Eurobank - odwołanie zlecenia

Data: 2009-07-02 09:56:05
Autor: Szymon
Eurobank - odwołanie zlecenia
Taka mała przygoda z Eurobankiem... Zachciało mi się skorzystać z jednorazowego zlecenia i na ostatni dzień spłaty KK złożyłem zlecenie na przelew. Dzień wcześniej były środki.
Rano ok. 6:20 wchodzę i lipa. Kasa jest, zlecenie nie wyszło. Spieszyłem się do pracy, a wiadomo jak to ze zleceniami w Eurobanku bywało, więc zrobiłem ręcznie przelew. Konto wyzerowałem. Zlecenie USUNĄŁEM. I poszedłem do pracy. Po powrocie ciekawa sprawa - przelew wyszedł podwójnie. Eurobank najpierw zasilił mi konto lokatami, które się zakończyły, potem zrealizował USUNIĘTE zlecenie. No więc złożyłem reklamację. Odpowiedź była taka, iż wszystko jest zgodne z procedurami. Aby usunąć zlecenie trzeba to zrobić dzień wcześniej. Nie ma możliwości usunięcia zlecenia on-line. Jedyną możliwością zablokowania go jest zerowe konto, jednak bank najpierw zasila je kwotą z lokat, zatem tu trzeba uważać. Osobiście pierwszy raz spotykam się z taką procedurą, w której przelew przyszły, który NIE wyszedł nie może być odwołany.

Szymon

Data: 2009-07-02 10:07:39
Autor: MarekZ
Użytkownik "Szymon" <xxx@o2.pl> napisał w wiadomości news:h2hosu$l9n$1news.dialog.net.pl...

lokat, zatem tu trzeba uważać. Osobiście pierwszy raz spotykam się z taką procedurą, w której przelew przyszły, który NIE wyszedł nie może być odwołany.

Podobnie masz w grupie BRE. Przelewprzyszły na dzień bieżący (ze statusem oczekujący) nie jest możliwy do usunięcia. Jedyna możliwość zablokowania jego realizacji to zejście z saldem poniżej wysokości tego przelewu.

Data: 2009-07-02 10:55:24
Autor: Szymon
[...]

Jesteś tego pewien? Do tej pory parę razy zdarzyło mi się odwołać przelew z datą przyszłą i natychmiast był usuwany z oczekujacych. Natomiast w grupie BRE wszystko jest na bieżąco robione i jeśli zlecam przelew to on wychodzi natychmiast. W takiej opcji w ogóle nie byłoby problemów, bo zlecenie powinno wyjść rano i nie dokonywałbym dodatkowego przelewu.

Data: 2009-07-02 11:06:26
Autor: MarekZ
Użytkownik "Szymon" <xxx@o2.pl> napisał w wiadomości news:h2hsc4$nkb$1news.dialog.net.pl...
[...]

Jestem pewien.

Chodzi o sytuację kiedy przykładowo zdefiniujesz dziś przelew na jutro i będziesz go chciał anulować jutro o godzinie 0:01. Nie da się. natomiast jeśli zdefiniujesz go jutro (na dzień bieżący), możesz go odwołać zanim nie wyjdzie z banku.

Data: 2009-07-02 02:10:20
Autor: krzysztofsf@wp.pl
On 2 Lip, 11:06, "MarekZ" <b...@adresu.pl> wrote:
Użytkownik "Szymon" <x...@o2.pl> napisał w wiadomościnews:h2hsc4$nkb$1news.dialog.net.pl...

> [...]

jeśli zdefiniujesz go jutro (na dzień bieżący), możesz go odwołać zanim nie

Wyraznie brakuje opcji "Wykonaj teraz" przy zleceniach przyszlych.

Data: 2009-07-02 11:25:22
Autor: Szymon
[...]

Oczywiście masz rację. Ale zauważ, że gdyby tak właśnie było w EB nie zaistniałby problem. O 6:20 sprawdzam rachunek, kasy nie ma, zlecenie jako zrealizowane, szafa gra. Problem powstał, bowiem zlecenie NIE zostało zrealizowane. Stąd jego odwołanie (w BRE można odwołać, jeśli jest kasa na koncie) i realizacja przelewu. Zabezpieczyłem się maksymalnie - zerowy stan konta, bo minusowego nie można zrobić ;-) Niemniej EB najpierw sobie je zasilił z lokat, a potem puścił odwołane zlecenie.

Data: 2009-07-02 02:56:16
Autor: krzysztofsf@wp.pl
On 2 Lip, 11:25, "Szymon" <x...@o2.pl> wrote:
> [...]

konta, bo minusowego nie można zrobić ;-) Niemniej EB najpierw sobie je
zasilił z lokat, a potem puścił odwołane zlecenie.

