Episkopat wkroczy? w niezale?no?? pa?stwa.

Data: 2011-02-09 17:20:26
Autor: cyc
Episkopat wkroczy? w niezale?no?? pa?stwa.

Użytkownik "Przemysław Warzywny" <Brońmy RP przed pisem@...pl> napisał w wiadomości

................<
http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80269,9078339,Kosciol_i_rzad_o_polskiej_prezydencji___Episkopat.html

Tupet katabasów przekracza wzelkie granice. Pomimo jasno określonych reguł nieroby w czarnych kieckach próbują wpływać na niezależność państwa. Najwyższy czas pokazać katabasom gdzie ich miejsce!

Przemek

Tylko kto to zrobi ? !. Ja takiego nie widze w tym rzadzie 1.

cyc

Data: 2011-02-09 17:59:26
Autor: Przemysław Warzywny

Użytkownik "cyc" <ja@ja.pl> napisał w wiadomości news:iiuesh$rv7$1news.onet.pl...

[...]

Jest jeszcze gorzej. Ja nie widzę takiego w żadnym rządzie! W zasadzie wszystkie już były i żaden nie odważył się utratę ciemnogrodzkiego elektoratu.

Przemek

--

"Rozumiem żal PiS, że czuje się bardzo ograniczone i - by tak rzec - zubożone przed wyborami z powodu zakazu, bo przecież w najtęższych głowach PiSowskiego PR z pewnością już powstały spoty wyborcze ze szczątkami samolotu w Smoleńsku."

Magdalena Środa

Data: 2011-02-09 19:39:19
Autor: cyc

Użytkownik "Przemysław Warzywny" <Brońmy RP przed pisem@...pl> napisał w wiadomości news:iiuh5i$c8r$1inews.gazeta.pl...

[...]

Nigdy zadna partia dotad  nie deklarowala ustawienie panstwa na nogi w relacjach z kosciolem . Teraz glosno i jawnie robi to i Palikot i SLD . Jesli wiec udaloby sie im zerac tyle glosow aby storzyc koalicje , to niemozliwe staloby sie mozliwe !.
Nie , ie chodzi o walke z kosciolem i religia , jak oglosza za chwile koltuny , idzie o zdrowe relacje miedzy ludzmi kosciola a reszta spoleczenstwa i panstwem . Idzie o odebranie nienaleznych przywilejow klerowi o swieckosc panstwowych swiat o rownoprawnosc wszystkich oficjalnych religii o wyprowadzenie religii ze szkol lub conajmniej calkowite podporzadkowanie administracyjne i metodyczne oswiacie a nie jak dotad biskupowi , ktory jest najwyzsza i w zasadzie jedyna instancja dla katechetow co umozliwia podporzadkowanie szkoly wszystkim zachciankom miejscowych proboszczow . Ilosc elementow podlegajacych naprawieniu jest duza i wymieniac wszystkie byloby zbyt wielkim wyzwaniem . Ustawa , madra ustawa zalatwi sprawe raz na zawsze . Wierzacy beda mieli to co co im chodzi a wiec dostep do Boga na wyciagniecie reki w kosciolach a panstwo bedzie swieckie a nie klerykalne . Szczytem szalenstwa religijnego bylo przerwanie obrad sejmu i glosowan aby poslowie mogli udac sie na wycieczke , zwana pielgrzymka , na Jasna Gore !. Juz ten fakt powinien zmusic do myslenia tych , ktorzy decyduja o ksztalcie panstwa !.Jestem dobrej mysli i wiem , ze przyjdzie czas normalnosci , to znaczy taki w ktorym bedziemy mogli swobodnie chodzic do kosciola modlic sie ale rowniez nie ogladac poslow rozpoczynajacych modlitwa przemowienie z  trybuny sejmowej a ksiadz pozostanie tym , kim powinien zostac zgodnie z zyczeniem Chrystusa , naszym i Jego sluga a nie Bogiem , jak jest dzisiaj .

cyc

Data: 2011-02-09 21:29:12
Autor: Przemysław Warzywny
[...]

Nie wiem Cycu czy nie pamiętasz, czy może nie chcesz pamiętać w jak prymitywny sposób Leszek Miller będąc premierem, wchodził kościołowi bez wazeliny. To przed wyborami w 2001 roku Glemp agitował w tv na rzecz SLD, bełkocząc o współzyciu kościoła z postkomuną. W okresie 2001 - 2005 gdy rządziła lewica również Rydzykowi włos z głowy nie spadł!  Deklaracje SLD i Palikota póki co są warte funta kłaków, bo nie ma żadnej gwarancji iż po dopchaniu się do władzy będą na tyle zdeterminowani, żeby kosztem poparcia społecznego podjąć walkę z kościołem. Osobiście w to nie wierzę.

Przemek