Estetyka otoczenia

Data: 2012-05-04 16:09:46
Autor: Jacek
Estetyka otoczenia
Witam,

moja babcia ma domek na wsi z małym ogródkiem. Za ogródkiem jest teren
sąsiada. Łąka z drzewami, a nieco dalej las. I niestety sąsiad
pierdolnął centralnie za płotem babci blaszany garaż, czym nie dość, że
zasłonił jej widoki, to jeszcze garaż jest obskurny, zardzewiały, a
sąsiad jeszcze zaczął wokoło niego robić składowisko gratów, które
zaczynają przerastać krzaczorami.

Urząd Gminy .................
Wydział Architektury i Nadzoru Budowlanego (sprawdzić, jak się lokalnie nazywa)

Uprzejmie donoszę, że sąsiad mój Imię Nazwisko na posesji pod adresem postawił bez wymaganych prawem pozwoleń garaż blaszany.
Uprzejmie proszę o spowodowanie usunięta tegoż garażu, gdyż nie wyrażam zgody na jego budowę.

z wyrazami szacunku
Imię i Nazwisko Babci

Jacek

PS
skąd wiadomo, że garaż jest obskurny? Był ktoś w środku?

Data: 2012-05-04 16:29:54
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Estetyka otoczenia
W dniu 04.05.2012 16:09, Jacek pisze:
Uprzejmie donoszę, że sąsiad mój Imię Nazwisko na posesji pod adresem
postawił bez wymaganych prawem pozwoleń garaż blaszany.

A na blaszany garaż trzeba mieć zgodę? Bo to w sumie taki prostopadłościan z zardzewiałej blachy, dźwig postawił, dźwig może przenieść. To nawet nie służy za garaż, bo dojazdu do tego nie ma, on tam pewnie trzyma też jakiś złom, podobnie, jak graty, którymi obkłada jego okolicę.

PS
skąd wiadomo, że garaż jest obskurny? Był ktoś w środku?

a w środku to se może mieć dowolną brzydotę. Obskurny jest także z zewnątrz i w tym problem.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2012-05-04 17:42:21
Autor: qwerty
Estetyka otoczenia
Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jo0p53$q2q$1@inews.gazeta.pl...
a w środku to se może mieć dowolną brzydotę. Obskurny jest także z zewnątrz i w tym problem.

Nie znasz się na nowoczesnej sztuce!

Data: 2012-05-04 18:10:46
Autor: Jacek
Estetyka otoczenia
A na blaszany garaż trzeba mieć zgodę? Bo to w sumie taki
Ano trzeba. Może nie sensu stricte zgodę, ale trzeba takie coś zgłosić PRZED postawieniem w urzędzie i po akceptacji oraz w razie braku odpowiedzi (bodajże po 30 dniach) można stawiać.
skąd wiadomo, że garaż jest obskurny? Był ktoś w środku?
Obskurny to z francuskiego tyle co ciemny, ponury, zaniedbany i dotyczy wnętrza. No chyba, że się coś w naszym trudnym języku zmieniło.
Jacek

Data: 2012-05-04 18:19:58
Autor: spp
Estetyka otoczenia
W dniu 2012-05-04 18:10, Jacek pisze:

Obskurny to z francuskiego tyle co ciemny, ponury, zaniedbany i dotyczy
wnętrza. No chyba, że się coś w naszym trudnym języku zmieniło.

Aż mnie zaciekawiło i ... nie znalazłem takiej etymologi słowa. Raczej pochodzi z łaciny i nie znalazłem ograniczenia 'w doniesieniu do wnętrza'... :(

--
spp

Data: 2012-05-04 18:29:48
Autor: Andrzej Lawa
Estetyka otoczenia
W dniu 04.05.2012 18:10, Jacek pisze:

Obskurny to z francuskiego tyle co ciemny, ponury, zaniedbany i dotyczy
wntrza. No chyba, e si co w naszym trudnym jzyku zmienio.

Moe jzyk polski nie jest jego pierwszym jzykiem i std kopoty w komunikacji? ;->

Data: 2012-05-04 19:33:29
Autor: Jacek
Estetyka otoczenia
W dniu 2012-05-04 18:29, Andrzej Lawa pisze:

Moe jzyk polski nie jest jego pierwszym jzykiem i std kopoty w
komunikacji? ;->
No tak. Go si pyta o gara, a my p.....my o polszczynie (sam zaczem).
http://tinyurl.com/c22h9sw
Ale nadal bym si upiera w uywaniu "obskurny" w stosunku do czego zewntrznego np. obskurny sweter, obskurny widok.
Moe ja starej daty jestem. Wszystko moliwe.
Jacek

Data: 2012-05-04 19:08:52
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Estetyka otoczenia
W dniu 04.05.2012 18:10, Jacek pisze:
Obskurny to z francuskiego tyle co ciemny, ponury, zaniedbany i dotyczy
wnętrza. No chyba, że się coś w naszym trudnym języku zmieniło.
Jacek

http://sjp.pwn.pl/slownik/2569497/obskurny
obskurny «nędzny, zaniedbany, brudny»

Nie wiem co się zmieniło we francuskim, nie znam tego języka.

