Eurobank i jego tokeny GSM

Data: 2010-07-14 10:03:51
Autor:
Eurobank i jego tokeny GSM
Myślę o założeniu konta w Eurobanku - tylko te tokeny mi nie pasują... Token
sprzętowy jest płatny, więc mnie nie interesuje (lukas za identyczne nie każe
płacić), a mój stary telefon nie jest przystosowany do używania tokena GSM.
Czy można to jakoś ominąć? Czy token GSM da się używać za pomocą komputera?
Podobno może go zastąpić emulator java na kompie - czy ktoś zna jakieś szczegóły?

Data: 2010-07-14 03:30:39
Autor: Cypis
Eurobank i jego tokeny GSM
Znajomy prosił mnie swego czasu o pomoc w tej sprawie, taka procedura
doprowadziła go do sukcesu

1. Trzeba zdobyć chociaż na jeden dzień (no niestety) telefon który
obsłuży token (potrzebujesz żeby dowiedzieć się o adres pliku do
pobrania i żeby w Eurobanku nie zadawali głupich pytań)
2. Idziesz do Eurobanku i prosisz o wysłanie tokena na telefon.
3. Aktywujesz przy pracowniku chyba że nie będzie nalegał. NIE
uruchamiasz generowania kodów, logowania, niczego, wyłączasz
aplikację, kartkę z kodem do wklepania w telefon zabierasz, bo będzie
jeszcze potrzebna
4. Wracasz do domu, i w zależności co to był za telefon dowiadujesz
się jaki jest adres z którego ściągana była aplikacja, link będzie
najprawdopodobniej do pliku o rozszerzeniu *.jad
5. W środku pliku *.jad będzie już jawne odesłanie do pliku *.jar
który jest docelową aplikacją, ściągamy ten plik
6. Ściągasz plik midp2exe stąd http://kwyshell.myweb.hinet.net/Project/Midp2Exe/
i generujesz sobie plik exe
7. Ściągasz "Runtime library", teraz wygenerowany exe da się już
uruchomić
8. Przy pierwszym uruchomieniu wprowadzasz kod uzyskany w oddziale
Eurobanku
9. Logujesz się do Eurobanku, powinno wszystko działać
10. Można skasować aplikację w telefonie , nie będzie ona już
potrzebna

C.

Data: 2010-07-14 15:07:22
Autor: Brzezi
Eurobank i jego tokeny GSM
śro, 14 lip 2010 o 12:30 GMT, Cypis napisał(a):

1. Trzeba zdobyć chociaż na jeden dzień (no niestety) telefon który
obsłuży token (potrzebujesz żeby dowiedzieć się o adres pliku do
pobrania i żeby w Eurobanku nie zadawali głupich pytań)

Nie jest potrzbne, wystarczy dowolny telefon ktory obsluzy WAP push,
dostanie sie takiego smsa z adresem pliku do sciagniecia, ten plik mozna
juz sosbie sciagnac na kompuetrze bez udzialu teleonu, telefon nawet nie
potrzebuje dostepu do internetu

2. Idziesz do Eurobanku i prosisz o wysłanie tokena na telefon.

Na teleon nie wysylaja tokena, a jedynie smsa z adresem do pobrania

[...]

Nie trzeba nic aktywowac przy pracowniku, nawet nie musisz miec przy sobie
tego telefonu, po prostu dostajesz kartke z kodem i idziesz sobie z nia do
domu...

Reszta ok...

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2010-07-14 13:53:27
Autor:
Eurobank i jego tokeny GSM
Do Cypisa i Brzezi: dzięki za wskazówki, jak super, że można to zrobić w ten
sposób! Odpowiednio wypasiony telefon na jeden dzień na pewno się znajdzie ;-)
grunt, że można obejść konieczność posiadania go cały czas. Z Waszych odpowiedzi wnioskuję, że nie da się ominąć posiadania Windowsa. Cóż,
to przeżyję - to będzie drugi powód dla posługiwania się tym systemem
(pierwszy to Polbank).

