Eurobank i jego tokeny GSM

Data: 2010-07-14 03:30:39
Autor: Cypis
Eurobank i jego tokeny GSM
Znajomy prosił mnie swego czasu o pomoc w tej sprawie, taka procedura
doprowadziła go do sukcesu

1. Trzeba zdobyć chociaż na jeden dzień (no niestety) telefon który
obsłuży token (potrzebujesz żeby dowiedzieć się o adres pliku do
pobrania i żeby w Eurobanku nie zadawali głupich pytań)
2. Idziesz do Eurobanku i prosisz o wysłanie tokena na telefon.
3. Aktywujesz przy pracowniku chyba że nie będzie nalegał. NIE
uruchamiasz generowania kodów, logowania, niczego, wyłączasz
aplikację, kartkę z kodem do wklepania w telefon zabierasz, bo będzie
jeszcze potrzebna
4. Wracasz do domu, i w zależności co to był za telefon dowiadujesz
się jaki jest adres z którego ściągana była aplikacja, link będzie
najprawdopodobniej do pliku o rozszerzeniu *.jad
5. W środku pliku *.jad będzie już jawne odesłanie do pliku *.jar
który jest docelową aplikacją, ściągamy ten plik
6. Ściągasz plik midp2exe stąd http://kwyshell.myweb.hinet.net/Project/Midp2Exe/
i generujesz sobie plik exe
7. Ściągasz "Runtime library", teraz wygenerowany exe da się już
uruchomić
8. Przy pierwszym uruchomieniu wprowadzasz kod uzyskany w oddziale
Eurobanku
9. Logujesz się do Eurobanku, powinno wszystko działać
10. Można skasować aplikację w telefonie , nie będzie ona już
potrzebna

C.

Data: 2010-07-14 15:07:22
Autor: Brzezi
Eurobank i jego tokeny GSM
śro, 14 lip 2010 o 12:30 GMT, Cypis napisał(a):

1. Trzeba zdobyć chociaż na jeden dzień (no niestety) telefon który
obsłuży token (potrzebujesz żeby dowiedzieć się o adres pliku do
pobrania i żeby w Eurobanku nie zadawali głupich pytań)

Nie jest potrzbne, wystarczy dowolny telefon ktory obsluzy WAP push,
dostanie sie takiego smsa z adresem pliku do sciagniecia, ten plik mozna
juz sosbie sciagnac na kompuetrze bez udzialu teleonu, telefon nawet nie
potrzebuje dostepu do internetu

2. Idziesz do Eurobanku i prosisz o wysłanie tokena na telefon.

Na teleon nie wysylaja tokena, a jedynie smsa z adresem do pobrania

[...]

Nie trzeba nic aktywowac przy pracowniku, nawet nie musisz miec przy sobie
tego telefonu, po prostu dostajesz kartke z kodem i idziesz sobie z nia do
domu...

Reszta ok...

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2010-07-14 13:53:27
Autor:
Eurobank i jego tokeny GSM
Do Cypisa i Brzezi: dzięki za wskazówki, jak super, że można to zrobić w ten
sposób! Odpowiednio wypasiony telefon na jeden dzień na pewno się znajdzie ;-)
grunt, że można obejść konieczność posiadania go cały czas. Z Waszych odpowiedzi wnioskuję, że nie da się ominąć posiadania Windowsa. Cóż,
to przeżyję - to będzie drugi powód dla posługiwania się tym systemem
(pierwszy to Polbank).

Data: 2010-07-14 14:08:26
Autor:
Eurobank i jego tokeny GSM
Chyba jednak nie trzeba do tego Windowsa:

http://przyszly-zysk.blogspot.com/2010/01/iphone-token-eurobanku-emulator.html

(może link przyda się komuś).

Data: 2010-07-14 16:32:55
Autor: m
Eurobank i jego tokeny GSM

Użytkownik <assembea@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:i1kfgn$f24$1inews.gazeta.pl...
Do Cypisa i Brzezi: dzięki za wskazówki, jak super, że można to zrobić w ten
sposób! Odpowiednio wypasiony telefon na jeden dzień na pewno się znajdzie ;-)
grunt, że można obejść konieczność posiadania go cały czas.

