Ewidencja ludności przed wojną

Data: 2009-12-30 13:28:44
Autor: spp
Ewidencja ludności przed wojną
W dniu 2009-12-30 13:22, Piotrek pisze:

Czy ktoś mógłby napisać co było przed dowodami, tzn.
jaki dokument był w II RP odpowiednikiem dowodu osobistego?

http://pl.wikipedia.org/wiki/Dow%C3%B3d_osobisty_w_Polsce

--
spp

Data: 2009-12-30 19:44:41
Autor: Piotrek
> [...]

> Czy ktoś mógłby napisać co było przed dowodami, tzn.
> jaki dokument był w II RP odpowiednikiem dowodu osobistego?

Dobra, stąd wiem tylko tyle, ile wiedziałem wcześniej-że w II RP dowód osobisty wyrabiano sobie na życzenie i pełnił w zasadzie rolę paszportu. Jak w takim razie ludzie potwierdzali swoją tożsamość w bankach, urzędach itp. skoro nie było obowiązku posiadania dokumentu tożsamości? Wyrabiali go sobie dopiero w chwili, kiedy potrzeba wylegitymowania się zachodziła? --

Data: 2009-12-30 12:51:41
Autor: witek
Piotrek wrote:
[...]

dokładnie tak
albo jeszcze inaczej,
przychodził do urzedu chłop x, który potwierdzał, że ten drugi co z nim przyszedł nazywa się  y, oboje stawiali odcisk palca i cześć.
zresztą identyczny zapis istnieje do dziś w kodeksie cywilnym.
jeśli chodzi o wypłaty z konta, to w użyciu był czek, a wzór podpisu znajdował się w banku.
kto wypłaca? g... to bank obchodzi.

Data: 2009-12-30 20:05:11
Autor: Arek
Ewidencja ludności przed wojną
Piotrek pisze:
[..]
nie było obowiązku posiadania dokumentu tożsamości? Wyrabiali
> go sobie dopiero w chwili, kiedy potrzeba
> wylegitymowania się zachodziła?

"Osobiście znany" dla bankiera, konta na hasło albo podpis.
I wszystko to wystarczało.

pozdrawiam
Arek

--