Data: 2013-11-04 20:22:58 | |
Autor: /dev/SU45 | |
Eta- czy zmieniono konstrukcj臋 p艂ata? | |
Odchodz膮c od tematu wiadomego- czy wiadomo Wasm cos odno艣nie konstrukcji http://www.carbonform.de/eta.html Macie moze dane techniczne szybowca Concordia, kt贸ry tam starowa艂? http://www.lsc-kitzingen.de/Concordia-Project_Blog_203_kkdetail_view_blog.html http://soaringcafe.com/2011/01/concordia-supersegler/ a ja mam z kolei pytanie o PW-5 http://archive.is/VbuZk wysokiej jako艣ci poliuretanowa pow艂oka lakiernicza (umo偶liwiaj膮ca m.in. loty na du偶ych wysoko艣ciach) - co to ma do rzeczy? O ile pami臋tam, stary ju偶 bardzo polski szybowcowy rekord wysoko艣ci by艂 ustanowiony na Bocianie, a tego trudno podejrzewa膰 o nowoczesne pow艂oki. |
|
Data: 2013-11-04 22:46:08 | |
Autor: Tomasz Pozna艅ski | |
Eta- czy zmieniono konstrukcj臋 p艂ata? | |
W dniu 2013-11-04 20:22, /dev/SU45 pisze:
wysokiej jako艣ci poliuretanowa pow艂oka lakiernicza (umo偶liwiaj膮ca m.in. Chodzi o pekanie lakieru/zelkotu przy niskich temperaturach. Bocian, pomimo braku podejrzen, mial podobnie jak inne polskie szybowce drewniane, nowoczesna powloke na bazie pilimerow nitrocelulozowych :), wiec ten problem go nie dotyczyl. Pozdrawiam Tomek -- - Ta wiadomo艣膰 e-mail jest wolna od wirus贸w i z艂o艣liwego oprogramowania, poniewa偶 ochrona avast! Antivirus jest aktywna. http://www.avast.com |
|
Data: 2013-11-05 00:08:01 | |
Autor: /dev/SU45 | |
Eta- czy zmieniono konstrukcj臋 p艂ata? | |
Chodzi o pekanie lakieru/zelkotu przy niskich temperaturach. Ale jak to? O ile pami臋tam to w IUwL Puchacza nie ma mowy o dopuszczalnych temperaturach, a jest nawet wzmianka o narcie i 艣niegu. Bocian, pomimo braku podejrzen, mial podobnie jak inne polskie szybowce Dotyczy to Bocian贸w w wersji E, czy wszystkich? |
|
Data: 2013-11-05 10:40:30 | |
Autor: Tomasz Pozna艅ski | |
Eta- czy zmieniono konstrukcj臋 p艂ata? | |
W dniu 2013-11-05 00:08, /dev/SU45 pisze:
Rowniez w zwiazku z tym Puchacz nie ma ograniczenia w lotach wysokosciowych. W pw-5 byl we wczesnej produkcji zastosowany lakier lub zelkot, ktory nie mial takich wlasciwosci. Domyslam sie, ze bylo to zwiazane z obnizaniem ceny technologii produkcji . Koszt Pw-5 nie mogl w tych czasach przekraczac pewnej wyznaczonej (chyba przez OSTIV) odgornie ceny.
Ta "nowoczesna powloka na bazie polimerow nitrocelulozowych", to po prostu lakier nitrocelulozowy, ktorym juz od przedwojennych czasow malowano konstrukcje plocienne i drewniane w lotnictwie :). Tomek -- - Ta wiadomo艣膰 e-mail jest wolna od wirus贸w i z艂o艣liwego oprogramowania, poniewa偶 ochrona avast! Antivirus jest aktywna. http://www.avast.com |
|
Data: 2013-11-05 17:28:33 | |
Autor: Tomek | |
Eta- czy zmieniono konstrukcj臋 p艂ata? | |
U偶ytkownik "/dev/SU45" <nie.ma.zupelnie@w.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:5277f412$0$2148$65785112news.neostrada.pl... W tym j臋zyku to ni w z膮b nie kumam. Swoj膮 drog膮 - je艣li posz艂o podczas wyprowadzania z korkoci膮gu skrzyd艂o - czy wyszed艂 on mocno zaci膮gni臋t膮 spiral膮? Zdarza艂y si臋 w szybowcach destrukcje podczas wyprowadzania z korkoci膮gu, ale zwykle dotyczy艂y kad艂uba lub usterzenia. By艂y dalej przeprowadzane pr贸by korkoci膮gowe na Eta, czy ich zaniechano?? Tomek. |