W dzisiejszych czasach jakiejkolwiek komórki nie masz, a bank internetowy lubisz?
Jaki wypasiony? Najnowsza , najdroższa produkcja może nie działać
Staroć, najtańsza używka w pobliskim sklepiku GSM to jest to co trzeba.
Nawet uszkodzona, z zepsutym mikrofonem:czy głośnikiem-)
Ewentualnie najtańszy z marketu biedronka

Data: 2010-07-15 11:54:32
Autor:
Eurobank i jego tokeny GSM
m <m@no.pq> napisał(a):
W dzisiejszych czasach jakiejkolwiek komórki nie masz, a bank internetowy lubisz?

Jakąkolwiek mam. Ale nie taką, żeby obsłużyła WAP push.

Ewentualnie najtańszy z marketu biedronka

W biedronkach w mojej okolicy nie sprzedają telefonów komórkowych.

Data: 2010-07-15 14:27:42
Autor: Brzezi
Eurobank i jego tokeny GSM
czw, 15 lip 2010 o 13:54 GMT,   napisał(a):

W dzisiejszych czasach jakiejkolwiek komórki nie masz, a bank internetowy lubisz?

Jakąkolwiek mam. Ale nie taką, żeby obsłużyła WAP push.

Do uzywania gsm tokenu nie potrzebujesz WAP push, jedynie potrzebne jest do
odebranie smsa z linkiem do sciagniecia, mozesz zadeklarowac czyjs telefon,
on dostanie smsa, podgladasz u niego linka, sciagasz, juz u siebie i po
problemie...

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2010-07-15 14:01:07
Autor:
Eurobank i jego tokeny GSM
Brzezi <brzezi@gmail.com> napisał(a):
Do uzywania gsm tokenu nie potrzebujesz WAP push, jedynie potrzebne jest do
odebranie smsa z linkiem do sciagniecia,

A co jest tak naprawdę potrzebne do odebrania takiego SMSa? Zgaduję, że
najzwyklejsza Nokia 1208 nie wystarczy - tak?

Data: 2010-07-17 01:03:47
Autor: Brzezi
Eurobank i jego tokeny GSM
czw, 15 lip 2010 o 16:01 GMT,   napisał(a):

[...]

jezeli da sie wgrac jara np. przez kabelek, to i internet nie jest
potrzebny, do uruchomienia potrzebna jest mozliwosc uruchamiania
midletow(java), tyle...

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2010-07-17 08:47:28
Autor:
> [...]
> najzwyklejsza Nokia 1208 nie wystarczy - tak?

jezeli da sie wgrac jara np. przez kabelek, to i internet nie jest

Hmmm... nie ma nawet wejścia na kabelek :(

Data: 2010-07-18 22:11:43
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Eurobank i jego tokeny GSM

<assembea@WYTNIJ.gazeta.pl> i1rqn0$acb$1@inews.gazeta.pl

jezeli da sie wgrac jara np. przez
kabelek, to i internet nie jest potrzebny,

Hmmm... nie ma nawet wejścia na kabelek :(

A jakieś IRDy czy BT?

Data: 2010-07-18 12:59:27
Autor: Pete
Eurobank i jego tokeny GSM
W dniu 15.07.10 14:27, Brzezi pisze:
[...]

wap push ma wiecej wspolnego z MMsem niz SMSem. Telefon tylko z obsluga SMS raczej nie odczyta wiadomosci WAP push.

--
Pete

Data: 2010-07-14 17:25:46
Autor: Brzezi
Eurobank i jego tokeny GSM
śro, 14 lip 2010 o 15:53 GMT,   napisał(a):

Z Waszych odpowiedzi wnioskuję, że nie da się ominąć posiadania Windowsa. Cóż,
to przeżyję - to będzie drugi powód dla posługiwania się tym systemem
(pierwszy to Polbank).

Nie potrzebujesz windowsa, znajdz sobie tylko odpowiedni emulator JME

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2010-07-15 07:13:58
Autor: xbartx
Eurobank i jego tokeny GSM
Dnia Wed, 14 Jul 2010 13:53:27 +0000,   napisał(a):

Z Waszych odpowiedzi wnioskuję, że nie da się ominąć posiadania
Windowsa. Cóż, to przeżyję - to będzie drugi powód dla posługiwania się
tym systemem (pierwszy to Polbank).

Do obsługi Polbanku nie jest wcale konieczny Windows czego jestem najlepszym przykładem, więc i pewnie jakiś emulator javy się znajdzie do działania tokena, który nie wymaga koniecznie systemu Windows.

