Energooszczędny zestaw.

Data: 2010-02-21 11:28:17
Autor: Budzik
Energooszczędny zestaw.
Poszukuję zestawu komputerowego według wymogów:
- maksymalnie korzystny przelicznik szybkosci procesora do ceny (m.in. obróbka video) - zalezy mi na czyms szybkim, ale nie jestem skłonny placic ceny x 2 za 10% przyrost mocy.
- brak gier - zintegrowana karta graf. mile widziana
- 2 lub 4GB RAM
- możliwość podłączenia dysku ATA (to juz pewnie herezja wiec nie upieram sie)
- NAJWAZNIEJSZE - jak najmniejszy pobór prądu (moj obecny komp z 3 dyskami pobiera ponizej 90W) - oczywiscie mysle o poborze podczas normalnego działania, a nie podczas najbardziej wymagajacych co do mocy obliczen (nota bene jak ten pobór mocy moze skakac w zaleznosci od tego, co sie robi?)

Jest szansa na cos takiego w obecnych technologiach?

--
Pozdrawia... Budzik
"No bo jest tak: ludzie dzielą się na trzy grupy: tych, którzy umieją

Data: 2010-02-21 16:47:20
Autor: nom
Energooszczędny zestaw.

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:21022010.1B8B09FCbudzik61.poznan.pl...
[...]

Moj Dell Studio 1555 pobiera podczas normalnej pracy 25W z włączonym ekranem, maksymalnie 45W. :-)
Mój stacjonarny komputer z monitorem CRT 17" 170W podczas normalnej pracy.
W pracy sprawdzałem i komputer biurowy z Dual Core i zintegrowaną grafiką na intelu, z monitorem LCD 19" pobiera 75W (monitor 25W).

Data: 2010-02-22 02:43:45
Autor: Q
Energooszczędny zestaw.
Mój stacjonarny komputer z monitorem CRT 17" 170W podczas normalnej pracy.

ej, nie pisz ile razem - zawsze rozbij na kompa i ekren:
CRT 17" potrafia brac 100W, wiec jak komp 70W ciagnie
to nie jest tak zle

Data: 2010-02-22 07:25:10
Autor: nom
Energooszczędny zestaw.

Użytkownik "Q" <no@spam.pl> napisał w wiadomości news:hlsnen$dlv$1news.task.gda.pl...
[...]

sorki, komputer 100W na sempronie 2500+, 2 HDD, 1 DVD, grafika ATI 9250. Monitor CRT LG 17" - 70W.

Data: 2010-02-21 17:35:36
Autor: Leszek K.
Energooszczędny zestaw.
Dnia Sun, 21 Feb 2010 11:28:17 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

[...]

W tej chwili do obróbki video (h.264) używam dwóch komputerów. Jeden na już
wiekowym Q6600, a drugi  na Phenomie II x4. Oprócz tego robiłem testy na
nowym Athlonie x4 i na i7. i5 jeszcze do mnie nie trafiło. I7 bije wszystko
na głowę dopóki nie podzieli się to przez cenę. Athlon II bije wszystkich
stosunkiem wydajność/cena. Tylko ogólnie jest mało wydajny. Najbardziej bym
polecał Phenoma II x4 (a najlepiej x2 podkręconego do x4). AMD ostatnio
robi wyśmienite grafiki wbudowane w chipset za drobne pieniądze (HD4100,
HD4200). Przy "dużym" {x4) procesorze i pełnym obciążeniu potrafi to zabrać
pareset watów, ale jak obciążenie spadnie to (w przeciwieństwie do intela)
potrafi zejść gwałtownie z mocą.   --

Data: 2010-02-21 18:01:50
Autor: qwerty
Energooszczędny zestaw.
Użytkownik "Leszek K." <leszek60.wytnij.@neeostrada.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hlrncr$s0g$1@news.onet.pl...
polecał Phenoma II x4 (a najlepiej x2 podkręconego do x4).

Może od razu podkręć do x6, albo x8.

pareset watów, ale jak obciążenie spadnie to (w przeciwieństwie do intela)
potrafi zejść gwałtownie z mocą.

Kolejna osoba, która wytyka prescotta....

