Estetyka i jakość materiałów laptopów do 3tyś

Data: 2010-05-30 03:59:03
Autor: Piotr M
Estetyka i jakość materiałów laptopów do 3tyś
Witam.

Wiemy że o gustach i guścikach się nie rozmawia. Także jak ktoś nie chce to nie musi. A le wygląd, walory estetyczne i "organoleptyczne" w laptopach są raczej ważne. Ja np często mam swojego w różnych sytuacjach, na brzuchu też ;)
Dam swój typ. Z racji tego że od prawie roku jestem posiadaczem laptopa Asus i w swojej historii miałem już kilkanaście, powiem że ten model wg mnie jest najlepszy jaki jest na rynku, w cenie do 3tys, czyli w takim powszechnym użyciu. A nawet w droższych w życiu na inny design bym się nie wymienił.
A dlaczego? Nie jest choinką, nie ma milion trylion kolorowych diod. Ma 3 malutkie, zielone. Wykonany jest z super porządnego plastiku, co jeszcze nie dał się zarysować. I ta właśnie obudowa, daje naprawdę poczucie solidności, trwałości i estetyki. Delikatny wzorek, mało rzucający się w oczy a szlachetny. W dotyku też jest taki co z chęcią się go dotyka. Klawisze są takie płaskie i, szczerze, za każdym razem mam przyjemność z klikania ;)
Chodzi o ten typ obudowy http://www.skapiec.pl/img/950285-17-1-asus-k50ip_sx005.html
A jakie są Wasze typy? Mam na myśli typy obecne i ponadczasowe, nie tylko z tych modeli co są obecnie w sprzedaży, ogólnie.

--
pzdr, Piotr M

"Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
   - Szukałem, ale nie znalazłem."

Data: 2010-05-30 06:13:10
Autor: Jacek
Estetyka i jakość materiałów laptopów do 3tyś
Data: 2010-05-30 07:48:44
Autor: michalek
Estetyka i jakość materiałów laptopów do 3tyś

A jakie są Wasze typy? Mam na myśli typy obecne i ponadczasowe, nie
tylko z tych modeli co są obecnie w sprzedaży, ogólnie.

-- pzdr, Piotr M

Noooo, jeśli pytasz o "ponadczasowe" to ThinkPad  IBM'a (kiedyś)
a teraz juz z Lenovo. Co prawda wspólczesne Lenovo już tak
nie zachwycają, ale kontakt ThinkPadem serii T2x, T3x i T4x
to zawsze była przyjemność.

A żeby spełnić Twój warunek kategorii do 3tys zł to seria R
mieściła się w tej klasie cenowej i była nadal przyjemna.

Data: 2010-05-30 10:06:16
Autor: m4rkiz
"Piotr M" <xx@xx.xx> wrote in message news:htsgtg$tgl$1mx1.internetia.pl...
Chodzi o ten typ obudowy http://www.skapiec.pl/img/950285-17-1-asus-k50ip_sx005.html

klawiatura ssie

Data: 2010-05-30 11:29:18
Autor: nom

Użytkownik "Piotr M" <xx@xx.xx> napisał w wiadomości news:htsgtg$tgl$1mx1.internetia.pl...
A jakie są Wasze typy? Mam na myśli typy obecne i ponadczasowe, nie tylko z tych modeli co są obecnie w sprzedaży, ogólnie.

Nie mam porównania, bo to mój pierwszy laptop, ale mam Dell Studio 1555, z napędem DVDRW szczelinowym, bo taki chcialem.
Obudowa błyszcząca bardzo się "palcuje", ale jest odporna na zarysowania.
Klawiatura nie ma bloku numeryczneo, ale ma za to duże klawisze (jak w klawiaturze do PC), laptop nie ma na przodzie żadnych diód LED (nie licząc tej od kamerki jak się ją włączy). Z prawej strony ma diodę od zasilania (biała).
Jak za 2000zł to całkiem dobrze wykonany. :-)
Miałem też w pracy Acera za 1599zł, nie pamiętam modelu, ale też byłem zadowolony.
W sumie to nie jestem wybredny, nie mam wygórowanych wymagań. :-)

Data: 2010-05-30 12:57:57
Autor: KILu
Estetyka i jakość materiałów laptopów do 3tyś
A jakie są Wasze typy? Mam na myśli typy obecne i ponadczasowe, nie tylko z tych modeli co są obecnie w sprzedaży, ogólnie.