Data: 2010-07-14 14:08:26
Autor:
Eurobank i jego tokeny GSM
Chyba jednak nie trzeba do tego Windowsa:

http://przyszly-zysk.blogspot.com/2010/01/iphone-token-eurobanku-emulator.html

(może link przyda się komuś).

Data: 2010-07-14 16:32:55
Autor: m
Eurobank i jego tokeny GSM

Użytkownik <assembea@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:i1kfgn$f24$1inews.gazeta.pl...
Do Cypisa i Brzezi: dzięki za wskazówki, jak super, że można to zrobić w ten
sposób! Odpowiednio wypasiony telefon na jeden dzień na pewno się znajdzie ;-)
grunt, że można obejść konieczność posiadania go cały czas.

W dzisiejszych czasach jakiejkolwiek komórki nie masz, a bank internetowy lubisz?
Jaki wypasiony? Najnowsza , najdroższa produkcja może nie działać
Staroć, najtańsza używka w pobliskim sklepiku GSM to jest to co trzeba.
Nawet uszkodzona, z zepsutym mikrofonem:czy głośnikiem-)
Ewentualnie najtańszy z marketu biedronka

Data: 2010-07-15 11:54:32
Autor:
Eurobank i jego tokeny GSM
m <m@no.pq> napisał(a):
W dzisiejszych czasach jakiejkolwiek komórki nie masz, a bank internetowy lubisz?

Jakąkolwiek mam. Ale nie taką, żeby obsłużyła WAP push.

Ewentualnie najtańszy z marketu biedronka

W biedronkach w mojej okolicy nie sprzedają telefonów komórkowych.

Data: 2010-07-15 14:27:42
Autor: Brzezi
Eurobank i jego tokeny GSM
czw, 15 lip 2010 o 13:54 GMT,   napisał(a):

W dzisiejszych czasach jakiejkolwiek komórki nie masz, a bank internetowy lubisz?

Jakąkolwiek mam. Ale nie taką, żeby obsłużyła WAP push.

Do uzywania gsm tokenu nie potrzebujesz WAP push, jedynie potrzebne jest do
odebranie smsa z linkiem do sciagniecia, mozesz zadeklarowac czyjs telefon,
on dostanie smsa, podgladasz u niego linka, sciagasz, juz u siebie i po
problemie...

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2010-07-15 14:01:07
Autor:
Eurobank i jego tokeny GSM
Brzezi <brzezi@gmail.com> napisał(a):
Do uzywania gsm tokenu nie potrzebujesz WAP push, jedynie potrzebne jest do
odebranie smsa z linkiem do sciagniecia,

A co jest tak naprawdę potrzebne do odebrania takiego SMSa? Zgaduję, że
najzwyklejsza Nokia 1208 nie wystarczy - tak?

Data: 2010-07-17 01:03:47
Autor: Brzezi
Eurobank i jego tokeny GSM
czw, 15 lip 2010 o 16:01 GMT,   napisał(a):

[...]

jezeli da sie wgrac jara np. przez kabelek, to i internet nie jest
potrzebny, do uruchomienia potrzebna jest mozliwosc uruchamiania
midletow(java), tyle...

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2010-07-17 08:47:28
Autor:
> [...]
> najzwyklejsza Nokia 1208 nie wystarczy - tak?

jezeli da sie wgrac jara np. przez kabelek, to i internet nie jest

Hmmm... nie ma nawet wejścia na kabelek :(

Data: 2010-07-18 22:11:43
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Eurobank i jego tokeny GSM

<assembea@WYTNIJ.gazeta.pl> i1rqn0$acb$1@inews.gazeta.pl

jezeli da sie wgrac jara np. przez
kabelek, to i internet nie jest potrzebny,

Hmmm... nie ma nawet wejścia na kabelek :(

A jakieś IRDy czy BT?

Data: 2010-07-18 12:59:27
Autor: Pete
Eurobank i jego tokeny GSM
W dniu 15.07.10 14:27, Brzezi pisze:
[...]

wap push ma wiecej wspolnego z MMsem niz SMSem. Telefon tylko z obsluga SMS raczej nie odczyta wiadomosci WAP push.

--
Pete

Data: 2010-07-14 17:25:46
Autor: Brzezi
Eurobank i jego tokeny GSM
śro, 14 lip 2010 o 15:53 GMT,   napisał(a):

Z Waszych odpowiedzi wnioskuję, że nie da się ominąć posiadania Windowsa. Cóż,
to przeżyję - to będzie drugi powód dla posługiwania się tym systemem
(pierwszy to Polbank).

Nie potrzebujesz windowsa, znajdz sobie tylko odpowiedni emulator JME

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2010-07-15 07:13:58
Autor: xbartx
Eurobank i jego tokeny GSM
Dnia Wed, 14 Jul 2010 13:53:27 +0000,   napisał(a):

Z Waszych odpowiedzi wnioskuję, że nie da się ominąć posiadania
Windowsa. Cóż, to przeżyję - to będzie drugi powód dla posługiwania się
tym systemem (pierwszy to Polbank).

Do obsługi Polbanku nie jest wcale konieczny Windows czego jestem najlepszym przykładem, więc i pewnie jakiś emulator javy się znajdzie do działania tokena, który nie wymaga koniecznie systemu Windows.

--
xbartx

Data: 2010-07-15 11:55:58
Autor:
Eurobank i jego tokeny GSM
xbartx <bart@hashzero.net> napisał(a):
Do obsĹ&#65533;gi Polbanku nie jest wcale konieczny Windows czego jestem najlepszym przykĹ&#65533;dem,

Ciekawe rzeczy piszesz. Jak przeszedłeś na kody SMS? Mnie w oddziale
powiedzieli, że muszę to zrobić samodzielnie i że do tego niezbędne jest
zainstalowanie certyfikatu. --

Data: 2010-07-15 11:59:56
Autor: xbartx
Eurobank i jego tokeny GSM
Dnia Thu, 15 Jul 2010 11:55:58 +0000,   napisał(a):

Ciekawe rzeczy piszesz. Jak przeszedłeś na kody SMS? Mnie w oddziale
powiedzieli, że muszę to zrobić samodzielnie i że do tego niezbędne jest
zainstalowanie certyfikatu.

No i zainstalowałem o ile dobrze pamiętam pod Firefoxem i przeszedłem na smsy. A nawet jeżeli masz problemy, to możesz jednorazowo skorzystać z Windows i przejść na smsy, który już koniecznie Windows nie potrzebują tylko przeglądarki np. Firefox i Javy.

--
xbartx

Data: 2010-07-15 14:05:30
Autor:
Eurobank i jego tokeny GSM
xbartx <bart@hashzero.net> napisał(a):
No i zainstalowaĹ&#65533;m o ile dobrze pamiÄ&#65533;am pod Firefoxem i przeszedĹ&#65533;m na smsy.

Ja tak samo. Tylko trzeba było specjalnie po to instalować Windows. A może
można było zrobić to na "publicznym" komputerze - tylko jak usunąć z niego
certyfikat? Usunąć tak na wszelki wypadek, poza natychmiastowym odwołaniem go
w banku. Bo z Polbankiem to różnie może być - może odwołane certyfikaty mogą
zadziałać... ;-)

Data: 2010-07-14 17:03:27
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Eurobank i jego tokeny GSM

"Brzezi" slrn.pl.i3rdka.2cd.brzezi@brzezi.chello.pl

Nie trzeba nic aktywowac przy pracowniku, nawet nie musisz miec przy sobie
tego telefonu, po prostu dostajesz kartke z kodem i idziesz sobie z nia do
domu...

Co więcej -- w EB niekoniecznie chętnie asystują przy aktywowaniu. :)

Data: 2010-07-15 14:15:34
Autor: Wojciech Bancer
Eurobank i jego tokeny GSM
On 2010-07-14, Brzezi <brzezi@gmail.com> wrote:

[...]

[...]

Z tym WAP Push to generalnie jest dużo problemów, bo np. iPhone, czy smartfony
z Androidem go po prostu pomijają.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2010-07-15 20:21:01
Autor: Brzezi
Eurobank i jego tokeny GSM
czw, 15 lip 2010 o 16:15 GMT, Wojciech Bancer napisał(a):

[...]

Nie wiem jak z iPoo, ale na androdzie jest do tego Wappush Ripper

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2010-07-18 13:00:49
Autor: Pete
Eurobank i jego tokeny GSM
W dniu 15.07.10 20:21, Brzezi pisze:
[...]

i na 2.1 nie dziala.

--
Pete

Data: 2011-02-05 04:49:01
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Eurobank i jego tokeny GSM

"Cypis" 25456d22-359c-4770-b0ea-d957050c1392@e5g2000yqn.googlegroups.com

: 6. Ściągasz plik midp2exe stąd http://kwyshell.myweb.hinet.net/Project/Midp2Exe/

Kolejny raz zmieniłem telefon (poprzedni był zbyt cichy) więc wymieniłem token...
Ten telefon ma swoją kartę pamięci (mikroSD czy jakoś tak) Zabrałem ów token na
tę kartę pamięci, a stamtąd drutem ,,do komputera''. Ściągnąłem wskazane pliki,
wygenerowałem co trzeba, ale... Ale ,,telefon'' zamyka się samoczynnie w chwilę
po odpaleniu. Co z tym uczynić?

Przed wygenerowaniem EXE token był używany w telefonie -- ma to jakieś znaczenie?

-=-

Kolejna sprawa -- czy taki podrabiany token jest bezpieczny?
Myślałem, że ów token to w istocie softowy telefon -- emulator
telefonu, na którym odpalany jest token, tymczasem to po prostu
token na PeCeta.

Data: 2010-07-14 17:08:52
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Eurobank i jego tokeny GSM

<assembea@gazeta.SKASUJ-TO.pl> i1k227$ok6$1@inews.gazeta.pl

[...]

Oczywiście. :) mogę Ci sprzedać swój telefon. :)

Data: 2010-07-14 15:44:00
Autor:
Eurobank i jego tokeny GSM
Eneuel Leszek Ciszewski <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał(a):
Oczywiście. :) mogę Ci sprzedać swój telefon. :)

Za ile? ;-)

Data: 2010-07-14 19:08:08
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Eurobank i jego tokeny GSM

<assembea@WYTNIJ.gazeta.pl> i1km00$8al$1@inews.gazeta.pl

Oczywiście. :) mogę Ci sprzedać swój telefon. :)

Za ile? ;-)

Nie pytasz -- jaki? Orange skupuje każdy sprawny po 50 złotych,
ale nie w Białymstoku. :) Za 40 złotych. :) 6070 Nokia.

Ja mam sprawnych co najmniej kilka -- ale w Białymstoku
chyba nikt nie skupuje. :)

Data: 2010-07-14 18:09:09
Autor:
[...]

Nie, bo bardziej interesuje mnie cena - można się domyśleć, że nie zmieniam
telefonu z konkretnych powodów... Za drogo. --

Data: 2010-07-14 20:49:17
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Eurobank i jego tokeny GSM

<assembea@WYTNIJ.gazeta.pl> i1kug5$kvh$1@inews.gazeta.pl

[...]

A ile nie za drogo? :) I tak kosztuje przesyłka -- więc za drogo. :)

Data: 2010-07-15 14:43:47
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow2
Eurobank i jego tokeny GSM
A ile nie za drogo? :) I tak kosztuje przesyłka -- więc za drogo. :)

jeśli token sprzętowy 2zł za drogi, tzn. że każdy telefon jest za drogi

Data: 2010-07-15 14:07:51
Autor:
Eurobank i jego tokeny GSM
zwyklyklientwieluzwyklychbankow2@op.pl napisał(a):
jeśli token sprzętowy 2zł za drogi, tzn. że każdy telefon jest za drogi.