Data: 2010-02-21 22:25:00
Autor: MadMan
Energooszczędny zestaw.
Dnia Sun, 21 Feb 2010 18:01:50 +0100, qwerty napisał(a):

polecał Phenoma II x4 (a najlepiej x2 podkręconego do x4).

Może od razu podkręć do x6, albo x8.

A jak to zrobić?

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-02-22 02:46:09
Autor: Q
Energooszczędny zestaw.
Może od razu podkręć do x6, albo x8.

A jak to zrobić?

trzeba odblokowac dodatkowe 2, albo 4 rdzenie

Data: 2010-02-22 07:27:03
Autor: MadMan
Energooszczędny zestaw.
Dnia Mon, 22 Feb 2010 02:46:09 +0100, Q napisał(a):

Może od razu podkręć do x6, albo x8.

A jak to zrobić?

trzeba odblokowac dodatkowe 2, albo 4 rdzenie

Z tego co wiem można zrobić to z x2 otrzymując x4 (znajomy tak zrobił). Moje pytanie było do qwerty - jak odlbokować te dodatkowe, nieistniejące
w chipie rdzenie?

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-02-22 07:41:23
Autor: qwerty
Energooszczędny zestaw.
Użytkownik "MadMan" <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:730odyet9w7h.dlg@pedalarstwo.to.moja.pasja.net...
Z tego co wiem można zrobić to z x2 otrzymując x4 (znajomy tak zrobił).
Moje pytanie było do qwerty - jak odlbokować te dodatkowe, nieistniejące
w chipie rdzenie?

Przecież wyraźnie napisał, że _podkręcał_, a nie odblokowywał. Zrozumieliście o co mi chodzi?

Data: 2010-02-22 10:42:31
Autor: Q
Energooszczędny zestaw.
Przecież wyraźnie napisał, że _podkręcał_, a nie odblokowywał. Zrozumieliście o co mi chodzi?

pewnie, ze zrozumialem o co Ci chodzi -
- po prostu bylem zlosliwy, bardziej niz Ty
:)))

Data: 2010-02-22 00:42:14
Autor: Leszek K.
Energooszczędny zestaw.
[...]

A to ciekawostka. Jak z czterordzeniowego zrobić x6? Może Ty potrafisz?
A z x2 550 to tak mniej więcej 70% na x4 mi poszło.

pareset watów, ale jak obciążenie spadnie to (w przeciwieństwie do intela)
potrafi zejść gwałtownie z mocą.

Kolejna osoba, która wytyka prescotta....

Moment. Q6600 to nie prescott. To zwykłe c2 x2. może nie cudo ale tanie.

Data: 2010-02-22 00:52:34
Autor: Grzegorz Prędki
Energooszczędny zestaw.
Leszek K. pisze:
[...]

W obecnie sprzedawanych prawdopodobienstwo odblokowania dodatkowych rdzeni jest niemal zerowe.

Data: 2010-02-22 07:43:22
Autor: qwerty
Energooszczędny zestaw.
Użytkownik "Leszek K." <leszek60.wytnij.@neeostrada.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hlsgcq$vq6$1@news.onet.pl...
[...]

Skoro nie odblokowujesz rdzeni, tylko podkręcasz z x2 do x4 to ty jesteś specem.

Data: 2010-02-21 22:22:27
Autor: tg
Energooszczędny zestaw.
"Leszek K." <leszek60.wytnij.@neeostrada.pl> wrote in message news:hlrncr$s0g$1news.onet.pl...
Przy "dużym" {x4) procesorze i pełnym obciążeniu potrafi to zabrać
pareset watów, ale jak obciążenie spadnie to (w przeciwieństwie do intela)
potrafi zejść gwałtownie z mocą.

bzdura panie kochany

Data: 2010-02-22 00:48:57
Autor: Leszek K.
Energooszczędny zestaw.
Dnia Sun, 21 Feb 2010 22:22:27 -0000, tg napisał(a):

[...]

Porównuję do q6600. Ten z mnożnika x9 schodzi na x6 a z napięciem o 0,15 V.
Phenom schodzi z x14,5 na x4 a z napięciem o połowę. Nie chce mi się
mierzyć ile to wychodzi na waty, ale raczej (po obrotach identycznych
coolerów) to Phenom lepiej oszczędza.

