Esbeckie metody Wassermanna.

Data: 2010-02-18 16:53:30
Autor: Artur Borubar
Esbeckie metody Wassermanna.
W pewnym momencie przesłuchujący Marcina Rosoła, Wassermann zaczął się zachowywac jak rasowy esbek. Polegało to na tym, że po zadaniu pytania, w momencie gdy świadek zaczynał odpowiadac, Wassermann przerywał i szybko zadawał następne pytanie, próba odpowiedzi i następne pytanie....itd.
Ta metoda jest dobrze znana przez ludzi, którzy w PRLu byli przesłuchiwani przez służby! Miałem wrażenie, że gdyby była taka możliwośc, prokurator z trzydziestoletnim stażem, poprosiłby o lampe, by móc przesłuchiwanemu świecic w oczy!
Dobrze, że przewodniczący Sekuła przerwał ten żenujący spektakl i zwrócił uwagę zawiedzionemu "śledczemu".
 W sieci są materiały mówiące jak prokurator Wassermann oskarżał strajkujących studentów. Po tym co dzisiaj zobaczyłem nie mam wątpliwości co do prawdziwości zawartych tam informacji.  Cóż, żeby zostac w PRLu prokuratorem krajowym, trzeba było miec odpowiednie predyspozycje.

Przemek

--
Sledztwo w sprawie afery hazardowej Jarosława Kaczyńskiego wykazało, że w czasie rządów PiS
liczba automatów o niskich wygranych wzrosła o 200 proc., a wicepremier Gosiewski lobbował na rzecz Totalizatora Sportowego.

http://pepepe.pl/

Data: 2010-02-18 17:00:47
Autor: konserwator

Użytkownik "Artur Borubar" <brońmy RP przed pisem@op.pl> napisał w wiadomości news:hljnps$1ee$1news.onet.pl...
[...]

"w sieci ukazaly sie"

GDZIE?
ADRES PODAJ PLUJU ESBECKI!

http://pl.wikipedia.org/wiki/Zbigniew_Wassermann
Okres PRL [edytuj]
W 1972 ukończył studia na Wydziale Prawa Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie.
Po ukończeniu studiów rozpoczął pracę w prokuraturze. W 1972 został prokuratorem Prokuratury Powiatowej w Chrzanowie, a w 1975 na krótko prokuratorem Prokuratury Powiatowej w Jaworznie. W latach 1975-1984 pracował w Prokuraturze Rejonowej w Brzesku. Od 1984 zatrudniony w Krakowie, do 1989 jako prokurator Prokuratury Rejonowej Kraków-Krowodrza. W latach 80. uczestniczył w krakowskim duszpasterstwie prawników.

Data: 2010-02-18 17:51:38
Autor: Artur Borubar
Esbeckie metody Wassermanna.

Użytkownik "konserwator" <djmac§don¨Čald@algonet.se> napisał

GDZIE?
ADRES PODAJ PLUJU ESBECKI!

Tutaj śmieciu:

"Gazeta Wyborcza" rozmawia z byłym zastępcą prokuratora generalnego, posłem Prawa i Sprawiedliwości Zbigniewem Wassermannem. Tygodnik "Nie" zarzucił mu, że jako prokurator prowadził w 1988-ym roku sprawę przeciw dwóm krakowskim studentom, którzy protestowali przeciwko obowiązkowi szkolenia wojskowego.Gazeta Wyborcza" rozmawia z byłym zastępcą prokuratora generalnego
Wassermann przyznaje, że prowadził taką sprawę "na polecenie ówczesnego szefa prokuratury, esbeka. Wszystkie moje czynności były kontrolowane: dostałem "plastra", prokuratora, który mnie pilnował na polecenie szefa. Sporządziłem akt oskarżenia....."

http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/quot;gazeta;wyborczaquot;;-;wassermann;-;zarzuty,116,0,50804.html

Przemek

Data: 2010-02-18 18:00:23
Autor: konserwator

Użytkownik "Artur Borubar" <brońmy RP przed pisem@op.pl> napisał w wiadomości news:hljr6s$a8u$1news.onet.pl...

[...]

jak go pilnowali to znaczy, ze nie byl "ich"
Ty platstra nie masz i wszystko jasne!

Data: 2010-02-18 18:03:15
Autor: Artur Borubar
Esbeckie metody Wassermanna.

Użytkownik "konserwator" <djmac§don¨Čald@algonet.se> napisał w

jak go pilnowali to znaczy, ze nie byl "ich"

Jakby nie był ich, to by wyleciał na pzbity pysk. Prokuratorem krajowym pewnie został dlatego, że był oporny?

Przemek

Data: 2010-02-18 18:08:07
Autor: konserwator

Użytkownik "Artur Borubar" <brońmy RP przed pisem@op.pl> napisał w wiadomości news:hljrsl$c33$1news.onet.pl...

Użytkownik "konserwator" <djmac§don¨Čald@algonet.se> napisał w

jak go pilnowali to znaczy, ze nie byl "ich"

Jakby nie był ich, to by wyleciał na pzbity pysk. Prokuratorem krajowym pewnie został dlatego, że był oporny?

pewnie dlatego, ze byl dobry.

Data: 2010-02-18 18:09:59
Autor: Artur Borubar
Użytkownik "konserwator" <djmac§don¨Čald@algonet.se> napisał w wiadomości news:hljs5e$ajm$1news.task.gda.pl...

[...]

Jak dla przełożonego esbeka był dobry, to wiele wyjasnia.

Przemek

Data: 2010-02-18 22:24:46
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "Artur Borubar" <brońmy RP przed pisem@op.pl> napisał w wiadomości news:hljs99$d6r$1news.onet.pl...
[...]

Jasne.
Prokuratorzy za czasów PRL byli beee.
Przestępcy byli cacy. Ci źli prokuratorzy oskarżali ich przed sądami. Sędziowie też byli źli, bo ich wsadzali do więzień.

Bogdan

Data: 2010-02-18 18:21:43
Autor: jestem kaczynski i bedziecie pisac ustawe hazardowa wedlug mnie i gosia!
Esbeckie metody Wassermanna.
"konserwator" <djmac§don¨Čald@algonet.se> napisał(-a):

pewnie dlatego, ze byl dobry

we wsadzaniu studentow do pierdla hehehehe

--
- Jeśli poprzecie Platformę Obywatelską, pomożecie sobie,

Data: 2010-02-18 17:08:02
Autor: Slawek SWP
Użytkownik Artur Borubar napisał:
W pewnym momencie przesłuchujący Marcina Rosoła, Wassermann zaczął się
[...]
prokuratorem krajowym, trzeba było miec odpowiednie predyspozycje.

Chodzi ci o ten moment gdy świadek uporczywie opowiadał androny o Orlikach zamiast udzielić odpowiedzi na pytanie...?

--
Sławek SWP
Skąd wiadomo, że PiS wpadł na trop - w komisji(?) Bo przewodniczący wyłączył mikrofony!

['] Prawdą po oczach, przez całe życie!
http://blog.rp.pl/rybinski/

Data: 2010-02-18 17:54:24
Autor: Artur Borubar
Esbeckie metody Wassermanna.

Użytkownik "Slawek SWP" <skasujdamspietrasiewiczusun@wp.pl> napisał

Chodzi ci o ten moment gdy świadek uporczywie opowiadał androny o Orlikach zamiast udzielić odpowiedzi na pytanie...?

Nie. Swiadek ma prawo mówic co chce, a przesłuchujący nie ma prawa mu przerywac, czy uniemożliwiac odpowiedzi, jak to robił Wassermann.

Przemek

Data: 2010-02-18 21:30:44
Autor: Slawek SWP
[...]

Świadek nawet tak robił, mówił co chce czyli nie odpowiadał na pytania. Opamiętał się po delikatnym przypomnieniu o karze 3 lat za składanie fałszywych zeznań i generalnie za brak współpracy...

Data: 2010-02-18 21:44:23
Autor: Artur Borubar
Esbeckie metody Wassermanna.

Użytkownik "Slawek SWP" <skasujdamspietrasiewiczusun@wp.pl> napisał

Świadek nawet tak robił, mówił co chce czyli nie odpowiadał na pytania.

Nic takiego nie było.

Opamiętał się po delikatnym przypomnieniu o karze 3 lat za składanie fałszywych zeznań i generalnie za brak współpracy...

Kto go miał upomniac? Po drugie jak świadek może byc karany za brak wspólpracy, skoro zawsze może się zasłonic niepamięcią? Bredzisz jak potłuczony. To Wassermann się opamiętał jak Sekuła zwrócił mu uwagę, żeby nie przerywał odpowiedzi świadkowi.

Przemek

Data: 2010-02-18 23:27:44
Autor: Slawek SWP
[...]

Nie zasłaniał się niepamięcią tylko zatajał prawdę poprzez nie udzielanie odpowiedzi. Beata Kempa opowiedziała mu bajkę o cwaniakach z wyrokiem :)
Gdyby mówił, że nie pamięta to nikt by się nie czepnął ale on chciał być cwańszy niż ustawa pozwala.

Bredzisz jak
potłuczony. To Wassermann się opamiętał jak Sekuła zwrócił mu uwagę, żeby
nie przerywał odpowiedzi świadkowi.

E! Wassermann rzeczywiście przestał przerywać androny Rosoła, Arłukowicz dokonał "coup de grace" :) i to już był koniec!

Data: 2010-02-19 13:58:08
Autor: cirrus
Użytkownik "Slawek SWP" <skasujdamspietrasiewiczusun@wp.pl> napisał w wiadomości news:hljoq0$1fq$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Zamiast udzielać odpowiedzi jakiej oczekuje Wasserman.

--
stevep

Data: 2010-02-18 17:21:46
Autor: awe
[...]

a ja mam wrazenie ze wy przemek mozecie miec racje i doskonale rozeznanie w tych sprawach. tez stawialiscie lampe? moze sadzaliscie tez na odwrocony taboret?
Kurde opisujecie to tak barwnie jakbyscie przy tym byli:-)
awe

Data: 2010-02-19 17:02:54
Autor: matusm
[...]

Tez odkrywcze ,,,,,przeciez pisze caly czas  ze nadal,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Pozdrowienia
matusm

Esbeckie metody Wassermanna.