Energoszczędny Osrał

Data: 2011-03-27 13:59:41
Autor: Misiek
Energoszczędny Osrał
Po 1 miesiącu padła żarówka energooszczędna Osrał!  Czy to standard? Zakupiliśmy ostatnio 12 takich żarówek i 1 zaczęła migać już po 2 tygodniach , a następna coś po miesiącu!  Czy o to chodzi, żeby naciągać ludzi na koszty? Paragonu oczywiście nie mam, bo nie kolekcjonuję ich :(

Data: 2011-03-27 14:16:12
Autor: Ikselka
Energoszczędny Osrał
Dnia Sun, 27 Mar 2011 13:59:41 +0200, Misiek napisał(a):

[...]

No przecież energooszczędna jest, nie? - zgasła, więc póki nie założysz
nowej, nie zużywasz energii; czysta oszczędność, nawet ta chwilka bez
żarówki się liczy :-/

PS. Bo na pewno nie ma tu oszczędności w portfelu.

PS. Moje "normalne" żarówki, których mam spory zapas, padają też jedna po
drugiej (w pomieszczeniach, w których się ich intensywnie używa - np
kuchnia, salon), co mnie martwi, bo zapas zaczyna się kurczyć szybciej niż
miało być - ich żywotność trwa średnio miesiąc. Mniej więcej po tym czasie,
zawsze w ułamek sekundy od zapalenia światła, co ciekawe zawsze tylko i
wyłącznie w tym momencie, żarówka robi dosyć głośne suche "puk!" i
przestaje świecić, jest spalona. Stawiam na zbyt podwyższone
normatywnie-europejsko napięcie w sieci i niewytrzymywanie żarnika w
żarówce na skutek kolejnego nagłego impulsu za wysokiego napięcia, nie
dostosowanego do wytrzymałości/oporności drucika - za duże napięcie, więc
drucik się kolejny raz NAGLE przegrzewa... no i trzask.

Data: 2011-03-27 15:34:56
Autor: Marek Dyjor
Energoszczędny Osrał
Misiek wrote:
[...]

Czyli czas na wymianę w najbliższym markecie...  :)

Data: 2011-03-27 09:58:18
Autor: Brooks
Energoszczędny Osrał
On Mar 27, 2:34 pm, "Marek Dyjor" <mdy...@poczta.onet.pl> wrote:
Misiek wrote:
> [...]
> kolekcjonuję ich :(

Czyli czas na wymianę w najbliższym markecie...  :)

To oczywiscie nieuczciwe co mozna zrobic w kwesti w/w zarówki. Nalezy
isc do tego marketu i zainwestowac kolejna identyczna zarówke.
Nastepnie z kolejnym paragonem zwrócic poprzednia z zadaniem zwrotu
pieniedzy mówiac, ze to juz kolejna, która padla tego producenta.

Diametralnie zmienic podejscie do uzywania swiatla i dac rozgrzac sie
obwodom, które wbudowane sa w zarówki energroszczedne.
Niestety nie przewidziano sensownego rozwiazania w nowoczesnych
instalacjach aby enorgooszczedne zarówki nie ruinowaly naszych
domowych budzetów poprzez ciagla koniecznosc ich wymiany na nowe.
Swiatlo mogloby wylaczac sie samo gdy PIR nie wykarze obecnosci
domowników w pomieszczeniu z opóznieniem czasowym.
Taka "bezwladnosc czasowa" nie wplynelaby znaczaco na zurzycie energii
i nie przyczynialaby sie do krótkiego zywotu zarówki.

Brooks

Data: 2011-03-27 20:59:22
Autor: Marek Dyjor
Misiek wrote:
[...]

a co w tym jest nieuczciwego?

market albo ma tak skalkulowaną cenę, że uszkodzone żarówki wywala, albo zwraca je do producenta.

Data: 2011-03-27 22:33:09
Autor: Andrzej Lawa
Energoszczędny Osrał
W dniu 27.03.2011 13:59, Misiek pisze:
Po 1 miesiącu padła żarówka energooszczędna Osrał! Czy to standard?

Nie.

Zakupiliśmy ostatnio 12 takich żarówek i 1 zaczęła migać już po 2
tygodniach , a następna coś po miesiącu! Czy o to chodzi, żeby naciągać
ludzi na koszty? Paragonu oczywiście nie mam, bo nie kolekcjonuję ich :(

No to skąd sprzedawca/producent ma wiedzieć, gdzie kupiłeś? Z ich punktu widzenia mogą to być jakieś fałszywki, kradzione albo uszkodzone za ćwierć ceny?