W dniu 04.05.2012 18:29, Andrzej Lawa pisze:
> Może język polski nie jest jego pierwszym językiem i stąd kłopoty w
> komunikacji? ;->

Powiedz to tym, co pisali SJP, bo jak na razie to przyklaskujesz gościowi, który marudzi, że nie używam słowa wg znaczenia ponoć francuskiego.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2012-05-04 19:23:02
Autor: Andrzej Lawa
Estetyka otoczenia
> [...]

Powiedz to tym, co pisali SJP, bo jak na razie to przyklaskujesz
gościowi, który marudzi, że nie używam słowa wg znaczenia ponoć

Na razie to się w tym punkcie zgrywam.

Data: 2012-05-07 04:51:31
Autor: Gotfryd Smolik news
Estetyka otoczenia
On Fri, 4 May 2012, Jacek wrote:

W dniu 2012-05-04 16:29, Przemysaw Adam miejek pisze:
A na blaszany gara trzeba mie zgod? Bo to w sumie taki
Ano trzeba.
Moe nie sensu stricte zgod, ale trzeba takie co zgosi PRZED
postawieniem w urzdzie

  Ruchomosc?
(Tristan pisa o skrzynce, nie mocowanej do podoa, przesuwalnej,
nic to e duej)

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-05-07 06:42:48
Autor: Andrzej Lawa
Estetyka otoczenia

Ruchomosc?
(Tristan pisa o skrzynce, nie mocowanej do podoa, przesuwalnej,
nic to e duej)

Tutaj przepisy robi si do "rozmyte", bo np. kontener przeznaczony do przebywania trzeba zgasza, ale parkowanie przyczepy kempingowej raczej pod to nie podpada.

Data: 2012-05-05 08:50:01
Autor: Marek Dyjor
Estetyka otoczenia
Jacek wrote:
[...]

a skad wiesz czy nie zgłosił że stawia budynek gospodarczy tymczasowy?

i odkąd to sąsiedzi sie muszą zgadzać na to aby ktoś postawił sobie blaszaka a swojej działce?

Data: 2012-05-07 06:20:40
Autor: Jacek
Estetyka otoczenia
W dniu 2012-05-05 08:50, Marek Dyjor pisze:

a skad wiesz czy nie zgłosił że stawia budynek gospodarczy tymczasowy?

i odkąd to sąsiedzi sie muszą zgadzać na to aby ktoś postawił sobie
blaszaka a swojej działce?

to poczytaj:
http://www.projektoskop.pl/a-3414-budynek-gospodarczy-- zgloszenie-budowy-adaptacja-oplaty.html
Jacek

Data: 2012-05-07 08:15:05
Autor: Marek Dyjor
Estetyka otoczenia
Jacek wrote:
[...]

może sam poczytaj :)

i wskaż gdzie tam pisze że sąsiedzi musza wyrazić zgodę?

lepiej sprawdź kiedy w ogóle sąsiedzi mogą sie stać stroną w sprawach budowlanych.

Data: 2012-05-07 15:41:24
Autor: Jacek
Estetyka otoczenia
W dniu 2012-05-07 08:15, Marek Dyjor pisze:

i wskaż gdzie tam pisze że sąsiedzi musza wyrazić zgodę?

lepiej sprawdź kiedy w ogóle sąsiedzi mogą sie stać stroną w sprawach
budowlanych.
Nie czepiaj się. Sąsiedzi w przypadku zgłoszenia nie muszą wyrażać zgody (mój błąd - przyznaję). ALE też jest w przepisie powiedziane, że budynek taki nie może stać bliżej, jak 3 metry od granicy ( a 4 , jak ma okna) Z tego, co napisał wątkotwórca jasno wynika, że postawił przy samym płocie.
Jacek

Data: 2012-05-07 16:30:55
Autor: Marek Dyjor
Estetyka otoczenia
Jacek wrote:
[...]

nie wynika jasno... :) mógł postawić centralnie 3 metry od granicy :)

Data: 2012-05-07 21:10:05
Autor: Jacek
Estetyka otoczenia
W dniu 2012-05-07 16:30, Marek Dyjor pisze:
"I niestety sąsiad pierdolnął centralnie za płotem babci blaszany garaż,"
nie wynika jasno... :) mógł postawić centralnie 3 metry od granicy :)

No nie wynika, ale jest duża szansa, że postawił bliżej np. 2,80 m i można go teraz urzędowo poszczypać.
Jacek

Estetyka otoczenia