Europejska druga liga

Data: 2009-09-16 20:33:48
Autor: wiLQ
Europejska druga liga

Jesli ktos mial zludzenia co do wyniku meczu z Hiszpania czy jakosci
naszej reprezentacji na tle innych (co zdaje sie bylo problemem wielu
komentatorow, choc moze to kwestia podejscia do pracy) to ostatni
tydzien byl ladnym przypomnieniem, ktory ustawil nas w szeregu.

Jak na moje oko wlasciwie tylko centra mielismy z pierwszej ligi,
skrzydlowych w sam raz na druga (i prosze Was, nie zartujcie wiecej, ze
Lampe to najlepszy PF w Europie), a obroncow z czwartej czy piatej.
W meczu z Hiszpania rece opadaly od tych glupich strat i ogolnie IMHO
najwiekszymi problemami w turnieju bylo wszystko zwiazane z obroncami,
wyprowadzanie i rozprowadzanie pilki plus obrona na obwodzie. Odnosnie samego meczu to z przyjemnoscia ogladalo sie jakis zgrany,
dobry zespol. Ruch pilka, aktywna obrona i wreszcie skutecznosc. Pau Gasol dostal pare razy pilke i wlasciwie juz bylo pozamiatane.
Rubio rzutowo... katastrofa. Dobrze zrobil, ze wrocil do Hiszpanii.
I ze tak zapytam znawcow tematu... Navarro mial hot hand? ;-)

P.S. O ile rozumiem sens przerywania przewag liczebnych faulami, o tyle
z punktu widzenia widowska, jest to zjawisko bardzo niekorzystne.

--
pzdr
wiLQ

Data: 2009-09-16 20:47:51
Autor: ra9om1ak
Europejska druga liga
Uzytkownik "wiLQ" <NIE@spam.com> napisal w wiadomosci news:h8qvsl$uof$1node1.news.atman.pl...

Jak na moje oko wlasciwie tylko centra mielismy z pierwszej ligi,
skrzydlowych w sam raz na druga (i prosze Was, nie zartujcie wiecej, ze
Lampe to najlepszy PF w Europie), a obroncow z czwartej czy piatej.

Na oko ? Oko to ponoc nic nie widzi, tylko cyfry widza. Centra z pierwszej ligi...hm to Gasola przypinamy na PF czy na C. Jezeli na centra, to nie wiem jak nazwac jego lige. No ale na pewno nie jest to liga Gortata. Wygladal jak biedny mis. Nikt przy zdrowych zmyslach nie sadzil chyba, ze Gortat moze ogrywac Gasola, ale na boisku bylo widac z 5 klas roznicy.

Odnosnie samego meczu to z przyjemnoscia ogladalo sie jakis zgrany,
dobry zespol.

Tak, to prawda. To byla przyjemnosc ogladac basket w hiszpanskim wydaniu.

Rubio rzutowo... katastrofa. Dobrze zrobil, ze wrocil do Hiszpanii.

On ogolnie jest katastrofa. Napompowali go, a on swietnie pokazuje ze jest nikim. N-I-K-I-M. Poza boiskiem to tez dno, a moze tu zagram, a moze tu, primadonna %$#%$^%. Od nadmiaru talentu jeszcze sie nikt nie zesral.
Nie lubie europejskiego basketu i malo go ogladam, ale pamietam jak pierwszy raz ogladalem Rubio i to jakis durny mix jego chyba najlepszych asyst. Wielkiego wrazenia na mnie nie zrobil. Drugi film. To samo. Moze rozszerze probkowanie do 10 filmow, ale to bym chetnie zobaczyl kilka calych meczy, a nie jakies przerywniki. Chociaz w sumie nie ma czego ogladac. Wlaczylem sobie jakiegos starego Stocktona. Miod, chociaz porownanie nie na miejscu. Tyle klas roznicy to nie ma chyba miedzy moim sasiadem po 7 klasach a mgr prezydentem. Ex prezydentem, dodajmy. Aha, i prawie mgr, ale to juz przeciez niewazne.

--
ra9om1ak

Data: 2009-09-16 21:04:17
Autor: wiLQ
Europejska druga liga
ra9om1ak napisal(a) posta, ktorego chcialbym skomentowac:

> [...]
> Lampe to najlepszy PF w Europie), a obroncow z czwartej czy piatej.

Na oko ? Oko to ponoc nic nie widzi, tylko cyfry widza.

Tak, na oko. Boxscory i statsy na oficjalnej stronie sa wg mnie tak
fatalnie zrobione, ze je zbojkotowalem, a innych nie chcialo mi sie
szukac, wiec to bylo jedyne narzedzie jakie mi zostalo...

Centra z pierwszej ligi...

Moglem dodac, ze defensywnie. W ataku i jak na razie jest IMHO tylko ujdzie w tloku.

hm to Gasola przypinamy na PF czy na C.

W Europie raczej na C.

Jezeli na centra, to nie wiem jak nazwac jego lige. No ale na pewno nie jest to liga Gortata. Wygladal jak biedny mis.

Piszesz o Pau czy o Marcu? Bo ten pierwszy jechal Gortata jak chcial.

> Rubio rzutowo... katastrofa. Dobrze zrobil, ze wrocil do Hiszpanii.

On ogolnie jest katastrofa. Napompowali go, a on swietnie pokazuje ze jest nikim. N-I-K-I-M.

Bez przesady. Przyjelibysmy go z otwartymi rekami jako startera na PG.
Chocby dlatego, ze umie kozlowac i podawac.

Poza boiskiem to tez dno, a moze tu zagram, a moze tu, primadonna %$#%$^%.

Ze niby nie powinien sie zastanawiac nad swoja przyszloscia?

Nie lubie europejskiego basketu i malo go ogladam, ale pamietam jak pierwszy raz ogladalem Rubio i to jakis durny mix jego chyba najlepszych asyst. Wielkiego wrazenia na mnie nie zrobil.

Widocznie Ci umknelo jak chlopak ladnie widzi parkiet. To jest jakis
dar/talent, teraz kwestia jego wykorzystania i rozwiniecia sie w innych
aspektach gry jak rzucanie.

[...]

Oczywiscie, ze nie na miejscu. Ile lat mial Stockton na tym filmiku?
 --
pzdr
wiLQ

Data: 2009-09-16 21:42:47
Autor: ra9om1ak
Europejska druga liga
Użytkownik "wiLQ" <NIE@spam.com> napisał w wiadomości news:h8r1lo$v13$1node1.news.atman.pl...

hm to Gasola przypinamy na PF czy na C.
W Europie raczej na C.

Zgoda.

Jezeli na centra, to nie wiem
jak nazwac jego lige. No ale na pewno nie jest to liga Gortata.
Wygladal jak  biedny mis.
Piszesz o Pau czy o Marcu? Bo ten pierwszy jechal Gortata jak chcial.

Caly czas o Pau.

[...]

Przyjelibysmy tez innych zawodnikow. Jesli mialbym patrzec na to, co pokazal Rubio na tych zawodach to moglbym go wziac na zmiennika Koszarka.

Poza boiskiem to tez dno, a moze tu zagram, a moze tu,
primadonna %$#%$^%.
Ze niby nie powinien sie zastanawiac nad swoja przyszloscia?

Powinien. Sa jednak jakies zasady przyzwoitosci. Nie wiem, moze to mialo wywolac jakis szum medialny, ale mnie zniesmaczylo. Zastanawiasz sie nad swoja przyszloscia, to nie pompuj tym calego swiata. Gdzie te czasy, ze trzeba bylo udowadniac swoja wartosc gra, a nie tym calym szumem wokol...ech.

[...]

Nie, nie umknelo mi. Jakis talent to jeszcze nie jest do konca uksztaltowany i madry zawodnik. Owszem, ma na to czas, ale wymagania sa juz i chyba nie do konca im sprostal. Przeglad ma, ale jak dla mnie to jest jednak drewniak. Klade to na karb mlodego wieku, moze jeszcze jest przed mutacja, wiec nie wiadomo w co zmutuje. Koordynacja ruchowa mnie nie zachwycila, ale jesli oceniamy ten przeglad, to moze i cos jest. Niestety nie widzialem tego ani dzisiaj, ani w ciagu ostatnich kilkunastu dni.

Oczywiscie, ze nie na miejscu. Ile lat mial Stockton na tym filmiku?

O to mi chodzilo, piszac ze nie na miejscu.

--
ra9om1ak

Data: 2009-09-17 00:18:12
Autor: wiLQ
Europejska druga liga

> [...]

Powinien. Sa jednak jakies zasady przyzwoitosci. Nie wiem, moze to mialo wywolac jakis szum medialny, ale mnie zniesmaczylo. Zastanawiasz sie nad swoja przyszloscia, to nie pompuj tym calego swiata.

Hmm, to chyba powinienes miec pretensje do dziennikarzy, blogerow i
calego tego swiatka, a nie samego Rubio.

Gdzie te czasy, ze trzeba bylo udowadniac swoja wartosc gra,

Minely bezpowrotnie.

> [...]

Nie, nie umknelo mi. Jakis talent to jeszcze nie jest do konca uksztaltowany i madry zawodnik. Owszem, ma na to czas, ale wymagania sa juz i chyba nie do konca im sprostal. Przeglad ma, ale jak dla mnie to jest jednak drewniak. Klade to na karb mlodego wieku, moze jeszcze jest przed mutacja, wiec nie wiadomo w co zmutuje. Koordynacja ruchowa mnie nie zachwycila, ale jesli oceniamy ten przeglad, to moze i cos jest. Niestety nie widzialem tego ani dzisiaj, ani w ciagu ostatnich kilkunastu dni.

Ze tak zapytam... Rubio trenowal z reprezentacja w czasie tego
zamieszania wokol jego kontraktu? Bo moze w tym tkwi haczyk.

--
pzdr
wiLQ

Data: 2009-09-17 00:38:52
Autor: sooobi
Europejska druga liga
Ze tak zapytam... Rubio trenowal z reprezentacja w czasie tego
zamieszania wokol jego kontraktu? Bo moze w tym tkwi haczyk.

Nie szukaj usprawiedliwien na sile. Rubio trenowal od poczatku jest po
prostu slaby.

Data: 2009-09-16 21:42:51
Autor: Tomasz Radko
Europejska druga liga
wiLQ pisze:

[...]

Czytałem gdzieś wypowiedź Stocktona, nie wiem czy nie z jego przemówienia w HoF, o jego pierwszych sezonach w Jazz. Ponoć tak bardzo był niepewny, czy się utrzyma, że z pierwszej wypłaty nie wydał ani centa.

O, tutaj:
http://myespn.go.com/blogs/truehoop/0-44-40/John-Stockton-on-Reality-and-Motivation.html

Czyli to są nieporównywalne osobowości. Stockton gwiazdą nie był chyba nigdy, dopiero w drugiej poowie kariery, jako część duetu Stockalone. Rubio jest gwiazdą, zanim zrobił cokolwiek. Myślę, że będzie miał udaną karierę w NBA, ale Stocktona nigdy nie dogoni, bo brakuje mu motywacji.

pzdr

TRad

Data: 2009-09-16 22:47:02
Autor: sooobi
Europejska druga liga
Rubio jest gwiazdą, zanim zrobił cokolwiek. Myślę, że będzie miał udaną karierę w NBA, ale Stocktona nigdy nie dogoni, bo brakuje mu motywacji.

I TALENTU !

Data: 2009-09-16 22:48:08
Autor: sooobi
Europejska druga liga
Centra z pierwszej ligi...

Moglem dodac, ze defensywnie.

Defensywnie Gortat jest bardzo bardzo bardzo dobry. Podobala mi sie jego gra strasznie.

[...]

Prosze Cie. Rubio to najgorszy zawodnik tego turnieju. Koszarek zaprezentowal sie znacznie lepiej niz ten bobek.

Poza boiskiem to tez dno, a moze tu zagram, a moze tu, primadonna %$#%$^%.

Ze niby nie powinien sie zastanawiac nad swoja przyszloscia?

Niech zamknie gebe i sie wezmie za gre. Bo robi wokol siebie szum a gowno potrafi.

[...]

Widocznie tak, bo jedyne co robil to przekozlowal pilke z apolowe i ja oddawal.

To jest jakis
dar/talent,

To chyba nie widziales jaki dar ma Milos Teodosic. Ten jest dopiero graczem!

Data: 2009-09-17 00:15:02
Autor: wiLQ
Europejska druga liga
sooobi napisal(a) posta, ktorego chcialbym skomentowac:

> [...]

Prosze Cie. Rubio to najgorszy zawodnik tego turnieju. Koszarek zaprezentowal sie znacznie lepiej niz ten bobek.

W turnieju go nie oceniam bo widzialem tylko ten mecz.

Niech zamknie gebe i sie wezmie za gre. Bo robi wokol siebie szum a gowno potrafi.

I naprawde sadzisz, ze to on jest odpowiedzialny za ten szum?
Bo ja w ciemno postawilbym na agenta.

Pisalem o tych mixach na youtubie.
 --
pzdr
wiLQ

Data: 2009-09-17 00:38:22
Autor: sooobi
Europejska druga liga

> Prosze Cie. Rubio to najgorszy zawodnik tego turnieju. Koszarek
> zaprezentowal sie znacznie lepiej niz ten bobek.

W turnieju go nie oceniam bo widzialem tylko ten mecz.

I Ty statystyk oceniasz go na oku po jednym meczu? Plizz

> Widocznie tak, bo jedyne co robil to przekozlowal pilke z apolowe i ja
> oddawal.

Pisalem o tych mixach na youtubie.

Takie mixy na youtubie to ja moge sobie zrobic i wsadzic na youtuba.

Data: 2009-09-17 10:32:34
Autor: s
Europejska druga liga
Takie mixy na youtubie to ja moge sobie zrobic i wsadzic na youtuba.

Dawaj!

Ja moge wsadzic te 5 moich asyst z ostatniego meczyku :-)

Pozdr

Data: 2009-09-17 12:55:55
Autor: wiLQ
Europejska druga liga

> W turnieju go nie oceniam bo widzialem tylko ten mecz.

I Ty statystyk oceniasz go na oku po jednym meczu? Plizz

Nie, ocenialem go w tym meczu. Nie powalil swoja gra nikogo, a i tak IMHO zagral lepiej niz nasi PG.

> Pisalem o tych mixach na youtubie.

Takie mixy na youtubie to ja moge sobie zrobic i wsadzic na youtuba.

Fajnie, tylko przeciwnicy pewnie nie beda z ligi hiszpanskiej, co?

--
pzdr
wiLQ

Data: 2009-09-17 04:37:05
Autor: sooobi
Europejska druga liga

> I Ty statystyk oceniasz go na oku po jednym meczu? Plizz

Nie, ocenialem go w tym meczu.
Nie powalil swoja gra nikogo, a i tak IMHO zagral lepiej niz nasi PG.

To ja ogladajac wszystkie mecze Polakow i Hiszpanow powiem Ci ze
wypadl od nich znacznie gorzej.

> Takie mixy na youtubie to ja moge sobie zrobic i wsadzic na youtuba.

Fajnie, tylko przeciwnicy pewnie nie beda z ligi hiszpanskiej, co?

Myslisz ze tam nie ma slabych rywali? Na tyle meczu w sezonie zawsze
mozesz wybrac akcje zeby zrobic z nich mixa. Zobacz na mixy Victora
Clavera(bedzie gral w Portland i grzeje lawke teraz u Hiszpanow) na
ich podstawie jest mega wymiataczem przy ktorym Rubio sie chowa.

Data: 2009-09-17 21:16:45
Autor: wiLQ
Europejska druga liga

> Fajnie, tylko przeciwnicy pewnie nie beda z ligi hiszpanskiej, co?

Myslisz ze tam nie ma slabych rywali?

W stosunku do kogo? Do najlepszych z tej ligi na pewno, ale juz nie w
porownaniu do osob, z ktorymi robilbys swojego mixa.

Na tyle meczy w sezonie zawsze
mozesz wybrac akcje zeby zrobic z nich mixa.

Jednego, dwa, to prawda. A propos Rubio jest ich troche wiecej co sugerowaloby, ze albo gra
niezwykle duzo gier, albo "produkuje" troche wiecej materialu niz inni.

Zobacz na mixy Victora
Clavera(bedzie gral w Portland i grzeje lawke teraz u Hiszpanow) na
ich podstawie jest mega wymiataczem przy ktorym Rubio sie chowa.

Nie twierdze, ze mixy sa dobrym sposobem oceny zawodnika (zwlaszcza te,
ktore zawieraja praktycznie tylko wsady), ale chyba zgodzisz, ze na
podstawie tych filmikow mozna wiele dobrego powiedziec o umiejetnosci
podawania i widzenia pola gry przez Rubio?

--
pzdr
wiLQ

Data: 2009-09-17 23:12:06
Autor: sooobi
Europejska druga liga
wiLQ pisze:
[...]

ehh, mialem na mysli ze w tej ABC nie wszytskie ekipy sa mocne. Jesli gral przeciwko jakims leszczom sobie podobnym to mogl miec 2 fajne zagrania na mecz.

[...]

Mozesz znalezc rownie duzo materialu dla kazdego innego gracza.

http://www.youtube.com/watch?v=alvyzmSpPwo

Prosze zobacz jakim kotem jest Telfair.

Data: 2009-09-16 22:43:15
Autor: sooobi
Europejska druga liga
wiLQ pisze:

[...]

Ano Lampe po 2 swietnych meczach zniknal. Chyba rzeczywiscie stwierdzenia o jednym z najlepszych pf'ow w europie sa na wyrost.

Ale zeby calkowicie po nim nie jechac, chlopak jest mlody a mozliwosci ma ogromne. Jeszcze beda z niego ludzie.

najwiekszymi problemami w turnieju bylo wszystko zwiazane z obroncami,
wyprowadzanie

To mielismy jakis klopot z wyprowadzaniem pilki? Chyba Szubarga z Koszarkiem na calym turnieju wyjeli wiecej pilek na polowie rywali niz nam to zrobili...oczywiscie na oko wiec pewnie sie nie liczy:)

Dobrze zrobil, ze wrocil do Hiszpanii.
I ze tak zapytam znawcow tematu... Navarro mial hot hand? ;-)

To zapytaj Trada i L'e. Oni wiedza wszystko i kazdy temat, a moim skromnym zdaniem Navarro po prostu w koncu zagral dobry mecz.

Data: 2009-09-17 00:12:29
Autor: wiLQ
Europejska druga liga
[...]

Jakie ogromne mozliwosci masz na mysli?
Predzej powiedzialbym, ze juz osiagnal swoj max.

> najwiekszymi problemami w turnieju bylo wszystko zwiazane z obroncami,
> wyprowadzanie To mielismy jakis klopot z wyprowadzaniem pilki?

IMHO tak i to powazny...