Data: 2011-03-27 22:33:37
Autor: Andrzej Lawa
Energoszczędny Osrał
W dniu 27.03.2011 13:59, Misiek pisze:
Po 1 miesiącu padła żarówka energooszczędna Osrał! Czy to standard?

BTW: co to za żarówki energooszczędne kupiłeś? Halogenowe?

Data: 2011-03-27 23:14:33
Autor: Jarek P.
Energoszczędny Osrał

Użytkownik "Misiek" <Misiek_TNIJTO@TNIJTo.pl> napisał w wiadomości news:imn8rd$fo8$1news.onet.pl...

koszty? Paragonu oczywiście nie mam, bo nie kolekcjonuję ich :(

No to teraz będziesz już wiedział, że paragony od tego wciśniętego nam na siłę przez łunijnyj sajuz badziewia nalezy przechowywać rzetelnie, najlepjej wraz z opakowaniem od żarówki, na którym jest podana długość gwarancji. Ponieważ okresu gwarancyjnego chyba żadna energooszczędna żarówka nie przeżywa, przechowywać to naprawdę warto.
Własną bronią dziadów zwalczyć!

J.

Data: 2011-03-28 00:35:49
Autor: Ikselka
Energoszczędny Osrał
Dnia Sun, 27 Mar 2011 23:14:33 +0200, Jarek P. napisał(a):

[...]

Już widze oczyma wyobraźni składzik pełen pudełek od drukarek, komputerów,
sprzętu AGD, TV, do tego jeszcze te pudełka po zarówkach... Co jeszcze?

Data: 2011-03-28 01:11:46
Autor: kogutek
Energoszczędny Osrał
Ikselka <ikselk@gazeta.pl> napisał(a):

> Własną bronią dziadów zwalczyć!

Już widze oczyma wyobraźni składzik pełen pudełek od drukarek, komputerów,
sprzętu AGD, TV, do tego jeszcze te pudełka po zarówkach... Co jeszcze?
Jedni zbieraja paragony inni kolekcjonują informacje o forumowiczach żeby
próbować ich potem szantażować. --

Data: 2011-03-28 06:28:54
Autor: Panslavista
Energoszczędny Osrał
"kogutek" <sok_marchwiowy@NOSPAM.gazeta.pl> wrote in message news:imon8i$gka$1inews.gazeta.pl...
> [...]

sprzętu AGD, TV, do tego jeszcze te pudełka po zarówkach... Co jeszcze?
Jedni zbieraja paragony inni kolekcjonują informacje o forumowiczach żeby

A kto ciebie nielocie szantażował? Ja nie i myślę, że XL też nie, bo i po co. Za krótki masz ogonek.

Data: 2011-03-28 10:08:55
Autor: kogutek
Energoszczędny Osrał
Panslavista <prawusek@interia.pl> napisał(a):
A kto ciebie nielocie szantażował? Ja nie i myślę, że XL też nie, bo i po co. Za krótki masz ogonek.
I czego prowokujesz. Nie ma znaczenia że wczoraj ktoś inny bo jutro możecie
wymieniać się informacjami na mój temat. Złamanego grosza bym nie dal ze nie
zbieracie informacji o mnie. Najgorsi są ci niewinni, zawsze tylko rozkazy i
polecenia wykonywali. Dlatego jak mogę to ostrzegam przed wami. --

Data: 2011-03-28 13:36:59
Autor: Ikselka
Energoszczędny Osrał
Dnia Mon, 28 Mar 2011 06:28:54 +0200, Panslavista napisał(a):

> [...]

próbować ich potem szantażować.

A kto ciebie nielocie szantażował? Ja nie i myślę, że XL też nie, bo i po co. Za krótki masz ogonek.

I w dodatku moja baza danych mi "wyrzuciła", że kwalifikuje się do
wywalenia - wyjątkowo nieciekawy typ, a głupi jak but :-)

Data: 2011-03-28 13:36:04
Autor: Ikselka
Energoszczędny Osrał
Dnia Mon, 28 Mar 2011 01:11:46 +0000 (UTC), kogutek napisał(a):

[...]

Istny kogut z ciebie! Dureń.

