Data: 2009-04-21 07:59:01 | |
Autor: Soulsick | |
[laickie] Ewolucja motocyklistów | |
Marcin Narzynski pisze:
Witam, Ano widzisz, bo się nasłuchałeś bajek... Na początek potrzebna jest maszyna łatwa w prowadzeniu coby jej nie naobijać i cieszyć się z jazdy zamiast walczyć o życie. Gdy umiejętności wzrosną można jeździć czym się chce. Pakowny i wygodny cruiser zapewne będzie ważyć ze 300kg i mieć ponad litrowy silnik, ciężki wybór na początek. Skuter do miasta? Są do tego lepsze motocykle... Ale mniej więcej o to chodzi, kupujesz cokolwiek i dowiadujesz się co tak na prawdę chcesz robić. 100km wokół domu można zrobić wszystkim od roweru po R1 bez zbytniego zmęczenia. 100km w korkach już niezupełnie, tak samo jak 1000km trasę :-). Jeżeli chodzi o duże silniki to mniej palą i jak zauważyłeś nie trzeba tego w kółko redukować. Poza tym nie zapominaj, że zawsze chodzi o lans. -- Soulsick |
|
Data: 2009-04-21 08:05:08 | |
Autor: Marcin Narzynski | |
[laickie] Ewolucja motocyklistów | |
Skuter do miasta? Są do tego lepsze motocykle... A co jest lepszego? Duża szyba, duże owiewki, automat - co może być lepszego? |
|
Data: 2009-04-21 08:52:15 | |
Autor: Kamil Nowak 'Amil' | |
[laickie] Ewolucja motocyklistów | |
Marcin Narzynski napisał(a):
A co jest lepszego? Duża szyba, duże owiewki, automat - co może być lepszego? Supamoto! -- Kamil Nowak 'Amil' _motory_ pijadzio i susuki Krakuf |
|
Data: 2009-04-21 09:04:53 | |
Autor: Norbi | |
[laickie] Ewolucja motocyklistów | |
Kamil Nowak 'Amil' pisze:
Marcin Narzynski napisał(a): Chyba Supymoto tylko kto to jest Supa... :) Norbi KFazer'03 |
|
Data: 2009-04-21 00:19:36 | |
Autor: Nikanor | |
Ewolucja motocyklistów | |
On 21 Kwi, 09:04, Norbi <norbi...@o2.pl> wrote:
Kamil Nowak 'Amil' pisze: Do lansu po mieście. Bo tak na codzień to: brak ABS, brak ochrony przed warunkami atmo, metr bieżący rury od kierownicy zahacza o lusterka, brak schowka i daleko do ziemi w razie podeprzeć się. -- Nikanor [DL650, DR350, Agility 125] |
|
Data: 2009-04-21 06:17:04 | |
Autor: WIR | |
Ewolucja motocyklistów | |
On 21 Kwi, 09:19, Nikanor <pawel.dondzi...@gmail.com> wrote:
Do lansu po mieście. Bo tak na codzień to: brak ABS, brak ochrony serio? nie zauwazylem. Jezdzi sie tym po miescie wygodniej, niz skuterkiem 50ccm. 1. Kierownica jest powyżej lusterek samochodowych 2. Siedzisz wyprostowany - widzisz wszystko nad osobowkami (dostawczaki niestety mozna pokonac chyba tylko powyzej 200cm wzrostu ;) 3. Co mnie przy jezdzie po miescie obchodzi brak owiewek? W korku woda i tak wali z gory w razie czego, a male odcinki, to mozna bez owiewek nawet przy predkosci pierwszej kosmicznej przeleciec ;) 4. Jak sie ma troche uciwilnione supermoto, to wg mnie osoba sredniego wzrostu nie ma problemu z dostepem do asfaltu - mam 177 cm i czasami z nudow na swiatlach wystukuje sobie rytm nogami o droge. 5. Mala masa - same zalety. Ostatnio zaliczam w ramach zalatwiania formalnosci trasy w stylu Warszawa-Mińsk Mazowiecki-Warszawa i jedyne co mi przy takim przelocie przeszkadza to brak normalnego szosowego integrala - krosowy jednak strasznie halasuje, a dodatkowo zwirem sie po pysku ciagle dostaje spod kol samochodow. WIR |
|
Data: 2009-04-21 07:28:18 | |
Autor: Nikanor | |
Ewolucja motocyklistów | |
On 21 Kwi, 15:17, WIR <wre...@gmail.com> wrote:
1. Kierownica jest powyżej lusterek samochodowychNie dotyczy Kangoo-podobnych, Zafir, Galaxów, Espaców itp. 2. Siedzisz wyprostowany - widzisz wszystko nad osobowkamiNa skuterze też siedzisz prosto i na wys. między 72-85 cm. 3. Co mnie przy jezdzie po miescie obchodzi brak owiewek?To zależy, jak dużo jeździsz od października do kwietnia. male odcinki, to mozna bez owiewekOczywiście, że można. Wszystko można. 5. Mala masa - same zalety.Kymco Agility - 110 kg. Zatankowany :) Warszawa-Mińsk Mazowiecki-Warszawa i jedyne co mi przy takimAle to już trasa, nie? A poza tym wszystko fajnie póki nie pada :) -- Nikanor [DL650, DR350, Agility 125] |
|
Data: 2009-04-21 07:54:03 | |
Autor: WIR | |
Ewolucja motocyklistów | |
On 21 Kwi, 16:28, Nikanor <pawel.dondzi...@gmail.com> wrote:
Nie dotyczy Kangoo-podobnych, Zafir, Galaxów, Espaców itp. tez od gory mijam ich lusterka - dopiero transity i niektore 4x4 maja lusterka dokladnie na tej wysokosci, co ja Na skuterze też siedzisz prosto i na wys. między 72-85 cm. ogolna uwaga do pozycji na skuterze - jest niby wygodna ale przy awaryjnych sytuacjach wg mnie malo stabilna. Rok jezdzilem na vespie LX 50 i czasami na innych pierdopedach i jakos pewniej czuje sie na motocyklu, niz na 'krzesle' - ale to oczywiscie czysto subiektywne odczucie To zależy, jak dużo jeździsz od października do kwietnia. jezdzilem w zeszlym roku do konca listopada, potem w kazdy sloneczny weekend w zimie (czyli srednio 2x na miesiac) i od polowy marca codziennie do biura - powaznie. Po prostu nie ma walka, zawsze trzeba sie ubrac w ciuchy motocyklowe + buty motocyklowe - co swoja droga jest dobrym przymusem, bo jak pomysle, co mogloby sie stac przy glebie wtedy, kiedy pomykalem na pierdziku w sandalach, szortach i hawajskiej koszulce - to mi sie nieciekawie robi ;) A tak podsumowujac - kazdy woli co innego i o to chodzi nie? ;) Mnie nawet widok czopkow z fredzlami przy kierowniczy cieszy, mimo ze osobiscie za cholere bym tym nie jezdzil . Ja z checia mialbym tez skuterek - powiedzmy taki 250, a nie 50, zeby jednak nie katowac biedactwa ciagle na maxa. Tyle, ze nie stac mnie na wiecej, niz 1 motocykl - wiec wole miec cos, co na codzien dowiezie mnie szybko i sprawnie do pracy, wieczorami pozwoli sie pobawic na jakims duzym parkingu w proby slide'ow, jakies krotkie jazdy na kole itp, a od swieta nawet umozliwi mi wjechanie w piach (bo w bloto na dunlop sportmax to nie radze wjezdzac hehe) - o tutaj mi sie wlasnie wazna przewaga nad skuterem przypomniala - na supermoto masz w dupie krawezniki. A jak mam przewiezc cos wiecej niz notebook, ciuchy na silownie, albo teczke z dokumentami - to wsiadam w samochod, wlaczam klime, radio odprezam sie - i oczywiscie patrze w lusterka :) WIR |
|
Data: 2009-04-21 17:15:25 | |
Autor: doomin13 | |
Ewolucja motocyklistów | |
ale ABS to juz cyba nie Kymco? a to miala byc jedna z przewag he?
