Eurobank - niezawodno¶ć systemu online.

Data: 2012-01-20 21:26:45
Autor:
Eurobank - niezawodno¶ć systemu online.
Witajcie.

Ostatnio noszę się z zamiarem przeniesienia konta (głównego) z ING do jakiego¶ innego banku. W sumie ING niczym wielkim nie zawinił, po prostu denerwuje mnie ichnia obsługa rachunku przez WWW oraz brak obsługi kasowej we wszystkich placówkach (czasami mam potrzebę skorzystania z okienka).
Kiedy¶ miałem konto w Eurobanku i byłem zadowolony (podobał mi się wygl±d i funkcje WWW oraz token sprzętowy), jednak nie wiem jak z jako¶ci± jest w chwili obecnej.
Najważniejsz± dla mnie spraw± jest bezawaryjno¶ć i terminowo¶ć wykonywania wcze¶niej ustalonych przelewów - rachunki płacę zwykle w ostatnim możliwym dniu, ustawiam je czasami pół roku do przodu :) ING nie mogę nic zarzucić pod tym względem; jak obecnie jest w Eurobanku?

Data: 2012-01-21 14:04:08
Autor: witrak()
Eurobank - niezawodność systemu online.
  <arka.dio@NOSPAM.gazeta.pl> wrote on 2012-01-20_22:26
Kiedyś miałem konto w Eurobanku i byłem zadowolony (podobał mi się wygląd i funkcje WWW oraz token sprzętowy), jednak nie wiem jak z jakością jest w chwili obecnej.
Najważniejszą dla mnie sprawą jest bezawaryjność i terminowość wykonywania wcześniej ustalonych przelewów - rachunki płacę zwykle w ostatnim możliwym dniu, ustawiam je czasami pół roku do przodu :) ING nie mogę nic zarzucić pod tym względem; jak obecnie jest w Eurobanku?

Jeśli będziesz przelewał z oszczędnościowego na bieżący dzień
miałem nigdy problemów.) Natomiast jeśli w tym samym dniu ("bo
przelewy wewnętrzne powinny chodzić przed zewnętrznymi"), to
zdarzało się różnie.
Ale ostatnio trochę typowych blędów polikwidowali. jedyny
upierdliwy,jaki został, to nieodnawianie się stanu na koncie po
przelewie na to konto: czasem aż do ponownego zalogowania. Więc
jak się człowiekowi spieszy, to odczekać na historii aż będzie
"wykonany" i nie czekając dalej - przelogować...

witrak()

Data: 2012-01-21 14:00:45
Autor:
witrak() <witrak@hotmail.com> napisał(a):
  <arka.dio@NOSPAM.gazeta.pl> wrote on 2012-01-20_22:26
> KiedyĹ› miaĹ‚em konto w Eurobanku i byĹ‚em zadowolony (podobaĹ‚ mi siÄ™ wyglÄ
…d i > funkcje WWW oraz token sprzÄ™towy), jednak nie wiem jak z jakoĹ›ciÄ… jest w > chwili obecnej.
> [...]
ym > dniu, ustawiam je czasami pół roku do przodu :) ING nie mogę nic zarzucić
 pod > tym wzglÄ™dem; jak obecnie jest w Eurobanku?

[...]

Rozumiem, że z trzema sesjami eliksira nie ma problemu? Pieni±dze przyjmowane i wysyłane s± wszystkimi?
Pamiętam też, że około północy nie można było się zalogować na konto, trzeba było poczekać ok. godziny, bo bank szedł spać na jaki¶ czas. Jak to jest w tym momencie?

Data: 2012-01-21 20:07:55
Autor: witrak()
Eurobank - niezawodność systemu online.
Rozumiem, że z trzema sesjami eliksira nie ma problemu? Pieniądze przyjmowane i wysyłane są wszystkimi?
Pamiętam też, że około północy nie można było się zalogować na konto, trzeba było poczekać ok. godziny, bo bank szedł spać na jakiś czas. Jak to jest w tym momencie?

Wszystkie są używane i raczej punktualnie, więc jakichś wyraźnych
problemĂłw z tym nie ma. Natomiast jeszcze w listopadzie faktycznie
od 22 nie można było zrobić niektórych rzeczy. W tym na przykład
nie dawało się złożyć zlecenia przelewu wewnętrznego na dzień
następny. Handryczyłem się z nimi o to jakiś czas (łącznie ze
skargą do KNFu). EB twierdził, że przecież można zrobić zamiast
tego przelew od razu, a ja, ĹĽe traci siÄ™ procenty. Ostatecznie
stanęło na tym (to zalecenie EB), że należy w takim przypadku
zrobić przelew z datą bieżącą, a potem składać reklamację o
utracone oprocentowanie - ĹĽe uznajÄ….

Obecnie wyglÄ…da na to ĹĽe "nie da siÄ™" jakby mniej rzeczy, ale to
takie tylko wrażenie - nie robiłem poważnych testów. W każdym
razie używam EB jako głównego banku (tylko masowe zakładanie lokat
robiÄ™ z Toyoty, bo tam jest koszyk).

witrak()

Data: 2012-01-22 00:31:29
Autor: BI
Eurobank - niezawodno¶ć systemu online.
Mam EB jako konto główne. Stosuję się do zaleceń by zapewnić ¶rodki na
ROR w przeddzień realizacji zlecenia zewnętrznego oraz nie robię
operacji pomiędzy 22.00 a 6.00 i nie mam problemów. Prawie wszystko
załatwiam zleceniami (przelewy z dat± przyszł±) w tym również pomiędzy
rachunkami wewnętrznymi - jak do tej pory wszystkie zlecenia wykonuj±
się terminowo; na zewn±trz id± I sesj±. Jedyny mankament jaki się
pojawia i wkurza, to sporadyczny brak od¶wieżenia stanu konta po
wykonaniu operacji bezpo¶rednio przez użytkownika w systemie
transakcyjnym (po zrealizowanych zleceniach zawsze mam stan
prawidłowy).  Nie znoszę celowego rzucania przez banki kłód pod nogi w
postaci limitowania przelewów wewnętrznych z RO na ROR co sprawia że
EB pozostanie nadal moim głównym bankiem.

Data: 2012-01-25 18:56:28
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Eurobank - niezawodno¶ć systemu online.

"witrak()" jff2an$9b4$1@srv.cyf-kr.edu.pl

tego przelew od razu, a ja, że traci się procenty. Ostatecznie

Było sobie kiedy¶ 3 króli i na ten dzień przygotowałem przelewy.
Choć załapałem na czas, :) że to ¶więto, przelewy zleciłem. :)

KB zatrzymał szmal do poniedziałku, EB wylał i szmal wisiał
bez %% w za¶wiatach, :) innych banków nie pamiętam, za
wszystkie te przelewy serdecznie żałuję. :) Jako
pokutę -- zamkn±łem konto (wydajesz/zarabiasz czy
jako¶ tak -- z jakim¶ Francuzem, ale chyba ;) nie
z Pierre Teilhardem de Chardin) w BZ WBK. :)

Tu antyZONK -- wypowiedzenie trwa 2 tygodnie, czyli
można unikn±ć opłaty 7 złotych. Co więcej -- można
zlikwidować ROR bez likwidowania bezpłatnych oszczędnych. :)

Kolejn± pokut± będzie zamknięcie debetówek w 50%Banku i konta
(jest za mało wygadane -- wiem, miałem tam mieć przez pół
miesi±ca półtora tałzena złotych) z debetówk± w DojczeBanku.

-=-

Ogólnie nie jest Ľle, o ile człowiek nie oczekuje zbyt wiele po bankach. ;)

Data: 2012-01-21 16:52:05
Autor: cef
Użytkownik wrote:

Kiedy¶ miałem konto w Eurobanku i byłem zadowolony (podobał mi się
wygl±d i funkcje WWW oraz token sprzętowy), jednak nie wiem jak z
jako¶ci± jest w chwili obecnej.

Nie wiem jak można chcieć wrócić do Eurobanku?
Założyłem tam konto  jako opcję wyżej oprocentowanego rachunku a vista
i ten rachunek tylko do takiego celu się nadaje.
Nie powierzyłbym im żadnego ważnego przelewu - spłaty czego¶,
pilnego transferu pieniędzy czy spłaty KK w ostatnim dniu.
To najgorszy bank, w którym mam/miałem rachunek.
Jako konto główne to już w ogóle nieporozumienie.

