Epson V330 - jednoczesne skanowanie wielu zdjęć

Data: 2016-09-16 07:38:45
Autor: sczygiel
Epson V330 - jednoczesne skanowanie wielu zdjęć
W dniu piątek, 16 września 2016 13:04:46 UTC+2 użytkownik Atlantis napisał:
Pytanie na szybko:

Zabrałem się ostatnio za skanowanie starych zdjęć z rodzinnych albumów.
Mam skaner EPSON V330, który dość dobrze nadaje się do takich
zastosowań, m.in. z uwagi na przystawkę do skanowania klisz i slajdów.

Zauważyłem, że sterownik skanera radzi sobie ze skanowaniem wielu zdjęć
jednocześnie. To znaczy jeśli położymy je na szybie obok siebie i
puścimy "podgląd" to przy jednym z ustawień uzyskujemy miniaturki, które
można wybrać do późniejszego, właściwego skanowania. Oprogramowanie
jednak uczciwe ostrzega, że nie każdy program radzi sobie z importem
wielu zdjęć jednocześnie. Wychodzi na to, że GIMP właśnie nie posiada
takiej opcji (chyba, że pojawiła się ona w jakiejś nowszej wersji), bo
do programu trafia tylko pierwsze z zaznaczonych zdjęć.

Nie ukrywam, że ta opcja byłaby bardzo przydatna, gdyż pozwala
zaoszczędzić sporo czasu (zwłaszcza przy skanowania slajdów) i
ograniczyć ekspozycję fotografii na światło.

Ktoś z Was orientuje się, jakiego programu mógłbym użyć? Zależy mi tylko
na tym, żeby potrafił odegrać serię skanowanych zdjęć od skanera i potem
zapisać je jaki pliki TIFF z kompresją bezstratną (LZW).

Tu ktos z takim czymś walczył. Nie polecam ale IMHO warto zerknąć:

http://petapixel.com/2012/05/18/how-to-scan-film-negatives-with-a-dslr/

Data: 2016-09-16 21:09:34
Autor: Uncle Pete
Epson V330 - jednoczesne skanowanie wielu zdję ć
Tu ktos z takim czymś walczył. Nie polecam ale IMHO warto zerknąć:

http://petapixel.com/2012/05/18/how-to-scan-film-negatives-with-a-dslr/

Ja też walczyłem przy pomocy DSLR z całkiem dobrym skutkiem. Slajdy i negatywy "skanuje się" w ten sposób błyskawicznie, a jakość jest zdecydowanie lepsza niż z niedrogiego skanera z przystawką do slajdów.

Tak to wygląda - niedawno tylko przerobiłem podświetlenie:
http://i178.photobucket.com/albums/w272/pkozar/Various/Duplikator.jpg

Piotr

Data: 2016-09-16 14:42:02
Autor: sczygiel
W dniu piątek, 16 września 2016 21:09:39 UTC+2 użytkownik Uncle Pete napisał:
> [...]

Tak to wygląda - niedawno tylko przerobiłem podświetlenie:

Bardzo ładny patent :)
Pewnie szkoda że tak szybko sie z nim pracuje :)
Bo sfocenie jednego filmu to pewnie kwestia minuty czy dwu?

Data: 2016-09-17 11:23:07
Autor: Uncle Pete
Epson V330 - jednoczesne skanowanie wielu zdję ć
Bardzo ładny patent :)
Pewnie szkoda że tak szybko sie z nim pracuje :)
Bo sfocenie jednego filmu to pewnie kwestia minuty czy dwu?

Nie szkoda ))) Jak w rolce to ze 2-3 minuty, w kawałkach po 5-6 klatek już dłużej. I trzeba uważać na kurz, bo ustrojstwo nie ma DigitalICE :) Drobnych rys natomiast nie widać z powodu podświetlenia rozproszonego. Teraz do podświetlenia zastosowałem ledowy panel z Biedronki ok. 20x20 cm.

Swoją drogą dziwię się, dlaczego nikt nie wyprodukuje takiego urządzenia, czyli duplikatora slajdów i negatywów z dobrą matrycą i optyką. Są tylko wynalazki za ok. stówę z matrycą 1/2,5". O dziwo, nawet da się uzyskać w miarę przyzwoity wynik z wypłowiałego ORWOwskiego slajdu, o ile uda się pokonać załączone oprogramowanie )))

Epson V330 - jednoczesne skanowanie wielu zdjęć