Etat a działalność - koszta

Data: 2009-07-07 21:17:50
Autor: Martin Fox
Etat a działalność - koszta
Witam,
Mam takie pytanie - jestem zatrudniony na pełnym etacie, pracodawca
odprowadza składki itp. Jeśli teraz chciałbym założyć własną działalność
jakie jeszcze koszta mi dochodzą? Drugiego ZUSu chyba już nie muszę płacić?
A składki zdrowotne itp.?

--
Martin Fox

Data: 2009-07-07 21:21:59
Autor: spp
Etat a działalność - koszta
Martin Fox pisze:
[...]

Tylko zdrowotne.

--
spp

Data: 2009-07-07 21:29:54
Autor: 'Tom N'
Etat a działalność - koszta
spp w <news:h3078p$jns$3news.onet.pl>:

Martin Fox pisze:
[...]

Na pełnym etacie może być za 80% minimalnej pensji -- a wtedy...
Może miec też minimalną i zachorować i dostać mniej -- a wtedy...

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2009-07-07 21:55:20
Autor: SDD
Etat a działalność - koszta

Użytkownik "'Tom N'" <news@int.dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości news:090707.212954.psp.158int.dyndns.org.invalid...

Może miec też minimalną i zachorować i dostać mniej -- a wtedy...

No wlasnie - a czy w przypadku choroby przeszedlby taki numer:
- w pierwszym dniu zwolnienia wyrejestrowuje sie (ZWUA) ze zdrowotnego i rejestruje od razu (ZUA) do wszystkich ubezpieczen, po czym sklada ZUS-ZLA (chyba musi wziac dwie sztuki - jedna do pracy, druga z dzialalnosci).
Poniewaz chorobowe z dzialalnosci powinno dzialac bez wyczekiwania (z uwagi na ciaglosc), wiec oprocz wynagrpodzenia chorobowego z zakladu pracy dojdzie zasilek z dzialalnosci. Po zakonczeniu chorowania natychmiast ZWUA i ZZA do zdrowotnego tylko.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-07-08 13:38:02
Autor: Gotfryd Smolik news
Etat a działalność - koszta
On Tue, 7 Jul 2009, SDD wrote:

[...]

  Nie zadziała aby automat do wyznaczania kwoty zasiłku chorobowego
z DG jako średniej ze składek chorobowych z iluś tam miesięcy?
  Czyli owszem, dostałby, w wysokości zero zł ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-07-08 18:28:15
Autor: SDD
Etat a działalność - koszta

Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0907081336340.1500quad...

 Nie zadziała aby automat do wyznaczania kwoty zasiłku chorobowego
z DG jako średniej ze składek chorobowych z iluś tam miesięcy?
 Czyli owszem, dostałby, w wysokości zero zł ;)

A nie ma oby jakiejs minimalnej podstawy do chorobowego?
Zreszta - tak czy ianaczej skladek nei bedzie musial zaplacic - a to juz sporo do przodu :)

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-07-11 12:33:28
Autor: Gotfryd Smolik news
Etat a działalność - koszta
On Wed, 8 Jul 2009, SDD wrote:

[...]

  Jest, ale w stronę "ile płacić" :)
  Co do liczenia średniej nigdy nie sprawdzałem jak z "okresem
nieskładkowym" w okresie objętym śrenią.

Zreszta - tak czy ianaczej skladek nei bedzie musial zaplacic - a to juz
sporo do przodu :)

  A to prawda.

pzdr, Gotfryd

Etat a działalność - koszta