Etylina 95 drozsza od Oleju Napedowego na stacjach benzynowych!

Data: 2011-11-03 09:21:18
Autor: Neko
Etylina 95 drozsza od Oleju Napedowego na stacjach benzynowych!
Tego jeszcze nie bylo, aby ropa byla drozsza od benzyny!

A poza tym:

Maslo Mlekovita po 5,39 zl w Carrefourze

Kinder Bueno po 3,29 zl. Chleb po 4,20 zl.

Ceny rosna jak na drozdzach. Ciekawe po ile sa drozdze?
Czy to ten slynny CUD Tuska?

Data: 2011-11-03 09:59:50
Autor: Bambaryła

Użytkownik "Neko" <miglce@_bez_spamu.wp.pl> napisał w wiadomości news:j8tiv0$7il$1news.onet.pl...
[...]

Nie, to niewidzialna ręka rynku.  Tusk ma z tym niewiele wspólnego.

BBR

Data: 2011-11-03 10:06:25
Autor: Neko
Etylina 95 drozsza od Oleju Napedowego na stacjach benzynowych!
Użytkownik "Bambaryła" <bambaryla@zascianek.eu> napisał

Nie, to niewidzialna ręka rynku.  Tusk ma z tym niewiele wspólnego.

Jaaaaasne. VAT podniosla niewiedzialna reka rynku. Tusk oczywiscie
jest bez winny. Biedaczek, wszyscy uwzieli sie na niego, a on sobie
tak dobrze przeciez radzi...

Data: 2011-11-03 10:14:39
Autor: wolim
W dniu 2011-11-03 10:06, Neko pisze:
[...]

A ile VATu jest w Kinder Bueno, albo w chlebie?

Data: 2011-11-03 10:36:18
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "Neko" <miglce@_bez_spamu.wp.pl> napisał w wiadomości news:j8tljn$iqd$1news.onet.pl...
[...]

Załóżmy, że wydawałeś w ubiegłym roku 2000 zł miesięcznie plus 22% VAT na zakup dóbr wszelkich. Zapłaciłeś 22% podatek VAT w wysokości 440 zł. 2000 zł + 440 zł = 2440 zł. W tym roku za te dobra od sumy 2000 zł zapłaciłeś 460 zł 23% podatku VAT, czyli wydałeś 2460 zł.

 2460 zł - 2440 zł = 20 zł. Czyli o 20 zł kupiłeś mniej dóbr wszelkich, co stanowi podwyżkę o 0,82%.

 Rzeczywiście! To jest katastrofalna katastrofa. Żyć się nie da, gdy się pomyśli o takiej straszliwej podwyżce. Podwyżka VAT rozwaliła ci straszliwie twój budżet.

 I to byłoby na tyle na temat podwyśki VAT.

Data: 2011-11-03 11:13:52
Autor: Neko
Etylina 95 drozsza od Oleju Napedowego na stacjach benzynowych!
Użytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@neostrada.pl> napisał w

[...]

Typowa gierkowska demagogia. Nie tworz mirazy tylko zmierz sie z rzeczywistoscia.

Dla przykladu:

Wzrost cen w:

2008-01-01 - 2008-12-31    -    4,2%
2009-01-01-  2009-12-31    -    3,5%
2010-01-01 - 2010-12-31    -     2, 6%

A teraz sobie podsumuj ta trzylatke. PONAD 10 %

Wydajac miesiecznie 2.000 zl po trzech latach wydajesz o ponad 200 zl wiecej
A to sa juz duze pieniadze. Takie sa fakty. Przestan w koncu
stosowac michnikowszczyzne, tylko przynajmniej RAZ w zyciu
zmierz sie z rzeczywistocia i z FAKTAMI (ale nie tymi z TVN24 ;)

Data: 2011-11-03 11:22:04
Autor: jerzy.n

Użytkownik "Neko" <miglce@_bez_spamu.wp.pl> napisał w wiadomości news:j8tpig$16d$1news.onet.pl...
[...]

Te fakty to ze zródła Fakty i Mity, czy Gazeta polska
Podaj łaskawco źródło tych wyliczeń ...

Data: 2011-11-03 11:25:14
Autor: wolim
W dniu 2011-11-03 11:13, Neko pisze:
[...]

Zdaje się, że pisałeś wcześniej, że wzrost cen, to wina Tuska, bo podniósł VAT? No to jak to jest? Wina VATu, czy niewidzialnej ręki rynku?

Pzdry,
MW

Data: 2011-11-03 11:34:10
Autor: Bambaryła
[...]

 Przeciętne wynagrodzenie w styczniu 2008 - 2.969,65 zł, "zgodnie z komunikatem Prezesa GUS z dnia 09.01.2011 r. przeciętne miesięczne wynagrodzenie w IV kw. 2010 roku wyniosło 3438,21 zł."  Źródło: http://www.hrtrendy.pl/2011/02/14/przecietne-miesieczne-wynagrodzenie-w-iv-kw-2010-roku/. Teraz sobie pomnóż/podziel/wyciągnij pierwiastek czy co tam sobie chcesz. Chcesz cos jeszcze powiedzieć  "ekonomisto"? Chociaż raz w życiu zmierz się z faktami, a nie z stosuj metody "Jarosław-Polskę-Zbaw".

BBR

Data: 2011-11-03 15:57:26
Autor: T.

Użytkownik "Bambaryła" <bambaryla@zascianek.eu> napisał w wiadomości news:4eb26e17$0$5808$65785112news.neostrada.pl...

[...]

A są gdzieś dane nie średnie, ale pełne statystyczne? Intersuje mnie zwłąszcza mediana i dominanta. Jakoś moja pensja ani drgnęła, natomiast faktycznie mój znajomy prezes z branży finansowej ma większe pobory - skoczyły mu z ok. 70 tys. zł na jakieś 120 tys. zł. Ale to człowiek z pierwszych stron gazet...
T.

Data: 2011-11-03 16:33:07
Autor: oyster
Dnia Thu, 3 Nov 2011 15:57:26 +0100, T. napisał(a):

[...]

I to jest własnie odchylenia standardowe! ;))))

--
Kasując ten post z 2011-11-03 16:32:51 kundel rAzor wściekle zębami kłapie.

Data: 2011-11-03 18:31:06
Autor:
On Thu, 3 Nov 2011 15:57:26 +0100, "T." <kuki543@interia.pl> wrote:

> [...]
A są gdzieś dane nie średnie, ale pełne statystyczne? Intersuje mnie zwłąszcza mediana i dominanta. Jakoś moja pensja ani drgnęła, natomiast faktycznie mój znajomy prezes z branży finansowej ma większe pobory - skoczyły mu z ok. 70 tys. zł na jakieś 120 tys. zł. Ale to człowiek z pierwszych stron gazet...

 to, ze liznales troche statystyki nie oznacza, ze rozumiesz  o czym mowa. z czego chcesz wyliczac mediane? z cen jakiegos
 konkretnego towaru? z jakich przedzialow chcesz wyliczac dominante?
 do czego to mialoby sluzyc. neko podaje srednia dotyczaca koszyka.
 bogdan i BBR tez. takie dane mozna ze soba porownywac. --

http://www.drogizaufania.pl/
http://dadrl.pl/

Data: 2011-11-04 08:23:20
Autor: T.

Użytkownik ""<HeRSk>"" <2012?uro.bigbrednie@interia.pl> napisał w wiadomości news:jhi5b7155027k6c96i06631t6qgdnbupe54ax.com...
> [...]

do czego to mialoby sluzyc. neko podaje srednia dotyczaca koszyka.
bogdan i BBR tez. takie dane mozna ze soba porownywac.

Nie - chodzi mi o pensje. Według mnie powinno sie przynajmniej podawać przedziały typu - 90% ludzi zarabia między 1500-1700 zł brutto, a potem kolejne np. co 2%. To by była ciekawa statystyka...
T.

Data: 2011-11-04 19:14:20
Autor: stevep

UÂżytkownik ""<HeRSk>"" <2012?uro.bigbrednie@interia.pl> napisaÂł w  wiadomoÂści

UÂżytkownik "BambaryÂła" <bambaryla@zascianek.eu> napisaÂł w wiadomoÂści

> [...]
>>

> PrzeciĂŞtne wynagrodzenie w styczniu 2008 - 2.969,65 zÂł, "zgodnie z
> komunikatem Prezesa GUS z dnia 09.01.2011 r. przeciĂŞtne miesiĂŞczne
> wynagrodzenie w IV kw. 2010 roku wyniosÂło 3438,21 zÂł."  ÂŹrĂłdÂło:
http://www.hrtrendy.pl/2011/02/14/przecietne-miesieczne-wynagrodzenie-w-iv-kw-2010-roku/.
> Teraz sobie pomnó¿/podziel/wyci¹gnij pierwiastek czy co tam sobie
> chcesz.
> Chcesz cos jeszcze powiedzieĂŚ  "ekonomisto"? ChociaÂż raz w Âżyciu  zmierz
> siĂŞ z faktami, a nie z stosuj metody "JarosÂław-PolskĂŞ-Zbaw".

A sÂą gdzieÂś dane nie Âśrednie, ale peÂłne statystyczne? Intersuje mnie
zw³¹szcza mediana i dominanta. Jakoœ moja pensja ani drgnê³a, natomiast
faktycznie mĂłj znajomy prezes z branÂży finansowej ma wiĂŞksze pobory -
skoczyÂły mu z ok. 70 tys. zÂł na jakieÂś 120 tys. zÂł.. Ale to czÂłowiek z
[...]

Nie - chodzi mi o pensje. WedÂług mnie powinno sie przynajmniej podawaĂŚ
przedziaÂły typu - 90% ludzi zarabia miĂŞdzy 1500-1700 zÂł brutto, a potem
kolejne np. co 2%. To by byÂła ciekawa statystyka...
T.

I te 2% powoduje, że srednia jest około 3500zł?

--
stevep
UĹźywam klienta poczty Opera Mail: http://www.opera.com/mail/

Data: 2011-11-22 09:08:09
Autor: T.

U?ytkownik ""<HeRSk>"" <2012?uro.bigbrednie@interia.pl> napisa3 w wiadomo?ci

U?ytkownik "Bambary3a" <bambaryla@zascianek.eu> napisa3 w wiadomo?ci

> [...]
>>

> Przecietne wynagrodzenie w styczniu 2008 - 2.969,65 z3, "zgodnie z
> komunikatem Prezesa GUS z dnia 09.01.2011 r. przecietne miesieczne
> wynagrodzenie w IV kw. 2010 roku wynios3o 3438,21 z3."  ?ród3o:

http://www.hrtrendy.pl/2011/02/14/przecietne-miesieczne-wynagrodzenie-w-iv-kw-2010-roku/.
> Teraz sobie pomnó?/podziel/wyci?gnij pierwiastek czy co tam sobie
> chcesz.
> Chcesz cos jeszcze powiedziea  "ekonomisto"? Chocia? raz w ?yciu
zmierz
> sie z faktami, a nie z stosuj metody "Jaros3aw-Polske-Zbaw".

A s? gdzie? dane nie ?rednie, ale pe3ne statystyczne? Intersuje mnie
zw3?szcza mediana i dominanta. Jako? moja pensja ani drgne3a, natomiast
faktycznie mój znajomy prezes z bran?y finansowej ma wieksze pobory -
skoczy3y mu z ok. 70 tys. z3 na jakie? 120 tys. z3. Ale to cz3owiek z
[...]

Nie - chodzi mi o pensje. Wed3ug mnie powinno sie przynajmniej podawaa
przedzia3y typu - 90% ludzi zarabia miedzy 1500-1700 z3 brutto, a potem
kolejne np. co 2%. To by by3a ciekawa statystyka...
T.

I te 2% powoduje, że srednia jest około 3500zł?

Sądzę, że tak może być. Nie 2%, ale np. 10%. Jeśli ktoś zarabia 50 tys. zł, to zeby średnia była 3500 zł musi na taką średnią "pracować" ok. 25 osób. A zaręczam, że sporo ludzi zarabia znacznie wiecej.
T.
--
stevep

Data: 2011-11-03 11:44:20
Autor: Bogdan Idzikowski
[...]

To ty, synku zmierz się z rzeczywistością. Podwyżka VAT z 22% na 23% - to jest o 0,82 % wyższa cena od ceny przed podwyżką.
Nie masz żadnego pojęcia o ekonomi.
Istotnym elementem jest inflacja:
2008 - 3,3%
2009 - 5,5%
2010 - 3,1%

Podszkol się, byle nie na tygodniowym kursie ekonomii w Klarysewie!
Bywaj pisiaczku!

Data: 2011-11-03 11:47:36
Autor: Bambaryła

Użytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:4eb27087$0$8443$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Sądzę, że po tych naszych 2 ciosach Neko już się nie podniesie! ;)

BBR

Data: 2011-11-03 12:21:40
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "Bambaryła" <bambaryla@zascianek.eu> napisał w wiadomości news:4eb2713e$0$5808$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Obawiam się, że to nic nie pomoże. Pisiacy ignorancję mają w genach.

Data: 2011-11-03 17:05:42
Autor: stevep
Dnia 03-11-2011 o 11:47:36 Bambaryła <bambaryla@zascianek.eu> napisał(a):

[...]

Eeee, to nieuleczalna w idiotyźmie wańka- wstańka.

--
stevep

Data: 2011-11-03 15:53:31
Autor: T.
[...]

Razem 10,65%wiecej niż 4 lata wcześniej.
T.

Data: 2011-11-03 16:32:45
Autor: oyster
Dnia Thu, 3 Nov 2011 15:53:31 +0100, T. napisał(a):

[...]

Sprawdź jak w tym czasie wzrosły dochody ludności i porównaj. --
Kasując ten post z 2011-11-03 16:31:43 kundel rAzor wściekle zębami kłapie.

Data: 2011-11-04 08:24:33
Autor: T.

Użytkownik "oyster" <ghost@everywhere.pl> napisał w wiadomości news:1jpjkq5jacmtv$.1t7iap2lb2s18.dlg40tude.net...
[...]

Widocznie moja rodzina jest jakaś wyjątkowa. Nikomu z mojej rodziny przez ostatnie 4 lata nie dano podwyżki, a moje dochody nawet spadły. Ale widocznie jesteśmy jakieś cudaki na tej zielonej wyspie...
T.

Data: 2011-11-04 09:17:11
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "T." <kuki543@interia.pl> napisał w wiadomości news:4eb393aa$0$8456$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Przeciętne miesięczne wynagrodzenie w sektorze przedsiębiorstw w styczniu 2008 r. wyniosło 2969,65 zł - podał Główny Urząd Statystyczny.
Przeciętne miesięczne wynagrodzenie w sektorze przedsiębiorstw w styczniu 2009 r. wyniosło 3215,75 zł - poinformował Główny Urząd Statystyczny.
Przeciętne miesięczne wynagrodzenie w sektorze przedsiębiorstw w styczniu 2010 r. wyniosło 3231,13 zł - poinformował Główny Urząd Statystyczny.

Data: 2011-11-22 09:14:14
Autor: T.

Użytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:4eb39f8a$0$8452$65785112news.neostrada.pl...

[...]

-- Jarosław-Zbawiciel Kaczyński - "musimy uzyskać właściwą odpowiedź"

1. Nie wszyscy pracują "w sektorze przedsiębiorstw".
2. Ile ludzi zarabia poniżej tej średniej?
3. Jakiemu procentowi ludzi wzrosły pensje?
T.

Data: 2011-11-22 10:04:53
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "T." <kuki543@interia.pl> napisał w wiadomości news:4ecb5a54$0$5819$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Musisz postawić na swoim, mimo że nie masz racji?
Z tymi pytaniami zwróć się do GUS.

Data: 2011-11-03 18:31:06
Autor:
Etylina 95 drozsza od Oleju Napedowego na stacjach benzynowych!
On Thu, 3 Nov 2011 11:13:52 +0100, "Neko" <miglce@_bez_spamu.wp.pl>
wrote:

> [...]

stosowac michnikowszczyzne, tylko przynajmniej RAZ w zyciu
zmierz sie z rzeczywistocia i z FAKTAMI (ale nie tymi z TVN24 ;)

 to wlasnie jest manipulacja w stylu gierka. sadze, ze nie  powinienes dalej brnac w ten temat bo cie wysmieja.

http://www.drogizaufania.pl/
http://dadrl.pl/

Data: 2011-11-03 19:00:41
Autor: the_foe
[...]

tak, ponad 10% tylko to wynika z mnozenia a nie dodawania.

--
the_foe

Data: 2011-11-03 15:50:29
Autor: T.
[...]

Nie znasz się. Za wszystkie nieszczęscia w tym kraju odpowiada Kaczor. Pamietasz, jaki miał wpływ na ceny kurczaków i jabłek?
To po co mamy rząd, który na nic nie wpływa, a tylko generuje afery?
T.

Data: 2011-11-03 16:31:33
Autor: oyster
Dnia Thu, 3 Nov 2011 15:50:29 +0100, T. napisał(a):

[...]

Zapomniałeś o cenie cukru. Pewnie masz jeszcze połowę spiżarni. ;)

--
Kasując ten post z 2011-11-03 16:30:56 kundel rAzor wściekle zębami kłapie.

Data: 2011-11-03 18:57:28
Autor: the_foe
W dniu 2011-11-03 15:50, T. pisze:
To po co mamy rząd, który na nic nie wpływa

1) zapewnia wykonanie ustaw,

2) wydaje rozporządzenia,

3) koordynuje i kontroluje prace organów administracji rządowej,

4) chroni interesy Skarbu Państwa,

5) uchwala projekt budżetu państwa,

6) kieruje wykonaniem budżetu państwa oraz uchwala zamknięcie rachunków państwowych i sprawozdanie z wykonania budżetu,

7) zapewnia bezpieczeństwo wewnętrzne państwa oraz porządek publiczny,

8) zapewnia bezpieczeństwo zewnętrzne państwa,

9) sprawuje ogólne kierownictwo w dziedzinie stosunków z innymi państwami i organizacjami międzynarodowymi,

10) zawiera umowy międzynarodowe wymagające ratyfikacji oraz zatwierdza i wypowiada inne umowy międzynarodowe,

11) sprawuje ogólne kierownictwo w dziedzinie obronności kraju oraz określa corocznie liczbę obywateli powoływanych do czynnej służby wojskowej,

12) określa organizację i tryb swojej pracy.