a 110 kg to juz nie DL650 nie? to porownujemy jeden na jeden czy po dowolnym fragmencie z kazdego? -- pozdro, doomin13 smc660 |
|
Data: 2009-04-21 12:17:40 | |
Autor: Nikanor | |
Ewolucja motocyklistów | |
On 21 Kwi, 17:15, "doomin13" <doomi...@go2.pl> wrote:
ale ABS to juz cyba nie Kymco? a to miala byc jedna z przewag he? Nienie. Ja o tym, że supermoto z ABS-em nie bywają z definicji, a skutery bywają. A moje Kymco idzie pod młotek. Do zimy ma być SH300i z ABS: 140 kg, 27KM, V-max 145kmh i koła 16". Powinien być commuter doskonały. A wtedy DL traci rację bytu i zostanie wymieniony na coś mniej dalekosiężnego a bardziej szutrolubnego. Może DR650? Albo Yamaha TT 600? -- Nikanor [DL650, DR350, Agility 125] |
|
Data: 2009-04-21 21:23:02 | |
Autor: doomin13 | |
Ewolucja motocyklistów | |
ciekawe jak ten ABS w kymco bedzie dzialal - nie spodziewam sie zeby tak super jak w nowych hondach wiec w sumie i tak niewiele w zime da
tarcia na zakretach to on nie zastapi :) a snuc sie na "kwadratowo" w sniegu z gory i brei lub lodzie z dolu to zadna przyjemnosc - przynajmniej dla mnie -- pozdro, doomin13 smc660 |
|
Data: 2009-04-21 12:30:23 | |
Autor: Nikanor | |
Ewolucja motocyklistów | |
On 21 Kwi, 21:23, "doomin13" <doomi...@go2.pl> wrote:
ciekawe jak ten ABS w kymco bedzie dzialal - nie spodziewam sie SH300i to Honda :)) tarcia na zakretach to on nie zastapi :) a snuc sie na "kwadratowo" A kto mówi o przyjemności? Ja do pracy jeżdżę a rozwinęło mi się uczulenie na samochód. -- Nikanor |
|
Data: 2009-04-21 21:32:47 | |
Autor: doomin13 | |
Ewolucja motocyklistów | |
SH300i to Honda :)) cie cholera :) myslalem ze to nastepca z tej samej stajni :) sorki :) pozdro, doomin13 smc660 |
|
Data: 2009-04-21 16:51:25 | |
Autor: Leszek Karlik | |
Ewolucja motocyklistów | |
On Tue, 21 Apr 2009 15:17:04 +0200, WIR <wrewaj@gmail.com> wrote:
[skuter vs supermoto] Do lansu po mieście. Bo tak na codzień to: brak ABS, brak ochrony A opony zimowe do supermoto są? ;-))) Aczkolwiek IMO "skuter na miasto lepszy od supermoto" może być prawdziwe gdzieś we Włoszech czy Niemczech gdzie asfalt jest równy, na polskie drogi miejskie to enduro ma porządne zawieszenie i duże koła i to jego główny plus. :-) WIRLeslie -- Leszek 'Leslie' Karlik |
|
Data: 2009-04-21 08:11:09 | |
Autor: WIR | |
Ewolucja motocyklistów | |
On 21 Kwi, 16:51, "Leszek Karlik" <les...@hell.pl> wrote:
A opony zimowe do supermoto są? ;-))) do ok 0 stopni standardowe starczaja - po prostu nie odkreca sie z pelnej pyty na wyjsciu z zakretu i zostawia margines bezpieczenstwa (czytaj troche dalej od puszek, niz przy cieplejszym otoczeniu). A jak z nieba leci biale gowno i jest generalnie syf, to ja juz nie czuje frajdy w jezdzeniu motocyklem po miescie - wtedy to mozna sobie jakims tanim pstem na bloto w 2T po blocie polatac dla frajdy w weekend.
dokladnie. Podloga w skuterkach niestety czesto ma kontakt z podlozem przy podjezdzaniu pod kraweznik. Dodatkowo kazda nierownosc drogi to lekka niepewnosc, gdzie sprzet poleci. WIR |
|
Data: 2009-04-21 20:22:37 | |
Autor: de Fresz | |
Ewolucja motocyklistów | |
On 2009-04-21 16:51:25 +0200, "Leszek Karlik" <leslie@hell.pl> said:
A opony zimowe do supermoto są? ;-))) A do jakiegokolwiek motocykla w luckim rozmiarem kół są? Aczkolwiek IMO "skuter na miasto lepszy od supermoto" może być prawdziwe He he, się byś zdziwił. W północnych Włochach asfalt wcale nie jakiś mega równy (oczywiście lepszy niż u nas, ale bez szału). A ulubione pojazdy motocyklowe włochów, to maxiskutery i Bumy - jednego i drugiego jeździ tam od cholery. Ale to pewnie dlatego, że precli nie czytają, przecież nieraz już tu było, że ani jedno, ani drugie nie nadaje się do zatłoczonego miasta. Aaa, Bumowe boksery często można tam zobaczyć w miastach z bocznymi kuframi. Sebastian Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco |
|
Data: 2009-04-21 09:34:14 | |
Autor: Norbi | |
Ewolucja motocyklistów | |
Nikanor pisze:
Do lansu po mieście. Bo tak na codzień to: brak ABS, brak ochrony Co Wy tak z tym ABS ? - bez tego to juz sie chyba jezdzic nie da... Norbi KFazer'03 |
|
Data: 2009-04-21 03:50:52 | |
Autor: Nikanor | |
Ewolucja motocyklistów | |
On 21 Kwi, 09:34, Norbi <norbi...@o2.pl> wrote:
Co Wy tak z tym ABS ? - bez tego to juz sie chyba jezdzic nie da... A to się inaczej patrzy w maju a inaczej w grudniu. -- Nikanor [DL650, DR350, Agility 125] |
|
Data: 2009-04-21 10:53:22 | |
Autor: doomin13 | |
Ewolucja motocyklistów | |
sie nie znasz i tyle :P
-- pozdro, doomin13 |
|
Data: 2009-04-21 09:16:19 | |
Autor: gildor | |
[laickie] Ewolucja motocyklistów | |
Kamil Nowak 'Amil' pisze:
Marcin Narzynski napisał(a): do dupy jest. kciuki mnie psuje. -- gildor 9'99 |
|
Data: 2009-04-21 09:17:28 | |
Autor: Kamil Nowak 'Amil' | |
[laickie] Ewolucja motocyklistów | |
gildor napisał(a):
to uzywaj srodkowego palca do pozdrawiania -- Kamil Nowak 'Amil' _motory_ pijadzio i susuki Krakuf |
|
Data: 2009-04-21 09:23:20 | |
Autor: gildor | |
[laickie] Ewolucja motocyklistów | |
Kamil Nowak 'Amil' pisze:
gildor napisał(a): fsumie... -- gildor 9'99 |
|
Data: 2009-04-21 09:50:02 | |
Autor: Kefir | |
[laickie] Ewolucja motocyklistów | |
Elou!
"gildor" <gildor@NOSPAM.gazeta.pl> wrote in message news:gsjrv0$voc$35news.onet.pl... Kamil Nowak 'Amil' pisze: Zbyt pohopnie wyciagasz wnioski po kilometrowej przejazdzce. Sprobuj KTM-a lub Huske, zapomnisz o kciukach i zakochasz sie bez wzgledu na koszty. XTX, choc cieszy, nie jest rasowym SM. Skrot ten nalezy tlumaczyc "Spora Masa". Podyktowana kilogramami srednia spontanicznosc i prowadzenie wydechow dolem to minusy. Fakt bezsprzeczny ze super wygodne i malo wymagajace obslugowo. U mnie doskonale spelnia wyznaczona role "commutera" z dawka funu zapewniajaca dobry dzien nawet po krotkiej przejazdzce do fabryki. Poruszanie sie z predkosciami ponizej 100 km/h nabiera sensu ;) -- Pozdrawiam, Artu / Kef vel czosnek & dwie skrzynki na plody rolne 955 / 660 Znajdowanie slabych punktow jest moja najmocniejsza strona FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj NETYKIETA: http://www.grush.one.pl/article.php?id=netykieta |
|
Data: 2009-04-21 10:05:39 | |
Autor: gildor | |
[laickie] Ewolucja motocyklistów | |
Kefir pisze:
"gildor" <gildor@NOSPAM.gazeta.pl> wrote in message news:gsjrv0$voc$35news.onet.pl... cichobońć. ja muszę znajdować minusy. muszę i nie przeszkadzaj. Sprobuj KTM-a lub Huske, zapomnisz o kciukach i zakochasz sie bez wzgledu na koszty. jak to zapomne? ja ich nie odkręcam wychodząc z domu. -- gildor 9'99 |
|
Data: 2009-04-21 14:43:45 | |
Autor: saj | |
[laickie] Ewolucja motocyklistów | |
Kefir pisze:
Poruszanie sie z predkosciami ponizej 100 km/h co Ty wiesz o poruszaniu sie ponizej 100 km/h ;) pzdr, saj i rekord trasy cz-wa:waw |
|
Data: 2009-04-21 13:08:52 | |
Autor: masti | |
[laickie] Ewolucja motocyklistów | |
Dnia Tue, 21 Apr 2009 08:05:08 +0200, Marcin Narzynski napisaĹ(a):
Skuter do miasta? SÄ do tego lepsze motocykle... jeden lubi brunetki, drugi blondynki a trzeci chĹopcĂłw. Po co wymyĹlaÄ coĹ co ma byÄ najlepsze dla wszystkich? KaĹźdy musi sobie znaleĹşÄ to co mu pasuje. -- mst <at> gazeta <.> pl BMW R1100GS '94 (DC) "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mĂłwiÄ, to grunt zabija!" Terry Pratchett |