Zasilil z lokat czy z kont oszczednosciowych?
Jesli z lokat, to ciekawe, czy obciazaja ewentualnymi kosztami
zerwania?

Natomiast zlecenie zrealizowane zostaloby kolo 8-ej - wtedy pierwsza
sesja elixiru.

Wogole widze, zw w EB "jutro" staje sie "dzis" kolo 23-ej. Juz wtedy
nie mozna zrobic zlecenia przyszlego z data jutrzejsza.

Caly czas denerwuje mnie to,m ze przxy usunieciu zlecenia
(niewymagajacego innej poza zalogowaniem na konto autoryzacji) nie
pozostaje zaden slad tej operacji w historii. Zlecenie znika jakby
nigdy nie powstalo.

Data: 2009-07-02 12:06:19
Autor: Szymon
Eurobank - odwołanie zlecenia
Z lokat, ale tu OK, bowiem spływ miał być na konto. Czyli legalnie ;-) Aczkolwiek... Tłumaczysz brak realizowania zlecenia 1 sesją elixiru. jest to kłopotliwe (dopiero wieczorem pracująca osoba sprawdzi, czy aby wszystko poszło jak powinno, a może juz być za późno), ale niech i tak będzie. Jak wytłumaczysz fakt, że lokaty spłynęły na konto po 6:20,a nie o 0:01 tego dnia? Wówczas miałbym zerowy stan konta i po problemie. Od czego w EB zależy godzina przekazania kapitału i odsetek na rachunek?

Data: 2009-07-02 11:41:51
Autor: MarekZ
Użytkownik "Szymon" <xxx@o2.pl> napisał w wiadomości news:h2hu4e$ot5$1news.dialog.net.pl...

[...]

W BRE sytuacja jest taka, że jest podejmowana jedna próba wykonania przelewu (podobnie chyba w przypadku zlecenia stałego, nie wiem bo nie używam tego) I sesją, w razie braku środków przelew zostaje nieodwracalnie anulowany.

EB ma to chyba rozwiązane inaczej. Albo zlecenia stałe wychodzą ostatnią sesją albo może jest podejmowanych kilka prób? Nie wiem. Czy to była jakaś szczególna sytuacja, że się tego dnia lokata kończyła? Czy to może jakaś lokata typu o/n?

Naturalnie masz rację, że warto by to rozwiązać inaczej, bo tak jak jest, jest to dezinformujące.

Data: 2009-07-02 11:44:46
Autor: Robert Kois
Dnia Thu, 2 Jul 2009 11:41:51 +0200, MarekZ napisał(a):

[...]

Dziwne jest to, że się zlecenie nie wykonało. Moje dzisiejsze bez problemu
poszło. Za to dostałem kolejną _pisemną_ odpowiedź na reklamację (a w zasadzie to
nawet reklamacja nie była). Tym razem kompletnie niepotrzebną i na dodatek
nie na temat :).
 --
Kojer

Data: 2009-07-02 11:50:11
Autor: Robert Kois
Dnia Thu, 2 Jul 2009 11:44:46 +0200, Robert Kois napisał(a):

Naturalnie masz rację, że warto by to rozwiązać inaczej, bo tak jak jest, jest to dezinformujące.
Dziwne jest to, że się zlecenie nie wykonało. Moje dzisiejsze bez problemu
poszło.

A moment niedoczytałem, że to o 6:20 było, no to miało prawo jeszcze nie
wyjść. --
Kojer

Data: 2009-07-02 12:07:29
Autor: Szymon
Eurobank - odwołanie zlecenia
A moment niedoczytałem, że to o 6:20 było, no to miało prawo jeszcze nie
wyjść.

To w czym problem, aby móc je odwołać? Skoro jeszcze nie wyszły to klik i "zlecenie anulowane". problem w tym, że anulowane zlecenie o 6:20 wyjdzie i tak o 8:00.

Data: 2009-07-02 12:15:14
Autor: Robert Kois
Dnia Thu, 2 Jul 2009 12:07:29 +0200, Szymon napisał(a):

A moment niedoczytałem, że to o 6:20 było, no to miało prawo jeszcze nie
wyjść.
To w czym problem, aby móc je odwołać?

To co widzisz na www to nie jest bezpośrednio system transakcyjny banku, są
pewne opóźnienia. Prawdopodobnie tak jest ławiej i prosciej. Przypadki
kiedy się "wywala" są pewnie na tyle sporadyczne, że nie opłacało się tego
zmieniać.