Data: 2010-02-22 02:51:00
Autor: Q
Energooszczędny zestaw.
[...]

mniejszy zegar + napiecie, to na ogol mniejsza moc,
ale jesli chcesz wiedziec ILE WATOW BIERZE DANY PROC
to sprawdz ILE WATOW BIERZE DANY PROC
i nie patrz na jakies mnozniki, zegary, napiecia, itd..

mozesz sie zdziwic - po paru wtopach amd
juz nie jestem ich zagorzalym fanatykiem.

Data: 2010-02-22 05:23:58
Autor: Leszek K.
Energooszczędny zestaw.
Dnia Mon, 22 Feb 2010 02:51:00 +0100, Q napisał(a):

[...]

Widzę co się dzieje z coolerem. Na Phenomie prawie staje. Na Q6600 zwalnia,
ale dalej jest mocno słyszalny. Coolery identyczne. Przy pełnym obciążeniu
chodzą mniej więcej równo (ze wskazaniem na phenoma).

Data: 2010-02-22 12:30:36
Autor: tg
Energooszczędny zestaw.
"Leszek K." <leszek60.wytnij.@neeostrada.pl> wrote in message news:hlt0t1$tis$1news.onet.pl...
Widzę co się dzieje z coolerem. Na Phenomie prawie staje. Na Q6600 zwalnia,
ale dalej jest mocno słyszalny. Coolery identyczne. Przy pełnym obciążeniu
chodzą mniej więcej równo (ze wskazaniem na phenoma).

to akurat swiadczy o niczym, sterowany jest przez plyte glowna prawda?
gdybys mial je podlaczone na stale do tego samego napiecia, w tak samo
wentylowanych budach i roznily by sie temperatura to mozna by zaczynac
myslec o roznicach w poborze pradu

Data: 2010-02-22 20:08:36
Autor: Leszek K.
Energooszczędny zestaw.
Dnia Mon, 22 Feb 2010 12:30:36 -0000, tg napisał(a):

[...]

Budy identyczne. Obroty ustawiane nie z BIOS-u tylko speedfanem.

Data: 2010-02-21 19:19:25
Autor: GLaF
Energooszczędny zestaw.
[...]

Z 45 W procków AMD na AM3 to Athlon II X2 240e 2800 MHz jeśli chodzi o
częstotliwość lub Athlon II X4 605e 2300 MHz jeśli chodzi o ilość rdzeni.
Wydajniejszych 45 W na AM3 ZTCW nie ma.

Płytę microATX na AM3 ze zintegrowaną grafiką i złączem ATA dostaniesz bez
problemu, przykład pierwszy z brzegu: Gigabyte GA-MA785GMT-UD2H.

Do tego jakiś niezbyt mocny (sprawność drastycznie spada poniżej 20%
obciążenia), ale o dużej sprawności (z certyfikatem 80+) zasilacz, np.
BeQuiet! Pure Power L7 300W.

--
GLaF

Data: 2010-02-21 21:41:01
Autor: Budzik
Energooszczędny zestaw.
Osobnik posiadający mail glaf@niema.takiego.numeru.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Do tego jakiś niezbyt mocny (sprawność drastycznie spada poniżej 20%
obciążenia), ale o dużej sprawności (z certyfikatem 80+) zasilacz, np.
BeQuiet! Pure Power L7 300W.

dzieki wszystkim za odpowiedz.
Zasilacz mam obecnie jakis ok, moc 350, dostosowany do semprona 3000 - bedzie ok?

--
Pozdrawia... Budzik
"TPSA - to ludzka rzecz okradać"

Data: 2010-02-22 00:05:38
Autor: GLaF
Energooszczędny zestaw.
Dnia Sun, 21 Feb 2010 21:41:01 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

Zasilacz mam obecnie jakis ok, moc 350, dostosowany do semprona 3000 - bedzie ok?

Do energooszczędnego procka i zintegrowanej grafy mocy wystarczy w
zupełności.

--
GLaF

Data: 2010-02-22 18:06:46
Autor: Wiesław
Energooszczędny zestaw.
Dnia 21-02-2010 o 22:41:01 Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>  napisał(a):

Zasilacz mam obecnie jakis ok, moc 350, dostosowany do semprona 3000 -
bedzie ok?

