"Etylina 80"?

Data: 2012-04-04 11:31:44
Autor: Michal Jankowski
"Etylina 80"?
W filmie 'Profesor Zazul' (kręcony podobno w 1962) bohater tankuje na
autostradzie w Bielanach. Na dystrybutorze wyraźny napis "Etylina 80".
Wątpię, aby to było przemalowane specjalnie na potrzeby filmu.

Zatem - czy film kręcono przed wprowadzeniem 'standardu 78 i 94'? I co
właściwie sprzedawano na stacjach w tamtych latach? Bo już któryś raz
trafiam na szczątki informacji, że było coś wcześniej, no ale co?

  MJ

Data: 2012-04-04 11:45:24
Autor: J.F
"Etylina 80"?
Użytkownik "Michal Jankowski"  napisał w wiadomości
[...]

Na sejmowym serwerze nie znajdzie sie jakiegos stosownego rozporzadzenia ?

Ja sobie Pana Samochodzika przypominam ... ale Nienacki wtedy chyba nie mial samochodu, ewentualnie wartburga, bo wspomina tylko o "benzynie", a osiagi samochodu kiepsko pasuja  :-)

J.

Data: 2012-04-04 12:52:24
Autor: M1SLQ
"Etylina 80"?
Ja sobie Pana Samochodzika przypominam ... ale Nienacki wtedy chyba nie mial samochodu, ewentualnie wartburga, bo wspomina tylko o "benzynie", a osiagi samochodu kiepsko pasuja  :-)

Nienackiemu w opisie jazdy 120km/h "drzewa zaczynały się zlewać w jedną całość"

Data: 2012-04-04 13:08:53
Autor: yabba
"Etylina 80"?
Użytkownik "M1SLQ" <m-b-i-e-r-w-i-a@minusyPRECZ.o2.pl> napisał w wiadomości news:4f7c27ee$0$1223$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Kapelusznik.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2012-04-04 12:56:57
Autor: kamil
"Etylina 80"?
On 04/04/2012 12:08, yabba wrote:
[...]

Panie Nienacki, PLONK WARNING!

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-04-04 13:42:43
Autor: J.F
"Etylina 80"?
Użytkownik "M1SLQ"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4f7c27ee$0$1223$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

No wiesz, jak byly tak gesto nasadzone jak juz tylko przy nielicznych drogach sie spotyka, to kto wie ..

Ale sa i inne kwiatki, "mial wspanialy zryw - w ciagu nie wiecej niz 15 sekund mialem juz 60 km na liczniku".
12 cylindrow ... i jaka predkoscia sie autor chwali ? 200 chyba wehikul nie przekroczyl :-)

J.

Data: 2012-04-04 14:20:18
Autor: Michal Jankowski
"Etylina 80"?
"J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> writes:

Ale sa i inne kwiatki, "mial wspanialy zryw - w ciagu nie wiecej niz
15 sekund mialem juz 60 km na liczniku".
12 cylindrow ... i jaka predkoscia sie autor chwali ? 200 chyba
wehikul nie przekroczyl :-)

http://www.nienacki.art.pl/d_ferrari_410.html

  MJ

Data: 2012-04-04 13:43:32
Autor: kamil

http://www.nienacki.art.pl/galeria/ferrari_410/filmy/zlota_rekawica_04.jpg

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-04-04 15:08:36
Autor: M1SLQ
"Etylina 80"?
Data: 2012-04-04 17:18:46
Autor: J.F
"Etylina 80"?
UĹźytkownik "Michal Jankowski"  napisał w
[...]

Wyspe Zloczyncow mam pod reka tylko w pdf, ale tam w pierwszym rozdziale osiagnieto 170. Slownie, wiec drobna pomylka nie wchodzi w gre :-)
No i najpierw sie placilo, a potem tankowalo ..

Ale wracajac do faktow ... krotkie guglanie ujawnia info z calkiem wspolczesnej Ukrainy, ze tam "etylina 80" dostepna, oraz parametry silnikow syrenki
http://rajsky.w.of.pl/105._historia_silnikow_w_wsm.html
a tu sie nawet 76 pojawia.

Moze i kiedys byla 80 w rosyjskim zwyczaju.

Gdzies w sieci jest instrukcja obslugi Warszawa 203, moze tam cos pisze, dla 223 z 1969 to juz podaja  78.
http://fso_warszawa.republika.pl/instrukcja.html

Aha - to moze byc jeszcze kwestia normy pomiarowej, 78 RM  to moze i 80 w innej normie.

J.

Data: 2012-04-05 09:20:57
Autor: Jakub Witkowski
"Etylina 80"?
W dniu 2012-04-04 14:20, Michal Jankowski pisze:

http://www.nienacki.art.pl/d_ferrari_410.html

Rekonstrukcja możliwego wyglądu wehikułu (zielony na samym dole) całkiem przekonująca :)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepowaĹźne,

Data: 2012-04-05 05:14:39
Autor: Marek Dyjor
"Etylina 80"?
M1SLQ wrote:
[...]

he he he...

to przy 160 km/h powinien sie już pojawiać tunel światła jak w startreku..

Data: 2012-04-04 13:17:27
Autor: masti
"Etylina 80"?
Dnia pięknego Wed, 04 Apr 2012 11:31:44 +0200 osobnik zwany Michal
Jankowski wystukał:

W filmie 'Profesor Zazul' (kręcony podobno w 1962) bohater tankuje na
autostradzie w Bielanach. Na dystrybutorze wyraĹşny napis "Etylina 80".
Wątpię, aby to było przemalowane specjalnie na potrzeby filmu.

hmm. Wiki podaje, że 80 to była lotnicza ale czy to mozna było dostać na normalnej stacji to wątpię
http://pl.wikipedia.org/wiki/Etylina

mst <at> gazeta <.> pl

"Etylina 80"?