Data: 2013-11-04 09:53:21 | |
Autor: Tomek | |
Eta- czy zmieniono konstrukcję płata? | |
Odchodz±c od tematu wiadomego- czy wiadomo Wasm cos odno¶nie konstrukcji płata w rekrdowym szybowcu Eta? Ja wiadomo płat się złamał podczas próby wyprowadzenia z korkoci±gu.
Macie moze dane techniczne szybowca Concordia, który tam starował? pozdr. Tomek. |
|
Data: 2013-11-04 20:22:58 | |
Autor: /dev/SU45 | |
Eta- czy zmieniono konstrukcję płata? | |
Odchodząc od tematu wiadomego- czy wiadomo Wasm cos odnośnie konstrukcji http://www.carbonform.de/eta.html Macie moze dane techniczne szybowca Concordia, który tam starował? http://www.lsc-kitzingen.de/Concordia-Project_Blog_203_kkdetail_view_blog.html http://soaringcafe.com/2011/01/concordia-supersegler/ a ja mam z kolei pytanie o PW-5 http://archive.is/VbuZk wysokiej jakości poliuretanowa powłoka lakiernicza (umożliwiająca m.in. loty na dużych wysokościach) - co to ma do rzeczy? O ile pamiętam, stary już bardzo polski szybowcowy rekord wysokości był ustanowiony na Bocianie, a tego trudno podejrzewać o nowoczesne powłoki. |
|
Data: 2013-11-04 22:46:08 | |
Autor: Tomasz Poznański | |
Eta- czy zmieniono konstrukcję płata? | |
W dniu 2013-11-04 20:22, /dev/SU45 pisze:
wysokiej jakości poliuretanowa powłoka lakiernicza (umożliwiająca m.in. Chodzi o pekanie lakieru/zelkotu przy niskich temperaturach. Bocian, pomimo braku podejrzen, mial podobnie jak inne polskie szybowce drewniane, nowoczesna powloke na bazie pilimerow nitrocelulozowych :), wiec ten problem go nie dotyczyl. Pozdrawiam Tomek -- - Ta wiadomość e-mail jest wolna od wirusów i złośliwego oprogramowania, ponieważ ochrona avast! Antivirus jest aktywna. http://www.avast.com |
|
Data: 2013-11-05 00:08:01 | |
Autor: /dev/SU45 | |
Eta- czy zmieniono konstrukcję płata? | |
Chodzi o pekanie lakieru/zelkotu przy niskich temperaturach. Ale jak to? O ile pamiętam to w IUwL Puchacza nie ma mowy o dopuszczalnych temperaturach, a jest nawet wzmianka o narcie i śniegu. Bocian, pomimo braku podejrzen, mial podobnie jak inne polskie szybowce Dotyczy to Bocianów w wersji E, czy wszystkich? |
|
Data: 2013-11-05 10:40:30 | |
Autor: Tomasz Poznański | |
Eta- czy zmieniono konstrukcję płata? | |
W dniu 2013-11-05 00:08, /dev/SU45 pisze:
Rowniez w zwiazku z tym Puchacz nie ma ograniczenia w lotach wysokosciowych. W pw-5 byl we wczesnej produkcji zastosowany lakier lub zelkot, ktory nie mial takich wlasciwosci. Domyslam sie, ze bylo to zwiazane z obnizaniem ceny technologii produkcji . Koszt Pw-5 nie mogl w tych czasach przekraczac pewnej wyznaczonej (chyba przez OSTIV) odgornie ceny.
Ta "nowoczesna powloka na bazie polimerow nitrocelulozowych", to po prostu lakier nitrocelulozowy, ktorym juz od przedwojennych czasow malowano konstrukcje plocienne i drewniane w lotnictwie :). Tomek -- - Ta wiadomość e-mail jest wolna od wirusów i złośliwego oprogramowania, ponieważ ochrona avast! Antivirus jest aktywna. http://www.avast.com |
|
Data: 2013-11-05 17:28:33 | |
Autor: Tomek | |
Eta- czy zmieniono konstrukcję płata? | |
Użytkownik "/dev/SU45" <nie.ma.zupelnie@w.pl> napisał w wiadomości news:5277f412$0$2148$65785112news.neostrada.pl... W tym języku to ni w ząb nie kumam. Swoją drogą - jeśli poszło podczas wyprowadzania z korkociągu skrzydło - czy wyszedł on mocno zaciągniętą spiralą? Zdarzały się w szybowcach destrukcje podczas wyprowadzania z korkociągu, ale zwykle dotyczyły kadłuba lub usterzenia. Były dalej przeprowadzane próby korkociągowe na Eta, czy ich zaniechano?? Tomek. |