Era, taktak, blueconnect i standardy obsługi klienta

Data: 2011-04-05 21:29:30
Autor: Krzysiek Kielczewski
Era, taktak, blueconnect i standardy obsługi klienta
Witam!

Zmigrowałem sobie numer z abo Ery do taktaka, zaraz po aktywacji
zamówiłem pakiet internetowy (mam smartfona, bez netu ani rusz). Było to 27 marca, do dzisiaj pakietu nie udało im się uruchomić.
29 zgłosiłem reklamację, że coś za bardzo mi uciekają środki z konta,
następnie 31 zadzwoniłem w sprawie zablokowanego telefonu. Oczywiście
pracownicy operatora w pełni profesjonalnie mnie olali, w następnych
dwóch rozmowach również (przy okazji kilka razy kłamiąc, ale to już
drobiazg). Na maile wysyłane do biura obsługi abonenta oczywiście nie
doczekałem się odpowiedzi.

Podsumowując: z góry opłacona usługa nie działa już od dziesięciu dni,
jedyna odpowiedź jakiej się doczekałem to "proszę czekać", pomimo tego,
że problem ponoć jest rozległy firma nie zaproponowała żadnego
rozwiązania - pomimo posiadania możliwości technicznych.

Jeśli ktoś z Was zastanawiał się nad zmianą operatora na Erę: serdecznie
odradzam.

Przy okazji wyszło parę pobocznych kwiatków, typu włączenie
niezamawianej usługi "granie na czekanie" - bez możliwości zrezygnowania
z tej płatnej usługi.

Pozdrawiam,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-04-05 21:34:40
Autor: Liwiusz
Era, taktak, blueconnect i standardy obsługi klienta
Witam!

Zmigrowałem sobie numer z abo Ery do taktaka, zaraz po aktywacji

Zapraszam do gaduair ;)

--
Liwiusz

Data: 2011-04-05 23:43:10
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2011-04-05, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

Witam!

Zmigrowałem sobie numer z abo Ery do taktaka, zaraz po aktywacji

Zapraszam do gaduair ;)

?

Pozdrawiam,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-04-05 21:54:52
Autor: Artur Maśląg
Era, taktak, blueconnect i standardy obsługi klienta
Witam!

Zmigrowałem sobie numer z abo Ery do taktaka, zaraz po aktywacji
(...)
Jeśli ktoś z Was zastanawiał się nad zmianą operatora na Erę: serdecznie
odradzam.

Dobre - zmieniłeś Erę na Erę i nazywasz to zmianą operatora?
Chciałeś prepaida to masz...

Przy okazji wyszło parę pobocznych kwiatków, typu włączenie
niezamawianej usługi "granie na czekanie" - bez możliwości zrezygnowania
z tej płatnej usługi.

Delikatnie powiedziawszy mijasz się z prawdą, ale jakoś mnie to nie
dziwi...

Data: 2011-04-05 23:40:08
Autor: Jakub Danecki
Artur Maśląg wrote:
> [...]
> zrezygnowania z tej płatnej usługi.
Delikatnie powiedziawszy mijasz się z prawdą, ale jakoś mnie to nie

Co prawda jest to chamskie wciskanie usług (płatnych po pierwszym
miesiącu prónym), ale precyzyjnie opisane w regulaminie, który
zaakceptowałeś przechodząc do tiktaka.
A Biuro Olewania Klyjenta jest w Erze równie niekompetentne jak w innych
sieciach. SOA#1 - w zasadzie zero problemu.

Jakub

Data: 2011-04-06 08:35:20
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2011-04-05, Jakub Danecki <jak_wytnijto@danecki.net> wrote:

> [...]

Co prawda jest to chamskie wciskanie usług (płatnych po pierwszym
miesiącu prónym), ale precyzyjnie opisane w regulaminie, który

W tym samym regulaminie są opisane metody wyłączenia usługi. Niestety,
nie działające metody.
A Biuro Olewania Klyjenta jest w Erze równie niekompetentne jak w innych
sieciach. SOA#1 - w zasadzie zero problemu.

I właśnie to mnie wkurzyło: olewają klienta i są z siebie bardzo
zadowoleni. W sumie to bardziej mnie wkurza podejście klientów
polegające na kładzeniu uszu po sobie czy wręcz bronieniu dość
skandalicznego postępowania usługodawcy (bo nie tylko opów to dotyczy)

Pozdrawiam,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-04-06 10:39:24
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2011-04-06 01:40, Jakub Danecki pisze:
Artur Maśląg wrote:
[...]