Skoro jeszcze nie wyszły to klik i "zlecenie anulowane". problem w tym, że anulowane zlecenie o 6:20 wyjdzie i tak o 8:00.

Powinien byc komunikat, że zlecenia nie da się anulować. Pozostaje zgłosić
im błąd i zareklamować. W regulaminie chyba nic na ten temat nie ma :).

--
Kojer

Data: 2009-07-02 12:25:00
Autor: Szymon
[...]

pewnie tak.

[...]

Ba! Nie dość, że dało się anulować to jeszcze był komunikat o anulowaniu ;-) Reklamacja zgłoszona. Mam mieć odpowiedź na piśmie, choć wczoraj też dzwonili. Zasadniczo gdzies tam w regulaminie jest, że anulowanie zlecenia jest skuteczne na dzień wcześniej.

Data: 2009-07-02 12:38:35
Autor: Robert Kois
Dnia Thu, 2 Jul 2009 12:25:00 +0200, Szymon napisał(a):

[...]

Ano jest, no to niestety kiepsko widzę reklamację.

§ 17
7. Odwołanie zlecenia, o którym mowa w ust. 1, bedzie miało skutek:
a) w przypadku zlecenia jednorazowego – jeżeli ma miejsce na co najmniej
jeden dzien przed realizacja zlecenia,
b) w przypadku zlecenia stałego:
a. w dniu złożenia odwołania, jeżeli dzien ten nie jest dniem realizacji
zlecenia,
b. dzien po złożeniu odwołania, jeżeli dzien złożenia odwołania jest dniem
realizacji zlecenia.

--
Kojer

Data: 2009-07-02 12:47:10
Autor: Szymon
Eurobank - odwołanie zlecenia
Ano jest, no to niestety kiepsko widzę reklamację.

I już wiem, że jej nie uwzględnią. Mnie natomiast troszkę przerażają procedury obsługi tego rachunku. Chyba jednak jako skarbonka jest najlepszy.

Data: 2009-07-02 13:00:16
Autor: Robert Kois
Dnia Thu, 2 Jul 2009 12:47:10 +0200, Szymon napisał(a):

Ano jest, no to niestety kiepsko widzę reklamację.
I już wiem, że jej nie uwzględnią. Mnie natomiast troszkę przerażają procedury obsługi tego rachunku.

Nie jest tak źle. W miarę trzymają się regulaminu a on długi nie jest. No i
Regulamin i TOiP dają się przeczytać bez problemu w całości, nie to co w
Multi czy Pekao. Powinni poprawić komunikację, czyli informowanie o
zmianach itp. ale nie jest źle.

Chyba jednak jako skarbonka jest najlepszy.

Ja aktualnie używam jako podstawowego, ale ja mam niewielkie wymagania
odnośnie ROR. Nie potrzebuję PZ, przelewów walutowych i linii kredytowej.
Jak będe potrzebował to przeniosę się gdzies indziej (Czyta grupę ktoś z
Eurobanku? To są podstawowe produkty do dorobienia :)). --
Kojer

Data: 2009-07-02 12:01:39
Autor: Szymon
Eurobank - odwołanie zlecenia
Dziwne jest to, że się zlecenie nie wykonało. Moje dzisiejsze bez problemu
poszło.

O której sprawdzałeś konto?
Ja kilka razy korzystałem już ze zleceń, jednak nigdy nie była to sprawa pilna... ot, dojdzie dobrze, niedojdzie też dobrze. W przypadku KK wiadomo jakie są kary za brak minimalnej spłaty.

Data: 2009-07-02 12:08:30
Autor: Robert Kois
Dnia Thu, 2 Jul 2009 12:01:39 +0200, Szymon napisał(a):

[...]

Juz po pierwszej sesji eliksiru. Ja ze zleceń korzystam sporo, jedyne o
czym trzeba pamiętać to to, że zlecenie przelewu z rachunku
oszczędnościowego na konto jest realizowane później (albo w tym samym
czasie co nie robi różnicy) niż przelew zewnętrzny, więc trzeba
rzeczywiście takie zlecenie ustawić na dzień wcześniej. Lokaty chyba
"spadają" wcześniej i zlecenie się wykonuje (ale tu głowy nie dam a
sprawdzać mi się nie chce).

--
Kojer

Data: 2009-07-02 12:22:36
Autor: Szymon
[...]

Zwykle naturalną prawidłowością w bankach jest układ, w którym najpierw realizowane są przelewy wewnętrzne, a potem zewnętrzne.

Lokaty chyba
"spadają" wcześniej i zlecenie się wykonuje (ale tu głowy nie dam a
sprawdzać mi się nie chce).

