Euronet w banku a słuszna wiara (czyli prawa,prawo sławie, czyli Polbank)

Data: 2009-09-08 23:41:31
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Euronet w banku a słuszna wiara (czyli prawa,prawo sławie, czyli Polbank)
Euronet w banku a słuszna wiara (czyli prawa, prawosławie, czyli Polbank)

Ponieważ poprzedni wątek rozrósł się, postanowiłem spłodzić kolejny. ;)
Ale tym razem nie pytam, a jedynie dzielę się swoimi przemyśleniami. :)

Na drzwiach banku na A napisano, że bank czynny od godziny 9 do godziny 17:30...
Zakładam, że w stosownych godzinach, bez użycia łomu dojdę do bankomatu oklejonego
plastrami z napisem Euronet...

Innymi słowy: Jeśli w wiadomych godzinach bezłomowo pobrałem szmal z bankomatu
Euronetu debetówką Polbankową -- nie powinienem zostać dociążony prowizją. :)
Co z tego, że tuż obok jest bank na A? Bank na A jest teraz nieczynny, więc
nie mogę do niego wejść bez włamywania się. :) Drzwi do banku na A są zamknięte. :)

Jeśli mnie prawosławni dociążą, uznają tym samym, iż włamałem się do banku na A. :)

-=-

Aby nie płodzić kolejnych wątków przemyśleniowych...
Skoro o tym banku mówi się (na przykład na tej grupie)
bank na A (skoro się go tak nazywa) to może by go nazywać
w skrócie Abankiem lub wręcz Ankiem? :)

-=-

Zalety:

 -- Ank by nie musiał zatrudniać bankiera... Znaczy -- Ankiera
    do wypłacania szmalu klientom Polbanku

 -- Ank by zaoszczędził na papierze (ja biorę papier wielkości
    A4 i przy wypłatach, i przy wpłatach)
    (Ank tyle ględzi o ekologii i drzewach sadzonych na kartki papieru)

 -- Polbank by poszerzył listę bezprowzyjnych bankomatów
    o bankomaty Anku

 -- ja nie musiałbym stać w kolejce, gdy w pobliskiej
    Biedronce znajdę coś ciekawego, na przykład czarną świnię ;)
    (na cielaki mnie nie stać; najchętniej bym brał barana lub
    owcę z przytulnym kapturem)

Wady:

 -- Ank straci paru klientów na swoje debetówki, za które kosi szmal. :)

No i coś, co ani nie jest wadą, ani zaletą... ;)

Dwa (co najmniej dwa) banki (Polbank i mBank) by wreszcie współpracowały
z Ankami. ;) Czy banki nie powinny ze sobą współpracować? :)

-=-

Tak, wiem -- to zły pomysł. :) A bank to Ank, czyli Bre bank to po prostu Bank. ;)

-=-

IMO każdy bankomat powinien informować na czas :) o cenie
usługi, o której udzielenie prosi szanowny klient. :)

Data: 2009-09-08 23:54:39
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow2
Euronet w banku a słuszna wiara (czyli prawa,prawosławie, czyli Polbank)
pomysły na % masz rewelacyjne że nie zawaham się
nazwać cię Geniuszem... i na tym się skup!

i proszę Cię: nie bredź więcej o religii ani religiach

ale ponoć geniusze tak mają, Einstein też dużo bzdur
i sprzeczności wypowiedział na tematy okołoreligijne.

Data: 2009-09-09 00:42:15
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Euronet w banku a słuszna wiara (czyli prawa, prawosławie, czyli Polbank)

zwyklyklientwieluzwyklychbankow2@op.pl 4c17.00000164.4aa6d29f@newsgate.onet.pl

i proszę Cię: nie bredź więcej o religii ani religiach

ale ponoć geniusze tak mają, Einstein też dużo bzdur
i sprzeczności wypowiedział na tematy okołoreligijne.

Polbank to grecki bank. Co ma do tego Ajn_sztajn? :)
Najpierw przeczytaj, później wypij szklankę zimnego mleka
z Mlekovity, a następnie weź się do pisania lub spania. :)

W Grecji jest prawosławie. :) Niemal tak jak, we Włoszech jest
rzymski katolicyzm a w Anglii anglikanizm czy w Izraelu judaizm.
Gdy piszę o banku prawosławnym, to piszę po prostu o Polbanku.
Religia nie ma tu nic do rzeczy.

Jest bank na A, czyli Ank, jest prawosławny, czyli Polbank, jest Bank
i są złodziejskie banki takie jak: ING, PeKaO, Lukas, Getin... :)

Wiara, choćby silniejsza niż 300 N[ewtonów] nic nie ma do tego. :)

Data: 2009-09-09 01:06:19
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow2
Euronet w banku a słuszna wiara (czyli prawa,prawosławie, czyli Polbank)
Gdy piszę o banku prawosławnym, to piszę po prostu o Polbanku.
Religia nie ma tu nic do rzeczy.

gdybys pisał o anglosaskiej kulturze bankowej i wspomniał o protestanckim kulcie uczciwej pracy itp., ok... miałoby to sens ale tutaj: bredzisz.

równie dobrze ja nazwe Cie muzułmaninem bo w BiałymStoku stoi meczet :)
a co? nie wolno mi? dla mnie białystok to meczet plus kononowicz a poza tym (w mojej wizji podlasia) "nie bedzie niczego" :)

Data: 2009-09-09 02:04:57
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Euronet w banku a słuszna wiara (czyli prawa ,prawosławie, czyli Polbank)

zwyklyklientwieluzwyklychbankow2@op.pl 4c17.0000016c.4aa6e36b@newsgate.onet.pl

[...]

Stoi, ale w Bohonikach i Kruszynianach. :) W Białymstoku nie
ma meczetu. Jest coś, czego meczetem zwać raczej nie można. :)
Oba meczety są zdecydowanie poza granicami Białegostoku.
Raczej Sokółka i Krynki. :) Czysto i przyjemnie. :)
Ładne, czysto, spokojnie, dobre drogi... :)
(nic dziwnego -- Tatarzy to lud koczowniczy/koczowników)

-=-

Też bym Cię chciał obrazić, ale jestem już senny i brak mi polotu...
Wybacz zatem, że Cię nie obrażę... Może innym razem...

-=-

Co do Konowicza. To Twój krewny? :)

Data: 2009-09-09 05:47:21
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow3
Euronet w banku a słuszna wiara (czyli prawa,prawosławie, czyli Polbank)
Wybacz zatem, że Cię nie obrażę... Może innym razem...

poczułeś się obrażony? co jest obraźliwego w nazwaniu
kogoś mężczyzną, kobietą, muzułmaninem, protestantem, itp.?

od zawsze wydawało mi się że tak jak kobieta jest równa
mężczyźnie, tak samo muzułmanin ma tyle samo godności ludzkiej
co np. ateista albo katolik, innymi słowy, że wszyscy równi

ja jedynie podkreślałem błąd Twego utożsamiania państwa i religii

istnieją obywatele polscy modlący się w meczecie nie w kościele,
a mieszkający "blisko" meczetu Leszek nie koniecznie musi być
muzułmaninem, tak jak założyciele Polbanku, prawosławni, itp.
Co do Konowicza. To Twój krewny? :)

tak, potomek Adama i Ewy :)

Data: 2009-09-09 13:40:01
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Euronet w banku a słuszna wiara (czyli prawa, prawosławie, czyli Polbank)

zwyklyklientwieluzwyklychbankow3@op.pl 4c17.0000016f.4aa72549@newsgate.onet.pl

poczułeś się obrażony?

Nie. Ale nie dlatego, że Ciebie nie lubię, a dlatego, że już byłem zmęczony.

co jest obraźliwego w nazwaniu
kogoś mężczyzną, kobietą, muzułmaninem, protestantem, itp.?

