Eurobank - podatek od odsetek inaczej...

Data: 2009-06-18 17:01:53
Autor: ffiona
Eurobank - podatek od odsetek inaczej...

Użytkownik "mic49" <michalp@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci

Tak się zastanawiam, oszczędzamy na kontach z kapitalizacj± dzienn±,
codziennie odsetki przelewamy na konto główne i co dalej - przecież w
pewnym momencie dopadnie nas Belka na tym koncie, czy innym. A więc co
- częste przelewy np. do mbanku na ekonto, gdzie oprocentowanie = 0?

Ja nie rozumiem chyba. Przecież Belka dopadnie Cię od odsetek na danym koncie, a nie od tego, co wcze¶niej zarobiłe¶ na kontach z dzienn± kapitalizacj±. Więc o co chodzi? Lepiej mieć oprocentowanie 0 (bo Belka nie dopadnie) niż oprocentowanie 5,05% z Belk±?
A.

Data: 2009-06-19 12:11:28
Autor: Paweł
Eurobank - podatek od odsetek inaczej...
ffiona wrote:

Ja nie rozumiem chyba. PrzecieĹĽ Belka dopadnie CiÄ™ od odsetek na danym
koncie, a nie od tego, co wcześniej zarobiłeś na kontach z dzienną
kapitalizacją. Więc o co chodzi?

zyski z kont oszczednosiowych z kapitalizacja dzienna, gdy konta te
juz sa na granicy belki (~15kpln) zamieniasz np. na takie tygodniowe
samoodnawialne lokaty zeby od nich podatek tez zaookraglil sie do zera.
kazda taka lokata dopisuje ci zyski do salda ror-u i teraz te zyski
znow pakujesz w lokaty, a liczba lokat nie jest poki co limitowana.
finalnie jak sie dobrze obracasz, to dzienne saldo ror-u (ktore system
probkuje do miesiecznej kapitalizacji) mozesz miec malutkie i na koniec
miesiaca tez belki nie zaplacisz, albo zaplacisz malo w porownaniu
do tego co zaplacilbys gdbys nie mial lokat i caly kapital trzymal na ror.
jak sie myle to niech mnie ktos poprawi.

Eurobank - podatek od odsetek inaczej...