Postępują tak niestety chyba prawie wszyscy i do tego zgodnie z
prawem. Trzeba jednak przyznać, że przynajmniej część z nich uczciwie
informuje o tym klienta.

A Biuro Olewania Klyjenta jest w Erze równie niekompetentne jak w innych
sieciach.

Ciężko zdefiniować "równie niekompetentne", jednak nie wybija się in
minus.

SOA#1 - w zasadzie zero problemu.

Podobnie.

Data: 2011-04-05 23:42:46
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2011-04-05, Artur Maśląg <futrzak@polbox.com> wrote:

[...]

Nie, nigdzie tego tak nie nazwałem.

Chciałeś prepaida to masz...

Chciałem. Nie zdawałem sobie sprawy, że era aż tak bardzo olewa
klientów.

[...]

Precyzując: bez możliwości darmowego zrezygnowania z usługi.

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-04-05 23:41:31
Autor: Jakub Danecki
Krzysiek Kielczewski wrote:
zrezygnowania >> z tej płatnej usługi.
> Delikatnie powiedziawszy mijasz się z prawdą, ale jakoś mnie to nie
> dziwi...
Precyzując: bez możliwości darmowego zrezygnowania z usługi.

Hm, a to ciekawe - łączne koszty używania usługi przez 14 dni u mnie w
identycznej sytuacji wyniosły wraz z wyłączeniem dokładnie zero PLN.

Jakub

Data: 2011-04-06 08:37:09
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2011-04-05, Jakub Danecki <jak_wytnijto@danecki.net> wrote:

> [...]

Hm, a to ciekawe - łączne koszty używania usługi przez 14 dni u mnie w
identycznej sytuacji wyniosły wraz z wyłączeniem dokładnie zero PLN.

Też miałeś zablokowane połączenia i esemesy wychodzące? Obecnie nie mogę
nawet zadzwonić do automatycznej części BOU czy wysłać esemesa na
darmowe numery.

Pozdrawiam,
Krzysiek Kiełczewski`

Data: 2011-04-06 09:45:53
Autor: Paweł Gąska
Era, taktak, blueconnect i standardy obsługi klienta
Witam,

W odpowiedzi na maila od Krzysiek Kielczewski
z dnia: 2011-04-05 21:29:
Jeśli ktoś z Was zastanawiał się nad zmianą operatora na Erę: serdecznie
odradzam.
Ja już to robiłem jakieś 1.5 roku temu :P

Przy okazji wyszło parę pobocznych kwiatków, typu włączenie
niezamawianej usługi "granie na czekanie"
Klasyka w wykonaniu ERY :D

Paweł

Data: 2011-04-06 11:35:04
Autor: J.F.
Era, taktak, blueconnect i standardy obsługi klienta
Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" <krzysiek.kielczewski@gmail.com>
Jeśli ktoś z Was zastanawiał się nad zmianą operatora na Erę: serdecznie
odradzam.

Akurat czyscilem stare e-maile - Era ma niezly czas reakcji, trzy miesiace :-)
Ale to byla niemoznosc wlaczenia pakietu przez internet, wiec powiedzmy usluga poboczna.

Przy okazji wyszło parę pobocznych kwiatków, typu włączenie
niezamawianej usługi "granie na czekanie" - bez możliwości zrezygnowania
z tej płatnej usługi.

Watpie. Zapewne zamawianej, tylko nawet nie zwrociles uwagi w ktorym regulaminie promocji/migracji i zapewne da sie wylaczyc.

No chyba ze wzieli przyklad z Orange - wlaczyli niezamawiana, ale tez bezplatna.

J.

Data: 2011-04-06 12:16:47
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2011-04-06, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Teoretycznie wyłączyć się da, ale wszelkie kanały zrobienia tego
bezkosztowo sami mi zablokowali.

No chyba ze wzieli przyklad z Orange - wlaczyli niezamawiana, ale tez bezplatna.

Dokładnie: włączyli niezamawianą usługę i w swojej łaskawości przez
pierwszy miesiąc nie obciążają za nią.