--
the_foe

Data: 2011-11-04 08:25:46
Autor: T.

Użytkownik "the_foe" <the_foe@wupe.pl> napisał w wiadomości news:j8ukm4$omo$1news.dialog.net.pl...
W dniu 2011-11-03 15:50, T. pisze:
[...]

No to w końcu ma wpływ, czy nie ma? Za Kaczora miał, a teraz nie? Teraz "wolna ręka rynku", a wtedy ten przebrzydły Kaczor za wszystko odpowiadał?
T.

Data: 2011-11-04 09:19:13
Autor: Bogdan Idzikowski

W dniu 2011-11-03 15:50, T. pisze:
[...]

A jakie jest twoje zdanie?
Za Kaczora nie miał, a teraz ma?

Data: 2011-11-22 09:15:21
Autor: T.

W dniu 2011-11-03 15:50, T. pisze:
[...]

Że i wtedy premier miał i teraz. Ale tamte ceny miały sie nijak do dzisiejszych...
T.

Data: 2011-11-23 00:26:04
Autor: MH
Neko <miglce@_bez_spamu.wp.pl> napisał(a):
> [...]

Jaaaaasne. VAT podniosla niewiedzialna reka rynku. Tusk oczywiscie
jest bez winny. Biedaczek, wszyscy uwzieli sie na niego, a on sobie

===================

1.23/1.22 - 1 = 0.00819.....

Wyrażając to w procentach , wynik należy pomnożyć x100 , co daje 0.819% ..
Do tego nie jest potrzebne wykształcenie ekonomiczne. To jest kiepie
elementarna matematyka , poziom szkoły podstawowej.

MH

Data: 2011-11-03 10:55:56
Autor: WW
Etylina 95 drozsza od Oleju Napedowego na stacjach benzynowych!
W dniu 2011-11-03 09:21, Neko pisze:

Czy to ten slynny CUD Tuska?

No jak to gdzie ?.
Ceny rosną i nikt nie protestuje - po prostu CUD.

A dawniej było tak pięknie, benzyna droĹźała i ...cała Polska stawała w strajku.  :-P

  Pozdrawiam
  WW
„Tylko pod tym krzyżem, tylko pod tym znakiem
   Polska będzie wiochą a Polak burakiem”.

Data: 2011-11-03 15:49:18
Autor: T.
[...]

Wszystko drożeje, bo pewnie rząd drukuje banknoty. Stara metoda...
Widać to po kursie złotówki - niby zielona wyspa, a zielone coraz droższe.
T.

Data: 2011-11-03 16:30:49
Autor: oyster
Dnia Thu, 3 Nov 2011 15:49:18 +0100, T. napisał(a):

[...]

Rząd nie drukuje banknotów. Kurs złotówki ustalają warunki rynkowe czyli
spekulacyjne.  Dolary dziś nie są wykładnikiem zamożności. Chińczycy mają
dzis ich pełne kontenery tyle, że nikt nie chce ich od nich.

--
Kasując ten post z 2011-11-03 16:29:15 kundel rAzor wściekle zębami kłapie.

Data: 2011-11-03 16:35:17
Autor: Neko
[...]

Alez  JAAAAAAAAAA chetnie wezme pare kontenerow! Za friko! ;)

Data: 2011-11-03 17:03:45
Autor: stevep
Dnia 03-11-2011 o 09:21:18 Neko <miglce@_bez_spamu.wp.pl> napisał(a):

[...]

Ale najdroższe jest oleum, którym przydałoby się napełnić twój głupi łeb.

--
stevep

Data: 2011-11-03 18:31:06
Autor:
Etylina 95 drozsza od Oleju Napedowego na stacjach benzynowych!
On Thu, 3 Nov 2011 09:21:18 +0100, "Neko" <miglce@_bez_spamu.wp.pl>
wrote:

Tego jeszcze nie bylo, aby ropa byla drozsza od benzyny!

 faktycznie, sku....synstwo. tu sie zgadzam.  masz pomysl jak to zmienic?

http://www.drogizaufania.pl/
http://dadrl.pl/

Etylina 95 drozsza od Oleju Napedowego na stacjach benzynowych!