Data: 2012-01-21 17:26:36
Autor: Bogdan B.
W dniu 2012-01-21 16:52, cef pisze:
To najgorszy bank, w którym mam/miałem rachunek.

A miałeś w Polbanku?

Data: 2012-01-21 17:33:21
Autor: cef
Bogdan B. wrote:

To najgorszy bank, w którym mam/miałem rachunek.

A miałeś w Polbanku?

Czytam grupę, więc wiedziałem, żeby tam nie próbować :-)

Data: 2012-01-21 18:50:52
Autor: herdak
"cef" <cezfar@interia.pl> skrev i meddelandet
Użytkownik wrote:

To najgorszy bank, w którym mam/miałem rachunek.
Jako konto główne to już w ogóle nieporozumienie.

Mógłby¶ sprecyzować?

HBG

Data: 2012-01-23 23:18:13
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Eurobank - niezawodno¶ć systemu online.

"cef" 4f1adf2a$0$1265$65785112@news.neostrada.pl

Nie powierzyłbym im żadnego ważnego przelewu - spłaty czego¶,
pilnego transferu pieniędzy czy spłaty KK w ostatnim dniu.

Ja nie powierzyłbym żadnemu bankowi.

Data: 2012-01-22 12:00:01
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Eurobank - niezawodno¶ć systemu online.

<arka.dio@NOSPAM.gazeta.pl> jfcm6l$rat$1@inews.gazeta.pl

[...]

W KB jest 7% brutto do 3 tałzenów (trzeba płacić debetówk± 5 razy
i zasilać konto łantałzenem) i można z tego zlecać odroczone lanie
za free. Dla mnie to całkiem dobre rozwi±zanie. Mankamentem jest
brak kodów/haseł SMS w miejsce których jest papier :) z kodami.
Debetówk± można pobierać w Polsce z każdego bankomatu za free.

Data: 2012-01-22 12:29:37
Autor:
Eneuel Leszek Ciszewski <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał(a):

> [...]

brak kodów/haseł SMS w miejsce których jest papier :) z kodami.
Debetówk± można pobierać w Polsce z każdego bankomatu za free.

Pamiętam ten bank z czasów jak jeszcze do obsługi WWW była javowa kobyła. Niestety nie odpowiada mi kilka rzeczy w tym koncie - kartka z kodami, obsługa WWW mało seksi ;), limit darmowych przelewów z konta oszczędno¶ciowego na a'vista. Co do samego Eurobanku i wcze¶niejszych odpowiedzi - widzę, że przez 2 lata nie wyeliminowano kilka wkurzaj±cych przypadło¶ci (vel dziwne działanie banku w godzinach nocnych, od¶wieżanie stanów konta po transakcji - chociaż tego akurat nie do¶wiadczałem).
Jest nawet kilka osób, których eurobank jest głównym bankiem. Chyba przekonam się ponownie do jego oferty :)

Data: 2012-01-22 14:01:41
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Eurobank - niezawodno¶ć systemu online.

<arka.dio.SKASUJ@gazeta.pl> jfgvfh$eba$1@inews.gazeta.pl

WWW mało seksi ;), limit darmowych przelewów z konta
oszczędno¶ciowego na a'vista.

Na awi¶ta jest 7% brutto.

Data: 2012-01-22 13:59:05
Autor:
> [...]

<arka.dio.SKASUJ@gazeta.pl> jfgvfh$eba$1@inews.gazeta.pl

> WWW mało seksi ;), limit darmowych przelewów z konta

Tylko do 3.000 PLN ;)
Nie lubię trzymać kasy na a vi¶cie żeby po ewentualnym skopiowaniu karty kto¶ nie zrobił mi dużego kuku. Przelewam z oszczędno¶ciowego na ROR zawsze kiedy potrzebuję zrobić jaki¶ większy przelew/wypłatę. W KB bez prowizji mógłbym zrobić tylko jeden taki myk w miesi±cu.

Data: 2012-01-22 14:50:35
Autor: Zbigniew Demidowicz
Eurobank - niezawodno¶ć systemu online.
Eneuel Leszek Ciszewski <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał(a):
Na awi¶ta jest 7% brutto.

