Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Ergonomia klamkomanetek szosowych

Ergonomia klamkomanetek szosowych

Data: 2011-06-03 15:35:23
Autor: Fabian
Ergonomia klamkomanetek szosowych
W dniu 03.06.2011 14:20, Jacekj pisze:
Witam wszystkich

Czy wymieniając klamkomanetki Sora na jakieś z wyższej grupy, mogę
liczyć na poprawę ergonomii hamowania? Żona strasznie narzeka na
zjazdach, że ani z góry ani z dołu nie hamuje się wygodnie. Dodam, że ma
małe dłonie - nawet jak na kobietę. Znajomy mechanik, kóry sam dużo
jeździ i startuje na szosie, stwierdził że wymiana klamkomanetki nic nie
da i zasugerował wymianę kierownicy na ergonomiczną- płytszą. Chyba miał
na myśli coś takiego
http://www.fullspeedahead.com/products/193/Wing-Compact
lub
http://www.ritcheylogic.com/dyn_prodfamily.php?k=299398

Co myślicie?

Górnego chwytu to nie zmieni za to przybliży klamki do kierownicy. Ten
sam efekt można osiągnąć wkładając coś pomiędzy ruchomy element klamko
manetki, a stały. Np. do klamek st-4500 dostarczane są podkładki 4
stopnie i 8 stopni (pad spacer). Tą większą stosuje się do zwykłych
kierownic, więcej tutaj:
http://techdocs.shimano.com/media/techdocs/content/cycle/SI/TIAGRA/ST-4500/SI_6LP0A_En_v1_m56577569830607086.pdf


Fabian.

Ergonomia klamkomanetek szosowych

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona