Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   [laickie] Ewolucja motocyklistów

[laickie] Ewolucja motocyklistów

Data: 2009-04-21 07:59:01
Autor: Soulsick
[laickie] Ewolucja motocyklistów
Marcin Narzynski pisze:
Witam,
Nie chcę, żeby zabrzmiało to jak trolowanie, ale intryguje mnie temat "ewolucji" motocyklisty.
Robię właśnie prawko i pewnie niedług będę kupował jakiś duży skuter. Czytam więc porady w stylu "co na pierwsze moto" i znajduję dużo opinii "najpierw coś słabego, potem jakieś 500-750 ccm, a na końcu dopiero DOCELOWA maszyna".

Czy naprawdę każdy motocyklista MUSI docelowo jeździć potworem, który 200 km/h robi w 7 sek? Skąd się bierze ta potrzeba wymiany motocykli na coraz szybsze? Gdy kupuję samochód - drugi, trzeci, piąty - wcale nie muszą być coraz większe i silniejsze. Czy wśród motocyklistów nie ma różnych potrzeb, np. do miasta - skuter, na długie wycieczki - pakowny i wygodny cruiser, itd?

Zastanawiam się nad tym i - być może chodzi o komfort dużego silnika, którym nie trzeba tak wachlować biegami? Po latach warczenia na 10 tys obr może się to znudzić i taki 1 litrowy silnik w końcu pozwala na jazdę na niskich (samochodowych) obrotach.

Ano widzisz, bo się nasłuchałeś bajek...
Na początek potrzebna jest maszyna łatwa w prowadzeniu coby jej nie naobijać i cieszyć się z jazdy zamiast walczyć o życie. Gdy umiejętności wzrosną można jeździć czym się chce.

Pakowny i wygodny cruiser zapewne będzie ważyć ze 300kg i mieć ponad litrowy silnik, ciężki wybór na początek.
Skuter do miasta? Są do tego lepsze motocykle...

Ale mniej więcej o to chodzi, kupujesz cokolwiek i dowiadujesz się co tak na prawdę chcesz robić. 100km wokół domu można zrobić wszystkim od roweru po R1 bez zbytniego zmęczenia. 100km w korkach już niezupełnie, tak samo jak 1000km trasę :-). Jeżeli chodzi o duże silniki to mniej palą i jak zauważyłeś nie trzeba tego w kółko redukować.

Poza tym nie zapominaj, że zawsze chodzi o lans.

--
Soulsick

Data: 2009-04-21 08:05:08
Autor: Marcin Narzynski
[laickie] Ewolucja motocyklistów
Skuter do miasta? Są do tego lepsze motocykle...

A co jest lepszego? Duża szyba, duże owiewki, automat - co może być lepszego?

Data: 2009-04-21 08:52:15
Autor: Kamil Nowak 'Amil'
[laickie] Ewolucja motocyklistów
Marcin Narzynski napisał(a):
A co jest lepszego? Duża szyba, duże owiewki, automat - co może być lepszego?

Supamoto!

--
Kamil Nowak 'Amil'
_motory_ pijadzio i susuki
Krakuf

Data: 2009-04-21 09:04:53
Autor: Norbi
[laickie] Ewolucja motocyklistów
Kamil Nowak 'Amil' pisze:
Marcin Narzynski napisał(a):
A co jest lepszego? Duża szyba, duże owiewki, automat - co może być lepszego?

Supamoto!


Chyba Supymoto
tylko kto to jest Supa... :)

Norbi
KFazer'03

Data: 2009-04-21 00:19:36
Autor: Nikanor
Ewolucja motocyklistów
On 21 Kwi, 09:04, Norbi <norbi...@o2.pl> wrote:
Kamil Nowak 'Amil' pisze:
> Supamoto!

Do lansu po mieście. Bo tak na codzień to: brak ABS, brak ochrony
przed warunkami atmo, metr bieżący rury od kierownicy zahacza o
lusterka, brak schowka i daleko do ziemi w razie podeprzeć się.

--
Nikanor [DL650, DR350, Agility 125]

Data: 2009-04-21 06:17:04
Autor: WIR
Ewolucja motocyklistów
On 21 Kwi, 09:19, Nikanor <pawel.dondzi...@gmail.com> wrote:
Do lansu po mieście. Bo tak na codzień to: brak ABS, brak ochrony
przed warunkami atmo, metr bieżący rury od kierownicy zahacza o
lusterka, brak schowka i daleko do ziemi w razie podeprzeć się.

serio?
nie zauwazylem. Jezdzi sie tym po miescie wygodniej, niz skuterkiem
50ccm.
1. Kierownica jest powyżej lusterek samochodowych
2. Siedzisz wyprostowany - widzisz wszystko nad osobowkami
(dostawczaki niestety mozna pokonac chyba tylko powyzej 200cm
wzrostu ;)
3. Co mnie przy jezdzie po miescie obchodzi brak owiewek? W korku woda
i tak wali z gory w razie czego, a male odcinki, to mozna bez owiewek
nawet przy predkosci pierwszej kosmicznej przeleciec ;)
4. Jak sie ma troche uciwilnione supermoto, to wg mnie osoba sredniego
wzrostu nie ma problemu z dostepem do asfaltu - mam 177 cm i czasami z
nudow na swiatlach wystukuje sobie rytm nogami o droge.
5. Mala masa - same zalety.
Ostatnio zaliczam w ramach zalatwiania formalnosci trasy w stylu
Warszawa-Mińsk Mazowiecki-Warszawa i jedyne co mi przy takim przelocie
przeszkadza to brak normalnego szosowego integrala - krosowy jednak
strasznie halasuje, a dodatkowo zwirem sie po pysku ciagle dostaje
spod kol samochodow.

WIR

Data: 2009-04-21 07:28:18
Autor: Nikanor
Ewolucja motocyklistów
On 21 Kwi, 15:17, WIR <wre...@gmail.com> wrote:
1. Kierownica jest powyżej lusterek samochodowych
Nie dotyczy Kangoo-podobnych, Zafir, Galaxów, Espaców itp.

2. Siedzisz wyprostowany - widzisz wszystko nad osobowkami
Na skuterze też siedzisz prosto i na wys. między 72-85 cm.

3. Co mnie przy jezdzie po miescie obchodzi brak owiewek?
To zależy, jak dużo jeździsz od października do kwietnia.

male odcinki, to mozna bez owiewek
Oczywiście, że można. Wszystko można.

5. Mala masa - same zalety.
Kymco Agility - 110 kg. Zatankowany :)

Warszawa-Mińsk Mazowiecki-Warszawa i jedyne co mi przy takim
przelocie przeszkadza to brak normalnego szosowego integrala
Ale to już trasa, nie? A poza tym wszystko fajnie póki nie pada :)

--
Nikanor [DL650, DR350, Agility 125]

Data: 2009-04-21 07:54:03
Autor: WIR
Ewolucja motocyklistów
On 21 Kwi, 16:28, Nikanor <pawel.dondzi...@gmail.com> wrote:
Nie dotyczy Kangoo-podobnych, Zafir, Galaxów, Espaców itp.

tez od gory mijam ich lusterka - dopiero transity i niektore 4x4 maja
lusterka dokladnie na tej wysokosci, co ja

Na skuterze też siedzisz prosto i na wys. między 72-85 cm.

ogolna uwaga do pozycji na skuterze - jest niby wygodna ale przy
awaryjnych sytuacjach wg mnie malo stabilna.
Rok jezdzilem na vespie LX 50 i czasami na innych pierdopedach i jakos
pewniej czuje sie na motocyklu, niz na 'krzesle' - ale to oczywiscie
czysto subiektywne odczucie

To zależy, jak dużo jeździsz od października do kwietnia.

jezdzilem w zeszlym roku do konca listopada, potem w kazdy sloneczny
weekend w zimie (czyli srednio 2x na miesiac) i od polowy marca
codziennie do biura - powaznie. Po prostu nie ma walka, zawsze trzeba
sie ubrac w ciuchy motocyklowe + buty motocyklowe - co swoja droga
jest dobrym przymusem, bo jak pomysle, co mogloby sie stac przy glebie
wtedy, kiedy pomykalem na pierdziku w sandalach, szortach i hawajskiej
koszulce - to mi sie nieciekawie robi ;)

A tak podsumowujac - kazdy woli co innego i o to chodzi nie? ;) Mnie
nawet widok czopkow z fredzlami przy kierowniczy cieszy, mimo ze
osobiscie za cholere bym tym nie jezdzil .

