Extremalne lÄ…dowanie w Arsterdamie

Data: 2015-07-27 22:40:10
Autor: Marek
Extremalne lÄ…dowanie w Arsterdamie
Na tvn24.pl jest film z lądowania w Amsterdamie (nie mam jak podać bezpośredniego linka do filmu), wygląda to dość poważnie czy na pewno lądowanie w takich warunkach to była słuszna decyzja pilotów?

--
Marek

Data: 2015-07-27 14:49:04
Autor: TJ_Blues
Extremalne l±dowanie w Arsterdamie
On Monday, July 27, 2015 at 4:40:08 PM UTC-4, Marek wrote:
Na tvn24.pl jest film z l±dowania w Amsterdamie (nie mam jak podaæ bezpo¶redniego linka do filmu), wygl±da to do¶æ powa¿nie czy na pewno l±dowanie w takich warunkach to by³a s³uszna decyzja pilotów?

-- Marek

Na zadane pytanie nie mozna odpowiedziec nie znajac wiecej szczegulow.
Np. jaka byla konkretna predkosc wiatru, jego kierunek i kat wzgledem pasa,
zmiennosc podmuchow, stan nawierzchni pasa, itp.

Np. maksymalny komponent bocznego wiatru dla B777 wynosi 40 wezlow przy
suchej nawierzchni. Tam podobno wialo 120km/h czyli jakies 75kts. Ale jak napisalem, nie znamy kierunku wiatru i orientacji pasa. cheers

Data: 2015-07-27 23:18:21
Autor: monter.FM
W dniu 2015-07-27 o 22:40, Marek pisze:
Na tvn24.pl jest film z lądowania w Amsterdamie (nie mam jak podać
bezpośredniego linka do filmu)

Mamy różne internety ;-)
https://www.youtube.com/watch?v=02ddnGzxNZs

http://monter.fm/

Data: 2015-07-27 23:41:26
Autor: J.F.
Extremalne lÄ…dowanie w Arsterdamie
Użytkownik "Marek"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:almarsoft.7716575118398684740@news.neostrada.pl...
Na tvn24.pl jest film z lądowania w Amsterdamie (nie mam jak podać
bezpośredniego linka do filmu), wygląda to dość poważnie czy na pewno
lądowanie w takich warunkach to była słuszna decyzja pilotów?

Zrodlo kiepsko zaslonili ...
https://www.youtube.com/watch?v=02ddnGzxNZs

No, wyglada nieciekawie, ale byc moze nie mieli lepszego wyjscia - wszedzie wialo.

A moze to bylo "ladowanie w automacie" i wiedzieli, ze automat sobie poradzi ...

J.

Data: 2015-07-27 15:06:48
Autor: TJ_Blues
On Monday, July 27, 2015 at 5:41:55 PM UTC-4, J.F. wrote:

A moze to bylo "ladowanie w automacie" i wiedzieli, ze automat sobie poradzi ...

http://www2.vlieghinder.nl/knipsels_pmach/pdfs/EHAM.pdf

od str 43. Tam jest chyba tylko ILS cat II z DA 200". Automat
i tak sprowadzi tylko do decision altitude. Samo ladowanie (przyziemienie)
wykonuje sie recznie.

cheers

Data: 2015-07-28 10:48:38
Autor: J.F.
Extremalne lÄ…dowanie w Arsterdamie
Użytkownik "TJ_Blues"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:fbebfce7-4bbf-4a0a-a01f-432fdd178a91@googlegroups.com...
[...]

Ale moze maja jakas funkcje stabilizacji - pilot trzyma drazek prosto, a automat pilnuje, aby samolot sie nie przechylal.

Znalazlem tylko yaw dumper, ktory ma zwalczac ... nomen omen - Dutch roll.

Ale chyba nie to widzimy :-)

J.

Data: 2015-07-28 04:35:32
Autor: TJ_Blues
On Tuesday, July 28, 2015 at 4:49:17 AM UTC-4, J.F. wrote:
U¿ytkownik "TJ_Blues"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:fbebfce7-4bbf-4a0a-a01f-432fdd178a91@googlegroups.com...
> [...]

Znalazlem tylko yaw dumper, ktory ma zwalczac ... nomen omen - Dutch roll.

B Trzy siekiery jest pierwszym liniowcwm Boeinga zaprojektowanym od podstaw
pod katem fly-by-wire.
https://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_777#Fly-by-wire

Yaw dumper wylacza sie przy malych predkosciach. Ten system stabilizuje
samolot sterem kierunku. Na filmie za to widac "walke" lotkami.Czyli, jak
na moj gust, to nie jest efekt dzialania yaw dumpera.

cheers

Data: 2015-07-27 23:50:22
Autor: monter.FM
W dniu 2015-07-27 o 23:41, J.F. pisze:
[...]

A może byli "obcykani" na symulatorze, że to była dla pilota bułka z masłem i ewentualnie odrobiną adrenaliny? ;-)

--
http://monter.fm/

Extremalne lÄ…dowanie w Arsterdamie