Chyba Szubarga z Koszarkiem na calym turnieju wyjeli wiecej pilek na polowie rywali niz nam to zrobili...oczywiscie na oko wiec pewnie sie nie liczy:)

... choc tez ocenialem na oko. Wg niego wychodzilo mi, ze zdecydowanie
za czesto przeciwnicy naciskali na naszej polowie z sukcesem.

--
pzdr
wiLQ

Data: 2009-09-17 00:37:16
Autor: sooobi
Europejska druga liga
> [...]

> ma ogromne. Jeszcze beda z niego ludzie.

Jakie ogromne mozliwosci masz na mysli?
Predzej powiedzialbym, ze juz osiagnal swoj max.

Haha max w tym wieku? Chlopak musi poprawic oddawanie pilki przy
podwojeniach. Gre tylem i przodem do kosza juz ma niezle opanowana, za
2-3 lata wejdzie na jeszcze wyzszy poziom. Jego najwiekszym minusem wg
mnie byl foul trouble wynikajacy z brakow  w obronie i to byl jego
najwiekszy minus.

> To mielismy jakis klopot z wyprowadzaniem pilki?

IMHO tak i to powazny...

A czym ten klopot roznil sie od klopotow innych zespolow?

> [...]

.. choc tez ocenialem na oko. Wg niego wychodzilo mi, ze zdecydowanie
za czesto przeciwnicy naciskali na naszej polowie z sukcesem.

Wg mnie to my robilismy to czesciej skutecznie w skali calego
turnieju.

Data: 2009-09-17 13:04:59
Autor: wiLQ
Europejska druga liga

> Jakie ogromne mozliwosci masz na mysli?
> Predzej powiedzialbym, ze juz osiagnal swoj max.

Haha max w tym wieku?

"Predzej".
Chlopak musi poprawic oddawanie pilki przy
podwojeniach. Gre tylem i przodem do kosza juz ma niezle opanowana, za
2-3 lata wejdzie na jeszcze wyzszy poziom.

Skad takie zalozenie?

Jego najwiekszym minusem wg
mnie byl foul trouble wynikajacy z brakow  w obronie i to byl jego
najwiekszy minus.

Jakich brakow?

> IMHO tak i to powazny...

A czym ten klopot roznil sie od klopotow innych zespolow?

Na oko, wieksza liczba strat.

> [...]
> za czesto przeciwnicy naciskali na naszej polowie z sukcesem.

Wg mnie to my robilismy to czesciej skutecznie w skali calego

To ladne podsumowanie dyskusji tylko na podstawie oka.

--
pzdr
wiLQ

Data: 2009-09-17 04:41:51
Autor: sooobi
Europejska druga liga
> Chlopak musi poprawic oddawanie pilki przy
> podwojeniach. Gre tylem i przodem do kosza juz ma niezle opanowana, za
> 2-3 lata wejdzie na jeszcze wyzszy poziom.

Skad takie zalozenie?

Bo zawodnik jest rozwija? Jest mlody wiec z sezonu na sezon powinien
byc coraz lepszy.

> Jego najwiekszym minusem wg
> mnie byl foul trouble wynikajacy z brakow  w obronie i to byl jego
> najwiekszy minus.

Jakich brakow?

Wydaje mi sie ze glownie fizycznie byl slabszy. Nie utrzymywal
prawidlowej pozycji do konca akcji, mial kilka glupich fauli ktorych
miec nie powinien

> A czym ten klopot roznil sie od klopotow innych zespolow?

Na oko, wieksza liczba strat.

Ale nie na naszej polowie przy wyprowadzaniu pilki. Ogladlaes jeden
mecz z Hiszpania gdzie zostalismy zdeklasowani, wyciagasz bardzo mylne
wnioski.

> Wg mnie to my robilismy to czesciej skutecznie w skali calego
> turnieju.

To ladne podsumowanie dyskusji tylko na podstawie oka.

No niestety nie mamy statystyki ile pilek stracilismy wyprowadzajac
pilke ze swojej polowe a ile razy ja zabralismy, ale na tle innych
zespolow na pewno wypadlismy in plus. tak tak na oko.

Data: 2009-09-17 21:06:41
Autor: wiLQ
Europejska druga liga

> Skad takie zalozenie?

Bo zawodnik jest rozwija?

Tak, ale to nie oznacza, ze kazdy i zawsze.

Jest mlody wiec z sezonu na sezon powinien byc coraz lepszy.

Ze tak zapytam, co wg Ciebie poprawil od czasow NBA?

> Na oko, wieksza liczba strat.

Ale nie na naszej polowie przy wyprowadzaniu pilki. Ogladlaes jeden
mecz z Hiszpania gdzie zostalismy zdeklasowani, wyciagasz bardzo mylne
wnioski.

Ogladalem wszystkie mecze Polakow w ME...

> [...]

pilke ze swojej polowe a ile razy ja zabralismy, ale na tle innych
zespolow na pewno wypadlismy in plus. tak tak na oko.

... i na takie same "pewno" wg mnie mielismy duzo wiecej strat w
pierwszych 10 sekundach niz przeciwnicy. Nie musialo to byc koniecznie
na naszej polowie, strata spowodowana presja przeciez moze nastapic juz
po minieciu tej linii.

--
pzdr
wiLQ

Data: 2009-09-17 21:34:24
Autor: Tomasz Radko
Europejska druga liga
wiLQ pisze:
[...]

Co więcej, Berri pokazuje na liczbach, że jeżeli przez rozwój rozumieć zwiększanie efektywności, to jest to proces krótkotrwały.

[...]

Ale jak tracisz piłkę na własnej połowie, to przeciwnik zdobywa dodatkowo ... nie napiszę co, żeby nie podgrzewać atmosfery. Ale zaczyna się i kończy na tę samą literę.

pzdr

TRad

Data: 2009-09-17 23:13:57
Autor: sooobi
Europejska druga liga
[...]

Nie barania glowo. Jesli tracisz ja na swojej polowie to nie masz praktycznie szans na obrone tej akcji(chyba ze to Polacy zrobili ten przechwyt). Jesli tracisz ja na polowie rywala to masz szanse wrocic i obronic ta akcje.

Data: 2009-09-20 19:10:38
Autor: Szczepan Radzki
Europejska druga liga
Tomasz Radko pisze:
wiLQ pisze:
[...]

Tyle, że sprawa wygląda tak, aby osiągnać max i jak najdłużej go utrzymać. Ustabilizować formę, bo oczywistym jest, że w 12 lat kariery nie będzie ciągłego wzrostu.

Wracając do Lampe - ten chłopak ma moim zdaniem problem z głową. On ma kompletnie w dupie kadrę i słowa Gortata o zmianie podejścia Macieja do mnie nie przemawiają. Nie wierzę też w to, że Lampe się zmienił - co potwierdzają doniesienia z imprez z Wrocławia.
Może gdyby mu zaproponować normalny kontrakt za grę w kadrze to by podchodził inaczej.

Bartek pisze, że Lampe będzie się rozwijał. Ja tego nie widzę, nie wiem poza tym dlaczego w klubie może grać na wysokim poziomie i to przeciwko naprawdę dobrym zawodnikom, a w kadrze przeciwko Serbii, Hiszpani, Słowenii grał piach jakich mało.

Dla statystyków - http://difens.blox.pl/2009/09/Okiem-statystyka-Polska-Wroclaw-vs-Polska-Lodz.html

Jest tam pdf ze zbiorczymi statystykami Polaków wyodrębniając mecze w Łodzi i Wrocławiu. Prosta sprawa, popatrzcie, poanalizujcie co się stało.

Szczepan Radzki

Data: 2009-09-20 19:16:24
Autor: lorak
Europejska druga liga
Szczepan Radzki pisze:

[...]

bo w klubach mają jakąś taktykę. w reprezentacji polski nie było właściwie żadnej. przyszły więc mecze z lepszymi przeciwnikami (i jak się okazuje z trzema z czterech najlepszych drużyn w europie!) i nie wystarczyło bieganie, lub granie 1on1 Logana. zabrakło jakiegoś zorganizowanego ataku i to jest wina trenera a nie Lampego, czy któregokolwiek z pozostałych zawodników.

Data: 2009-09-20 18:38:59
Autor: Budzik
Europejska druga liga
Osobnik posiadający mail chalid@gazeta.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

dzis w sporotwej niedzieli ma byc Gortat i wytłumaczyc dlaczego przegrali.
W zapowiedzi usłyszałem: w Orlando Magic mielismy 150 zagrywek, w kadrze 10.

"Nic tak nie obnaża ludzkiego charakteru, jak obrażanie się
z powodu żartu." Georg Christoph Lichtenberg

Data: 2009-09-20 21:00:24
Autor: lorak
Europejska druga liga
Budzik pisze:
[...]

aż 10? optymizm Gortata nie przestaje mnie zadziwiać.

Data: 2009-09-20 22:22:00
Autor: Szczepan Radzki
Europejska druga liga
lorak pisze:
Budzik pisze:
[...]

Katzurin grał jak zwykle - 3 zagrywki z góry, mali mieli klepać i może coś z tego wyjdzie. Typical.

Szczepan Radzki

Data: 2009-09-21 12:08:56
Autor: Budzik
Europejska druga liga
[...]

nie mowił ze mieli 10 opanowanych tylko 10 przygotowanych :)

Delikatnie chwytasz, rozchylasz nogi, bierzesz do ust i zaczynasz
ssać i ssać... raz szybciej, raz wolniej. Tak właśnie je się raki.