...ale za konto+karta debetowa płacisz od 12...60 PLN/mc !

Ten bank jest obci±żony grzechem pierworodnym (dojenie i inne utrudnienia).

Data: 2012-01-22 16:58:18
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Eurobank - niezawodno¶ć systemu online.

"Zbigniew Demidowicz" jfh7nr$b42$1@inews.gazeta.pl

..ale za konto+karta debetowa płacisz od 12...60 PLN/mc !

Nie płacę. Bank płaci (czy choćby płacił) 50 wi¶ni za otworzenie.

<arka.dio.SKASUJ@gazeta.pl> jfh4n9$11k$1@inews.gazeta.pl

Na awi¶ta jest 7% brutto.

Tylko do 3.000 PLN ;)

Pisałem o tym.

Nie lubię trzymać kasy na a vi¶cie żeby po ewentualnym skopiowaniu karty kto¶

Nie mam peRFIDno¶ci w tej karcie.
I płacę ni± tylko w Lidlu oraz galeriowych marketach.
(IMO tam jest całkiem/dostatecznie bezpiecznie)

Na przykład płacę za 100 gramów ErlGrejowej herbaty (279 groszy) czy
za 10 bawełnianych ręczników 30 cm na 30 cm (500 groszy za komplet,
za 10 sztuk) lub za 3 paczuszki sezamków (aż 129 groszy) b±dĽ za
275 gramów białego sera (około/pond 20% białka -- to ze 2 razy
więcej niż w najgorszym wypadku, jaki widziałem; aż 249 groszy) itp...

Żartuję... Czasami to aż 15 złotych płacę naraz... :(

nie zrobił mi dużego kuku. Przelewam z oszczędno¶ciowego na ROR zawsze kiedy
potrzebuję zrobić jaki¶ większy przelew/wypłatę. W KB bez prowizji mógłbym
zrobić tylko jeden taki myk w miesi±cu.

Na oszczędnym (u mnie) jest 0%. :) Trochę mało. ;)

Data: 2012-01-30 21:30:15
Autor:
Eurobank - niezawodno¶ć systemu online.
Eurobank jest do dupy! Czyli dramat w pięciu aktach :)

Akt 1.
Moje stare konto nie zamknęło się przez 1,5 roku z powodu kilku groszy na saldzie. Nowego nie mogę otworzyć dopóki stare konto się nie zamknie. Wypłacić podczas wizyty w placówce nie mogłem, bo eurobank nie prowadzi obsługi kasowej w weekendy.

Akt 2.
Definitywne zamknięcie starego konta - wypłata kilku groszy. Nowego nie udaje mi się otworzyć, bo w placówce nie ma kopert z hasłami jednorazowymi do bankowo¶ci elektronicznej.

Akt 3. Otwarcie nowego konta. Niestety pani ekspedientka zapomniała uprzedzić mnie, że nie ma ani haseł jednorazowych ani tokenów. W celu uruchomienia dostępu online zostaję wysłany do innej placówki.

Akt 4.
W innej placówce okazuje się, że maj± komplet potrzebnych "gadżetów" ale system odmawia przyznania mi dostępu do konta przez WWW (bł±d aplikacji). Zgłoszenie zostaje zdeponowane u informatyków, ja dostaję zapewnienie, że następnego dnia wszystko będzie sprawne.

Akt 5. Rozwi±zanie.
Niestety w placówce nie ma tokenów sprzętowych, nic to, decyduję się na tokenGSM. Jednak nie tak prędko, bł±d z dnia poprzedniego nie został naprawiony. Nie mog± przyznać mi dostępu do WWW. Po konsultacji z helpdeskiem dostaję informację, że w najbliższ± sobotę będzie wgrywane uaktualnienie systemu, więc może wtedy co¶ się zmieni. Ale może nie...
Jako, że podczas 5 wizyt w różnych placówkach nie udaje mi się uzyskać w pełni działaj±cego konta - rozwi±zuję umowę.