--
xbartx

Data: 2010-07-15 11:55:58
Autor:
Eurobank i jego tokeny GSM
xbartx <bart@hashzero.net> napisał(a):
Do obsĹ&#65533;gi Polbanku nie jest wcale konieczny Windows czego jestem najlepszym przykĹ&#65533;dem,

Ciekawe rzeczy piszesz. Jak przeszedłeś na kody SMS? Mnie w oddziale
powiedzieli, że muszę to zrobić samodzielnie i że do tego niezbędne jest
zainstalowanie certyfikatu. --

Data: 2010-07-15 11:59:56
Autor: xbartx
Eurobank i jego tokeny GSM
Dnia Thu, 15 Jul 2010 11:55:58 +0000,   napisał(a):

Ciekawe rzeczy piszesz. Jak przeszedłeś na kody SMS? Mnie w oddziale
powiedzieli, że muszę to zrobić samodzielnie i że do tego niezbędne jest
zainstalowanie certyfikatu.

No i zainstalowałem o ile dobrze pamiętam pod Firefoxem i przeszedłem na smsy. A nawet jeżeli masz problemy, to możesz jednorazowo skorzystać z Windows i przejść na smsy, który już koniecznie Windows nie potrzebują tylko przeglądarki np. Firefox i Javy.

--
xbartx

Data: 2010-07-15 14:05:30
Autor:
Eurobank i jego tokeny GSM
xbartx <bart@hashzero.net> napisał(a):
No i zainstalowaĹ&#65533;m o ile dobrze pamiÄ&#65533;am pod Firefoxem i przeszedĹ&#65533;m na smsy.

Ja tak samo. Tylko trzeba było specjalnie po to instalować Windows. A może
można było zrobić to na "publicznym" komputerze - tylko jak usunąć z niego
certyfikat? Usunąć tak na wszelki wypadek, poza natychmiastowym odwołaniem go
w banku. Bo z Polbankiem to różnie może być - może odwołane certyfikaty mogą
zadziałać... ;-)

Data: 2010-07-14 17:03:27
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Eurobank i jego tokeny GSM

"Brzezi" slrn.pl.i3rdka.2cd.brzezi@brzezi.chello.pl

Nie trzeba nic aktywowac przy pracowniku, nawet nie musisz miec przy sobie
tego telefonu, po prostu dostajesz kartke z kodem i idziesz sobie z nia do
domu...

Co więcej -- w EB niekoniecznie chętnie asystują przy aktywowaniu. :)

Data: 2010-07-15 14:15:34
Autor: Wojciech Bancer
Eurobank i jego tokeny GSM
On 2010-07-14, Brzezi <brzezi@gmail.com> wrote:

[...]

[...]

Z tym WAP Push to generalnie jest dużo problemów, bo np. iPhone, czy smartfony
z Androidem go po prostu pomijają.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2010-07-15 20:21:01
Autor: Brzezi
Eurobank i jego tokeny GSM
czw, 15 lip 2010 o 16:15 GMT, Wojciech Bancer napisał(a):

[...]

Nie wiem jak z iPoo, ale na androdzie jest do tego Wappush Ripper

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2010-07-18 13:00:49
Autor: Pete
Eurobank i jego tokeny GSM
W dniu 15.07.10 20:21, Brzezi pisze:
[...]

i na 2.1 nie dziala.

--
Pete

Data: 2011-02-05 04:49:01
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Eurobank i jego tokeny GSM

"Cypis" 25456d22-359c-4770-b0ea-d957050c1392@e5g2000yqn.googlegroups.com

: 6. Ściągasz plik midp2exe stąd http://kwyshell.myweb.hinet.net/Project/Midp2Exe/

Kolejny raz zmieniłem telefon (poprzedni był zbyt cichy) więc wymieniłem token...
Ten telefon ma swoją kartę pamięci (mikroSD czy jakoś tak) Zabrałem ów token na
tę kartę pamięci, a stamtąd drutem ,,do komputera''. Ściągnąłem wskazane pliki,
wygenerowałem co trzeba, ale... Ale ,,telefon'' zamyka się samoczynnie w chwilę
po odpaleniu. Co z tym uczynić?

Przed wygenerowaniem EXE token był używany w telefonie -- ma to jakieś znaczenie?

-=-

Kolejna sprawa -- czy taki podrabiany token jest bezpieczny?
Myślałem, że ów token to w istocie softowy telefon -- emulator
telefonu, na którym odpalany jest token, tymczasem to po prostu
token na PeCeta.

Eurobank i jego tokeny GSM