Eurobank ekspresowy

Data: 2013-08-26 10:11:50
Autor: luc
Eurobank ekspresowy
Tak jako¶ wpadło mi w oko, że maj± tam promocję - do 31.10.2013 bezpłatne 5 przelewów dziennie przez znane wszystkim rozwi±zanie firmy BM:

http://www.eurobank.pl/produkty,konta,przelewy-ekspresowe,126,9.html

pzdrwm
luc

Data: 2013-08-27 11:45:13
Autor: eisenberg
Eurobank ekspresowy
W dniu poniedziałek, 26 sierpnia 2013 19:11:50 UTC+2 użytkownik luc napisał:
Tak jako¶ wpadło mi w oko, że maj± tam promocję - do 31.10.2013 bezpłatne 5 przelewów dziennie przez znane wszystkim rozwi±zanie firmy BM:

http://www.eurobank.pl/produkty,konta,przelewy-ekspresowe,126,9.html

"Usługa przelewów ekspresowych jest ¶wiadczona przez Blue Media S.A." - wszystko w temacie

Data: 2013-08-27 23:46:00
Autor: luc
Eurobank ekspresowy
W dniu wtorek, 27 sierpnia 2013 20:45:13 UTC+2 użytkownik eisenberg napisał:
> [...]

> "Usługa przelewów ekspresowych jest ¶wiadczona przez Blue Media S.A.." - wszystko w temacie

Dyć napisałem "przez znane wszystkim rozwi±zanie firmy BM". Popracowaliby nad ekspresowym eliksirem, to byłoby co¶ pewniejszego w działaniu, a tak tylko 8 banków to ma:

http://www.expresselixir.pl/banki.html

pzdrwm
luc

Data: 2013-08-28 08:53:10
Autor: sqlwiel
Eurobank ekspresowy
W dniu 2013-08-28 08:46, luc pisze:

[...]

A swoj± drog± - co stoi na przeszkodzie, żeby każdy bank wzorem BM miał "swoje konto techniczne" w każdym innym banku (a ileż-to ich jest? Dwadzie¶cia?) i wewnętrznie realizował sobie przelewy natychmiastowe?

Przeszkody techniczne, czy formalne, czy po prostu zmowa?

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-08-28 00:09:33
Autor: luc
Eurobank ekspresowy
W dniu ¶roda, 28 sierpnia 2013 08:53:10 UTC+2 użytkownik sqlwiel napisał:

[...]

Chyba jednak więcej jest tych banków - komercyjne - 75:
http://www.nbp.pl/banki_w_polsce/ewidencja/u_bank.txt
i spółdzielcze - 591:
http://www.nbp.pl/banki_w_polsce/ewidencja/u_banks.txt
 pzdrwm
luc

Data: 2013-08-28 09:18:36
Autor: m
Eurobank ekspresowy
W dniu 28.08.2013 09:09, luc pisze:
W dniu środa, 28 sierpnia 2013 08:53:10 UTC+2 użytkownik sqlwiel napisał:

A swoją drogą - co stoi na przeszkodzie, żeby każdy bank wzorem BM miał

"swoje konto techniczne" w kaĹĽdym innym banku (a ileĹĽ-to ich jest?

Dwadzieścia?) i wewnętrznie realizował sobie przelewy natychmiastowe?

[...]

Ale nawet jakby się skupić na tych najpopularniejszych, to by było około 20. Pytanie SQlwiela pozostaje zasadne.

p. m.

Data: 2013-08-28 00:37:36
Autor: luc
Eurobank ekspresowy
W dniu ¶roda, 28 sierpnia 2013 09:18:36 UTC+2 użytkownik m napisał:

> [...]

Ale nawet jakby się skupić na tych najpopularniejszych, to by było około 20. Pytanie SQlwiela pozostaje zasadne.

Kwestia różnych API/metod dostępu do kont tychże banków? Przerabiam to, korzystaj±c z aplikacji, któr± sprawdzam salda na posiadanych kontach. Obsługa mniej popularnych banków kuleje...

pzdrwm
luc

Data: 2013-08-28 13:34:15
Autor: Przemek
Eurobank ekspresowy

Użytkownik "sqlwiel" <"nick"@googlepoczta.com> napisał w wiadomo¶ci news:521d9e58$0$1257$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Przy natychmiastowych odpada zarabianie przez banki na overnightach

Data: 2013-08-30 13:46:43
Autor: J.F
Eurobank ekspresowy
Użytkownik "Przemek"  napisał w wiadomości
[...]

Zarabiaja - tylko bank odbiorcy. A poniewaz odbiorcow jest tyle samo co wystawcow, wiec zarabiaja nadal podobnie - chyba ze jeden bank bedzie sie spieszyl, a drugi notorycznie poczeka.

Jedna kwestie techniczna juz zglaszalem - duzo byloby operacji na tym koncie, gdyby mialo byc naprawde natychmiastowe.
Ale mozna przeciez komasowac sume przelewow np co godzina.

Formalne przeszkody tez moga byc - bank A ma na koncie w banku B 100mln, a bank B na koncie w banku A 90mln ... to w koncu maja te pieniadze czy nie maja ?
I to moze byc formalnie zabronione, bo chcemy miec kontrole nad bankami i nad iloscia pieniedzy w obiegu  :-)

Ale to przeciez mozna przeprowadzac przez konto banku w NBP.

J.

Data: 2013-08-30 13:58:24
Autor: sqlwiel
Eurobank ekspresowy
W dniu 2013-08-30 13:46, J.F pisze:

[...]

Tylko, żeby się (życzliwie) podroczyć:
A co Tobie, J.F. broni wystawić weksel na 100mln, dać go mnie, ja pójdę z nim do banku, zdyskontuję go, wezmę kredyt itd (znana historia JKM-a o Ruskim, który rzuca na stół w hiszpańskim hotelu 100€ zaliczki i idzie obejrzeć pokój...)

Czyli każdy może sobie wydrukować pieniądze (weksel). I teraz dochodź, czy ktoś ma te pieniądze, czy nie ma. Kupiono za to towary, puszczono w ruch biznes i wszystko się kręci. :)

Znów należałoby przytoczyć skecz z udziałem Kobuszewskiego (nie pamiętam tytułu ani dialogów dokładnie), który kończy się słowami:
- A nie, Rozenkranc nie może poczekać!
- A dlaczego?
- A bo Rozenkranc jest winien mnie!
(albo jakoś-tak)

Ale to przeciez mozna przeprowadzac przez konto banku w NBP.

Ale NBP jest kontrolowany przez władze Państwa, a nie przez akcjonariuszy i może bankom komercyjnym zrobić kuku, jeśli ryży z łysym i bobrem tak się umówią.

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-08-31 16:25:43
Autor: J.F.
Eurobank ekspresowy
Dnia Fri, 30 Aug 2013 13:58:24 +0200, sqlwiel napisał(a):
[...]

Tylko, żeby siý (życzliwie) podroczyĺ:
A co Tobie, J.F. broni wystawiĺ weksel na 100mln, daĺ go mnie, ja pójdý z nim do banku, zdyskontujý go, wezmý kredyt itd (znana historia JKM-a o Ruskim, który rzuca na stół w hiszpańskim hotelu 100¤ zaliczki i idzie obejrzeĺ pokój...)

jeszcze jest znana historia o dwoch takich co musieli sp* do Izraela.

Czyli każdy może sobie wydrukowaĺ pieni˘dze (weksel). I teraz dochod®, czy kto÷ ma te pieni˘dze, czy nie ma. Kupiono za to towary, puszczono w ruch biznes i wszystko siý krýci. :)

I wlasnie o to chodzi, ze banki powinny byc pod specjalnym nadzorem, i wlasnie dlatego pewne operacje powinny byc dla nich zakazane.

Ale to przeciez mozna przeprowadzac przez konto banku w NBP.
Ale NBP jest kontrolowany przez władze Państwa, a nie przez akcjonariuszy

I dlatego moze zapewnic nadzor,

i może bankom komercyjnym zrobiĺ kuku, je÷li ryży z łysym i bobrem tak siý umówi˘.

owszem, ale tez banki trzymaja tam niewielka ilosc swoich obrotow.

Na takie konto techniczne do przelewow nadaje sie to jednak swietnie.

J.

Eurobank ekspresowy