--
Pozdrawiam,
Krzysiek Kiełczewski

http://maverick.jogger.pl/2011/04/06/obsluga-klienta-by-era/

Data: 2011-04-06 12:34:29
Autor: J.F.
On 2011-04-06, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
No chyba ze wzieli przyklad z Orange - wlaczyli niezamawiana, ale
tez bezplatna.
Dokładnie: włączyli niezamawianą usługę i w swojej łaskawości przez
pierwszy miesiąc nie obciążają za nią.

Era do niedawna byla przyzwoita - mozesz uwazac ze niezamawiana, ale wyraznie w regulaminie wymieniona
http://www.era.pl/pl/indywidualni/taryfy/karta/przenies_numer

Orange zaczal nieprzyzwoicie - wlacza wszystkim bez pytania, ale na ich szczescie po miesiacu albo sie potwierdza, albo sie samo wylacza.

J.

Data: 2011-04-06 13:30:41
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2011-04-06, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Nie dotyczy, nie przenosiłem numeru od innego operatora tylko
zmigrowałem z abonamentu.

Data: 2011-04-06 13:56:04
Autor: J.F.
Era, taktak, blueconnect i standardy obsługi klienta
Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" <krzysiek.kielczewski@gmail.com> napisał
On 2011-04-06, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

No to pewnie dotyczy cie inny regulamin, z takim samym zapisem :-)

J.

Data: 2011-04-06 15:22:24
Autor: Artur Maśląg
On 2011-04-06, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Era do niedawna byla przyzwoita - mozesz uwazac ze niezamawiana,

Czemu do niedawna? Coś się zmieniło w zakresie zachowań określonych
regulaminem?

[...]

Dokładnie - ostatnio nawet przy podpisywaniu kolejnego aneksu do
umowy już istniejącej (nowy abonament/zmiana) włączali tę usługę
zgodnie z regulaminem.

Data: 2011-04-07 11:16:20
Autor: J.F.
Era, taktak, blueconnect i standardy obsługi klienta
Użytkownik "Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał w
W dniu 2011-04-06 13:56, J.F. pisze:
Era do niedawna byla przyzwoita - mozesz uwazac ze niezamawiana,

Czemu do niedawna? Coś się zmieniło w zakresie zachowań określonych
regulaminem?

Teraz to nie wiem, musialbym dokladniej sprawdzic biezace rozliczenia.

W porzednich latach wlasnych zapisow sie trzymali, przynajmniej jesli chodzi o mnie.

J.

Data: 2011-04-07 14:44:11
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2011-04-07 11:16, J.F. pisze:
[...]

Ja nie zauważyłem żadnych niezamawianych, bądź niezgodnych z
regulaminem zachowań, choć z BOK-iem to różnie bywa.

W porzednich latach wlasnych zapisow sie trzymali, przynajmniej jesli
chodzi o mnie.

Nadal się trzymają - przynajmniej nie znam żadnego potwierdzonego wiarygodnego przypadku złamania umowy z ich strony.

Data: 2011-04-07 21:39:33
Autor: J.F.
On Thu, 07 Apr 2011 14:44:11 +0200,  Artur Maśląg wrote:
[...]

Sobie przypomnialem - e-fakture wlaczali na bezczelnego. Tak jak TP zreszta :-)

J.

Data: 2011-04-07 21:50:26
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2011-04-07 21:39, J.F. pisze:
[...]

Zamiast papierowej? Pierwsze słyszę - na to trzeba się było zgodzić.
Fakt, męczą od dawna, ale sami z siebie tego zrobili, a mam
nawet prywatnie kilka kart w Erze (dość krótko w sumie - ze
14 lat?).

Tak jak TP zreszta :-)

Nie wiem jak z TP - w umowie z Netią musiałem explicite taką
formę wybrać, by mogli wysyłać e-fakturę.

Data: 2011-04-08 14:13:30
Autor: J.F.
Użytkownik "Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał w wiadomości news:inl4i6$iuo$1inews.gazeta.pl...
[...]

Ta, zgodzic - "twoje rachunki placa sie same, wiec wlaczylismy ci fakture na www.era.pl. Aby przywrocic wersje papierowa wyslij NIE na 80010".
Oczywiscie zaden problem sie nie zgodzic :-)
14.05.2009

Fakt, męczą od dawna, ale sami z siebie tego zrobili, a mam
nawet prywatnie kilka kart w Erze

Moze ktos ich zdazyl zdrowo op* zanim unowoczesnili ci konto, albo nie korzystasz z polecenia zaplaty.