Podsumowuj±c - syf, kiła i mogiła. Na infolinii nie można uzyskać informacji czy konkretna placówka dysponuje kompletem koperta z hasłem+token sprzętowy. Pracownicy placówek oszukuj±, mówi±c, że co¶ się stanie, a to co¶ się nie dzieje :) W placówkach nie można NIC zrobić pomiędzy 19 a 19:30. Helpdesk nie wie czy, i kiedy bł±d systemu zostanie naprawiony.

Może dobrze się stało, że nie powierzyłem swoich pieniędzy tej instytucji?

Chęć zmiany konta nadal jest. Na szort li¶cie mam jeszcze Dobre Konto (Millennium) i Konto z podwyżk± (BGŻ). Która z w/w ofert jest fajniejsza? Zależy mi na dobrym WWW (sprawnym i bezawaryjnym), dodatkowych bonusach, braku ukrytych dziwnych opłat, ogólnej niezawodno¶ci rachunku. Nielimitowane przelewy pomiędzy kontem oszczędno¶ciowym a ROR sobie daruję :)

Data: 2012-01-30 23:01:37
Autor: Waldek
Eurobank - niezawodno¶ć systemu online.

Użytkownik <arka.dio.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jg7256$goe$1inews.gazeta.pl...

[...]

W BGZ jestem od kilku m-cy
i jak do tej pory zadnych wpadek (u mnie) nie zaliczyli.
Mille - nie wiem, nie znam.
Co do bonusow - w bgz jest podwyzka w mille o ile pamietam
cofka 3% za okreslone zakupy - zalezy co ci wyjdzie lepiej.

Ale jesli chodzi o "sprawne www"
to raczej obstawialbym Inteligo a pozniej mB±ka ;)

Data: 2012-01-31 00:14:05
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Eurobank - niezawodno¶ć systemu online.

"Waldek" jg7401$8fr$1@node2.news.atman.pl

Mille - nie wiem, nie znam.

Jest OK.

Co do bonusow - w bgz jest podwyzka w mille o ile pamietam
cofka 3% za okreslone zakupy - zalezy co ci wyjdzie lepiej.

Nie można polać do BGŻ i odlać natychmiast (lub choćby następnego dnia) do Mille?

Ale jesli chodzi o "sprawne www"
to raczej obstawialbym Inteligo a pozniej mB±ka ;)

Ten ostatni jest IMO OK. Z Inteligo na razie :)
nie korzystam, choć mam tam konto. :)

Data: 2012-01-31 00:30:48
Autor: Waldek
Eurobank - niezawodno¶ć systemu online.

Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał w wiadomo¶ci news:jg7882$6pm$1inews.gazeta.pl...

Ten ostatni jest IMO OK. Z Inteligo na razie :)
nie korzystam, choć mam tam konto. :)

mB±ka i Inteligo mam prawie od poczatku powstania.
Nie korzystam z niech intensywnie (obecnie)
Inteligo glownie ze wzgledu 1zl / za debet w r-ku
- czasami sie przydaje na 2-3 dniowa doraĽn± pozyczke

Data: 2012-01-31 12:25:24
Autor: witrak()
Eurobank - niezawodność systemu online.
  <arka.dio.SKASUJ@gazeta.pl> wrote on 2012-01-30_22:30
Eurobank jest do dupy! Czyli dramat w pięciu aktach :)

SÄ…dzÄ…c po tym, co piszesz, to raczej Ty jesteĹ› d...

[...]

I to jest wina banku ? Zabałaganiłeś i jeszcze masz pretensje ?
Normalnie kaĹĽdy rozwiÄ…zujÄ…c umowÄ™ pdaje konto na ktĂłre bank musi
przelać saldo zamknięcia (i wtedy jest to za darmo).

A tu pretensje, ĹĽe nie ma peĹ‚nej obsĹ‚ugi w weekend ?  Trzeba byĹ‚o
spróbować w innym banku - od drzwi byś się odbił ;-)
[Choś nie przeczę, brak łatwo dostępnej informacji, że kasy w
soboty nieczynne, jest wkurzajÄ…cy.]

Akt 2.
Definitywne zamknięcie starego konta - wypłata kilku groszy. Nowego nie udaje mi się otworzyć, bo w placówce nie ma kopert z hasłami jednorazowymi do bankowości elektronicznej.

