Ergonomiczne myszy "pionowe"

Data: 2014-04-22 14:04:26
Autor: Piotr Rezmer
Ergonomiczne myszy "pionowe"
Dzień dobry,

Czy ktoś z Was korzystał już z dużych, pionowych myszek takich jak:
http://www.evoluent.com/index.html
http://www.ortomysz.pl/index.php?id_product=9&controller=product

Zastanawiam się czy warto zainwestować w takie urządzenie. Komputera używam ponad 8h dziennie. Chciałbym zamienić ciężką przewodową mysz A4Tech Office 8k na coś lżejszego, najlepiej bezprzewodowego. Jeśli będzie to oferować również mniejszy stres dla nadgarstka to chętnie.
Rozważam też czy ma sens użycie Logitech Touchpad 650. Może całkowicie nie zastąpi to myszy ale może stanie się dobrym uzupełnieniem.

Jak na razie na forach anglojęzycznych opinie nt touchpadów są podzielone.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2014-04-22 11:14:38
Autor: rs
On 4/22/2014 8:04 AM, Piotr Rezmer wrote:
[...]

bo to jest jedynie taki gadget opatrzony z marketingowym bełkotem. nic nie zmienia, nic nie ulepsza a wręcz przeciwnie. jest to wielkie (przynajmniej ta pionowa) i mniej wygodne, ale do wszystkiego się można przyzwyczaić. pytanie po co? jeśli masz, albo zaczynasz mieć problemy z nadgarstkiem, to taka przesiadka zupełnie nic nie zmieni, no chyba że masz bardzo dobrze rozwinięte działanie efektu placebo.
touchpad może w zupełności wyeliminować mysz i dla nadgarstka taka zmiana byłaby bardziej korzystna. znam parę osób, które już nie widzą, dla siebie powrotu do myszy. <rs>

Data: 2014-04-22 21:02:22
Autor: Jawi
W dniu 2014-04-22 14:04, Piotr Rezmer pisze:
Dzień dobry,

Czy ktoś z Was korzystał już z dużych, pionowych myszek takich jak:
http://www.evoluent.com/index.html
http://www.ortomysz.pl/index.php?id_product=9&controller=product
ciężko powiedzieć bym używał, trzymałem to i poklikałem dla próby. Nie wiem co to był
za model dokładnie. Ale o ile można się pewnie przyzwyczaić, to zdecydowanie jest mniej ergonomiczna.
Zwykła myszkę poruszamy ramieniem ale i samym nadgarstkiem, tu posługując się tylko nadgarstkiem
jest trudno. Zdecydowanie nie dorosłem do takiego rozwiązania :)

Data: 2014-04-23 13:37:12
Autor: Zakonspirowany
W dniu 22-04-2014 14:04, Piotr Rezmer pisze:
Czy ktoś z Was korzystał już z dużych, pionowych myszek takich jak:
http://www.evoluent.com/index.html
http://www.ortomysz.pl/index.php?id_product=9&controller=product

Mam ten zestaw:
http://www.istartedsomething.com/wp-content/uploads/2010/06/msnaturalergodesktop7000.jpg

Klawisze super, mysz porażka, więc używam starej Logitech Anywhere MX. Świetne połączenie.

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2014-04-23 13:57:13
Autor: Piotr Rezmer
Zakonspirowany pisze:

Klawisze super, mysz porażka, więc używam starej Logitech Anywhere MX.
Świetne połączenie.

Długo próbowałeś się "dopasować" do myszki? Może po kilku dniach byłoby lepiej?

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2014-04-24 10:54:27
Autor: Zakonspirowany
W dniu 23-04-2014 13:57, Piotr Rezmer pisze:
Zakonspirowany pisze:

Klawisze super, mysz porażka, więc używam starej Logitech Anywhere MX.
Świetne połączenie.

Długo próbowałeś się "dopasować" do myszki? Może po kilku dniach byłoby
lepiej?

Wystarczająco długo. Ale największą wadą w tym modelu jest po prostu wykonanie. Rolka działa płynnie, ale dość ciężko, natomiast klik rolką jest tragiczny, bo kółka nie naciska się od góry, jak w innych, tylko ciągnie do siebie w dół, działa to opornie i nie zawsze klika. Gdyby nie to, byłaby z pewnością wygodniejsza od tej, której używam.

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2014-04-23 20:57:25
Autor: Tomasz Finke
Ergonomiczne myszy "pionowe"
W dniu 2014-04-22 14:04, Piotr Rezmer pisze:
Dzie dobry,

Czy kto z Was korzysta ju z duych, pionowych myszek takich jak:
http://www.evoluent.com/index.html
http://www.ortomysz.pl/index.php?id_product=9&controller=product

Wyrzu mysz przez okno, trackpoint rzdzi:

http://www.thinkscopes.com/thinkpad-usb-keyboard-with-trackpoint/

Im starsza wersja (po lewej), tym lepiej.  W nowszych popsuli
rzd z klawiszami funkcyjnymi, a wersje najnowsze maj ju
ohydn klawiatur wyspow.

T.

Data: 2014-04-23 22:06:04
Autor: Art
Ergonomiczne myszy "pionowe"
pozwol sobie na odmienne zdanie -
mam jak tani wersj tej pionowej mychy na kablu -
noNejm z chinowa kupiony za jakie 60 zyli na prb okoo 2008 roku

I W YCIU bym jej nie odda - tylko po jakich

Data: 2014-04-23 22:16:28
Autor: Art
Ergonomiczne myszy "pionowe"

Wyrzu mysz przez okno, trackpoint rzdzi:

chmm - do trackpointa trza si duej przekonywa...
ma w T60ce t czerwin echtaczk - i jako nie za czsto uywam...

co do pionowej myszy - kupiem na prb jak chiszczyzn tak koo 2008 roku
I ZA NIC bym jej nie odda - nadgarstek codziennie mwi mi DZIKUJ -
za to e nie musi przekrca si na pasko - a moe pracowa w pozycji znacznie bardziej naturalnej...

niektre - takie duee myszy naladuj nieco pionowo - ale nie do koca o to chodzi
- w pionowej rzeczywicie chwyta si to narzdzie jak motek czy uchyt pistoletu -
mi bardzo odpowiada - ale mj noNejm kosztowa 80 zyli
a te wypasione widze znacznie drosze -

z tego co widze ta niby orto mysz - to za wiele nie ma wsplnego z pionowoci nadgarstka -
ta
http://www.evoluent.com/index.html

jest bardzo podobna do mojej - pewnio moja to jaki klon...

ergo - ja jestem bardzo zadowolony - i polecam!!!
przyzwyczajanie trwao jeden dzie!

Ergonomiczne myszy "pionowe"