F-ra Vat marża w GSM na allegro

Data: 2011-03-16 16:09:36
Autor: NieJorgnijSię
F-ra Vat marża w GSM na allegro
Tak sobie przekalkulowałem, że bardziej opłaci mi się przejść z 3 numerami z Plusa do Playa z 12 miesięczną umową bez brania telefonów, które w playu tanie nie są. Szukam i znajduję na allegro swój telefon - i większość sprzedawców oferuje go na zasadzie f-ra vat marża. O co chodzi? Nie odliczę pełnego VATu? Mam DG i telefon biorę na firmę.

Data: 2011-03-16 16:20:22
Autor: Paweł Gąska
F-ra Vat marża w GSM na allegro
Witam,

W odpowiedzi na maila od NieJorgnijSię
z dnia: 2011-03-16 16:09:
[...]
nie odliczysz, to komis nie będący płatnikiem VATu, FV brutto możesz wrzucić w koszty

Paweł

Data: 2011-03-16 16:32:17
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-03-16 16:20, Paweł Gąska pisze:
[...]

To można nie być płatnikiem VATu i wystawiać faktury VAT marża?

--
Liwiusz

Data: 2011-03-16 17:15:11
Autor: boxfish
W dniu 2011-03-16 16:32, Liwiusz pisze:
[...]

Nie ale można ciąć w pręta (czyt. oszczędzać) i sprzedaż pchać jako komis a jak się trafi uparty to mu wystawić fakturę ale z przeniesieniem na niego kosztów (czyli + Vat)

Data: 2011-03-16 17:17:16
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-03-16 17:15, boxfish pisze:
[...]

A jaki to ma związek z pytaniem autora wątku?

--
Liwiusz

Data: 2011-03-16 18:27:53
Autor: SDD

Użytkownik "boxfish" <cicior@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ilqnlv$5q9$1inews.gazeta.pl...

Nie ale można ciąć w pręta (czyt. oszczędzać) i sprzedaż pchać jako komis a jak się trafi uparty to mu wystawić fakturę ale z przeniesieniem na niego kosztów (czyli + Vat)

No ale co, to Ty bys chcial, zeby ten sprzedajacy - w przypadku zakupu telefonu za 800 i sprzedazy za 1000 - placil zamiast 37,40 VATu az 187 zl????

Wtedy by nie "cial w preta", gdyby z wlasnej woli dal sie oskubac fiskusowi na ponad 150 zl wiecej?

Pozdrawiam
SDD

Data: 2011-03-16 18:31:43
Autor: SDD

Użytkownik "SDD" <sddwytnij@towszechwiedza.pl> napisał w wiadomości news:ilqruo$upb$1news.onet.pl...

Wtedy by nie "cial w preta", gdyby z wlasnej woli dal sie oskubac fiskusowi na ponad 150 zl wiecej?
 mialo byc "prawie" a nie ponad :)

Pozdrawiam
SDD

Data: 2011-03-17 16:30:02
Autor: Paweł Gąska
F-ra Vat marża w GSM na allegro
Witam,

W odpowiedzi na maila od Liwiusz
z dnia: 2011-03-16 16:32:
[...]

masz rację nie można :)
komis jest płatnikiem VATu, ale kupił towar od nie płatnika
http://fakturavat.info/system-vat-marza-- -sprzedaz-towarow-uzywanych-

Paweł

Data: 2011-03-16 16:48:53
Autor: Waldek Godel
Dnia Wed, 16 Mar 2011 16:20:22 +0100, Paweł Gąska napisał(a):

nie odliczysz, to komis nie będący płatnikiem VATu, FV brutto możesz wrzucić w koszty

Komis JEST płatnikiem VAT ale telefon kupiony od osoby prywatnej.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Trole sa niekonsekwetne.... " - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan

Data: 2011-03-16 18:16:08
Autor: J.F.
On Wed, 16 Mar 2011 16:48:53 +0000,  Waldek Godel wrote:
Dnia Wed, 16 Mar 2011 16:20:22 +0100, Paweł Gąska napisał(a):
nie odliczysz, to komis nie będący płatnikiem VATu, FV brutto możesz wrzucić w koszty

Komis JEST płatnikiem VAT ale telefon kupiony od osoby prywatnej.