Tak jak TP zreszta :-)
Nie wiem jak z TP - w umowie z Netią musiałem explicite taką
formę wybrać, by mogli wysyłać e-fakturę.

Wszystkich ich widac mocno bije po kieszeni, to wciskaja przy roznej okazji .. a jak nie op* to sie nawet nie dowiesz ze przeciez to byl punkt 27 w regulaminie ..

J.

Data: 2011-04-08 20:40:31
Autor: Artur Maśląg
Era, taktak, blueconnect i standardy obsługi klienta
W dniu 2011-04-08 14:13, J.F. pisze:
(...)
[...]

Masz rację, był jakiś dym, ale chyba tylko z tymi od polecenia
zapłaty i dawali jakieś ekstra minuty za to :)
Zgadzam się, praktyka niedopuszczalna i w regulaminie chyba tego
nie było.

Moze ktos ich zdazyl zdrowo op* zanim unowoczesnili ci konto, albo nie
korzystasz z polecenia zaplaty.

Wszytko być może - z PZ nie korzystam od dawna. Bardzo chętnie
z systemu w Polsce nazwanego BILIX (EBPP), ale tego jak na lekarstwo.

Wszystkich ich widac mocno bije po kieszeni, to wciskaja przy roznej
okazji .. a jak nie op* to sie nawet nie dowiesz ze przeciez to byl
punkt 27 w regulaminie ..

Pewnie, że bije, ale to ogólnie problem systemowy. Ja bym bardzo
chętnie zrezygnował z papierów, gdyby przepisy były mi w tym pomocne.
Niestety, dopiero od tego roku w końcu można chyba normalnie wysyłać
faktury w pdf-ie mailem i nawet czytałem wypowiedź chyba z MF, że
urzędy skarbowe muszą honorować podobne faktury przy rozliczeniach
rocznych osób fizycznych. Era mi ciągle proponuje za rezygnację
z papierzanych faktur jakieś kretyńskie konkursy, w którym można
wygrać 1000PLN. Niech się cmokną. Uruchomią BILIX to prywatnie
na to przejdę. Netia dała stosowne rabaty za korzytanie z e-faktur..

Data: 2011-04-08 21:09:31
Autor: J.F.
On Fri, 08 Apr 2011 20:40:31 +0200,  Artur Maśląg wrote:
[...]

byly minuty, sa pkt premia, w sumie to nawet wygodne.
Ciekawe ile % sie pogodzilo, a ile zaprotestowalo, w imie, kwa, zasad.

J.

Data: 2011-04-06 16:05:34
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2011-04-06, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Uważasz, że dotyczy mnie tylko w części moich obowiązków?

Data: 2011-04-08 10:38:10
Autor: Krzysiek Kielczewski
Era, taktak, blueconnect i standardy obsługi klienta - część druga
Hej!

Jak się pewnie domyślacie sprawa nadal nie została załatwiona. Wczoraj                                                                    przeszedłem się do salonu, z salonu wyszedłem z nowym starterem taktaka                                                                   Oczywiście spróbowałem uruchomić pakiet internetowy na                                                                                    tej karcie, oczywiście się nie udało. Oczywiście usługa dalej jest                                                                        reklamowana, polecana i zachwalana przez pracowników Ery...                                                                               --

Data: 2011-04-08 16:38:54
Autor: Paweł Gąska
Era, taktak, blueconnect i standardy obsługi klienta - część druga
Witam,

W odpowiedzi na maila od Krzysiek Kielczewski
z dnia: 2011-04-08 10:38:
[...]

olej tę Erę ciepłym m*czem, coś się tak uparł?
tak jak myśmy to zrobili daaawno temu i... skończyły się problemy (tfu...tfu... jak na razie) ponad 200 kart poszło na spacerek do innej sieci :D

Paweł

Data: 2011-04-08 16:51:50
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2011-04-08, Paweł Gąska <ch03@op.pl> wrote:

olej tę Erę ciepłym m*czem, coś się tak uparł?

Muszę przenieść parę numerów z różnych umów i to dość równocześnie.
Sporo załatwiania.

tak jak myśmy to zrobili daaawno temu i... skończyły się problemy (tfu...tfu... jak na razie) ponad 200 kart poszło na spacerek do innej sieci :D

Pewnie tak się skończy. --