Nie wiem.

od zawsze wydawało mi się że tak jak kobieta jest równa
mężczyźnie, tak samo muzułmanin ma tyle samo godności ludzkiej
co np. ateista albo katolik, innymi słowy, że wszyscy równi

Boże!!! Bo chyba tylko Bóg może powiedzieć, że coś robił od zawsze...
Inna sprawa, że Bogu nie może się wydawać. Bóg wie...

Innymi słowy -- jesteś odwiecznym Bogiem, czy nie?

ja jedynie podkreślałem błąd Twego utożsamiania państwa i religii

A ja, że z jednej strony czynisz coś od zawsze (czyli jesteś
Stwórcą) a z innej coś Ci się wydaje...

istnieją obywatele polscy modlący się w meczecie nie w kościele,

Tak. Na przykład potomkowie Tatarów. Spotkałem się z nimi. :)
Tatarzy mogli osadzać się na polskich ziemiach (w zamian za żołd,
którego im nie płacono) i mogli żenić się z polskimi szlachciankami,
biorąc ich nazwiska. :) Rzeczypospolita słynęła z tego, że miała
w swych granicach różnowierców -- rzymskich katolików i prawosławnych,
żydów i muzułmanów, protestantów i różnej maści  nierzymskich wyznawców,
lecz podporządkowanych rzymskiemu biskupowi, zwanemu papieżem. :)

I ja mieszkam właśnie w mieście, w którym można znaleźć ślady
wielokulturowości i wielonarodowości. :) Niemcy, Ruscy, Białoruscy,
Ukraińcy może mniej, Tatarzy, Litwini... W wielu miejscowościach
pobudowane są obok siebie kościoły i cerkwie. :) Często i gęsto
stoją obok siebie dwa krzyże -- prawosławny i rzymski.

Gdy pracowałem na uczelni, świętowałem  (razem z innymi) podwójnie,
bo najpierw były święta rzymskiego kalendarza, później prawosławnego.
(nie w całej Polsce prawosławni mają inny kalendarz liturgiczny niż
rzymscy, znani mi pod nazwą ,,łacinników'') Mniej więcej połowa moich
znajomych to prawosławni.

a mieszkający "blisko" meczetu Leszek nie koniecznie musi być
muzułmaninem, tak jak założyciele Polbanku, prawosławni, itp.

Nie -- koniecznie. ;)
Tu kłopot... Komuś innemu bym napisał jakiś tak:

Na pewno są prawosławni? Ale Ty nie pojmiesz aluzji. ;)

   założyciele Polbanku, prawosławni

Zapewne miało być jakoś tak.

   założyciele Polbanku, prawosławnymi

Co do Konowicza. To Twój krewny? :)

tak, potomek Adama i Ewy :)

To daleki krewny. A piszesz o nim jak o swoim rodzonym bracie. :)
No... Może nie jak o jednojajowym bliźniaku, ale jednak...

Data: 2009-09-09 14:19:58
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Euronet w banku a słuszna wiara (czyli prawa, prawosławie, czyli Polbank)

"Eneuel Leszek Ciszewski" h884a7$43h$1@inews.gazeta.pl

Data: 2009-09-09 16:36:47
Autor: Valdi.Pavlack
Euronet w banku a słuszna wiara (czyli prawa, prawosławie, czyli Polbank)
"Eneuel Leszek Ciszewski" news:h884a7$43h$1inews.gazeta.pl

[...]

I nikogo normalnego to w oczy nie razi - na szczęście.

Data: 2009-09-09 22:39:34
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski

Użytkownik "Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavlack@PSL.NOspam.pl> napisał w wiadomości news:h88g0v$9k5$2news.interia.pl...
[...]

Może i nie razi... Ale tylko bezBożników!!!
Ludzie wierzący wiedzą doskonale o tym, że choć
nie widać łaski Bożej, choć o na nie razi w oczy, to jednak jest. ;)

-=-

Pamiętam opowieści pewnego oficera. :) Wychowywał się w jakiejś katolickiej
szkole prywatnej -- przed II wojną światową. :) Co to znaczyło, że szkoła
była katolicka? Że każdy nauczyciel był tam katolikiem. A uczniowie? Była
konieczność mieszania różnych wyznać. :) W każdej klasie musiały być dzieci
zarówno katolickie, jak i żydowskie, prawosławne i (w razie możliwości) inne. :)
I wszystkich uczono poszanowania innych wyznań. :) Szkoła była płatna -- każde
dziecko miało płacić tyle samo, ale każde płaciło różnie. Kto ile płacił? -- to
było tajemnicą księgowego i najwyższego :) dyrektora oraz rodziców dzieci. Nikt
nie mógł ujawniać, ile jego dziecko płaci. :) Dzięki temu w jednej ławce mogły
siadać dzieci skrajnie biedne i skrajnie bogate. Za dzieci biednych rodziców
płacili rodzice bogaci. :) Niektóre dzieci nie płaciły wcale.

Kiedyś szczyciłem się życiem wśród wyrozumiałych i mądrych ludzi. :)

Dziś już nie mogę. :) Gdy byłem biedny -- odmówiono mi przyjęcia do pracy. :)
(gdy byłem bogaty, niemal całowano mnie tam w moja dupę) :)
Z powodu złego żywienia połamały się dwa palce mojej prawej
ręki, posypały moje zęby i moje zdrowie w ogóle. :) Straciłem
masę czasu!!!

Tak wygląda życie w Polsce przełomu XX i XXI wieku.
(i tak wygląda w praktyce nauka Jana Pawła II -- duszpasterza
wszystkich Polaków, który zamierzał zjednoczyć cały monoteizm)

Gdy ja byłem bogaty -- więcej pieniędzy oddawałem innym ludziom, niż sam
,,przejadałem''. Dziś bogacę się dzięki kupowaniu tanich rzeczy -- taniego
mleka (z Mlekovity) w Biedronce i tanich ciuchów (w Auchan, Realu, Carrefourze)
oraz zaniechaniu dotowania ,,Kościoła''.

Data: 2009-09-09 16:35:28
Autor: Valdi.Pavlack

istnieją obywatele polscy modlący się w meczecie nie w kościele,

Na całe szczęście w przeciwieństwie do swoich "zachodnich odpowiedników" nie
obnoszą się ze swoją wiarą i nie mają tak fanatycznego zapatrywania na świat
:)

a mieszkający "blisko" meczetu Leszek nie koniecznie musi być
muzułmaninem, tak jak założyciele Polbanku, prawosławni, itp.

Ot co. Nie oceniajmy ludzi po wierze ale po tym co sobą reprezentują.

Data: 2009-09-09 22:51:02
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Euronet w banku a słuszna wiara (czyli prawa, prawosławie, czyli Polbank)

"Valdi.Pavlack" h88g0v$9k5$1@news.interia.pl

[...]

Nie mają -- potwierdzam. Raczej przypominają Cyganów. :)
Są spokojni i pokojowo usposobieni.

Co więcej -- ich wiara jest odmienna od naszej.
Co robią, aby odwiedzić swoje miejsce święte?
Są zapraszani przez króla refundującego pobyt bodajże 16 osób rocznie.
(my, gdy jedziemy do Lichenia, musimy płacić za pielgrzymkę, za nocleg
i dać na miejscu na tacę wielebnemu kustoszowi)

a mieszkający "blisko" meczetu Leszek nie koniecznie musi być
muzułmaninem, tak jak założyciele Polbanku, prawosławni, itp.

Ot co. Nie oceniajmy ludzi po wierze ale po tym co sobą reprezentują.

Właśnie!! Reprezentuję Jednoosobowy Kościół Niezależny. :)
Mój Kościół jest wymagający -- zabiera mi wszystkie pieniądze,
nie tak jak na przykład rzymskokatolicki, który zadawalał się
raptem 20% jałmużną. ;) Mój Kościół każe mi płacić na siebie
samego 100% tego, co mam... Ale zawsze mnie uczono, że nie
należy szukać taniego Kościoła... ;) (nie warto oszczędzać na zbawieniu)

W chwili obecnej mój Kościół przezywa kryzys i nowi wierni nie są mu potrzebni. :)
Natomiast poszukiwana jest nowa wierna. Nie ukrywam, że w przyszłości nabór mógłby
nie być prowadzony nadal i mój Kościół zadowoliłby się autorowojem. ;)

Data: 2009-09-09 23:08:46
Autor: Valdi.Pavlack
Euronet w banku a słuszna wiara (czyli prawa, prawosławie, czyli Polbank)
"Eneuel Leszek Ciszewski" news:h89509$m20$1inews.gazeta.pl

Mój Kościół jest wymagający -- zabiera mi wszystkie pieniądze,
nie tak jak na przykład rzymskokatolicki, który zadawalał się
raptem 20% jałmużną. ;)

Jak już to 10% tzw. "dziesięcina" :)

Data: 2009-09-09 23:19:39
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Euronet w banku a słuszna wiara (czyli prawa, prawosławie, czyli Polbank)

"Valdi.Pavlack" h8949n$1li$1@news.interia.pl

Mój Kościół jest wymagający -- zabiera mi wszystkie pieniądze,
nie tak jak na przykład rzymskokatolicki, który zadawalał się
raptem 20% jałmużną. ;)

Jak już to 10% tzw. "dziesięcina" :)

Mój zabiera ode mnie 100% a rzymskokatolicki chciał 20% moich zarobków.
Prawdę mówiąc... RK najchętniej by zabierał mi 2000% moich zarobków. :)

Czas na spowiedź... W poniedziałek mocno zgrzeszyłem... Kupiłem 2 pary
spodni sztruksowych po 29.99 -- myślałem, że to całkiem tanio... Dziś
w Realu klient przede mną kupił 3 pary spodni sztruksowych po 9.99...
Czyli okradłem mój Kościół na jakieś 40 złotych!!!

Stał przede mną i myślałem dobie -- ale on głupi!!!
Ja kupiłem 2 spodni po 19.99 a on na pewno za te swoje sztruksy dał ze stówę...
A tymczasem kasjerka bije mu po 9.99 -- myślałem, że padnę... :)

Jednak w Auchan jest drogo... :) Jak będę miał trochę ;) ochoty -- skoczę
jutro do Realu i kupię kilka :) par po 9.99...

-=-

Gdybyż to RK zadawalał się dziesięciną...
Dziwka chce szmalu, diabeł chce duszy, a RK chce wszystkiego naraz... :)

Dzięki Ci Boże wszechmogący za galerie i za niskie ceny!!!
Szkoda, że kupowanie w galeriach zabiera tyle czasu!

Data: 2009-09-09 08:58:37
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

Aby nie płodzić kolejnych wątków przemyśleniowych...
Skoro o tym banku mówi się (na przykład na tej grupie)
bank na A (skoro się go tak nazywa) to może by go nazywać
w skrócie Abankiem lub wręcz Ankiem? :)

A "Polbank" to naturalnie jest wynik braku polskich liter... Jak się Wam
podoba nazwa "Półbank"? :-)

--
MiCHA

Data: 2009-09-09 13:23:50
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Euronet w banku a słuszna wiara (czyli prawa,p rawosławie, czyli Polbank)

"Przemyslaw Kwiatkowski" h87jmt$81d$1@inews.gazeta.pl

[...]

Bez przesady -- podgląd via net jest rezalizowany.
Czyli to jakieś 3/4 banku. Prawie realizowany, gdy
ktoś korzysta nie IE, ale z czegoś innego. :)
Niepełne 3/4. ;) Powiedzmy -- 5/8 banku. ;)

Ja lubię ten Półbank. Mam ten komfort, iż wiem o tym, że w każdej galerii
mogę pobrać makulaturę. Inna sprawa, że to usypia czujność, a w małych
miejscowościach (Olecko na przykład) można nie znaleźć żadnej galerii. :)
BTW Olecka. :) To bardzo ładna miejscowość. :) IMO Oczywiście. W ogóle
precz z Germańcami!!! ;)

Oczywiście nie o DojczeBank mi chodzi. ;)

Euronet w banku a słuszna wiara (czyli prawa,prawo sławie, czyli Polbank)