Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.lotnictwo   »   Eta- czy zmieniono konstrukcję płata?

Eta- czy zmieniono konstrukcję płata?

Data: 2013-11-04 09:53:21
Autor: Tomek
Eta- czy zmieniono konstrukcję płata?
Odchodz±c od tematu wiadomego- czy wiadomo Wasm cos odno¶nie konstrukcji płata w rekrdowym szybowcu Eta? Ja wiadomo płat się złamał podczas próby wyprowadzenia z korkoci±gu.
Macie moze dane techniczne szybowca Concordia, który tam starował?

pozdr.
Tomek.

Data: 2013-11-04 20:22:58
Autor: /dev/SU45
Eta- czy zmieniono konstrukcję płata?

Odchodząc od tematu wiadomego- czy wiadomo Wasm cos odnośnie konstrukcji
płata w rekrdowym szybowcu Eta? Ja wiadomo płat się złamał podczas próby
wyprowadzenia z korkociÄ…gu.

http://www.carbonform.de/eta.html

Macie moze dane techniczne szybowca Concordia, który tam starował?

http://www.lsc-kitzingen.de/Concordia-Project_Blog_203_kkdetail_view_blog.html

http://soaringcafe.com/2011/01/concordia-supersegler/

a ja mam z kolei pytanie o PW-5

http://archive.is/VbuZk

wysokiej jakości poliuretanowa powłoka lakiernicza (umożliwiająca m.in. loty na dużych wysokościach)

- co to ma do rzeczy? O ile pamiętam, stary już bardzo polski szybowcowy rekord wysokości był ustanowiony na Bocianie, a tego trudno podejrzewać o nowoczesne powłoki.

Data: 2013-11-04 22:46:08
Autor: Tomasz Poznański
Eta- czy zmieniono konstrukcję płata?
W dniu 2013-11-04 20:22, /dev/SU45 pisze:

wysokiej jakości poliuretanowa powłoka lakiernicza (umożliwiająca m.in.
loty na dużych wysokościach)

- co to ma do rzeczy? O ile pamiętam, stary już bardzo polski szybowcowy
rekord wysokości był ustanowiony na Bocianie, a tego trudno podejrzewać
o nowoczesne powłoki.

Chodzi o pekanie lakieru/zelkotu przy niskich temperaturach.
Bocian, pomimo braku podejrzen, mial podobnie jak inne polskie szybowce drewniane, nowoczesna powloke na bazie pilimerow nitrocelulozowych :), wiec ten problem go nie dotyczyl.

Pozdrawiam
Tomek

-- -
Ta wiadomość e-mail jest wolna od wirusów i złośliwego oprogramowania, ponieważ ochrona avast! Antivirus jest aktywna.
http://www.avast.com

Data: 2013-11-05 00:08:01
Autor: /dev/SU45
Eta- czy zmieniono konstrukcję płata?

Chodzi o pekanie lakieru/zelkotu przy niskich temperaturach.

Ale jak to? O ile pamiętam to w IUwL Puchacza nie ma mowy o dopuszczalnych temperaturach, a jest nawet wzmianka o narcie i śniegu.

Bocian, pomimo braku podejrzen, mial podobnie jak inne polskie szybowce
drewniane, nowoczesna powloke na bazie pilimerow nitrocelulozowych :),
wiec ten problem go nie dotyczyl.

Dotyczy to BocianĂłw w wersji E, czy wszystkich?

Data: 2013-11-05 10:40:30
Autor: Tomasz Poznański
Eta- czy zmieniono konstrukcję płata?
W dniu 2013-11-05 00:08, /dev/SU45 pisze:

Chodzi o pekanie lakieru/zelkotu przy niskich temperaturach.

Ale jak to? O ile pamiętam to w IUwL Puchacza nie ma mowy o
dopuszczalnych temperaturach, a jest nawet wzmianka o narcie i śniegu.
Rowniez w zwiazku z tym Puchacz nie ma ograniczenia w lotach wysokosciowych. W pw-5 byl we wczesnej produkcji zastosowany lakier lub zelkot, ktory nie mial takich wlasciwosci. Domyslam sie, ze bylo to zwiazane z obnizaniem ceny technologii produkcji . Koszt Pw-5 nie mogl w tych czasach przekraczac pewnej wyznaczonej (chyba przez OSTIV) odgornie ceny.

Bocian, pomimo braku podejrzen, mial podobnie jak inne polskie szybowce
drewniane, nowoczesna powloke na bazie pilimerow nitrocelulozowych :),
wiec ten problem go nie dotyczyl.

Dotyczy to BocianĂłw w wersji E, czy wszystkich?


Ta "nowoczesna powloka na bazie polimerow nitrocelulozowych", to po prostu lakier nitrocelulozowy, ktorym juz od przedwojennych czasow malowano konstrukcje plocienne i drewniane w lotnictwie :).

Tomek

-- -
Ta wiadomość e-mail jest wolna od wirusów i złośliwego oprogramowania, ponieważ ochrona avast! Antivirus jest aktywna.
http://www.avast.com

Data: 2013-11-05 17:28:33
Autor: Tomek
Eta- czy zmieniono konstrukcję płata?

Użytkownik "/dev/SU45" <nie.ma.zupelnie@w.pl> napisał w wiadomości news:5277f412$0$2148$65785112news.neostrada.pl...

Odchodząc od tematu wiadomego- czy wiadomo Wasm cos odnośnie konstrukcji
płata w rekrdowym szybowcu Eta? Ja wiadomo płat się złamał podczas próby
wyprowadzenia z korkociÄ…gu.

http://www.carbonform.de/eta.html

W tym języku to ni w ząb nie kumam.
Swoją drogą - jeśli poszło podczas wyprowadzania z korkociągu skrzydło - czy wyszedł on mocno zaciągniętą spiralą?
Zdarzały się w szybowcach destrukcje podczas wyprowadzania z korkociągu, ale zwykle dotyczyły kadłuba lub usterzenia.
Były dalej przeprowadzane próby korkociągowe na Eta, czy ich zaniechano??

Tomek.

Eta- czy zmieniono konstrukcję płata?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona