Eurobank - podatek od odsetek inaczej...

Data: 2009-06-17 23:59:37
Autor: mic49
Eurobank - podatek od odsetek inaczej...
Witam,

Tak się zastanawiam, oszczędzamy na kontach z kapitalizacją dzienną,
codziennie odsetki przelewamy na konto główne i co dalej - przecież w
pewnym momencie dopadnie nas Belka na tym koncie, czy innym. A więc co
- częste przelewy np. do mbanku na ekonto, gdzie oprocentowanie = 0?

Michał

Data: 2009-06-18 00:03:34
Autor: BK
On 18 Cze, 08:59, mic49 <mich...@interia.pl> wrote:
[...]

A nie lepiej do Aliora gdzie wyciagasz ponad 4% bez belki i masz
dzienna kapitalizacje? :)
Eurobank + Alior - i tu i tu kasa zarabia bez belki.

Lepsze chyba to niz dac kase komus na 0%.

Data: 2009-06-18 00:29:34
Autor: mic49
[...]

Wiesz, mnożenie kont nei jest dobrym pomysłem.

Ale traktuję tę dyskusję czysto teoretycznie, co zrobić z zarobionymi
pieniędzmy w Eurobanku na 6.06 procent netto. Trzymanie tego gdzie
indziej po pewnym czasie i tak nie ma sensu, bo przecież w końcu
będzie "obelkowione".

W sumie to mam kredyt, więc może co tydzień - przelew na konto
kredytowe? Tu Belka na pewno mnie już nie dopadnie i faktycznie będą
to te pieniądze, które zarobiłem.

Michał

Data: 2009-06-18 00:38:59
Autor: Tomek z Wawy
On 18 Cze, 09:29, mic49 <mich...@interia.pl> wrote:

[...]

Ja robię tak, że na RO trzymam maksymalną kwotę, która pozwala
zarabiać bez belki, następnie odsetki zleceniem stałym przelewam na
KO.
Następnie z KO otwieram lokatę 7 dniową oprocentowaną 6% - bez belki.
Takich lokat można mieć dowolną ilość, a do kwoty około 2160 zł są
także bezbelkowe. Mogą się same przedłużać, z odsetek można robić
kolejne lokaty itd. Żyć nie umierać do czasu zmiany oprocentowania :)
Wtedy kalkulacje będzie trzeba robić od nowa.

Data: 2009-06-18 10:15:14
Autor: lichy
W dniu 2009-06-18 09:38, Tomek z Wawy pisze:
[...]

Tam można mieć chyba 5 RO? Każdy jest traktowany osobno? Bo jeżeli tak to nie rozumiem tego przelewania. Na każdym można 15kzł trzymać, więc chyba musiałbym mieć 5 RO na full, to wtedy może by mi się chciało jeszcze z odbelkowaniem odsetek bawić ;)

Pozdr!
lichy

Data: 2009-06-18 03:02:48
Autor: Tomek z Wawy
On 18 Cze, 10:15, lichy <blindhorsewyje...@wptotez.pl> wrote:

[...]

Tak, można mieć 5 RO. Na każdym trzymam co do grosza dokładnie tyle by
po zaokrągleniu mieć dokładnie 2,49 odsetek. Dzięki temu
oprocentowanie jest wyższe niż 6,06% :) A przelewam zleceniem, bo
pozostałe odsetki od razu trafiają na konto oprocentowane 5,05%, a po
chwili na lokatę 6% (nie opłaca się ich trzymać dalej na RO, bo nie
procentują wcale /zaokrąglenia/). Całkiem fajnie to działa wszystko
razem i zajmuje mi czas tylko raz na 7 dni na dołożenie do lokaty tego
co się uzbierało przez tydzień.