Data: 2009-09-20 20:36:20
Autor: Szczepan Radzki
Europejska druga liga
lorak pisze:
Szczepan Radzki pisze:

[...]

Karol, ale on kaleczył WSZYSTKO w swojej grze - począwszy od ataku, przez obronę, gdzie co minutę łapał faul. Nie zwalajmy całości winy na Katzurina, bo tak nie było. To, że zabrakło pomysłu na grę to jedno, to jak prezentował się Lampe i jakie było jego podejście to drugie. O ile w tym pierwszym częściowo winę można przekierować na trenera, tak podejście zawodnika to już tylko i wyłącznie jego temat.

Poza tym, skoro jest taką gwiazdą, takim niewątpliwym talentem, to dlaczego nie powiedział - słuchajcie zagrajmy to i to i tak i tak - nie wierzę, że Katzurin by nie posłuchał. To nie jest zamordysta.

Zgodzę się z tym, że Katzurin ograniczył atak do dajcie piłkę Loganowi, a nie wykorzystał niektórych atutów wysoich garczy - np. granie tyłem do kosza Lampego i mijanie po piku Gortata. Tyle tylko, że to też można skorygować, a Lampion po prostu zawiódł wszelkie oczekiwania w meczach w Łodzi.

Btw, chyba siądę jutro i prześledzę play-by-play (o ile jest dostępne) ile razy piłkę w rękach miał Lampe w meczach wrocłaskich i łódzkich.

Szczepan Radzki

Data: 2009-09-20 20:58:03
Autor: lorak
Europejska druga liga
Szczepan Radzki pisze:

Karol, ale on kaleczył WSZYSTKO w swojej grze - począwszy od ataku, przez obronę, gdzie co minutę łapał faul.  Nie zwalajmy całości winy na
Katzurina, bo tak nie było.

polacy w ogóle nie potrafili bronić picków - a to już wina trenera! - i z tego przede wszystkim wynikały faule Lampego. poza tym on często i tak ratował zepsute rotacje polaków, np. w meczu z serbami było kilka takich sytuacji że z powodu złej obrony picków Gortat zostawał na obwodzie, a serbscy wysocy właściwie niepilnowani pod koszem. wtedy właśnie kilka razy Lampe dobrze przychodził z pomocą, raz nawet zablokował Krstica.

[...]

na jakiej podstawie masz tak złe zdanie na temat podejścia Lampego? bo mi to wygląda na to, że raczej ciągle masz mu za złe to, co robił w przeszłości. bo jedyne do czego można się teraz u niego przyczepić pod tym względem to ta nocna eskapada. ale ani nie był sam, ani nie jest to nic niezwykłego dla sportowców. za to to, co można było zobaczyć w grze, czy nawet obserwując jego reakcje na ławce, świadczy o tym, że był bardzo zaangażowany. zresztą o czym tu w ogóle mówić, skoro to człowiek, który z polską nie ma wiele wspólnego, koszykarsko nic jej nie zawdzięcza, a zostawia nowonarodzonego syna i jedzie grać przez miesiąc w barwach kraju, w którym większość koszykarskiego światka go nie trawi.

Poza tym, skoro jest taką gwiazdą, takim niewątpliwym talentem, to dlaczego nie powiedział - słuchajcie zagrajmy to i to i tak i tak - nie wierzę, że Katzurin by nie posłuchał. To nie jest zamordysta.

:) bez przesady. nie jest zadaniem zawodnika, by ustawiał zagrywki. poza tym akurat Lampe to nie ten typ charakteru, który będzie ustawiał innych - a chyba nie będziesz miał do niego pretensji o to, że jest introwertykiem.

[...]

to weź obejrzyj sobie te mecze jeszcze raz i zobacz dlaczego on łapał faule (chociaż o tym akurat już w sumie napisałem wyżej), albo czemu był ograniczony w ataku... to wszystko wynika przede wszystkim z tego samego - taktycznej mizerii całej drużyny. Lampe pokazał tyle, ile może pokazać osamotniony zawodnik przeciw bardzo dobremu zespołowi, czyli że potrafi grać z piłką, ma bardzo dobry rzut, świetnie wykorzystuje tablicę, orientuje się w obronie itd. a to, że nie dostawał piłek tak często jak powinien, albo że grał mało skutecznie to już nie jego wina, lecz właśnie braku jakiejkolwiek taktyki.

Data: 2009-09-20 22:20:56
Autor: Szczepan Radzki
Europejska druga liga
lorak pisze:
Szczepan Radzki pisze:

[...]

I w obronie Częstochowy też brał udział. To, że Polacy nie potrafią bronić przeciwko pikowi, a Lampe czsem rotował to dobra obrona. Błagam. Faule łapał frajersko, machając łapami jak wiatrakami - to ja pamiętam. Upierał się nie będę, jak dorwę gdzieś nagrania to sprawdzę.

[...]

Ode mnie dostał cart blanche po przyjeździe. Powody pomijam, bo jak grano o awans to miał gdzieś, w momencie kiedy można się pokazać to się zjawił. Mówiłem w PRW przed EuroBasketem, że Lampe ma trudny charakter, ale Polska koszykówka go potrzebuje.

bo jedyne do czego można się teraz u niego przyczepić pod
tym względem to ta nocna eskapada. ale ani nie był sam, ani nie jest to nic niezwykłego dla sportowców.

Ty wiesz chociaż co się w tym Wrocławiu stało? Ty wiesz jakie podejście ma król maciuś do kibiców, mediów? Jak on się zmienił, to ja mam 200 cm wzrostu.

[...]

A nie trawią go bo? Pewnie dlatego, że jest taki wspaniały i każdy zazdrości mu ogromnego sukcesu. Nie dlatego, że jest bucem, gburem i chamem.

[...]

Bez przesady? To normalna praktyka, że w pewnych sytuacjach wymienia się opinie w ten sposób i traktuje sugestie zawodnika jako pewne zmiany w strategii.

[...]

Jeśli nie on bo jest introwertykiem, czego czepić się nie możemy, to niech jego kolega Marcin powie - dajcie piłkę Lampemu, przecież to nasz najbardziej utalentowany koszykarz. Poza tym, kto rzucał cegły? Lampe czy Katzurin? Bad shoot selection to nie zawsze wina taktyki. Zwróć uwagę na to, że nie wybielam Katzurina, bo uważam, że Lampe powinien grać częściem tyłem do kosza, uważam, że skoro już Katzurin chciał nim grać, musiał zespół poustawiać inaczej, a w Łodzi to było przede wszystkim bieganie w kółko, z którego nic nie wynikało. Żaden z tych graczy nie potrafił nawet postawić sensownej zasłony.
Wina za brak aktywności Lampego to też po części brak sensownych małych zawodników, którzy nie potrafili wysokich uruchomić.

Szczepan Radzki

Data: 2009-09-20 23:16:36
Autor: ra9om1ak
Europejska druga liga
Użytkownik "Szczepan Radzki" <s.radzki@CUTTHIS.gmail.com> napisał w wiadomości news:h962rb$4e1$1inews.gazeta.pl...

[ciach]

Czasem sie zastanawiam, kogo Wy naprawde potrzebujecie ? Dwunastu usmiechnietych Gortatow obiecujacych zlote gory, czy moze wlasnie takiego Lampe, na ktorym mozna wieszac psy ? Jezeli ktos uwaza, ze porazka=Lampe to niech sie stuknie w lepetyne.
Sukces trener odnosi takze, a moze nawet przede wszystkim wtedy, kiedy z dwunastu graczy z roznymi charakterami zrobi zespol. Nie wiem, czy na taki sukces juz jestesmy gotowi, czy mamy do tego odpowiednich ludzi, nie wiem, moze sztab psychologow jest jednak potrzebny ? Ci od Malysza moze sa na bezrobociu, kto wie.
Naprawde, przestancie pisac, kto jest bucem poza boiskiem, tylko zajmijcie sie tym, co robi na nim. Podejscie do kibicow...mediow...buhahaha, dajcie mi 12 "chamow, gburow i burakow", ktorzy chca pracowac, trenowac i maja jakis blysk talentu, a sami grajcie usmiechnietymi chlopcami bez pojecia. Nie wiem, moze ogladalismy inne mecze, ale ja widzialem u Lampego chec do gry i zaangazowanie. To, ze chlopak niekoniecznie uzewnetrznia swoje uczucia, nie oznacza ze nie jest w grze sercem i dusza.
Czemu nikt nie oceni Gortata negatywnie, hmmm bo potrafi sie prezyc, obiecywac i jest medialny ? Na boisku juz taki medialny nie byl, kryjac Gasola. A Lampe faktycznie jak juz zauwazyl Lorak, czesto ratowal sytuacje, no ale nie da sie zrobic tego caly mecz bez faulu.

--
ra9om1ak

Data: 2009-09-21 13:47:13
Autor: Szczepan Radzki
Europejska druga liga
ra9om1ak pisze:
[...]

Przede wszystkim nie wkładaj mi w usta czegoś czego nie powiedziałem.
Nie oczekuję dwunastu Gortatów, tak samo jak wolę drużyny z charakterem. Jeśli oczekiwałeś słów krytyki w stosunku do Gortata to proszę bardzo - nie pdoobało mi się to, że wyjechał na nagranie programu, nie podobało mi się to, że razem z Maćkiem zamiast jeździć z drużyną autobusem rozbijali się prywatnym autem.