NTG, ale jak tak taka faktura wyglada ? komis kupil za 800zl, sprzedal za 1000zl brutto, co bedzie na
fakturze? Bo jak rozumiem nalezy zaplacic 37.40 VAT, ale to sie chyba na
fakturze nie pojawi ? J.

Data: 2011-03-16 18:24:09
Autor: SDD

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:dsr1o69hlrf6o1duh718jqk5nathi82lak4ax.com...

komis kupil za 800zl, sprzedal za 1000zl brutto, co bedzie na
fakturze?
Bo jak rozumiem nalezy zaplacic 37.40 VAT, ale to sie chyba na
fakturze nie pojawi ?

Na fakturze bedzie 1000 zl brutto i tyle.
Calosc wrzucasz w koszty

Pozdrawiam
SDD

Data: 2011-03-17 18:14:43
Autor: radekp@konto.pl
F-ra Vat marża w GSM na allegro
Wed, 16 Mar 2011 18:24:09 +0100, w <ilqrno$tjc$1@news.onet.pl>, "SDD"
<sddwytnij@towszechwiedza.pl> napisał(-a):

> [...]

> Bo jak rozumiem nalezy zaplacic 37.40 VAT, ale to sie chyba na
> fakturze nie pojawi ?

Na fakturze bedzie 1000 zl brutto i tyle.

Bezedura.
Na fakturze będzie:
- 800zł ze stawką zw.
- 200zł (brutto) ze stawką 23%

23% z 200zł wrzucasz w VAT (odliczasz), resztę w koszty.

Data: 2011-03-17 17:40:34
Autor: Waldek Godel
Dnia Thu, 17 Mar 2011 18:14:43 +0100, radekp@konto.pl napisał(a):

Bezedura.
Na fakturze będzie:
- 800zł ze stawką zw.
- 200zł (brutto) ze stawką 23%

23% z 200zł wrzucasz w VAT (odliczasz), resztę w koszty.

Bezedura
http://ksiegowosc.infor.pl/poradniki/401,2244,4,.html
"Podatnicy wystawiający fakturę VAT marżę nie muszą wyszczególniać na niej
swojej marży, wystarczy, że wpiszą kwotę należności ogółem cyframi i
słownie."

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Nie to co trole z polskiego usenetu ... ci to sami madrale..." - Paweł

Data: 2011-03-17 19:55:15
Autor: radekp@konto.pl
F-ra Vat marża w GSM na allegro
Thu, 17 Mar 2011 17:40:34 +0000, w <1pwde4hphpa3b$.dlg@lepper.institute.com>,
Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> napisał(-a):

> [...]

"Podatnicy wystawiający fakturę VAT marżę nie muszą wyszczególniać na niej
swojej marży, wystarczy, że wpiszą kwotę należności ogółem cyframi i

No rzeczywiście -- smutne, ale prawdziwe.

Data: 2011-03-16 17:44:49
Autor: ToMasz
NieJorgnijSię pisze:
Tak sobie przekalkulowałem, że bardziej opłaci mi się przejść z 3
numerami z Plusa do Playa z 12 miesięczną umową bez brania telefonów
PRzy 3 abo, zarządaj czegoś wiecej niż normalna oferta. ja za 12.5N
dostałem 90 min +1000play+stac.

ToMasz

Data: 2011-03-16 18:25:04
Autor: SDD

Użytkownik "NieJorgnijSię" <nospam@nosmap.pl> napisał w wiadomości news:ilqka6$mv9$1mx1.internetia.pl...

sprzedawców oferuje go na zasadzie f-ra vat marża. O co chodzi? Nie odliczę pełnego VATu? Mam DG i telefon biorę na firmę.

Nie odliczysz.
Calosc wrzucasz w koszty tak, jakbys kupowal cos od zwolnionego z VAT

Pozdrawiam
SDD

F-ra Vat marża w GSM na allegro