Powiem tak, kiedyś w BZWBK ludzie otwierali po ileś set lokat po 200
zł czy coś koło tego żeby ominąć belkę - zabawa w EuroBanku jest
prostsza ;)

Data: 2009-06-18 10:39:18
Autor: xbartx
Dnia Thu, 18 Jun 2009 03:02:48 -0700, Tomek z Wawy napisał(a):

Powiem tak, kiedyś w BZWBK ludzie otwierali po ileś set lokat po 200 zł
czy coś koło tego żeby ominąć belkę - zabawa w EuroBanku jest prostsza
;)

No na pewno prostsza, tylko trzeba mieć jeszcze tyle aby wypełnić na maxa te 5 RO ;)

Data: 2009-06-18 08:38:24
Autor: xbartx
Dnia Thu, 18 Jun 2009 10:15:14 +0200, lichy napisał(a):

[...]

No właśnie. 5 x RO (na każdym można mieć około 15k) i do tego jeszcze ROR - ile Wy macie tych zaskórniaków ;)

Data: 2009-06-19 18:37:49
Autor: u
Eurobank - podatek od odsetek inaczej...

Użytkownik "xbartx" <bart@hashzero.net> napisał w wiadomości news:h1cudv$qhd$3inews.gazeta.pl...
- ile Wy macie tych zaskĂłrniakĂłw ;)

Tyle, by na godziwą emeryturę wystarczyło ?

Data: 2009-06-19 19:46:04
Autor: Valdi.Pavlack
Eurobank - podatek od odsetek inaczej...
"u" <u@wx.yz> news:h1gett$4n8$1news.wp.pl

Tyle, by na godziwą emeryturę wystarczyło ?

Czemu tak nisko sobie poprzeczkę ustawiasz :)?

Data: 2009-06-19 20:13:00
Autor: Robert Kois
Dnia Fri, 19 Jun 2009 19:46:04 +0200, Valdi.Pavlack napisał(a):

Tyle, by na godziwą emeryturę wystarczyło ?
Czemu tak nisko sobie poprzeczkę ustawiasz :)?

To przecież zależy od definicji słowa "godziwa" ;).

--
Kojer

Data: 2009-06-19 21:13:32
Autor: Valdi.Pavlack
Eurobank - podatek od odsetek inaczej...
"Robert Kois" news:6lzllw58qgh3$.dlgkojer.kojer

To przecież zależy od definicji słowa "godziwa" ;).

I tu mnie zagiąłeś Robert. W końcu punkt widzenia zależy od punktu siedzenia
:)

Data: 2009-06-19 21:13:45
Autor: u

Użytkownik "Robert Kois" <kojer@hell.pl> napisał w wiadomości news:6lzllw58qgh3$.dlgkojer.kojer...
To przecież zależy od definicji słowa "godziwa" ;).

Emerytowi bańka miesięcznie powinna wystarczyć.
Ileż na tej rencie pożyje? 50 lat ?
To tyle w eurobanku wystarczy i Belka tez swoją dolę dostanie:-)

Data: 2009-06-18 15:43:59
Autor:
BK <bkapuscinski@gmail.com> napisał(a):
A nie lepiej do Aliora gdzie wyciagasz ponad 4% bez belki i masz
dzienna kapitalizacje? :)
Eurobank + Alior - i tu i tu kasa zarabia bez belki.

5,05% -belkowe w kapitalizacji miesięcznej to więcej czy mniej niż 4% bez belki w dziennej? Przyznam że pogubiłem się w obliczeniach.

Data: 2009-06-18 11:28:43
Autor: mic49
Eurobank - podatek od odsetek inaczej...
Sam się też już w tych obliczeniach pomyliłem, ale zakładając wątek
popełniłem błąd: założyłem bowiem, że odsetk z kont oszczędnościowych
przelanych na inne konto są oprocentowanie wg wartości z kont
oszczędnościowych. A przecież - zakładając 14 tys. na konto
oszczędnościowe, daje 11.60 zł dziennie odsetek, po miesiącu - 348 zł
i to ewentualnie od tej kwoty może być naliczony Belka. A swoją drogą
nie będzie, bo za mała kwota.

Temat - myślę wyczerpany z racji błędnego założenia, dziękuję.

Michał

Data: 2009-06-18 23:13:11
Autor: Bogdan B.
mic49 wrote:
A przecież - zakładając 14 tys. na konto
oszczędnościowe, daje 11.60 zł dziennie odsetek, po miesiącu - 348 zł
i to ewentualnie od tej kwoty może być naliczony Belka.