Dokładnie tak. I tu ciekawa opcja... Jeśli ktoś chce zlecić na jutro przelew zewnętrzny to z KO musi przelać kasę na ROR już dziś. Ale jeśli mu się lokata jutro kończy i spłynie na ROR to przelew wyjdzie. heh - zasadniczo to EB działa, ale jak widać, jak mu pasuje tak chodzi...

Data: 2009-07-02 12:41:28
Autor: Robert Kois
Dnia Thu, 2 Jul 2009 12:22:36 +0200, Szymon napisał(a):

Zwykle naturalną prawidłowością w bankach jest układ, w którym najpierw realizowane są przelewy wewnętrzne, a potem zewnętrzne.

A to akurat niekoniecznie. Tak na oko, zlecenia wewnętrzne z data przyszłą
są realizowane tym samym mechanizmem (funkcją) co zlecenia zewnętrzne.
Funkcja zamykająca lokaty idzie pewnie przed albo równolegle ale się po
prostu szybciej kończy (jak to drugie to nie ma gwarancji, że zlecenie
wyjdzie w takim przypadku). --
Kojer

Data: 2009-07-02 12:55:25
Autor: Szymon
[...]

Chcąc zoptymalizować odsetki w EB należy zlecać przelewy z dniem zakończenia lokat, zaś - moim zdaniem - naturalniejszym procesem byłoby KO-- >ROR-- >przelew niż lokata-- >ROR-- >przelew.

Data: 2009-07-02 11:59:48
Autor: Szymon
[...]

I też to jest lepsze rozwiązanie.

[...]

Nie, nie wyszły ostatnią sesją. W reklamacji pisemnej będę miał wszystko podane, z godzinami logowania włącznie. Już 3 tydzień trwa rozpatrywanie reklamacji.
EB ma tak, że np. robisz przelew między swoimi kontami i potrafi on "iść" czasami parę godzin. Spłata karty z KO w EB czasami trwa także kilka dni, zanim limit się odnowi i będzie widoczny w systemie. Ogólnie system EB ma wad sporo - niestety.

Nie była to szczególna sytuacja. Po prostu lokata się zakończyła i zeszła na konto. Ale nie o 0:01 tylko w okolicach 6:30.

Naturalnie masz rację, że warto by to rozwiązać inaczej, bo tak jak jest, jest to dezinformujące.

W praktyce nie da się z tego korzystać, jeśli ktoś dużo przelewów robi z datami przyszłymi. W życiu bym się nie połapał, które zlecenia są jeszcze do odwołania, jakie już nie, ale nie wyszły, jakie już wyszły, a do tego jeszcze czy mi się konto nie zasili jakąś lokatą, gdy będę chciał "odwołać" zerowy stan ustawiając... cyrk na kółkach. Chyba tylko realizacja "on-line" zapewnia jako takie panowanie nad finansami.

Data: 2009-07-02 15:38:30
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Eurobank - odwołanie zlecenia

"Szymon" h2i050$q4q$1@news.dialog.net.pl

W praktyce nie da się z tego korzystać,

Dokładnie tak. :)

Data: 2009-07-02 13:38:37
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Eurobank - odwołanie zlecenia

"MarekZ" h2hulk$p0b$1@srv.cyf-kr.edu.pl

[...]

EB sprawdza wielokrotnie i nie wówczas,
gdy sa sesje, ale na przykład po 19 godzinie. :)

Data: 2009-07-02 13:35:41
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Eurobank - odwołanie zlecenia

"Szymon" h2hosu$l9n$1@news.dialog.net.pl

Nie ma możliwości usunięcia zlecenia on-line. Jedyną możliwością

On-line znaczy przez net? Prze telefon też nie można.
Bank pracuje, zlecenie widzi, ale anulować go nie chce, choć zejdzie za kilka dni.

Reklamowałeś? Więc licz się z tym, że przez dwa miesiące (lub dłużej)
bank będzie Ci odpowiadał na twoją reklamację. Mnie odpowiada co dwa
tygodnie. Dzwoni, prosi o podanie daty urodzin i wyjaśnia problem
niepotrzebnego zlecenia. Na szczęście za te telefony nie ja płacę.
Ja płacę tylko za marnowany czas -- trzeba telefon wyjąć z kieszeni,
odebrać połączenie, wysłuchać prośby Eurobanku, podać datę urodzin
i dowiedzieć się, że chodzi o reklamację sprzed 2 miesięcy. No
i może tak się trafić, iż na tak głupia rozmowę zużyje się cenne
mAh akumulatorka w telefonie, a na ważniejszą rozmowę zabraknie...

Eurobank - odwołanie zlecenia