Ja z checia mialbym tez skuterek - powiedzmy taki 250, a nie 50, zeby
jednak nie katowac biedactwa ciagle na maxa. Tyle, ze nie stac mnie na
wiecej, niz 1 motocykl - wiec wole miec cos, co na codzien dowiezie
mnie szybko i sprawnie do pracy, wieczorami pozwoli sie pobawic na
jakims duzym parkingu w proby slide'ow, jakies krotkie jazdy na kole
itp, a od swieta nawet umozliwi mi wjechanie w piach (bo w bloto na
dunlop sportmax to nie radze wjezdzac hehe) - o tutaj mi sie wlasnie
wazna przewaga nad skuterem przypomniala - na supermoto masz w dupie
krawezniki.
A jak mam przewiezc cos wiecej niz notebook, ciuchy na silownie, albo
teczke z dokumentami - to wsiadam w samochod, wlaczam klime, radio
odprezam sie - i oczywiscie patrze w lusterka :)

WIR

Data: 2009-04-21 17:15:25
Autor: doomin13
Ewolucja motocyklistów
ale ABS to juz cyba nie Kymco? a to miala byc jedna z przewag he?
a 110 kg to juz nie DL650 nie?
to porownujemy jeden na jeden czy po dowolnym fragmencie z kazdego?


--
pozdro,
doomin13
smc660

Data: 2009-04-21 12:17:40
Autor: Nikanor
Ewolucja motocyklistów
On 21 Kwi, 17:15, "doomin13" <doomi...@go2.pl> wrote:
ale ABS to juz cyba nie Kymco? a to miala byc jedna z przewag he?
a 110 kg to juz nie DL650 nie?
to porownujemy jeden na jeden czy po dowolnym fragmencie z kazdego?

Nienie. Ja o tym, że supermoto z ABS-em nie bywają z definicji, a
skutery bywają. A moje Kymco idzie pod młotek. Do zimy ma być SH300i z
ABS: 140 kg, 27KM, V-max 145kmh i koła 16". Powinien być commuter
doskonały. A wtedy DL traci rację bytu i zostanie wymieniony na coś
mniej dalekosiężnego a bardziej szutrolubnego. Może DR650? Albo Yamaha
TT 600?

--
Nikanor [DL650, DR350, Agility 125]

Data: 2009-04-21 21:23:02
Autor: doomin13
Ewolucja motocyklistów
ciekawe jak ten ABS w kymco bedzie dzialal - nie spodziewam sie zeby tak super jak w nowych hondach wiec w sumie i tak niewiele w zime da

tarcia na zakretach to on nie zastapi :) a snuc sie na "kwadratowo" w sniegu z gory i brei lub lodzie z dolu to zadna przyjemnosc - przynajmniej dla mnie

--
pozdro,
doomin13
smc660

Data: 2009-04-21 12:30:23
Autor: Nikanor
Ewolucja motocyklistów
On 21 Kwi, 21:23, "doomin13" <doomi...@go2.pl> wrote:
ciekawe jak ten ABS w kymco bedzie dzialal - nie spodziewam sie
zeby tak super jak w nowych hondach

SH300i to Honda :))

tarcia na zakretach to on nie zastapi :) a snuc sie na "kwadratowo"
w sniegu z gory i brei lub lodzie z dolu to zadna przyjemnosc

A kto mówi o przyjemności? Ja do pracy jeżdżę a rozwinęło mi się
uczulenie na samochód.

--
Nikanor

Data: 2009-04-21 21:32:47
Autor: doomin13
Ewolucja motocyklistów


SH300i to Honda :))

cie cholera :) myslalem ze to nastepca z tej samej stajni :) sorki :)

pozdro,
doomin13
smc660

Data: 2009-04-21 16:51:25
Autor: Leszek Karlik
Ewolucja motocyklistów
On Tue, 21 Apr 2009 15:17:04 +0200, WIR <wrewaj@gmail.com> wrote:

[skuter vs supermoto]
Do lansu po mieście. Bo tak na codzień to: brak ABS, brak ochrony
przed warunkami atmo, metr bieżący rury od kierownicy zahacza o
lusterka, brak schowka i daleko do ziemi w razie podeprzeć się.

serio?
nie zauwazylem. Jezdzi sie tym po miescie wygodniej, niz skuterkiem
50ccm.