Gdzie dają takie odsetki, bo na pewno nie w Eurobanku?

Temat - myślę wyczerpany z racji błędnego założenia, dziękuję.

I obliczeń.

Data: 2009-06-18 14:30:00
Autor: luc
On 18 Cze, 23:13, "Bogdan B." <boguxx9...@wpxx.pl> wrote:
mic49 wrote:
> [...]
> i to ewentualnie od tej kwoty może być naliczony Belka.

Gdzie dają takie odsetki, bo na pewno nie w Eurobanku?

chyba myślał o odsetkach z 5 kont :-)

pzdrwm
luc

Data: 2009-06-18 23:29:42
Autor: Paweł
Eurobank - podatek od odsetek inaczej...
Bogdan B. wrote:

mic49 wrote:
A przecie� - zak�adaj�c 14 tys. na konto
oszcz�dno�ciowe, daje 11.60 z� dziennie odsetek, po miesi�cu - 348 z�
i to ewentualnie od tej kwoty mo�e by� naliczony Belka.

Gdzie dajďż˝ takie odsetki, bo na pewno nie w Eurobanku?

te ponad 11 zlotych odsetek to jest sumarycznie z 5 kont oszczednosciowych.

Data: 2009-06-18 15:40:37
Autor:
mic49 <michalp@interia.pl> napisał(a):
Witam,

Tak się zastanawiam, oszczędzamy na kontach z kapitalizacją dzienną
,
codziennie odsetki przelewamy na konto główne

Trochę to masochizm, nie wygodniej ustawić na każdym z oszczędnościowych kilkadziesiąt PLN mniej niż 15kPLN i odsetki przelewać raz na tydzień/miesiąc?

i co dalej - przecież w
pewnym momencie dopadnie nas Belka na tym koncie, czy innym. A więc co
- częste przelewy np. do mbanku na ekonto, gdzie oprocentowanie = 0?

A to już zupełnie nie ma sensu, lepiej zostawić na online bo 5,05% - belka i tak przynosi większy zysk niż 0%.

Data: 2009-06-19 08:25:06
Autor: Robert Kois
Eurobank - podatek od odsetek inaczej...
Dnia Thu, 18 Jun 2009 15:40:37 +0000 (UTC), unkn_0wn@NOSPAM.gazeta.pl
napisał(a):

[...]

Wygodniej ustawić zlecenie stałe przelewające codziennie 2,49 na ROR

--
Kojer

Data: 2009-06-18 17:01:53
Autor: ffiona

Użytkownik "mic49" <michalp@interia.pl> napisał w wiadomości

[...]

Ja nie rozumiem chyba. Przecież Belka dopadnie Cię od odsetek na danym koncie, a nie od tego, co wcześniej zarobiłeś na kontach z dzienną kapitalizacją. Więc o co chodzi? Lepiej mieć oprocentowanie 0 (bo Belka nie dopadnie) niż oprocentowanie 5,05% z Belką?
A.

Data: 2009-06-19 12:11:28
Autor: Paweł
ffiona wrote:

Ja nie rozumiem chyba. Przecież Belka dopadnie Cię od odsetek na danym
koncie, a nie od tego, co wcześniej zarobiłeś na kontach z dzienną
kapitalizacją. Więc o co chodzi?

zyski z kont oszczednosiowych z kapitalizacja dzienna, gdy konta te
juz sa na granicy belki (~15kpln) zamieniasz np. na takie tygodniowe
samoodnawialne lokaty zeby od nich podatek tez zaookraglil sie do zera.
kazda taka lokata dopisuje ci zyski do salda ror-u i teraz te zyski
znow pakujesz w lokaty, a liczba lokat nie jest poki co limitowana.
finalnie jak sie dobrze obracasz, to dzienne saldo ror-u (ktore system
probkuje do miesiecznej kapitalizacji) mozesz miec malutkie i na koniec
miesiaca tez belki nie zaplacisz, albo zaplacisz malo w porownaniu
do tego co zaplacilbys gdbys nie mial lokat i caly kapital trzymal na ror.
jak sie myle to niech mnie ktos poprawi.

Eurobank - podatek od odsetek inaczej...