Ewolucja, która zlikwiduje państwo polskie. „Taki kierunek musimy przyjąć”

Data: 2020-07-16 18:54:42
Autor: Lord Donald
Ewolucja, która zlikwiduje państwo polskie. „Taki kierunek musimy przyjąć”
Ewolucja, która zlikwiduje państwo polskie. ,,Taki kierunek musimy przyjąć"

- Jestem zwolennikiem Rzeczypospolitej Europejskiej, czyli odejścia od państw narodowych. Taki kierunek musimy przyjąć - oznajmił poseł klubu Platforma Obywatelska - Koalicja Obywatelska Krzysztof Mieszkowski.

W rozmowie z ,,Dziennikiem Gazetą Prawną" poseł Mieszkowski mówił o idei utworzenia ,,Rzeczypospolitej Europejskiej". Pytany, jak miałby wyglądać taki twór Mieszkowski wskazał, że ,,ta Republika Europejska miałaby nie tylko wspólną walutę, ale też wspólna armię, jednolitą politykę zagraniczną, prowadzoną przez ministra spraw zagranicznych, w ogóle wspólny rząd oraz prezydenta".

Zaznaczył, że ,,naturalnie takie państwo miałoby mieć przede wszystkim wspólną konstytucję".

Na stwierdzenie dziennikarza, że poseł takim wywodem ,,rysuje perspektywę likwidacji państwa polskiego" Mieszkowski stwierdził: ,,Jesteśmy dziś częścią UE i bylibyśmy w przyszłości częścią Rzeczypospolitej Europejskiej, tak jak województwo śląskie jest częścią Polski. Ślązacy, dopominający się o uznanie swego języka nie rezygnują z kultury polskiej".

Mieszkowski zapewnił, że taki projekt nie jest ,,rewolucją", tylko ,,ewolucją na którą jesteśmy skazani". - W tę stronę zmierza Europa, i nie widzę powodów, byśmy się z tego wycofali. To nie eliminuje podmiotowości każdego z nas - przekonuje.

Pytany, czy w Sejmie przeszkadza mu krzyż odparł, że ,,oczywiście przeszkadza". - Polska jest krajem światopoglądowo neutralnym, co jest zapisane w konstytucji - mówi.

- Czuję się źle, bo nikt nie chroni uczuć świeckich. Dziś tylko wszyscy zastanawiają się nad ochroną uczuć religijnych - dodaje polityk.

Dalej stwierdza, że ,,przestrzeń świecka jest karykaturyzowana przez biskupów i mamy do czynienia z groteską, gdy ktoś odstawia modły na asfalcie, jakimś kawałku autostrady".

- To niezgodne z elementarnym poczuciem przyzwoitości. Po tych drogach będą jeździć ludzie różnych wyznań. Dodał, że święcenie dróg przez biskupów jest niezgodne z konstytucją - oznajmia.

Pytany, czy nie ma ,,skrajnych poglądów" poseł wskazał, że ,,absolutnie nie". - Jestem skrajnie otwarty - ocenił.

Na pytanie, czy można chodzić w koszulkach ze swastyką poseł Mieszkowski odpowiedział, że ,,jeśli to deklaracja i dowód przywiązania do tradycji faszystowskich, to nie ma na to miejsca w przestrzeni publicznej". Na pytanie o koszulkę z sierpem i młotem odparł: ,,czy uważa pan, że to równoważne znaki?".

- Dla wielu ludzi sierp i młot był symbolem ruchów robotniczych - dodaje dalej Mieszkowski. Zdaniem posła, gdyby ktoś przyszedł do niego w koszulce z sierpem i młotem to ,,powiedziałbym, że to pańska sprawa". - Nie powiem, żeby zszedł pan mi z oczu. Jednak gdyby przyszedł pan z emblematami hitlerowskimi, to nie rozmawiałbym z panem, bo nie będę tego akceptował".

https://www.tvp.info/43138258/ewolucja-ktora-zlikwiduje-panstwo-polskie-taki-kierunek-musimy-przyjac?fbclid=IwAR23c88uWnRPMk5kok8_8SfRo1G1GZEFEdPcYyqWGtlJ58DCNZ0-mf2Cd64

Data: 2020-07-16 19:28:53
Autor: u2
W dniu 16.07.2020 o 18:54, Lord Donald pisze:
- Jestem zwolennikiem Rzeczypospolitej Europejskiej, czyli odejścia od państw narodowych. Taki kierunek musimy przyjąć - oznajmił poseł klubu Platforma Obywatelska - Koalicja Obywatelska Krzysztof Mieszkowski.

musi to na Rusi, a w Polsce jak kto chce

Data: 2020-07-16 14:13:48
Autor: Konopny Nespresso
użytkownik u2 napisał:
> [...]

musi to na Rusi, a w Polsce jak kto chce

Spinelli lubi to:)

cyt.
 Nowa władza winna być wyłoniona w wyborach powszechnych i zastąpić państwa narodowe w następujących dziedzinach: finanse, polityka zagraniczna,
polityka gospodarcza, obronność.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Manifest_z_Ventotene

https://www.euractiv.com/wp-content/uploads/sites/2/2016/08/Ventotene-Merkel-Hollande-and-Renzi_formatted.jpg

Data: 2020-07-17 00:02:54
Autor: u2
Ewolucja, która zlikwiduje państwo pols kie. „Taki kierunek musimy przyjąć”
W dniu 16.07.2020 o 23:13, Konopny Nespresso pisze:
Spinelli lubi to

Spinelli to napisał w 1941 w kiciu, zmarł w 1986, jego manifa z 1941 ma się jak pięść do nosa do czasów współczesnych

Data: 2020-07-16 21:42:36
Autor: Jakub A. Krzewicki
W dniu czwartek, 16 lipca 2020 18:54:43 UTC+2 użytkownik Lord Donald napisał:

[...]

Eszszsz... Austriacy to muszą być nieźli komuszyści, skoro nie zlikwidowano sierpa i młota trzymanego przez orła w ich herbie ;))))))

Data: 2020-07-17 06:37:06
Autor: Runt
Komunizm zlikwiduje państwo polskie
W dniu 2020-07-16 o 18:54, Lord Donald pisze:

- Dla wielu ludzi sierp i młot był symbolem ruchów robotniczych - dodaje dalej Mieszkowski.

PiS-owski elektorat to właśnie robotnicy i chłopstwo opierdzielające się.

--
Runt

Data: 2020-07-17 14:28:38
Autor: Pisiorowy Escobar
w <req0og$1pm1$1@gioia.aioe.org>, Lord Donald <ldont@dojcze.de> napisał(-a):

Ewolucja, która zlikwiduje państwo polskie. ,,Taki kierunek musimy przyjąć"

dildo, kiedy zakładacie własne państwo w 6 województach ? :D
reszta polski się z was śmieje - pisobolszewicy i złodzieje :D :D :D

--
"- To jest takie nowoczesne dziennikarstwo, co z dziennikarstwem prawdziwym nie ma wiele wspólnego - tłumaczył nowo zatrudnionej reporterce zastępca redaktora naczelnego newsweb.pl Dominik S. Jednocześnie wyjaśniał, na czym polega praca w portalu. - Człowiek siedzi i wymyśla jakieś bzdury. Dziennikarze to nad jednym tekstem trzy dni siedzą, a my piszemy po dziesięć dziennie - dodawał. "

Grupa wiekowa 18-29 lat:
5% - zwolennicy rządu
82% - przeciwnicy

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Ewolucja, która zlikwiduje państwo polskie. „Taki kierunek musimy przyjąć”