Zespół nie jest gotowy na sukcesy, jest świetny zalążek drużyny, ale ktoś musi to trzymać w ryzach. Ja ciągle mam wrażenie, że z Lampe jest problem, że jego nie da się utrzymać. Może i mylnie, ale miałem z nim nieprzyjemność porozmawiać w pięciu słowach, odpierał jedynie - no, nie wiem, ok, nie wiem. Podobnie wypowiadali się moi koledzy w temacie Lampego.
Może jestem uprzedzony do Lampego, a może po prostu spodziewałem się po nim więcej. Ale ogólnie masz rację, fajny chłopak z niego jest. Dużo może wypić, dupy łata na boku, rozrywkowy typ, akurat na imprezę we wrocławskim rynku.

Poważniej. Talent jest to nieprzeciętny, nie wiem tylko czy do końca wykorzystny. Ma bardzo dobry rzut, lewą rękę, jumperka i półobrociki z hakiem i lewą i prawą ręką. Tylko dalej uważam, że nim musi ktoś jeszcze bardziej potrząsnąć.

Szczepan Radzki

Data: 2009-09-21 00:41:12
Autor: lorak
Europejska druga liga
Szczepan Radzki pisze:
lorak pisze:
Szczepan Radzki pisze:

[...]

to radzę sprawdzić.
poza tym strasznie demonizujesz jego problemy z faulami. w żadnym spotkaniu nie miał więcej niż 3 przewinienia, a ogólnie w całym turnieju tylko 2.0 na mecz. dla porównania Gortat 2.7, choć grał więcej minut, ale w takim razie możemy spojrzeć na coś innego, czyli co ile minut dany zawodnik popełniał faul:

Gortat 12.9
Lampe 13.8
Ignerski 8.8
Koszarek 7.1
Szewczyk 10.6
Szubarga 11.3
Logan 15.9

tak więc jeśli ktoś często łapał faule to Koszarek z Ignerskim i do nich miej pretensje za "machanie łapami jak wiatrakami", a nie do Lampego, który często ratował zepsute rotacje i faulował z częstotliwością na poziomie Gortata.

[...]

a ty widzę masz gdzieś to, że zawodnik z kontuzją to nie bardzo może grać.

w momencie kiedy można się pokazać to się
zjawił.

to może dla przyzwoitości wymień wszystkich, którzy "gdy można było się pokazać" to nagle się zjawili... bo wygląda na to, że czepiasz się Lampego, bo go nie lubisz i tyle.

Ty wiesz chociaż co się w tym Wrocławiu stało?

taa, ileż osób wie coś o wydarzeniach tej wrocławskiej nocy... na początku było to po prostu wyjście na miasto przez kilku koszykarzy. teraz to oburzenie narodowe światka koszykarskiego i każdy doskonale wie, że oni byli na kacu jeszcze podczas meczu z hiszpanią. a Lampe to w ogóle alkoholik i ćpun.

  Ty wiesz jakie podejście
ma król maciuś do kibiców, mediów? Jak on się zmienił, to ja mam 200 cm wzrostu.

a wiesz jakie podejście do kibiców i mediów ma Bill Russell od ponad 50 lat?

[...]

nawet jeśli to prawda (a tak nie jest, ale nie mam zamiaru poruszać tej sprawy tutaj), to co to ma wspólnego z koszykówką? mam ci wymienić wielkich koszykarzy, którzy poza boiskiem byli idiotami i chamami, ale grali dobrze jak mało kto i nawygrywali się bardzo dużo? przedstaw top10 swoich ulubionych zawodników all time z NBA i przypuszczam, że przynajmniej o jednym z nich będę mógł ci opowiedzieć ciekawe rzeczy świadczące o tym, jakim to on był bucem...

[...]

a ty oczywiście siedziałeś tam na ławce i ani razu w ciągu 6 spotkań nie słyszałeś, aby Lampe coś proponował? nieźle.

Poza tym, kto rzucał cegły? Lampe czy Katzurin? Bad shoot selection to nie zawsze wina taktyki.

jakie cegły? znowu demonizujesz i wychodzi twoje haterstwo względem Lampego. większość jego pudeł w tych dwóch meczach, które mu nie wyszły (vs serbia i słowenia), to były rzuty z dobrych pozycji, często podkoszowych. poza tym miał albo bardzo dobre spotkania pod względem efektywności (vs bułgaria, litwa i turcja!), albo przeciętne (vs hiszpania).

Data: 2009-09-21 13:58:57
Autor: Szczepan Radzki
Europejska druga liga
lorak pisze:

[...]

Point taken, pięć lat kontuzji może się zdarzyć.

[...]

Koleś zarabiający miliony nie jest przyzwoity a ja mam być? Please.

[...]

Podobnie jak radomiak, nie wkładaj mi w usta czegoś czego nie powiedziałem.

 Ty wiesz jakie podejście
ma król maciuś do kibiców, mediów? Jak on się zmienił, to ja mam 200 cm wzrostu.

a wiesz jakie podejście do kibiców i mediów ma Bill Russell od ponad 50 lat?

Z tego co słyszałem ostatnio całkiem niezłe.

[...]

Zapewne tak i cieszę się, że w końcu zauważył ktoś moją niechęć do Lampego.

[...]

Ouć. Podobnie jak Ty Karolu wiesz, że realizowali w stu procentach to co kazał im grać Katzurin.

[...]

Ja mówię ciągle o meczach w Łodzi. W meczach wrocławskich nie mam zastrzeżeń. Przeciętnie vs hiszpnia to duże nadużycie, podobnie jak dużym naduzyciem jest przeciętnie w meczach z Serbią i Słowenią.

Teraz mniej emocjonalnie o samym Maćku. Zastanawiałem się nad moim zdaniem na jego temat i nad tym co piszecie mi we dwóch, że grał z zaangażowaniem.
Wniosek mam taki - Lampe może nawet i mimo zaangażowania nie jest w stanie sprostać oczekiwaniom obronnym, z powodu złego tajmingu, tego że to jednak gracz ataku i on nigdy nie będzie obrońcą na najwyższym poziomie. Może brak mu właśnie tego wyczucia, sprytu.

Chciałbym bardzo, żeby Lampe wypowiedział się publicznie, żeby w końcu otworzył usta i ryknął, że to nie koniec tej kadry, że ona będzie trenowała i będzie budowana w oparciu o polskie dwie wieże. Chłop ma potencjał w ataku, którego polska potrzebuje, który trzeba wykorzystywać - szkoda że on sam gra 3-4 ruchy w ataku, a możliwości ma dużo większe.

Szczepan Radzki

Data: 2009-09-21 05:16:22
Autor: sooobi
Europejska druga liga
[...]

a pod tym tez sie podpisuje:)

Data: 2009-09-21 01:05:14
Autor: sooobi
Europejska druga liga
Lampe pokazał tyle, ile może pokazać
osamotniony zawodnik przeciw bardzo dobremu zespołowi, czyli że potrafi
grać z piłką, ma bardzo dobry rzut, świetnie wykorzystuje tablicę,
orientuje się w obronie

podpisuje sie pod tym.

Data: 2009-09-23 13:10:20
Autor: wiLQ
Europejska druga liga
lorak napisal(a) posta, ktorego chcialbym skomentowac:

polacy w ogóle nie potrafili bronić picków - a to już wina trenera! -

Dlaczego to wina trenera? Bo nie wyjasnil im o co chodzi? ;-)

--
pzdr
wiLQ

Data: 2009-09-23 13:31:51
Autor: lorak
Europejska druga liga
wiLQ pisze:
lorak napisal(a) posta, ktorego chcialbym skomentowac:

polacy w ogóle nie potrafili bronić picków - a to już wina trenera! -

Dlaczego to wina trenera? Bo nie wyjasnil im o co chodzi? ;-)

mniej więcej. po pierwszym meczu, gdy widać było, że drużyna nie radzi sobie z rotacjami, to trener powinien właśnie ten problem od razu poruszyć na treningu i ćwiczyć do bólu. choć może i ćwiczyli, tylko że zawodnicy tak słabi, co też jest niestety możliwe...

Data: 2009-09-24 12:46:08
Autor: wiLQ
Europejska druga liga

mniej więcej. po pierwszym meczu, gdy widać było, że drużyna nie radzi sobie z rotacjami, to trener powinien właśnie ten problem od razu poruszyć na treningu i ćwiczyć do bólu.

A to nie jest na tyle podstawowa rzecz, ze gdyby nie wiedzieli o co
chodzi, ktos by ich oswiecil po drodze do ostatnich kontraktow?
No wybacz, ale nie chce mi sie wierzyc, ze zawodowcy grajacy w
zagranicznych klubach nie kumaja o co w tych pickach chodzi.
Juz predzej, ze sie zwyczajnie nie przykladali.

--
pzdr
wiLQ

Data: 2009-09-24 13:36:45
Autor: lorak
Europejska druga liga
wiLQ pisze:
[...]

bronienie picka wymaga zaangażowania niemal całej drużyny. a każdy zawodnik ma nieco inne nawyki, inaczej się rusza, reaguje. dlatego nawet jeśli każdy z nich zna podstawy (jasne że zna), to nie znaczy, że jako całkiem nowa dla siebie grupa będą dobrze współpracować.

Data: 2009-09-24 04:51:01
Autor: L'e-szczur
Europejska druga liga
On 24 Wrz, 13:36, lorak <cha...@gazeta.pl> wrote:
wiLQ pisze:

> [...]

jeśli każdy z nich zna podstawy (jasne że zna), to nie znaczy, że jako
całkiem nowa dla siebie grupa będą dobrze współpracować.

