Eurobank i płatności kartą za granicą

Data: 2009-08-16 12:46:19
Autor: Tomasz [Bubon]
Eurobank i płatności kartą za granicą
Podzielę się z Wami paroma spostrzeżeniami z wakacji z kartą
Eurobanku.

Bank monitoruje operacje kartowe i dzwoni do posiadacza karty gdy
wykryje nietypową operację.
Pobierałem trochę gotówki z bankomatu w Cieszynie, zaraz potem
płaciłem kartą w knajpce już po czeskiej stronie i  podczas kolejnych
zakupów zadzwoniła konsultantka z Eurobanku i upewniła się, że to ja
dokonałem operacji kartą. Po podaniu nazwiska panieńskiego matki i
daty moich urodzin mogłem kontynuować zakupy pysznych, czeskich piw
(Gambrinus, Primus, Kozel oraz czeski Budweiser - wszystkie niestety
już wypiłem ;) ).

Poniżej kurs waluty (operacja zaksięgowana 12 sierpnia)
Eurobank: 1 czeska korona = 0,1640 zł.
Kurs sprzedaży NBP: 1 czeska korona = 0,1621 (z 14 sierpnia, nie
znalazłem z 12)

I uwaga natury ogólnej. Nie warto płacić złotówkami po czeskiej
stronie. Sprzedawcy zwykle stosują niekorzystny kurs. Poza tym reszta
może być wydana częściowo w złotówkach i częściowo w koronach.
Najlepiej kupować w sklepach gdzie można płacić kartą.

Data: 2009-08-17 09:39:43
Autor: Robert Kois
Dnia Sun, 16 Aug 2009 12:46:19 -0700 (PDT), Tomasz [Bubon] napisał(a):

Podzielę się z Wami paroma spostrzeżeniami z wakacji z kartą
Eurobanku.

Kredytowa oczywiście?

Poniżej kurs waluty (operacja zaksięgowana 12 sierpnia)
Eurobank: 1 czeska korona = 0,1640 zł.
Kurs sprzedaży NBP: 1 czeska korona = 0,1621 (z 14 sierpnia, nie
znalazłem z 12)

Słabawo. 08.08 - 0,1582 Polbank (kurs kupna NBP (z 10.08) 0,1580, kurs
sprzedaży 0,1612 )

[...]

Nie zawsze, kurs jest zwykle lepszy od kantorowego przy granicy a wydają
złotówki (o ile mają :)). No ale karta ma zdecydowanie lepsze kursy.

--
Kojer

Data: 2009-08-17 01:27:47
Autor: Tomasz [Bubon]
Eurobank i płatności kartą za granicą
Kredytowa oczywiście?

Nie - zwykła debetowa.

> [...]
> znalazłem z 12)

Słabawo. 08.08 - 0,1582 Polbank (kurs kupna NBP (z 10.08) 0,1580, kurs

Trudno pobić kurs Polbanku...

Nie zawsze, kurs jest zwykle lepszy od kantorowego przy granicy a wydają
złotówki (o ile mają :)). No ale karta ma zdecydowanie lepsze kursy..

Płaciłem złotówkami w czeskim sklepie - kurs fatalny.

Data: 2009-08-17 10:55:39
Autor: Robert Kois
Dnia Mon, 17 Aug 2009 01:27:47 -0700 (PDT), Tomasz [Bubon] napisał(a):

Nie zawsze, kurs jest zwykle lepszy od kantorowego przy granicy a wydają
złotówki (o ile mają :)). No ale karta ma zdecydowanie lepsze kursy.
Płaciłem złotówkami w czeskim sklepie - kurs fatalny.

Jak mówiłem to zależy, ale zwykle i tak lepszy niż kurs w kantorze (o ile
ktoś musi gotówką płacić)

--
Kojer

Eurobank i płatności kartą za granicą