Eurobank - mają babola w systemie

Data: 2011-09-30 22:04:14
Autor: cspol
Eurobank - mają babola w systemie
Zakładałem przed chwilą lokatę trzymiesięczną - odsetki płatne z góry.
Zoptymalizowana kwota 221,50 - odsetki 2,49 Potwierdziłem zapoznanie się z regulaminem i dalej: lista lokat - moja do 31.12
Po chwili: historia KO - naliczone odsetki 1,51  !!!  Niestety    :-( Wczoraj było 2,49  i do 29.12
Dla sprawdzenia założyłem następną.
Zoptymalizowana kwota 219,72 - odsetki 2,47 Potwierdziłem zapoznanie się z regulaminem i dalej: lista lokat - moja do 31.12
Po chwili: historia KO - naliczone odsetki 2,49  !!!  Babol potwierdzony :-(
Zgłosiłem to poprzez chat. Poradzono złożyć reklamację. Zobaczę co jak to rozwążą ?!

CzS

Data: 2011-10-01 10:39:25
Autor: Piotr Gałka

Użytkownik "cspol" <cspol@poczta.fm> napisał w wiadomości news:4e8620cb$0$3499$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Pewnie w regulaminie gdzieś jest, że lokata zakładana ostatniego dnia miesiąca kończy się ostatniego dnia miesiąca.
Dla mnie logiczne - chciałbyś czekać na środki z 3 miesięcznej lokaty założonej 30 listopada do najbliższego 30 lutego ?
P.G.

Data: 2011-10-01 12:47:17
Autor: Piotr Gałka
[...]

Przy pierwszym czytaniu założyłem (bez głębszego zastanowienia), że to Ty optymalizujesz te kwoty no i w takim przypadku jedynym problemem jest, że lokata nie zakłada się do 30.12 tylko do 31.12 i to kwestionujesz.
Musiało mi się gdzieś po głowie kołatać, że coś nie tak zrozumiałem, bo po dwu godzinach olśniło mnie, że to pewnie system przy zakładaniu lokat optymalizuje (lub pomaga) kwoty (z treści maila to nie wynika, a Eurobanku nie znam), a potem liczy inaczej. No to faktycznie mają błąd.
P.G.

Data: 2011-10-02 00:17:33
Autor: cspol
[...]

Dzięki za dociekliwość w moim temacie.
Rzeczywiście przy zakładaniu lokaty jest pozycja "szacowana wysokość odsetek po potrąceniu podatku" zawsze się zgadzała z prostą symulacją w excelu..
Ale początek lokaty i koniec były: np. 1.01 - 1.04, 30.01 - 30.04, natomiast 31.01 to dla nich 30.04 !!!
Sprawdziłem, miałem przypadek: 28.02 - 31.05 Niestety, nie zwróciłem uwagi na szacowaną wysokość odsetek a na pewno były mniejsze od 2,49.
Ten opisany przypadek jest podobny: 30.09 - 31.12 O tym że to 31.12 a nie 30.12 dowiaduję się dopiero gdy zajrzę do listy posiadanych lokat, a wtedy to już "po ptokach"
Domyślam się że do tej formatki  "szacowana wysokość odsetek po potrąceniu podatku" podstawiają jakąs tabelkę która nie uwzględnia przypadków końca miesiąca a słowa 'szacowana wysokość odsetek' ich rozgrzeszają.
 Tylko dlaczego koniecznie chcą przetrzymać lokatę do końca miesiąca?  30.12 nie spadnie żadna trzymiesięczna czy półroczna.

CzS

Eurobank - mają babola w systemie