Zgoda - zeby wybronic dobrze postawionego picka to trzeba wspolpracy
calej druzyny, zeby nie doszlo do straty punktow.
Ale my nie jestesmy jeszcze na tym etapie.
Na razie probujemy rozgryzc to wyrafinowane zagranie na poziomie dwoch
zawodnikow. I majac dwie mozliwosci: switch lub przebicie - wybieramy
tę trzecią i oczywiscie najgorsza z mozliwych, czyli obiegnięcie. I
zauwaz, ze nie krytykujemy pojedynczego zachowania zawodnikow, ale
systematycznego dzialania w wielu meczach. Co wiecej - nie tylko nie
umiemy bronic sie przed zaslonami, ale i korzystac z nich rowniez nie.
Ile razy nasz PG uciekal od zaslony mimo, ze nie mial zadnego pomyslu
na rozegranie?
Obrona picka jest trzecia rzecza po dwutakcie i stawianiu zaslony
jakiej uczy sie koszykarza. Na etapie szkoly sredniej. U nas nie
potrafia tego podstawowi zawodnicy kadry. Czad.

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2009-09-20 19:47:53
Autor: Tomasz Radko
Europejska druga liga
Szczepan Radzki pisze:

[...]

Powiem więcej: trzeba bardzo szybko biec do przosu, żeby stać w miejscu.   Bo szybkość i skoczność odchodzą wraz z wiekiem, utratę umiejętności atletycznych trzeba jakoś nadrobić, żeby utrzymać produktywność. Vide ewolucja stylu gry Jordana czy, piętro niżej, Bryanta.

Wracając do Lampe - ten chłopak ma moim zdaniem problem z głową. On ma kompletnie w dupie kadrę i słowa Gortata o zmianie podejścia Macieja do mnie nie przemawiają.

Bardzo typowe dla polskich sportowców. Łapią pierwszy duży kontrakt, on ich ustawia na resztę życia, i mają wszystko w nosie. Gortat jest pierwszym graczem sportów zespołowych, który zrobił karierę (w sensie podniesienia swoich osiągów po wyjeździe z Polski) od czasów Bońka.

pzdr

TRad

Data: 2009-09-20 20:02:33
Autor: lorak
Europejska druga liga
Tomasz Radko pisze:

[...]

przejście do maccabi to awans sportowy Lampego, jego kariera w europie rozwija się bardzo dobrze.

Data: 2009-09-21 00:59:13
Autor: sooobi
Europejska druga liga
[...]

Dla mnie Lampe to Polski odpowiednik Aldridge'a. Jesli mamy oceniac
cala jego kariere i potencjal po 4-6 meczach to proponuje zobaczyc co
Scola zrobil z Aldriddg'em w 1 rundzie play off. Wywalic Alda z NBA
niech kopie ziemniaki bo w koszykowke grac nie umie.

Data: 2009-09-21 10:05:44
Autor: L'e-szczur
Europejska druga liga
> [...]

Scola zrobil z Aldriddg'em w 1 rundzie play off. Wywalic Alda z NBA
niech kopie ziemniaki bo w koszykowke grac nie umie.

I wiadomość ta zupełnie przypadkowo pojawia się tuż po potwierdzeniu informacji, ze Aldridge NIE będzie kiperem Rasheeda. :-)

Bartek - organizuję warsztaty ze stawiania zasłon dymnych. Będzie paru polityków, ale zrobimy workshop dla GM'ow fantasy. Zapisz się - koniecznie ;-)

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2009-09-21 01:13:10
Autor: sooobi
Europejska druga liga
On 21 Wrz, 10:05, "L'e-szczur" <leszc...@onet.eu> wrote:

> [...]

I wiadomość ta zupełnie przypadkowo pojawia się tuż po potwierdzeniu
informacji, ze Aldridge NIE będzie kiperem Rasheeda. :-)

rotfl

Bartek - organizuję warsztaty ze stawiania zasłon dymnych. Będzie paru
polityków, ale zrobimy workshop dla GM'ow fantasy. Zapisz się - koniecznie ;-)

pisalem juz o tym po tej serii z Blazers, wiec to nie jest zadna
nowinka ktora wyplynela spod moich paluchow;)

Data: 2009-09-21 10:20:53
Autor: leszczur
Europejska druga liga
> [...]

pisalem juz o tym po tej serii z Blazers, wiec to nie jest zadna
nowinka ktora wyplynela spod moich paluchow;)

Ale teraz ma realną wartość fb ;-)

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2009-09-21 10:50:30
Autor: Rasheed
Europejska druga liga
"L'e-szczur" <leszczur@onet.eu> wrote in message news:3213.0000011b.4ab733d8newsgate.onet.pl...
> [...]

I wiadomość ta zupełnie przypadkowo pojawia się tuż po potwierdzeniu
informacji, ze Aldridge NIE będzie kiperem Rasheeda. :-)

Mam jeszcze mozliwosc jednej zmiany moich keeperow :)

Rasheed

Data: 2009-09-21 11:02:56
Autor: s
Europejska druga liga
I wiadomość ta zupełnie przypadkowo pojawia się tuż po potwierdzeniu
informacji, ze Aldridge NIE będzie kiperem Rasheeda. :-)

Mam jeszcze mozliwosc jednej zmiany moich keeperow :)

A skad!
Zwyciezcom ubieglorocznym ani posiadaczom Paula (a co dopiero wash & go czyli dwa w jednym) ten przywilej nie przysluguje.

Nie czytales regulaminu???

Pozdr

Data: 2009-09-21 01:03:31
Autor: sooobi
Europejska druga liga
[...]

Mialem o tym napisac osobny watek, ale po krotce napisze co mysle o
tym tutaj. Gortat pojechal nagrywac program, chlopaki poszli na piwko
ale wrocili o 22, Lampe za zgoda trenera wrocil pozniej? Co to ma do
jasnej anielki byc? To sa mistrzostwa Europy a nie oboz przedsezonowy.
Winny jest Katzurin ze na to pozwolil, winni sa zawodnicy ( i ich
glupota). Zawodnik w turnieju tak intenswynym jak ten po meczu
powinien jechac na odnowe i klasc sie do lozka. Katzurin mowi ze
jednego piwka chlopakom nie zabroni, ale jak mozna na to pozwolic
kiedy chlopaki sie maja regenerowac bo za 2 dni maja kolejny mecz.
ZENADA.

Data: 2009-09-21 14:00:30
Autor: Szczepan Radzki
Europejska druga liga
sooobi pisze:
[...]

We Wrocławiu Gortat był z Lampe na imprezie. Był też najbardziej polacki Dejwid Logan.

Szczepan Radzki

Data: 2009-09-21 14:03:41
Autor: Szczepan Radzki
Europejska druga liga
sooobi pisze:
[...]

Właśnie i sprawa podejścia Katzurina - naganne. Nie ma opcji, jesteście nie tyle skoszarowanie, ale teraz są ważniejsze sprawy niż ruchanie dziwek po barach i nagrywanie osmarkanych programów.
Słyszałem opinię, że taki profi jak Gortat może sobie pozwolić na robienie show, bo on i tak do meczu będzie gotowy.

Szczepan Radzki

Data: 2009-09-22 17:24:07
Autor: wiLQ
Europejska druga liga
Szczepan Radzki napisal(a) posta, ktorego chcialbym skomentowac:

> [...]

Właśnie i sprawa podejścia Katzurina - naganne. Nie ma opcji, jesteście nie tyle skoszarowanie, ale teraz są ważniejsze sprawy niż ruchanie dziwek po barach i nagrywanie osmarkanych programów.

Nie przesadzacie troche? Co tak waznego bylo dla nas w tych ME, ze nie
mozna tego nazwac rozszerzonym obozem przedsezonowym?

--
pzdr
wiLQ

Data: 2009-09-22 19:18:57
Autor: sooobi
Europejska druga liga
wiLQ pisze:
[...]

Znalezienie sie w 7 dawalo nam awnas do mistrzostw swiata. A tak musimy o nie walczyc zapewne bez Gortata Lampego i wiekszych szans na suckes.

Data: 2009-09-23 00:41:43
Autor: wiLQ
Europejska druga liga
> [...]

> mozna tego nazwac rozszerzonym obozem przedsezonowym?

Znalezienie sie w 7 dawalo nam awnas do mistrzostw swiata.

Uwazasz, ze zaslugiwalismy na ta 7? Albo, ze mielismy na nia szanse?
Bo IMHO, wrecz tradycyjnie, zostal rozdmuchany balon nadzei.

A tak musimy o nie walczyc

I bardzo dobrze! Nie byloby nic gorszego dla tej reprezentacji niz jakis fartowny sukces.

--
pzdr
wiLQ

Data: 2009-09-23 01:12:00
Autor: sooobi
Europejska druga liga
On 23 Wrz, 00:41, wiLQ <N...@spam.com> wrote:

> Znalezienie sie w 7 dawalo nam awnas do mistrzostw swiata.

Uwazasz, ze zaslugiwalismy na ta 7

Pytales co bylo waznego w tych mistrzostwach, wiec odpowiedzialem.

Albo, ze mielismy na nia szanse?

Moim zdaniem mielismy jak najbardziej

Bo IMHO, wrecz tradycyjnie, zostal rozdmuchany balon nadzei.

Ihmo nie bez powodu.

> A tak musimy o nie walczyc

I bardzo dobrze!
Nie byloby nic gorszego dla tej reprezentacji niz jakis fartowny sukces.

Nikt fartem nie znajduje sie w siódemce.

