F-VAT data wystawienia wcześniejszaniż data sprzedaży

Data: 2009-08-04 13:10:02
Autor: jurek
F-VAT data wystawienia wcześniejszaniż data sprzedaży
Witam

[ KPiR, VAT-7K, MP ]

Czy można wystawić fakturę VAT z takimi datami:
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Data wystawienia 31 lipiec 2009 r
Data sprzedaży 03 sierpień 2009 r
Termin zapłaty: 12 sierpień 2009 r
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Sprzedaż składnika wyposażenia (~350 zł).
Umawiam się z kupującym:
- wystawiam fakturę z datą 31.07.09
- dnia 02.08.09 wystawiam aukcję w serwisie internetowym i tego samego dnia on
dokonuje zakupu
- dnia 03.08 wpływa przelew na pełną kwotę

Dziękuję i pozdrawiam

Data: 2009-08-04 20:38:59
Autor: Tristan
F-VAT data wystawienia wcześniejszaniż data sprzedaży
W odpowiedzi na pismo z wtorek 04 sierpień 2009 13:10 (autor jurek publikowane na pl.soc.prawo.podatki, wasz znak: <0560.00000c6d.4a78170a@newsgate.onet.pl>):

[...]

Nie. Faktura ma dokumentować sprzedaż albo zaliczkę. (Poza tym, w 2009 roku mamy tylko 1 sierpień i 1 lipiec. Tak, wiem, Gupie
Programy potrafią tak czasami wstawić w automacie, ale skoro już piszesz
odręcznie, to pisz poprawnie.)

--
Tristan

Niech nie wychodzi z waszych ust żadna mowa szkodliwa, lecz tylko budująca, zależnie od potrzeby, by wyświadczała dobro słuchającym. (Ef 4,29)

Data: 2009-08-04 22:29:17
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 4 Aug 2009, jurek wrote:

Umawiam się z kupującym:
- wystawiam fakturę z datą 31.07.09
- dnia 02.08.09 wystawiam aukcję w serwisie internetowym i tego samego dnia on
dokonuje zakupu

  To nie jest aukcja, tylko "ustawka", czyli czynność pozorna :P
  Aukcja *nie może* zawierać pewności, że "umawiający się" wygra.

  Przeprowadzenie takiej procedury w przypadku "aukcji prywatnej" jest
możliwe (i nie pisać mi tu, że w allegro skasowali - bo wiem, idzie
o zasadę!), tyle, że *tak* zawarta umowa nie jest aukcją, lecz
sprzedażą z udziałem pośrednika (podobnie jak fakt zawarcia umowy
sprzedaży u komisanta nie czyni z umowy sprzedaży umowy komisu);
to samo dotyczyć będzie "kup teraz" z "ustawionym" momentem
sprzedaży (kupujący wie, kiedy kliknąć, czego inni wiedzieć
nie mogą).

  Tak się zastanawiam, czy komplikując życie miałeś zamiar uzyskać
"wycenę rynkową", ale jakby ktoś kiedyś mnie przymusił do
bycia kontrolerem US, to podważenie wyceny towaru kupionego
w 15 sekund po wystawieniu byłoby wysoce prawdopodobne ;)

  A ad rem już napisał Tristan - f-ra dokumentuje *zdarzenie*
(wykonanie umowy) a nie umowę (zamiar)!

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-08-07 23:14:41
Autor: ITBS
F-VAT data wystawienia wcześniejszaniż data sprzedaży
Nie mozna,

I nikomu nie powiemy, ze pytasz o to 4-go sierpnia :-)

ITBS

F-VAT data wystawienia wcześniejszaniż data sprzedaży