Oczywiscie ThinkPady, seria T i (w szczegolnosci) calkowicie metalowe, magnezowe maluchy z serii X. Oszczedny, ascetyczny (acz elegancki) design idzie w parze ze znakomita funkcjonalnoscia - diody nie "daja po oczach", klawiatura jest bardzo wygodna, zawiasy sa bardzo wytrzymale, przemyslana budowa gornej klapy zapobiega wpadaniu smieci pomiedzy ekran a klawiature w zlozonym laptopie, w niektorych modelach klawiatura ma kanaliki odprowadzajace plyny w przypadku zalania, klawisze mozna oswietlic wbudowana lampka, przyciski touch-pada lub track-pointa maja perfekcyjnie dobrany uklad i twardosc (zreszta sam patent ze srodkowym przyciskiem bardzo mi sie podoba - wystarczy go wcisnac i manipulator zmienia sie np. w rolke, co czyni zbednymi wszelkie suwaki w oknach).
Wytrzymalosc dotyczy tez elektroniki - swojego "iksa" od lat zasilam ladowarka o napieciu 19V, gdy tymczasem laptop wymaga 16V, roznica 3V nie robi na nim zadnego wrazenia. Zarowno X, jak i T zdarzylo mi sie tez zalac podczas pracy, tak, ze sie wylaczyly. Po umyciu i wysuszeniu dzialaja jak gdyby nigdy nic. Bateria przez lata w zasadzie sie nie zuzyla (mimo, ze czesto rozladowuje ja w bardzo niewielkim stopniu, po czym podlaczam zasilacz), pare upadkow tez nie zrobilo na nim wrazenia... wiatraka generalnie nie slychac, dysku nie slychac zupelnie... jedynie swietlowki nieco sie zuzyly i ekran swieci wyraznie slabiej, niz kiedys - wszak w 2004 matryc nie podswietlano LED-ami...
Do tego na stronie Lenovo dostepne sa wszelkie mozliwe sterowniki (zreszta sprzetowo te laptopy to mistrzostwo swiata - sa m.in. nie do zawieszenia z winy hardware'u) i serwisowki z tak szczegolowymi informacjami, jak sila dokrecania poszczegolnych srub za pomoca klucza dynamometrycznego. Mistrzostwo swiata - poziom przemyslowy ze wszystkimi tego konsekwencjami.

--
KILu

Data: 2010-06-01 02:14:54
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Estetyka i jakość materiałów laptopów do 3tyś

"Piotr M" htsgtg$tgl$1@mx1.internetia.pl

A jakie są Wasze typy? Mam na myśli typy obecne i ponadczasowe, nie tylko z tych modeli co są obecnie w sprzedaży, ogólnie.

Mam Esprimo Fujitsu Siemensa -- i cieszę się nim. :)

Mam też 2 dyski zewnętrzne FS i jestem z nich co najmniej zadowolony. :)
(w odróżnieniu od makabrycznej Toshiby -- wiem, że teraz FS i Toshiba
idą razem w parze, choć nie tylko wiek pary elektryczności przeminął
bezpowrotnie, ale nawet/także wiek atomu przeminął, choć było groźnie)

Data: 2010-06-01 11:26:23
Autor: ąćęłńóśźż
Estetyka i jakość materiałów laptopów do 3tyś
Mnie się podobają tylko czarne.
Już grafit jest kompromisem.

-- -- -