Etat a samozatrudnienie

Data: 2015-06-11 15:43:54
Autor: radekp@konto.pl
Etat a samozatrudnienie
Na ile powinna być wystawiana faktura VAT przez osobę z DG, aby dla pracodawcy
(płatnik VAT) miała ona takie same koszty jak zatrudnienie pracownika?

Np. dla pensji minimalnej najpro¶ciej byłoby przyj±ć, że 1750 brutto na etacie
to 1750zł przy wystawieniu FVAT.
Ale pracodawca ma jeszcze innego koszty -- z tego co wygooglałem to 1750 brutto
dla pracownika (czyli jakie¶ 1300zł na rękę) = 2113zł netto na fakturze.

Liczył to kto¶ może albo może zweryfikować mój wynik?

Data: 2015-06-11 16:31:56
Autor: Liwiusz
Etat a samozatrudnienie
W dniu 2015-06-11 o 15:43, radekp@konto.pl pisze:
Na ile powinna być wystawiana faktura VAT przez osobę z DG, aby dla pracodawcy
(płatnik VAT) miała ona takie same koszty jak zatrudnienie pracownika?

Np. dla pensji minimalnej najprościej byłoby przyjąć, że 1750 brutto na etacie
to 1750zł przy wystawieniu FVAT.
Ale pracodawca ma jeszcze innego koszty -- z tego co wygooglałem to 1750 brutto
dla pracownika (czyli jakieś 1300zł na rękę) = 2113zł netto na fakturze.

Liczył to ktoś może albo może zweryfikować mój wynik?

Ale co, jakąś pracę do szkoły piszesz, czy co?

--
Liwiusz

Data: 2015-06-11 19:50:02
Autor: J.D.
Etat a samozatrudnienie
W dniu 2015-06-11 o 15:43, radekp@konto.pl pisze:

Liczył to kto¶ może albo może zweryfikować mój wynik?

Dodaj składkę ZUS po stronie pracodawcy, koszty urlopu itd.

Data: 2015-06-11 21:21:37
Autor: Wojciech Bancer
Etat a samozatrudnienie
On 2015-06-11, radekp@konto.pl <radekp@konto.pl> wrote:
[...]

No tylko należałoby dodać koszty elementów pozapłacowych:
 - urlopy
 - chorobowe (jakie¶ u¶rednione)
 - szkolenia, badania obowi±zkowe
 - koszty wyposażenia stanowiska pracy
itp. itd. :)

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2015-06-12 10:27:40
Autor: RD
Etat a samozatrudnienie

[...]

....i odj±ć ewentualne dotacje na stanowisko pracy, uposażenie, uwzględniaj±c zwolnienie z ZUS itd... ;) Oczywi¶cie "jakie¶ u¶rednione". ;)

Data: 2015-06-12 12:26:43
Autor: Maciek
Etat a samozatrudnienie
W dniu 2015-06-12 o 10:27, RD pisze:
...i odj±ć ewentualne dotacje na stanowisko pracy, uposażenie, uwzględniaj±c zwolnienie z ZUS itd... ;) Oczywi¶cie "jakie¶ u¶rednione". ;)
Dodać +2 do prestiżu, że nie jaka¶ tam ¶mieciówka ;-)

Maciek

Data: 2015-06-12 12:51:56
Autor: radekp@konto.pl
Etat a samozatrudnienie
Thu, 11 Jun 2015 21:21:37 +0200, w <slrnmnjnu2.1kok.proteus@pl-test.org>,
Wojciech Bancer <proteus@post.pl> napisał(-a):

On 2015-06-11, radekp@konto.pl <radekp@konto.pl> wrote:
> [...]
> dla pracownika (czyli jakie¶ 1300zł na rękę) = 2113zł netto na fakturze.

No tylko należałoby dodać koszty elementów pozapłacowych:

To pomijamy :)
Załóżmy, że faktura co miesi±c, pracownik chorować nie będzie, takoż urlopować
się nie musi :)

To może zapytam -- ile pracodawcę kosztuje taki pracownik na minimalnej i i ile
może odliczyć od podatku (zakładamy kpir).

Data: 2015-06-12 14:42:22
Autor: 'Tom N'
Etat a samozatrudnienie
radekp@konto.pl w <news:6celnadn0hihhgh054i99r05310oqqdgtf4ax.com>:

Załóżmy, że faktura co miesi±c, pracownik chorować nie będzie, takoż urlopować
się nie musi :)

To sie PIPa ucieszy z takiego stanowiska... US również ;P

--
'Tom N'

Data: 2015-06-12 19:14:30
Autor: Wojciech Bancer
Etat a samozatrudnienie
On 2015-06-12, radekp@konto.pl <radekp@konto.pl> wrote:

[...]

To może zapytam -- ile pracodawcę kosztuje taki pracownik na minimalnej i i ile
może odliczyć od podatku (zakładamy kpir).

Minimalna krajowa to zbyt niska kwota by się bawić w jakie¶ ustawianie działalno¶ci
na tym.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2015-06-13 16:22:43
Autor: Gotfryd Smolik news
Etat a samozatrudnienie
On Fri, 12 Jun 2015, radekp@konto.pl wrote:
[...]
To pomijamy :)

  Niektórych elementów NIE WOLNO pomin±ć.

Załóżmy, że [...] pracowcnik [...] urlopować się nie musi :)

  Nie ma takiej opcji.
  Za udowodnienie (również "ze zgod± pracownika") groż± niezłe kłopoty.
  AFAIR jedyna legalna możliwo¶ć "wypłacenia za urlop" (bez jego
wykorzystania) jest przy zwolnieniu.

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-06-13 21:43:24
Autor: Pete
Etat a samozatrudnienie
W dniu 2015-06-13 o 16:22, Gotfryd Smolik news pisze:
On Fri, 12 Jun 2015, radekp@konto.pl wrote:
[...]
To pomijamy :)

  NiektĂłrych elementĂłw NIE WOLNO pominąć.

Załóżmy, że [...] pracowcnik [...] urlopować się nie musi :)

  Nie ma takiej opcji.
  Za udowodnienie (rĂłwnieĹĽ "ze zgodÄ… pracownika") groĹĽÄ… niezĹ‚e kĹ‚opoty.
  AFAIR jedyna legalna moĹĽliwość "wypĹ‚acenia za urlop" (bez jego
wykorzystania) jest przy zwolnieniu.

B2B???
(pomijając nieco nieszczęśliwe użycie słowa 'pracownik')

--
Pete

Data: 2015-06-17 14:49:31
Autor: radekp@konto.pl
Etat a samozatrudnienie
W dniu ¶roda, 17 czerwca 2015 15:06:52 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:
Sęk w tym, że dawcom jak widać zależy, żeby kasa poszła chociaż w czę¶ci
na dzieci. W normalnych społeczeństwach (s± takie?) pewnie można by
zastosować takie rozdawnictwo i założyć, że promil przepije. U nas nie
byłby to zapewne promil.

moze w waszych okolicach 3 dzieci to patologia - ale ja w okolicy nie znam nikogo z 3 dzieci z cieniem patologii. Ja mam 3kę, kilku znajomych też - pijaków nie stwierdzono.
Ale nawet gdyby - dziecko pijaka bedzie za 20lat pracownikiem utrzymujac± swoja porce emeryta. Wy sie nie martwcie na co rodzina wyda te kase, martwcie sie kto was utrzyma za paredziesiat lat.

b.

Etat a samozatrudnienie