Jeżeli chcesz mieć energooszczędny komputer, to musisz mieć przede
wszystkim energooszczędny zasilacz, a nie "jakiś".

--
Wiesław
Opera Mail

Data: 2010-02-22 17:59:11
Autor: Budzik
Energooszczędny zestaw.
Osobnik posiadający mail nawu@poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

po pierwsze nie napisałem, ze mam "jakis", tylko ze mam "jakis ok".
Niemniej zaciekawiła mnie twoja wypowiedz. Mozesz wskazac, jak zmienia sie pobór prądu w zaleznosci od jakosci zasilacza?

--
Pozdrawia... Budzik
"Życie nie jest ani lepsze, ani gorsze od naszych marzeń.

Data: 2010-02-22 20:00:09
Autor: Grzegorz Prędki
Energooszczędny zestaw.
Budzik pisze:
[...]

Normalnie. Sa zasilacze ktore maja wieksza sprawnosc i te sa bardziej energooszczedne.

Data: 2010-02-22 19:59:12
Autor: Budzik
Energooszczędny zestaw.
Osobnik posiadający mail @TO napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

o jakiej roznicy mowimy?

--
Pozdrawia... Budzik
"Nie pożądaj żony bliźniego swego nadaremnie"

Data: 2010-02-22 20:21:27
Autor: Wiesław
Energooszczędny zestaw.
Dnia 22-02-2010 o 18:59:11 Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>  napisał(a):

po pierwsze nie napisałem, ze mam "jakis", tylko ze mam "jakis ok".
Niemniej zaciekawiła mnie twoja wypowiedz. Mozesz wskazac, jak zmienia  sie pobór prądu w zaleznosci od jakosci zasilacza?

W zasilaczach energooszczędność to jak najwyższa sprawność, która
mieści się w granicach od ok 40 do ponad 90%. Znaczy to tyle,
że w pierwszym przypadku tracisz 60, w drugim "tylko" 10% energii
za którą płacisz. Wymyślono nawet certyfikaty dla zasilaczy
od 80% sprawności wzwyż. Sprawność nie jest stała w całym zakresie
i najwyższą wartość osiąga gdzieś między 50, a 60% obciążenia.
Jeżeli jednak posiadasz zasilacz OK (ja zrozumiałem "ok"oło 350W),
to zapewne nie masz się czym martwić.

--
Wiesław
Opera Mail

Data: 2010-02-22 19:59:11
Autor: Budzik
Energooszczędny zestaw.
[...]

w teorii to wszystko jasne.
Bardziej chodziło mi o przykłady praktyczne.
Obciazenie jest w miare znane - do 100W, skoro mowimy o energooszczednym kompie.
Czyli jakies 30%.
Ma ktos przykłady sprawnosci dla:
- jakiegos badziewia typu Modecom
- polecanego tu budzetowego fortrona czy delty
- sredniej polki typu chieftec
- wynalazków typu seasonic czy bequiet.

--
Pozdrawia... Budzik
Miłosierdzie jest początkiem okrucieństwa.

Data: 2010-02-22 21:50:11
Autor: Wiesław
Energooszczędny zestaw.
Dnia 22-02-2010 o 20:59 Budzik napisał na pl.comp.pecet:

w teorii to wszystko jasne.
Bardziej chodziło mi o przykłady praktyczne.
Obciazenie jest w miare znane - do 100W, skoro mowimy o energooszczednym
kompie. Czyli jakies 30%.

W praktyce właśnie, należy kupować zasilacze opatrzone certyfikatem 80+,
gdyż tylko takie zapewniają jakiś konkretny poziom sprawności.
Logiczne jest, że producent kiepskiego zasilacza nie poda jego danych
i nie chodzi tu tylko o sprawność.

Ma ktos przykłady sprawnosci dla:
- jakiegos badziewia typu Modecom
- polecanego tu budzetowego fortrona czy delty
- sredniej polki typu chieftec
- wynalazków typu seasonic czy bequiet.

http://nvision.pl/45-zasilaczy-w-praktyce-- Articles-157-ndetails-53.html

Dla swego czasu chwalonego Modecoma MC można przyjąć wartości Amacrox
Warrior, gdyż to podobno te same zasilacze (Fortrona zresztą). Sprawność
nie zachwyca, ale mają jakieś zalety. Teraźniejsze Modecomy (prócz Volcano)
są zapewne podobne.

Jest tu również polecany przez niektórych Chieftec GPS-xxxAA-101A.
Również nie zachwyca, szczególnie, że nie jest wcale taki tani jak na
swoją jakość.
Natomiast te rzekome "wynalazki" to jedne z najlepszych zasilaczy na rynku.
Ten pierwszy jest producentem - bardzo dobrym zresztą - ten drugi nie ma
w ofercie słabych zasilaczy. Seasonic produkuje zasilacze dla np. Corsaira,
Anteca czy PC Power&Cooling.

--
Wiesław
Opera Mail

Data: 2010-02-22 22:22:37
Autor: Budzik
Energooszczędny zestaw.
Osobnik posiadający mail nawu@usunpoczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

oczywiscie słowa wynalazki uzyłem w jak najbardziej pozytywnym znaczeniu.

Dzieki za super podsumowanie i ciekawy artykuł.

--
Pozdrawia... Budzik
"Film powinien zaczynać się od trzęsienia ziemi, potem zaś napiecie

Data: 2010-02-23 01:17:21
Autor: zielony bazyliszek
Energooszczędny zestaw.
Użytkownik Wiesław napisał:
[...]

Logiczne jest, Ĺźe producent kiepskiego zasilacza nie poda jego danych
i nie chodzi tu tylko o sprawność.

Ma ktos przykłady sprawnosci dla:
- jakiegos badziewia typu Modecom
- polecanego tu budzetowego fortrona czy delty
- sredniej polki typu chieftec
- wynalazkĂłw typu seasonic czy bequiet.

[...]

Jest tu rĂłwnieĹź polecany przez niektĂłrych Chieftec GPS-xxxAA-101A.
RĂłwnieĹź nie zachwyca, szczegĂłlnie, Ĺźe nie jest wcale taki tani jak na

JA pierdziu, musze wymienic zasilacz :)

Data: 2010-02-23 14:37:45
Autor: MarcinCz
Energooszczędny zestaw.
Dnia Mon, 22 Feb 2010 21:50:11 +0100, Wiesław napisał(a):

[...]
To jak już się przerzucamy certyfikatami, to najnowsza nowość Enermax
MODU87+ z 80 PLUS Gold :
http://pclab.pl/art41063-6.html
Cena też powala... :)

--
Marcin

Data: 2010-02-23 16:13:03
Autor: GLaF
Energooszczędny zestaw.
Dnia Tue, 23 Feb 2010 14:37:45 +0100, MarcinCz napisał(a):

To jak już się przerzucamy certyfikatami, to najnowsza nowość Enermax
MODU87+ z 80 PLUS Gold :
http://pclab.pl/art41063-6.html

Na stronie 9 artykułu - zaskakująca, nawet jak na Gold, sprawność przy
bardzo niskim obciążeniu. Jest to chyba pierwszy artykuł, z którym się
spotkałem, w którym jest mierzona sprawność dla obciążenia poniżej 20 %
(przy certyfikowaniu 80+ bada się obciążenia od 20 %).

Wniosek dla autora wątku: bierz tego Enermaxa! :) --
GLaF

Data: 2010-02-23 19:14:27
Autor: Budzik
Energooszczędny zestaw.
Użytkownik GLaF glaf@niema.takiego.numeru.pl ...

[...]

za przeproszeniem - jeszcze mnie nie popierd.....
Zwracałby sie chyba 10 lat ciągłego działania.

Data: 2010-02-23 22:44:12
Autor: Q
Energooszczędny zestaw.
http://nvision.pl/45-zasilaczy-w-praktyce-- Articles-157-ndetails-53.html

szkoda, ze nie przetestowali pasywnego SP-600-R10 600W
z AZO Digital;
chwala sie tam, ze sprawność tego zasilacza przekracza 90%...

zastanawiam sie czy lepiej wsadzic pasywny zasilacz,
czy lepiej jakis cichy z wolnym wentylatorem,
ktory zawsze jednak pomaga "wietrzyc" obudowe...

Energooszczędny zestaw.