Data: 2009-09-23 07:32:44
Autor: lorak
Europejska druga liga
wiLQ pisze:
[...]

nie byłbym tego taki pewien. bo wygląda na to, że w drugiej fazie turnieju polska trafiła na dużo mocniejszą grupę. grała przeciwko trzem z czterech najlepszych drużyn turnieju i nawet blamaż z hiszpanią okazuje się nie być czymś tragiczny, bo każdy już od tamtego momentu dostawał od nich mocno po tyłku. a będąc w drugiej grupie polacy spokojnie mogliby wygrać z chorwacją czy rosją, pewnie nawet z francją by powalczyli. macedonię czy niemców pokonali by bez problemu i jedynie z grecją by nie mieli większych szans (choć IMO i tak większe niż z serbią).

Data: 2009-09-24 09:59:11
Autor: Szczepan Radzki
Europejska druga liga
wiLQ pisze:
[...]

A co ma to do rzeczy czy zasługiwaliśmy? Jakby wywalczyli awans do 6, nie 7, to awans by się im należał, bo sami na niego zapracowali. Co w tym dziwnego?

A tak musimy o nie walczyc

I bardzo dobrze! Nie byloby nic gorszego dla tej reprezentacji niz jakis fartowny sukces.

Ke?!? Ten _sukces_ dawał powrót koszykówki na salony, piłka nożna jest w czarnej dupie obecnie i zrobiła się mała luka, którą trzeba zapełnić. Siatkarze są na topie i będą, bo to bardzo mocna drużyna, poza tym mamy jedną z najsilniejszych lig na świecie.
Koszykarska kadra się kształtuje, awans na MŚ dawał pewność ciągłości pracy, dawał podwaliny.
Teraz... mamy podwaliny i żadnej zupełnie żadnej pewności, że trzon kadry zostanie utrzymany, żadnej pewności o to o co będą grali, bo MŚ wydają się odległą wizją.
Ponadto MŚ dawał automatyczny występ w kolejnych ME - co oznacza kolejny duży turniej dla tych chłopaków.
Mamy drużynę, która po drobnych modyfikacjach, zgraniu się itp może znaleźć się w tej europejskiej 6-8.

Szczepan Radzki

Data: 2009-10-09 23:34:41
Autor: wiLQ
Europejska druga liga

Ke?!? Ten _sukces_ dawał powrót koszykówki na salony,

Skad taki wniosek?

piłka nożna jest w czarnej dupie obecnie

Zeby tylko obecnie...

Siatkarze są na topie i będą, bo to bardzo mocna drużyna, poza tym mamy jedną z najsilniejszych lig na świecie.

Sam sobie zaprzeczyles. Siatkarze wymiataja, ale nadal jest luka do
wypelnienia? To moze jednak nie w wynikach ME/MS lezy sukces sportu?

Koszykarska kadra się kształtuje, awans na MŚ dawał pewność ciągłości pracy, dawał podwaliny.

IMHO gdyby cos ugrali uznaliby sprowadzenie Logana za wielki sukces.
Ergo naciaganie paszportow staloby sie uznana metoda i nikomu by nie
przeszkadzalo ilu europejskiej klasy zawodnikow wychowalo sie w kraju.

--
pzdr
wiLQ

Data: 2009-10-10 20:37:16
Autor: Szczepan Radzki
Europejska druga liga
wiLQ pisze:
[...]

Weź wiLQ przeczytaj to co ludzie do Ciebie piszą. Awans na miejsce 6 daje możliwość gry w MŚ w Turcji.

piłka nożna jest w czarnej dupie obecnie

Zeby tylko obecnie...

I żeby jeszcze długo była i jeszcze głębiej.

[...]

Oczywiście, że jest luka. Oczywiście, że _nie tylko_ od tego zależy sukces.

J.R. Holden - mówi Ci to coś?

Szczepan Radzki

Data: 2009-09-22 23:42:50
Autor: Szczepan Radzki
Europejska druga liga
wiLQ pisze:
[...]

A to mi mówią, że jestem ignorantem.

Szczepan Radzki

Data: 2009-09-25 13:20:08
Autor: Anuśka..^^
Europejska druga liga
siemanko..^^ haah..:)) billaden city..:))

Data: 2009-09-17 23:04:18
Autor: sooobi
Europejska druga liga
wiLQ pisze:
[...]

Mozna tak napisac o kazdym graczu.

Jest mlody wiec z sezonu na sezon powinien byc coraz lepszy.

Ze tak zapytam, co wg Ciebie poprawil od czasow NBA?

Nie wiem, nie sledzilem jego poczynan za czasow NBA.

[...]

To ja nie widzialem tych klopotow przy wyprowadzaniu pilki.

[...]

Nie wiem czy w pierwszych 10sekundach, nie wydaje mi sie. Ale strat juz   w pozniejszym etapie mielismy duzo.

Data: 2009-09-17 08:06:48
Autor: s
Europejska druga liga
wiLQ pisze:

[...]

No i ok.
Tylko niepoprawni optymisci mogli sie ludzic, ze Gortat zaniesie nas na swoich barkach po medal.

Gortat, Lampe to jeszcze mlodziaki, sporo lat grania przed soba maja.
Takze w kadrze, o ile sie nie zniecheca. Teraz pora rzeczywiscie dobudowac do nich druzyne, przede wszystkim z sensowna jedyneczka... Nie ma? No to znaturalizowac jakiegos kolejnego Czarneckiego :-)

Jasne, cudow nie zdzialali, ale i nie osmieszyli sie.
Tyle mniej wiecej dalo sie ugrac, skoro ma sie jednego gracza z najwyzszej europejskiej polki (tak chyba mozna powiedziec) i orze sie nim po 40 minut.

Pozdr

Data: 2009-09-17 13:09:48
Autor: wiLQ
Europejska druga liga
s napisal(a) posta, ktorego chcialbym skomentowac:

Gortat, Lampe to jeszcze mlodziaki, sporo lat grania przed soba maja.
Takze w kadrze, o ile sie nie zniecheca.

Pytanie brzmi czy bedzie to zalezalo od wynikow kadry czy innych
czynnikow. Przykladowo Gortat z nowym kontraktem moze dostac zakaz.

Teraz pora rzeczywiscie dobudowac do nich druzyne, przede wszystkim z sensowna jedyneczka... Nie ma? No to znaturalizowac [...]

Oj, nie. Zadnego neutralizowania leszczy. Wole obserwowac wiekszego
leszcza, ktory byl wychowankiem krajowego systemu szkolenia niz co
mistrzostwa sciaganie odpadow z USA latajac dziure i olewajac podstawy. To donikad nas nie doprowadzi.

--
pzdr
wiLQ

Data: 2009-09-17 04:44:37
Autor: sooobi
Europejska druga liga
> Wole obserwowac wiekszego
leszcza, ktory byl wychowankiem krajowego systemu szkolenia

Ale u nas nie ma systemu szkolenia.

Chylinski wydaje sie fajnym grajkiem ktory w eliminacjach powinien
duzo grac. Licze tez na Pawła Kikowskiego, szkoda ze sie nie zalapal
do skladu teraz. Niestety nie mamy zadnego rozgrywajka.

Data: 2009-09-17 21:08:01
Autor: wiLQ
Europejska druga liga
sooobi napisal(a) posta, ktorego chcialbym skomentowac:

 > Wole obserwowac wiekszego
> leszcza, ktory byl wychowankiem krajowego systemu szkolenia

Ale u nas nie ma systemu szkolenia.

To moze warto by sie tym zainteresowac? Ale po co, lepiej sciagac odpady
z zagranicy i jakos tam dojechac do nastepnej kadencji. Ech.
  --
pzdr
wiLQ

Data: 2009-09-17 23:05:21
Autor: sooobi
Europejska druga liga
wiLQ pisze:
> [...]

To moze warto by sie tym zainteresowac? Ale po co, lepiej sciagac odpady
z zagranicy i jakos tam dojechac do nastepnej kadencji. Ech.

Echh tak jest w Polsce. Lato rzadzi PZPN Wierzbowski ktory PLK. Czego Ty   oczekujesz, musi odejsc to pokolenie zeby zaczelo sie cos ruszylo

Data: 2009-09-17 16:53:47
Autor: ra9om1ak
Europejska druga liga
Użytkownik "wiLQ" <NIE@spam.com> napisał w wiadomości news:h8t55h$bi5$1node2.news.atman.pl...

[...]

Dokladnie tak. Zadnego wiecej Jozka czy Logana. Stawiajmy na Polakow...tylko hmm....krajowy system szkolenia ? A jest taki ? A kto go prowadzi, nadzoruje, jak to wyglada ? :D
Pan od wf jest pierwszym ogniwem tej wypaczonej ewolucji ? :DDD I te...sks ? :DD
Nic nie ma zadnego szkolenia. Fachowcow nie ma. Nic nie ma.

--
ra9om1ak

Data: 2009-09-17 21:20:44
Autor: wiLQ
Europejska druga liga
> [...]

Dokladnie tak. Zadnego wiecej Jozka czy Logana. Stawiajmy na Polakow...tylko hmm....krajowy system szkolenia ? A jest taki ? A kto go prowadzi, nadzoruje, jak to wyglada ? :D
Pan od wf jest pierwszym ogniwem tej wypaczonej ewolucji ? :DDD I te...sks ? Nic nie ma zadnego szkolenia. Fachowcow nie ma. Nic nie ma.

I to by bylo na tyle w temacie "dlaczego odpadlismy z ME" ;-(

A gdyby coponiektorzy nie wyjezdzali za mlodu za granice to bysmy w
ogole nie wystawili reprezentacji...  Wstyd bylby ja pokazac.