Nie 2 zł, tylko 2 zł miesięcznie. Zamiast tyle płacić lepiej kupić nowy
telefon.... ;-) --

Data: 2010-07-15 16:05:32
Autor: Robert Wicik
Eurobank i jego tokeny GSM
Użytkownik <assembea@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:i1k227$ok6$1inews.gazeta.pl...
[...]

Jak już inni napisali, da się.
Ale należy pamiętać, że jest to element bezpieczeństwa dostępu do konta, do naszych pieniędzy.
Więc dla własnego dobra nie kombinowałbym z tokenem.
Potem w razie włamu na konto, bank może zrzucić odpowiedzialność na klienta działającego mocno niestandardowo.

Data: 2010-07-15 17:07:33
Autor: XYZ
Eurobank i jego tokeny GSM
On 15.07.2010 16:05, Robert Wicik wrote:
[...]

A w jaki sposób bank miałby się o tym dowiedzieć? Poza tym w emulatorze również podaje się PIN przed uruchomieniem tokena.

Data: 2010-07-15 21:46:40
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Eurobank i jego tokeny GSM

"Robert Wicik" i1n4h5$k7g$1@news.onet.pl

[...]

Strach przed wszelkimi wygodami? Dla mnie to zbyt wiele pracy -- jestem
mocno rozleniwiony dzięki ;) astmie. Ale wygoda oczywista!!! Może EB sam
wpadnie na pomysł podawania tokena pracującego na ,,komputerze''? :)

Data: 2010-07-16 08:34:18
Autor: Robert Wicik
Eurobank i jego tokeny GSM
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał w wiadomości news:i1noqp$b13$1inews.gazeta.pl...

[...]

Dla mnie wygoda, to token w telefonie :)

Data: 2010-07-16 16:40:45
Autor: Zbylut
Eurobank i jego tokeny GSM
Robert Wicik napisal(a):

[...]

a dla mnie wygoda to token sprzętowy (a wcześniej miałem w telefonie).
Do sprzętowego nie trzeba wpisywać pin ani nr operacji, wystarczy przepisać numer z wyświetlacza i to jest jego przewaga. --
pozdrawiam, Zbylut

Data: 2010-07-16 21:21:30
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Eurobank i jego tokeny GSM

"Zbylut" slrni412ko.4or.Zbylut@NoWhere.zzz

[...]

Nie łatwiej CtrlC i CtrlV?

Data: 2010-07-23 17:25:31
Autor: Zbylut
Eurobank i jego tokeny GSM
Eneuel Leszek Ciszewski napisal(a):

[...]

może łatwiej jeśli zawsze logujesz się z jednego komputera, na którym masz
token w emulatorze. --
pozdrawiam, Zbylut

Data: 2010-07-24 22:23:28
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Eurobank i jego tokeny GSM

Użytkownik "Zbylut" slrni48sjc.4pi.Zbylut@NoWhere.zzz

[...]

Nie można tokena zabierać (choćby na karcie w telefonie) ze sobą? :)
(i wgrywać ,,do komputera''?)

--
 19 lipca 10 r. o godzinie 16:05 padł kolejny rekord PEFów  !!749!!  749*0.8=599,2  749*0.6=449,4  450-600 to (60-80)%   .
                                                            ! 739 !  VV oznacza sztach . Ventolinem

Data: 2010-07-26 16:24:24
Autor: Zbylut
Eurobank i jego tokeny GSM
Eneuel Leszek Ciszewski zapodal(a):

Nie można tokena zabierać (choćby na karcie w telefonie) ze sobą? :)
(i wgrywać ,,do komputera''?)

można ale to niewygodne. --
pozdrawiam, Zbylut

Eurobank i jego tokeny GSM