Data: 2011-03-28 07:37:25
Autor: Jarek P.
Energoszczędny Osrał

Użytkownik "Ikselka" <ikselk@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:wetye16tfw6h$.1alwy6lw9u7v9.dlg40tude.net...
Dnia Sun, 27 Mar 2011 23:14:33 +0200, Jarek P. napisał(a):

Już widze oczyma wyobraźni składzik pełen pudełek od drukarek, komputerów,
sprzętu AGD, TV, do tego jeszcze te pudełka po zarówkach... Co jeszcze?

Wystarczą te żarówki. Nic innego nie jest tak ewidentną bzdurą i tak nagminnie się nie psuje na gwarancji.

J.

Data: 2011-03-28 12:19:49
Autor: PeJot
Energoszczędny Osrał
W dniu 2011-03-27 23:14, Jarek P. pisze:

[...]

A to łunia dotychczas *zmuszała* kogokolwiek do korzystania ze świetlówek ?

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-03-28 13:37:53
Autor: Ikselka
Energoszczędny Osrał
Dnia Mon, 28 Mar 2011 12:19:49 +0200, PeJot napisał(a):

[...]

Właśnie zmusza - bo kazała wycofać ze sklepu normalne żarówki.

Data: 2011-03-28 13:44:10
Autor: PeJot
Energoszczędny Osrał
W dniu 2011-03-28 13:37, Ikselka pisze:

A to łunia dotychczas *zmuszała* kogokolwiek do korzystania ze świetlówek ?

Właśnie zmusza - bo kazała wycofać ze sklepu normalne żarówki.

Normalne, to znaczy jakie ?

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-03-28 13:47:24
Autor: Ikselka
Energoszczędny Osrał
Dnia Mon, 28 Mar 2011 13:44:10 +0200, PeJot napisał(a):

W dniu 2011-03-28 13:37, Ikselka pisze:

A to łunia dotychczas *zmuszała* kogokolwiek do korzystania ze świetlówek ?

Właśnie zmusza - bo kazała wycofać ze sklepu normalne żarówki.

Normalne, to znaczy jakie ?

Żarowe. Z żarnikiem.

Data: 2011-03-28 13:50:22
Autor: Ikselka
Energoszczędny Osrał

http://wyborcza.biz/biznes/1,100969,8320952,Unia_Europejska_wycofuje_z_produkcji_tradycyjne_zarowki.html

Data: 2011-03-28 16:05:05
Autor: PeJot
Energoszczędny Osrał
W dniu 2011-03-28 13:50, Ikselka pisze:

http://wyborcza.biz/biznes/1,100969,8320952,Unia_Europejska_wycofuje_z_produkcji_tradycyjne_zarowki.html

"Unia Europejska wycofuje z produkcji tradycyjne żarówki

Od dziś w całej Unii Europejskiej zostają wycofane z produkcji tradycyjne, energochłonne żarówki o mocy 75 wat. Bruksela chce, by mieszkańcy Wspólnoty przestawili się na energooszczędne świetlówki [...]"

Ale się dziennikarzyna popisał - żeby to jeszcze zgodne z prawdą było....

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-03-28 16:10:03
Autor: Ikselka
Energoszczędny Osrał
Dnia Mon, 28 Mar 2011 16:05:05 +0200, PeJot napisał(a):

[...]

A co nie jest? - konkretnie.

Data: 2011-03-28 16:13:30
Autor: PeJot
Energoszczędny Osrał
W dniu 2011-03-28 16:10, Ikselka pisze:
[...]

1. Unia wcale nie wycofuje z produkcji ( i sprzedaży ) tradycyjnych żarówek.

2. Bruksela wcale nie chce by wszyscy się przestawili na energooszczędne świetlówki.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-03-28 16:30:57
Autor: Ikselka
Energoszczędny Osrał
Dnia Mon, 28 Mar 2011 16:13:30 +0200, PeJot napisał(a):

[...]

To dlaczego nie mogę już kupić setek ani 75-ek tradycyjnych?

2. Bruksela wcale nie chce by wszyscy się przestawili na energooszczędne świetlówki.

Nieskont. Teraz będziemy oszczędzać energię i truć środowisko odpadami z
rtęcią.

Data: 2011-03-28 16:50:15
Autor: PeJot
Energoszczędny Osrał
W dniu 2011-03-28 16:30, Ikselka pisze:

1. Unia wcale nie wycofuje z produkcji ( i sprzedaży ) tradycyjnych żarówek.

To dlaczego nie mogę już kupić setek ani 75-ek tradycyjnych?

Ależ możesz, link przykładowy:

http://el-mar.sklep.pl/Zarowka_100W_E27_wstrzasoodporna_TUNGSRAM-4211.html

W sklepach ziemskich *żarówki wstrząsoodporne* 100 W też są, nawet ZTCW cena zmalała.

2. Bruksela wcale nie chce by wszyscy się przestawili na energooszczędne
świetlówki.

Nieskont. Teraz będziemy oszczędzać energię i truć środowisko odpadami z
rtęcią.

Gdyby Bruksela chciała żeby wszyscy masowo przerzucili się na świetlówki, nie zostawiła by szeeeeeeeeerokiej furtki w planie wycofywania żarówek, dla wszelakiej maści reflektorów, czyli *żarówek z odbłyśnikiem*. Żarowych, z żarnikiem jak najbardziej.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-03-28 17:25:16
Autor: Ikselka
Energoszczędny Osrał
Dnia Mon, 28 Mar 2011 16:50:15 +0200, PeJot napisał(a):

[...]

Moze i one wstrząsoodporne, ale wolę liczyć na własną delikatność, niż na
delikatność Poczty. Zatem nie kupię tutaj - dochodzi koszt przesyłki
ponadto. A w normalnej hurtowni NIE MA. Te w  sklepie internetowym zapewne
pochodzą z zapasów.

[...]

Nie chcę reflektorów. Normalną, prymitywną żarówkę chcę.

Data: 2011-03-28 18:23:33
Autor: PeJot
Energoszczędny Osrał
W dniu 2011-03-28 17:25, Ikselka pisze:

[...]

To poszukaj tam gdzie mają, bo to nie jest towar "spod lady", ani z zapasów, tylko z *bieżącej* produkcji. Normalnie leży na półce.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-03-28 19:31:05
Autor: Jarek P.
Energoszczędny Osrał

Użytkownik "PeJot" <PeJot@02.pl> napisał w wiadomości news:impnc5$7m5$1inews.gazeta.pl...

A to łunia dotychczas *zmuszała* kogokolwiek do korzystania ze świetlówek ?

No nie, faktycznie nie zmuszała. Ona tylko paroma ukazami spowodowała, że normalne żarówki "zakazanych" mocy (i nie, nie pytaj, co mam tutaj na myśli, dobrze wiesz) są nie do kupienia, trzeba wybierać pomiędzy energooszczędnym (głównie z nazwy) badziewiem, nie każdemu się podobającymi halogenami, a żarówkami specjanego przeznaczenia (też głównie z nazwy), dwa-trzy razy razy w związku z tym droższymi.

J.

Data: 2011-03-28 19:47:01
Autor: Ikselka
Energoszczędny Osrał
Dnia Mon, 28 Mar 2011 19:31:05 +0200, Jarek P. napisał(a):

[...]

Otóż to.

Do żyrandola-świecznika w sypialni kupiłam 3 świetlówki z małym gwintem (po
ponad 20 zł za sztukę), skuszona ich fajnym kształtem a'la płomień świecy -
co prawda światło o ciepłej barwie jak chciałam, ale po pstryknięciu długo
nic, jest ciemność, dopiero po chwili się "toto" nieco rozżarza, z minutę
zajmuje "temu" dojście do normalnej jasności.
Mąż się wścieka, ze normalnie światła włączyć od razu nie można, trzeba
czekać, żeby móc wejść, kkiedy jest ciemno. Wyrzucimy przy najbliższej
okazji.

Data: 2011-03-29 07:38:50
Autor: PeJot
Energoszczędny Osrał
W dniu 2011-03-28 19:31, Jarek P. pisze:

[...]

Ĺźe normalne ĹźarĂłwki "zakazanych" mocy (i nie, nie pytaj, co mam tutaj na
[...]

Jasne. I zamiast kupić żarówkę *wstrząsoodporną* za <3 zł, łunia zmusza do kupowania świetlówek za 20 złotych.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-03-29 17:50:32
Autor: Jarek P.
Energoszczędny Osrał

Użytkownik "PeJot" <PeJot@02.pl> napisał w wiadomości news:imrr9a$t0k$1inews.gazeta.pl...

Jasne. I zamiast kupić żarówkę *wstrząsoodporną* za <3 zł, łunia zmusza do kupowania świetlówek za 20 złotych.

Udajesz, czy naprawdę nie wiesz, o co mi chodzi?

J.

Energoszczędny Osrał