--
pzdr
wiLQ

Data: 2009-09-17 22:08:40
Autor: ra9om1ak
Europejska druga liga
Użytkownik "wiLQ" <NIE@spam.com> napisał w wiadomości news:h8tn04$c9t$1node1.news.atman.pl...
[...]

Nie sadze. Mamy wielu naprawde utalentowanych mlodych graczy i kazdy z Was potrafi wskazac kogos, kto moglby probowac sil jak zawodowiec.
Wstydem jest natomiast podejscie niektorych pseudotrenerow basketu na poziomie regionalnym. Nie mam moze zadnego doswiadczenia jezeli chodzi o trenowanie graczy, ale przez hm...17 lat przygody z koszykowka jako boiskowy klepacz tudziez pasjonat-ogladacz mozna wyrobic jakies pojecie o graczach jako takich. Motoryka, sprawnosc, wyskok, ulozenie rzutu, potencjal...ogladanie kogos, kto kocha basket i gra starajac sie byc coraz lepszym, to naprawde ciekawe zajecie. Do czego zmierzam. Zdarzylo mi sie ogladac paru klepaczy boiskowych, ktorych okreslil bym mianem wybitnych.
Przeklenstwem jednego byl fakt, iz mierzyl zaledwie ok. 182 cm. Postanowil sprobowac sil udajac sie na "casting". Nikt nawet nie dal mu pilki do reki. Trenejro spojrzal pogardliwie i ocenil "z takim wzrostem mozesz sobie pograc na podworku". Tego trenejro i jego graczy objechalby 500 razy tylem na kolanach, ale nie dano mu szansy. Nigdy w zyciu nie widzialem zeby ktos tak mial taki ballhandling.
Drugi raz podobne zdarzenie widzialem, jak ten magik trenejro ex reprezentant, co to mial program z Obuchowiczem na tvn pare lat temu przyjechal ze swoimi "talentami" do mojej miesciny. Chlopaki w wieku 18-22 lat. Program na tvn nazywal sie jakos "Rzut za 3" czy jakies inne gowno. Nazwiska nawet nie bede szukac, bo nie warto. Wozil sie niesamowicie. Komplementowal tylko jednego swojego lysola. Po sparingu z tubylcami, a wlasciwie w jego trakcie jak ow lysol zostal parokrotnie osmieszony przez tubylca trenejro krzyknal do niego "grasz taka cipe ze az mi chuj staje". Nie ma to jak odpowiednia motywacja.
Co jest przykre ? A to, ze tubylec zostal tubylcem. Niewazne, ze skakal do kosza wsadzajac pilke na 325 cm przy wzroscie 188 cm. Niewazne, ze w tym meczu oddal 13 celnych rzutow za 3 pkt, a w innym...28 nie mylac sie prawie wcale. Gracz kompletny. Trafial do kosza z takich pozycji, ze Jezus by mial problem. Motoryka...mozna ogladac godzinami. Taki Rubio to przy nim garkotluk. No ale nie jestesmy w Hiszpanii.
Po co ta cala nudna i przydluga przypowiesc w sumie o niczym ? Ano po to, ze gdybym ja zobaczyl taki talent, to wskoczyl bym mu na plecy i juz z nich nie zszedl, dopoki nie sciagnalbym tego tubylca do siebie. Trenejro zas spokojnie zawinal dupe w troki i wrocil do stolycy.
Zakladam sie, ze niejeden mlody talent po takim "castingu" nigdy juz nie probowal osiagnac cos wiecej, niz tylko klepanie na boisk z kolegami.

--
ra9om1ak

Data: 2009-09-17 23:19:46
Autor: sooobi
Europejska druga liga
ra9om1ak pisze:
[...]

No ja tez znalem jednego chlopaka ktory byl MEGA talentem niestety glowa nie ta. Byl w moim roczniku w wieku 17lat pojechal na oboz z 1 zespolem Pruszkowa. Chlopak 1 na 1 byl niesamowity jechal z Suskim (wtedy uwazany za wybitnego obronce) motoryke mial nieziemsko do tego super rzut. Trenerem byl jaki grek Kristisi czy jakos tak. Stwierdzil ze chlopak sie nie przebije do rotacji bo mimo super gry 1 na 1, w powaznej grze 5 na 5 na najwyzszym poziomie sobie nie radzil. Zalatwil mu wiec stypendium w stanach, moj kolega mogl jechac majac wszystko darmo ale stwierdzil ze mu sie nie chce. Wolal probowac swoich sil w modelingu i w melanzu. Kilka lat pozniej trenowal z 1ligowym wtedy Pruszkowem ale w sparingu ktory zawalil postanwil odpuscic sobie granie. Glowa nie ta, a wielka szkoda dla Polskiego basketu, Logan niebylby nam potrzebny.

Data: 2009-09-23 13:14:00
Autor: wiLQ
Europejska druga liga
> [...]

Po co ta cala nudna i przydluga przypowiesc w sumie o niczym ? Ano po to, ze gdybym ja zobaczyl taki talent, to wskoczyl bym mu na plecy i juz z nich nie zszedl, dopoki nie sciagnalbym tego tubylca do siebie. Trenejro zas spokojnie zawinal dupe w troki i wrocil do stolycy.

O ile w sumie zgadzam sie z puenta o tyle zastanawiam sie czy nie
pomijasz tutaj dwoch istotnych rzeczy. Po 1, taki trenejro gdziekolwiek nie pojedzie i kogokolwiek nie spotka
zapewne nie slyszy nic innego tylko jak to ktos znajomy wymiata. Po 3278
nieudanych probach latwo stac sie cynicznym i szukac tylko wg wzrostu.
Po 2, to wymiatanie moze byc tylko zalezne od sily otoczenia. Przeciez
na kazdym podworku i w kazdym towarzystwie jest ktos najlepszy, ale nie
oznacza to, ze od razu sie nadaje do grania zawodowego.

--
pzdr
wiLQ

Data: 2009-09-23 20:52:04
Autor: ra9om1ak
Europejska druga liga
Użytkownik "wiLQ" <NIE@spam.com> napisał w wiadomości news:h9ckk9$odp$1node1.news.atman.pl...

[...]

On nie slyszal, a widzial, niewierny Tomaszu. Choc w sumie widzial, ale gowno widzial, a moze nie chcial (ine umial ?) zobaczyc.

 Po 3278
nieudanych probach latwo stac sie cynicznym i szukac tylko wg wzrostu.

Co dowodzi jak ograniczony ktos ma leb. Wszystkich ponizej 180 cm - do jednego wora. Sam wiesz, ilu wspanialych graczy mierzy ok. 180 cm i jakos problemow nie maja. Maja je natomiast wszyscy inni.

Po 2, to wymiatanie moze byc tylko zalezne od sily otoczenia. Przeciez
na kazdym podworku i w kazdym towarzystwie jest ktos najlepszy, ale nie
oznacza to, ze od razu sie nadaje do grania zawodowego.

A co ma do tego podworko i jego poziom. Nic. Mozna byc krolem stolowek przyzakladowych rzucajac 3 pkt w ciagu 48 minut, bo inni wcale nie trafiaja. Tylko skoro ktos sie sprawdza i ogrywa z dziecinna latwoscia quasi-zawodowcow, czy osob do tego przygotowywanych, stale trenujacych - to moze warto sie nim zainteresowac ?
Dalej. Jezeli ktos nie widzi, ze mozna rzucic trojke z jednej strony boiska i byc za pare sekund w odleglym o 10 metrow miejscu po niecelnym rzucie i to szybciej niz trzech lepiej ustawionych obroncow, jezeli ktos wspaniale czyta gre, ma zajebiscie szybkie rece i swietnie broni na nogach, skacze jak malpa i trafia 28 trojek i dalej nic, to chuj z takim trenerem.

--
ra9om1ak

Data: 2009-09-23 23:13:23
Autor: L'e-szczur
Europejska druga liga
On 23 Wrz, 20:52, "ra9om1ak" <ra9om...@gazeta.pl> wrote:
[...]

O ile rzadko zgadzam sie z radomiakiem, to tutaj nie powiem nic innego
niz "dokładnie tak".
Mamy problem nie z brakiem materiału na dobrego zawodnika. Nie wierze,
ze w czterdziestomilionowym kraju nie ma 12 talentow na poziomie
europejskim. Skoro w 10 krotnie mniejszych krajach to nie jest problem
- dlaczego mialoby byc u nas?
U nas brak jest sensownej kadry oraz systemu szkolenia. Nie tylko na
szczeblu zawodniczym, ale znacznie, znacznie wczesniej.
Problem nie lezy w zawodnikach gdy sa doroslymi ludzmi, a w tym jak sa
ksztaltowani bedac nastolatkami. Czemu tak wielu zawodnikow wspomina
swojego pierwszego trenera jako czlowieka, ktory wplynal na ich zycie
i wybranie takiej a nie innej drogi?
Mamy kilka szkoł mistrzostwa sportowego, ale to gowno warte w chwili
gdy trafia do nich talent klasy B lub C.
W Polsce nie mamy trenerow. Mamy ludzi prowadzacych zajecia sportowe.
Ludzi wydajacych pilki na poczatku zajec, ktorzy potem maja wszystko w
dupie. Od lat mowie, ze trener ma nie tylko ksztaltowac wiedze
zawodnika o dyscyplinie sportu, ale przede wszystkim musi nauczyc go
powaznego podejscia do treningow.

Pozdro

L'e-szczur

Europejska druga liga