A opony zimowe do supermoto są? ;-)))

Aczkolwiek IMO "skuter na miasto lepszy od supermoto" może być prawdziwe
gdzieś we Włoszech czy Niemczech gdzie asfalt jest równy, na polskie
drogi miejskie to enduro ma porządne zawieszenie i duże koła i to jego
główny plus. :-)

WIR
Leslie
--
Leszek 'Leslie' Karlik

Data: 2009-04-21 08:11:09
Autor: WIR
Ewolucja motocyklistów
On 21 Kwi, 16:51, "Leszek Karlik" <les...@hell.pl> wrote:
A opony zimowe do supermoto są? ;-)))

do ok 0 stopni standardowe starczaja - po prostu nie odkreca sie z
pelnej pyty na wyjsciu z zakretu i zostawia margines bezpieczenstwa
(czytaj troche dalej od puszek, niz przy cieplejszym otoczeniu).
A jak z nieba leci biale gowno i jest generalnie syf, to ja juz nie
czuje frajdy w jezdzeniu motocyklem po miescie - wtedy to mozna sobie
jakims tanim pstem na bloto w 2T po blocie polatac dla frajdy w
weekend.


Aczkolwiek IMO "skuter na miasto lepszy od supermoto" może być prawdziwe
gdzieś we Włoszech czy Niemczech gdzie asfalt jest równy

dokladnie.
Podloga w skuterkach niestety czesto ma kontakt z podlozem przy
podjezdzaniu pod kraweznik. Dodatkowo kazda nierownosc drogi to lekka
niepewnosc, gdzie sprzet poleci.

WIR

Data: 2009-04-21 20:22:37
Autor: de Fresz
Ewolucja motocyklistów
On 2009-04-21 16:51:25 +0200, "Leszek Karlik" <leslie@hell.pl> said:

A opony zimowe do supermoto są? ;-)))

A do jakiegokolwiek motocykla w luckim rozmiarem kół są?


Aczkolwiek IMO "skuter na miasto lepszy od supermoto" może być prawdziwe
gdzieś we Włoszech czy Niemczech gdzie asfalt jest równy,

He he, się byś zdziwił. W północnych Włochach asfalt wcale nie jakiś mega równy (oczywiście lepszy niż u nas, ale bez szału). A ulubione pojazdy motocyklowe włochów, to maxiskutery i Bumy - jednego i drugiego jeździ tam od cholery.
Ale to pewnie dlatego, że precli nie czytają, przecież nieraz już tu było, że ani jedno, ani drugie nie nadaje się do zatłoczonego miasta.
Aaa, Bumowe boksery często można tam zobaczyć w miastach z bocznymi kuframi.

Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

Data: 2009-04-21 09:34:14
Autor: Norbi
Ewolucja motocyklistów
Nikanor pisze:

Do lansu po mieście. Bo tak na codzień to: brak ABS, brak ochrony
przed warunkami atmo, metr bieżący rury od kierownicy zahacza o
lusterka, brak schowka i daleko do ziemi w razie podeprzeć się.


Co Wy tak z tym ABS ? - bez tego to juz sie chyba jezdzic nie da...

Norbi
KFazer'03

Data: 2009-04-21 03:50:52
Autor: Nikanor
Ewolucja motocyklistów
On 21 Kwi, 09:34, Norbi <norbi...@o2.pl> wrote:
Co Wy tak z tym ABS ? - bez tego to juz sie chyba jezdzic nie da...

A to się inaczej patrzy w maju a inaczej w grudniu.

--
Nikanor [DL650, DR350, Agility 125]

Data: 2009-04-21 10:53:22
Autor: doomin13
Ewolucja motocyklistów
sie nie znasz i tyle :P

--
pozdro,
doomin13

Data: 2009-04-21 09:16:19
Autor: gildor
[laickie] Ewolucja motocyklistów
Kamil Nowak 'Amil' pisze:
Marcin Narzynski napisał(a):
A co jest lepszego? Duża szyba, duże owiewki, automat - co może być lepszego?

Supamoto!

do dupy jest. kciuki mnie psuje.

