Epicon - gdzie pompować?

Data: 2011-06-19 21:52:07
Autor: Lapland
Epicon - gdzie pompować?
Witam,

mam Epicona z tego roku, niby można przy nim regulować ciśnienie poprzez dopompowanie powietrza lub jego upuszczenie. Problem w tym, że nie mogę doszukać się zaworu... Na prawej goleni jest jakaś nakrętka ale tak skonstruowana, że by ją odkręcić to albo potrzebny jest klucz specjalny albo młotek i przecinak :) Pytanie - czy ktoś z Was używa tego amortyzatora, jak go pompować, gdzie dokładnie? Jakieś podpowiedzi?

l.

Data: 2011-06-19 23:13:28
Autor: kamil/Endurorider.pl
Epicon - gdzie pompować?

Użytkownik "Lapland" <niemamaila@o2.pl> napisał w wiadomości news:itlk18$9ji$1news.net.icm.edu.pl...
[...]

Eeeee... nie wiem czy piszesz poważnie, ale na wszelki wypadek: tam jest plastikowy dekielek i to jego się odkręca a nie cały korek. Pod nim jest zawór powietrzny.

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-06-19 23:29:39
Autor: Lapland
Epicon - gdzie pompować?
W dniu 2011-06-19 23:13, kamil/Endurorider.pl pisze:

[...]

Piszę jak najbardziej poważnie. Właśnie ja tego dekielka nie mam, jedynie metalowa nakrętka, taka w formie "pofalowanej", coś jak zaślepka. Pytanie - czy to normalne, czy jakoś przez przypadek kupiłem wersję okrojoną amora?

Data: 2011-06-20 07:51:52
Autor: kamil/Endurorider.pl
Epicon - gdzie pompować?

Użytkownik "Lapland" <niemamaila@o2.pl> napisał w wiadomości news:itlpo4$j01

[...]

Odkręć to pofalowane, to jest to według mnie. Na wszelki wypadek wrzuć zdjęcie.

Data: 2011-06-20 09:49:37
Autor: Lapland
Epicon - gdzie pompować?

Nakrętka nie bardzo da się odkręcić, chyba że specjalnym kluczem... Wygląda to tak - http://tinyurl.com/6xvvox2

Data: 2011-06-20 10:11:00
Autor: Fabian
Epicon - gdzie pompować?

[...]

wg instrukcji odkręcasz korek będący "w tle", pod nim jest zawór

Fabian.

Data: 2011-06-20 10:13:25
Autor: Fabian
Epicon - gdzie pompować?

[...]

obrazki jakieś:
http://srsuntour-files.dbap.de/_public/tuningbase/downloadarea/explosions/Fork/Hydraulic_air_SF_instruction_sheet.pdf

Fabian.

Data: 2011-06-20 10:18:32
Autor: Lapland
Epicon - gdzie pompować?

[...]

Tak się też domyślam. Jednak korek na przesłanej przez Ciebie ilustracji da się bez problemu odkręcić ręką. Ten co jest u mnie - na tym zdjęciu co załączyłem jest metalowy i tak wyprofilowany, że prosto się go odkręcić nie da bo nie ma za co chwycić... Dlatego pytanie czy to jakaś zaślepka czy odkręca się specjalnym kluczem.

Data: 2011-06-20 14:11:06
Autor: kamil/Endurorider.pl
Epicon - gdzie pompować?

Użytkownik "Lapland" <"lapland [usun] "@onet.eu> napisał w wiadomości news:4dff0259$0$2460

[...]

Zrób zdjęcie swojego widelca i wrzuć tutaj.

Data: 2011-06-20 14:38:30
Autor: Wojtek Sobociński
Epicon - gdzie pompować?

[...]

Jak nie idzie paluchami (a powinno) to weź jakieś kombinerki i delikatnie popróbuj złapać/zaprzeć - powinno się odkręcić.

--
Wojtek Sobociński
XTZ '91, stara ale jara

Data: 2011-06-20 14:51:48
Autor: Lapland
Epicon - gdzie pompować?

Nakrętka taka jak tu - http://tinyurl.com/5s93wls lub inne ujęcie - http://tinyurl.com/6xvvox2 Nie da się paluchami a tym bardziej kombinerkami, jak pisałem wcześniej kształt jest taki pofalowany, jakby specjalnie by tego nie odkręcać...

Data: 2011-06-20 06:03:41
Autor: Michał Kieś
Epicon - gdzie pompować?
On 20 Cze, 14:51, Lapland <"lapland [usun] "@onet.eu> wrote:

> [...]

kombinerkami, jak pisałem wcześniej kształt jest taki pofalowany, jakby

A jest to w ogóle powietrzny widelec? Na pewno nie sprężyna? Zwykle
blokada jest na goleni z olejem, więc nie sądzę, żeby tam gdzie chcesz
odkręcać cokolwiek była komora powietrzna.
mk

Data: 2011-06-20 13:05:20
Autor: Ryszard Mikke
Epicon - gdzie pompować?
Lapland <lapland [usun] @onet.eu> napisał(a):

> [...]

Nakrętka taka jak tu - http://tinyurl.com/5s93wls lub inne ujęcie - http://tinyurl.com/6xvvox2 Nie da się paluchami a tym bardziej kombinerkami, jak pisałem wcześniej kształt jest taki pofalowany, jakby specjalnie by tego nie odkręcać...

Wyglada, jakby sie dalo paluchami. Troche dociskajac. Mozesz sprobowac w
gumowych rekawiczkach.

rmikke

Data: 2011-06-20 15:35:31
Autor: Wojtek Sobociński
Epicon - gdzie pompować?

[...]

Ja też myślę, że trzeba się z tym trochę posiłować i puści.

--
Wojtek Sobociński
XTZ '91, stara ale jara

Data: 2011-06-20 16:29:02
Autor: kamil/Endurorider.pl
Epicon - gdzie pompować?

Użytkownik "Lapland" <"lapland [usun] "@onet.eu> napisał w wiadomości news:4dff4266$0$2442

Nakrętka taka jak tu - http://tinyurl.com/5s93wls

Zaprzyj się o widelec, dociśnij mocno z góry i zacznij odkręcać - puści. Pod tym jest zawór powietrzny.

Data: 2011-06-21 16:26:13
Autor: s2p
Epicon - gdzie pompować?

Nakrętka taka jak tu - http://tinyurl.com/5s93wls

Zaprzyj się o widelec, dociśnij mocno z góry i zacznij odkręcać - puści.
Pod tym jest zawór powietrzny.

Mam taki sam amor.Moimi paluszkami poszło elegancko:) Bez specjalizowanych narzędzi!Musisz pamiętać kolego drogi, że zgodnie ze wskazówkami zegara dokręcasz, odwrotnie do wskazówek zegara odkręcasz, od cała filozofia:)
Powodzenia
Pozdrawiam

Epicon - gdzie pompować?