Nie ma obowiązku uzyskiwania dostępu do konta w tej samej
placówce, gdzie się konto otwiera. Mogłeś załatwić połowę i
zażądać na miejscu informacji gdzie mają koperty i tokeny -
pan/ienka zadzwoniłaby i dowiedziała się, dzięki czemu...

Akt 3. Otwarcie nowego konta. Niestety pani ekspedientka zapomniała uprzedzić mnie, że nie ma ani haseł jednorazowych ani tokenów. W celu uruchomienia dostępu online zostaję wysłany do innej placówki.

....nie traciłbyś czasu w placówce, gdzie nie ma tokenów i kopert.

Akt 4.
W innej placówce okazuje się, że mają komplet potrzebnych "gadżetów" ale system odmawia przyznania mi dostępu do konta przez WWW (błąd aplikacji). Zgłoszenie zostaje zdeponowane u informatyków, ja dostaję zapewnienie, że następnego dnia wszystko będzie sprawne.

No cóż, domyślam się, że to skutek małego odstępu czasowego od
likwidacji starego konta - czyszczenie systemu on-line z
informacji o zlikwidowanych kontach na pewno nie jest robione
on-line, a podejrzewam, ĹĽe w najlepszym razie w cyklu dziennym,
jeśli nie tygodniowym.
Niemniej jednak numer konta już miałeś i zlecenia przelewu na nie
mogłeś zrobić, zdefiniować w okienku odbiorców/przelewy wzorcowe a
operacje wychodzące zlecić po wpływie kasy przy okazji kolejnej
wizyty - za darmo.

Akt 5. RozwiÄ…zanie.
Niestety w placówce nie ma tokenów sprzętowych, nic to, decyduję się na tokenGSM. Jednak nie tak prędko, błąd z dnia poprzedniego nie został naprawiony. Nie mogą przyznać mi dostępu do WWW. Po konsultacji z helpdeskiem dostaję informację, że w najbliższą sobotę będzie wgrywane uaktualnienie systemu, więc może wtedy coś się zmieni. Ale może nie...
Jako, że podczas 5 wizyt w różnych placówkach nie udaje mi się uzyskać w pełni działającego konta - rozwiązuję umowę.

Z tych co najmniej dwie były skutkiem: małego obycia z bankami ?
roztargnienia/bałaganiarstwa ? pośpiechu (o którym mawiają, że
potrzebny tylko przy łapaniu pcheł) i załatwiania w ostatniej
chwili (wpadałeś otwierać konto 5 minut przed zamknięciem placówki) ?

Podsumowując - syf, kiła i mogiła. Na infolinii nie można uzyskać informacji czy konkretna placówka dysponuje kompletem koperta z hasłem+token sprzętowy.

LOL! Byłeś w placówce nieodpowiednio zaopatrzonej i nie potrafiłeś
wyegzekwować tej informacji ?!?

Pracownicy placówek oszukują, mówiąc, że coś się stanie, a to coś się nie dzieje :) W placówkach nie można NIC zrobić pomiędzy 19 a 19:30. Helpdesk nie wie czy, i kiedy błąd systemu zostanie naprawiony.

PokaĹĽ bank, w ktĂłrym wiedzÄ…... :-)

Może dobrze się stało, że nie powierzyłem swoich pieniędzy tej instytucji?

Obawiam się, że nie powinieneś powierzać pieniędzy żadnemu bankowi
:-) Ale i w skarpecie mogą Ci gdzieś zawieruszyć, albo zrobi się
supeł i co wtedy? :-)

Pozdr.

witrak()

Data: 2012-01-31 13:43:36
Autor: MK
[...]

BYlo reaktywowac stare konto :).

[...]

Tez mialem taki problem przy ponownym otwieraniu rachunku. W jednej placowce przez tydzien nie mogli sobie dac rady mimo kontaktow z supportem. W drugiej zalatwiono to w ciagu 5 minut... okazalo sie, ze dostep do przez www do starego rachunku nie zostal dezaktywowany. Musialem podpisac dyspozycje dezaktywacji do rachunku zamknietego 2 lata temu, po chwili otrzymalem nowy dostep.

MK

Eurobank - niezawodno¶ć systemu online.