Energooszczędny procesor
On Sat, 2 Jan 2010 12:24:26 +0100
"qwerty" <qwerty01@poczta.fm> wrote:

Użytkownik "niebieski" <tylko@newsy.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:20100102122101.b178d0a3.tylko@newsy.pl...
> Miało być: "do pobierania dużych plików".

Nie lepiej zmusić, aby router sam pobierał?

-- Jeżeli nie potrafisz skonfigurować NOD32, aby nie wysyłał śmieci

Musiałbym zmienić router - nie ma usb. Jakiś czas na ww PC miałem zainstalowany IPCOP i wraz z modemem na usb i kartą wifi zastępował mi router. --
niebieski

Data: 2010-01-02 12:47:14
Autor: qwerty
Energooszczędny procesor
Użytkownik "niebieski" <tylko@newsy.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:20100102123056.bac144be.tylko@newsy.pl...
Musiałbym zmienić router - nie ma usb. Jakiś czas na ww PC miałem zainstalowany IPCOP i wraz z modemem na usb i kartą wifi zastępował mi router.

Mój też nie ma USB, ale zrobiłem mod i zapisuje na kartę pamięci.

Data: 2010-01-02 13:05:30
Autor: niebieski
Energooszczędny procesor
On Sat, 2 Jan 2010 12:47:14 +0100
> [...]

Mój też nie ma USB, ale zrobiłem mod i zapisuje na kartę pamięci.

-- Jeżeli nie potrafisz skonfigurować NOD32, aby nie wysyłał śmieci

Ja mam WAG54g ver.2. W sumie to pewnie dało by radę nawet usb w nim uruchomić, ale cos czje, że prędzej dopracuję mój serwer i router bedzie stał na półce jako urządzenie rezerwowe.  --
niebieski

Data: 2010-01-02 15:59:45
Autor: tg
Energooszczędny procesor

"niebieski" <tylko@newsy.pl> wrote in message news:20100102121906.784fe5f1.tylkonewsy.pl...
[...]

acer aspire revo r3600
http://www.ebuyer.com/product/167153/add_product_review

spokojnie odtwarza 1080p zarowno mkv jak i z youtube

Data: 2010-01-02 12:39:44
Autor: R.Madejski
Energooszczędny procesor
Tom&Jerry wrote:
[...]

stary athlon x2 3800+ (2 GHz, TDP 35W) i zintegrowana grafika odtwarzają 1080p bez zająknięcia z dekoderem CoreAVC (30PLN w świątecznej promocji ze strony producenta).

RM

Data: 2010-01-02 15:57:33
Autor: tg
Energooszczędny procesor

"qwerty" <qwerty01@poczta.fm> wrote in message news:hhn404$2s5$1achot.icm.edu.pl...
Użytkownik "Tom&Jerry" <hhhhhh@hhhhhh.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hhn0on$6ia$1@inews.gazeta.pl...
ATOM ?

On nie da rady odtwarzać filmów z youtube 1080p HQ.

atom + ion spokojnie daje rade

do kupienia za 150 funtow w podstawowej wersji

Data: 2010-01-02 12:12:45
Autor: Leszek K.
Energooszczędny procesor
Dnia Sat, 2 Jan 2010 09:03:02 +0100, niebieski napisał(a):

[...]

Athlon II X2 240 i płyta Gigabyte MA785GM-US2H. Może nie super
energooszczędne ale moc z zapasem do HD. A jak tylko mediacenter to QNAP
NMP-1000.

Data: 2010-01-02 13:16:50
Autor: ToMasz
Energooszczędny procesor
niebieski pisze:
[...]

moim zdaniem, z tanich procków najoszczędniejszy energetycznie jest
Athlon 64 bit, ale jednordzeniowy. (wiem ze to zabytek) Na nim na
boxowym chłodzeniu wentylator sie nie kręci-niema takiej potrzeby. jak
mi napiszesz (dasz linka czy nazwe do znalezienia na jakimś P2P) co Ci
sie zle odtwarza, to sprawdze jak taki materiał filmowy jest odtwarzany
na kompie z athlonem, i ile % mu to zajmuje.
bo odcinki dr Housa z sieci to chyba mało miarodajny materiał? :)
ToMasz

Data: 2010-01-02 13:54:41
Autor: Radosław Sokół
Energooszczędny procesor
niebieski pisze:
[...]

Może:

http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=3703

?

Data: 2010-01-02 14:34:05
Autor: niebieski
Energooszczędny procesor
On Sat, 02 Jan 2010 13:54:41 +0100
Radosław Sokół <rsokol@magsoft.com.pl> wrote:

niebieski pisze:
> Chciałbym złożyć bardzo energooszczędny PC,coś w rodzaju mediacenter i szukam odpowiedniego do tego celu procesora. W tej chwili mam pentium III 1000, ale nie wyrabia się z odtwarzaniem filmów z sieci na pełnym ekranie. Pewnie lepsza karta graficzna załatwiła by sprawę, ale nie ma gniazda AGP na płycie głównej.

> [...]

Ten byłby pewnie dobry, ale nie ma go gdzie kupić :-(
--
niebieski

Data: 2010-01-03 17:58:53
Autor: Tom&Jerry
Energooszczędny procesor

W poszukiwaniu energooszczędnekgo komputera trafiłem prawie na ideał:

płyta mini ITX
http://www.allegro.pl/item870919759.html
(ważne dla mnie złącze PCI na kartę tunera TV)

do tego obudowa żeby zmieścił się obecny dysk 3.5" + napęd CDRW 5.25
http://www.allegro.pl/item870658782.html

prawie ideał bo płyta ma wentylator :(

Tylko ile taki zestaw będzie pobierał ? i czy lepiej nie warto jakiegoś laptopa ...

Data: 2010-01-03 19:25:53
Autor: Radosław Sokół
Energooszczędny procesor
Tom&Jerry pisze:
prawie ideał bo płyta ma wentylator :(

Jeżeli sensownie to poskładasz i zbudujesz sobie (choćby z
tektury) tunele powietrzne tak, aby duży wentylator zastępo-
wał mały wentylatorek płyty, to nie powinno być wcale tak źle.

Data: 2010-01-04 08:05:12
Autor: niebieski
Energooszczędny procesor

http://www.allegro.pl/item870658782.html

prawie ideał bo płyta ma wentylator :(

Tylko ile taki zestaw będzie pobierał ? i czy lepiej nie warto jakiegoś laptopa ...
Właśnie. Ciekawe jaki faktycznie pobór prądu ma taki zestaw? --
niebieski

Data: 2010-01-04 14:24:48
Autor: Seba_Fan
Energooszczędny procesor

Użytkownik "Tom&Jerry" <hhhhhh@hhhhhh.pl> napisał w wiadomości news:hhqies$9h7$1inews.gazeta.pl...

[...]

mi sie podoba, nie wiem jak z HD 1080p sobie radzi

Data: 2010-01-07 23:37:51
Autor: tg
Energooszczędny procesor
"Seba_Fan" <seba_fan@poczta.onet.skasuj-to.pl> wrote in message news:hhsq70$n8g$1news.onet.pl...
mi sie podoba, nie wiem jak z HD 1080p sobie radzi

bez problemow

Energooszczędny procesor