--
gildor
9'99

Data: 2009-04-21 09:17:28
Autor: Kamil Nowak 'Amil'
[laickie] Ewolucja motocyklistów
gildor napisał(a):

do dupy jest. kciuki mnie psuje.

to uzywaj srodkowego palca do pozdrawiania

--
Kamil Nowak 'Amil'
_motory_ pijadzio i susuki
Krakuf

Data: 2009-04-21 09:23:20
Autor: gildor
[laickie] Ewolucja motocyklistów
Kamil Nowak 'Amil' pisze:
gildor napisał(a):

do dupy jest. kciuki mnie psuje.

to uzywaj srodkowego palca do pozdrawiania

fsumie...

--
gildor
9'99

Data: 2009-04-21 09:50:02
Autor: Kefir
[laickie] Ewolucja motocyklistów
Elou!
"gildor" <gildor@NOSPAM.gazeta.pl> wrote in message news:gsjrv0$voc$35news.onet.pl...
Kamil Nowak 'Amil' pisze:
Marcin Narzynski napisał(a):
A co jest lepszego? Duża szyba, duże owiewki, automat - co może być lepszego?

Supamoto!

do dupy jest. kciuki mnie psuje.

Zbyt pohopnie wyciagasz wnioski po kilometrowej przejazdzce. Sprobuj KTM-a lub Huske, zapomnisz o kciukach i zakochasz sie bez wzgledu na koszty.
XTX, choc cieszy, nie jest rasowym SM. Skrot ten nalezy tlumaczyc "Spora Masa". Podyktowana kilogramami srednia spontanicznosc i prowadzenie wydechow dolem to minusy. Fakt bezsprzeczny ze super wygodne i malo wymagajace obslugowo. U mnie doskonale spelnia wyznaczona role "commutera" z dawka funu zapewniajaca dobry dzien nawet po krotkiej przejazdzce do fabryki. Poruszanie sie z predkosciami ponizej 100 km/h nabiera sensu ;)

--
Pozdrawiam, Artu / Kef vel czosnek & dwie skrzynki na plody rolne 955 / 660
Znajdowanie slabych punktow jest moja najmocniejsza strona
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj
NETYKIETA: http://www.grush.one.pl/article.php?id=netykieta

Data: 2009-04-21 10:05:39
Autor: gildor
[laickie] Ewolucja motocyklistów
Kefir pisze:
"gildor" <gildor@NOSPAM.gazeta.pl> wrote in message news:gsjrv0$voc$35news.onet.pl...
Kamil Nowak 'Amil' pisze:
Marcin Narzynski napisał(a):
A co jest lepszego? Duża szyba, duże owiewki, automat - co może być lepszego?
Supamoto!
do dupy jest. kciuki mnie psuje.

Zbyt pohopnie wyciagasz wnioski po kilometrowej przejazdzce.

cichobońć.
ja muszę znajdować minusy. muszę i nie przeszkadzaj.

Sprobuj KTM-a lub Huske, zapomnisz o kciukach i zakochasz sie bez wzgledu na koszty.

jak to zapomne? ja ich nie odkręcam wychodząc z domu.

--
gildor
9'99

Data: 2009-04-21 14:43:45
Autor: saj
[laickie] Ewolucja motocyklistów
Kefir pisze:
 Poruszanie sie z predkosciami ponizej 100 km/h
nabiera sensu ;)


co Ty wiesz o poruszaniu sie ponizej 100 km/h ;)

pzdr,
saj i rekord trasy cz-wa:waw

Data: 2009-04-21 13:08:52
Autor: masti
[laickie] Ewolucja motocyklistów
Dnia Tue, 21 Apr 2009 08:05:08 +0200, Marcin Narzynski napisał(a):

Skuter do miasta? Są do tego lepsze motocykle...

A co jest lepszego? Duża szyba, duże owiewki, automat - co może być
lepszego?

jeden lubi brunetki, drugi blondynki a trzeci chłopców.
Po co wymyślać coś co ma być najlepsze dla wszystkich?
Każdy musi sobie znaleźć to co mu pasuje.



--
mst <at> gazeta <.> pl BMW R1100GS '94 (DC) "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" Terry Pratchett

[laickie] Ewolucja motocyklistów

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona