FA MI SPECIAL 150

Data: 2009-09-12 21:02:47
Autor: centaur000
FA MI SPECIAL 150
Witam, obecnie mam latarkę ledową FA MI led 50. Uzywam ją juz kilka lat i uwazam to za dobry zakup. Ostatnio jednak mysle o czymś mocniejszym. Może koledzy by mi cos polecili.. rozważam wersję FA MI SPECIAL 150 ,może ktoś z szanownych kolegów miał z nią do czynienia, lub wie gdzie ją tanio mozna  kupić... Pozdr.

Data: 2009-09-15 11:54:31
Autor: Maciek
FA MI SPECIAL 150
On 13 Wrz, 12:18, " jacekplacek" <jaceki...@gazeta.SKASUJ-TO.pl>
wrote:

Oprócz świecenia, latarka ma NIE przeszkadzać. Takie zadanie spałniają
latarki na uchwycie Goodmana. Poza tym, stosuje się je też(a czasem głównie)
do komunikacji(osobiście nie znam nikogo, kto spróbował tego modelu
nurkowania i przy nim nie pozostał)Zobacz tutaj:
 http://www.tinyurl.pl?UcrntJBImoże pomoże Ci to w wyborze.

Jak zwykle odpowiedź nie na temat. Ale udzielona za to z gorliwością
dir-neofity, który odkrył miesiąc temu jedynie słuszną konfigurację i
nawraca wszystkich dookoła.
Faktycznie, w naszym internecie dopuszczalna jest tylko jedna
konfiguracja. W rzeczywiści na szczęście tak nie jest. I oby tak
zostało.
Centaur - Fa Mi robi rzeczywiście latarki wysokiej jakości i myślę, że
będziesz zadowolony z tego sprzętu w nurkowaniach, które wykonujesz.
Niestety, nie każdego na ten sprzęt stać. W cenie FA MI SPECIAL 150
jest już hid 24 WAT o dzielonej budowie. Oczywiście nie jest to
światło tak trwałe, jak to FaMi, ale za to modne. A lans w necie to
podstawa w coraz dłuższe jesienne wieczory :)))

Pozdrawiam
Maciek

Data: 2009-09-15 19:46:42
Autor: jacekplacek
FA MI SPECIAL 150
Maciek <maciej.zarecki@gmail.com> napisał(a):
Jak zwykle odpowied=BC nie na temat. Ale udzielona za to z gorliwo=B6ci=B1
dir-neofity, kt=F3ry odkry=B3 miesi=B1c temu jedynie s=B3uszn=B1 konfigurac=
j=EA i
nawraca wszystkich dooko=B3a.
Faktycznie, w naszym internecie dopuszczalna jest tylko jedna
konfiguracja. W rzeczywi=B6ci na szcz=EA=B6cie tak nie jest. I oby tak
zosta=B3o.

Drogi Maćku. Swoją przygodę z nurkowaniem zacząłem prawie 20lat temu w CMAS, bo nie było nic innego(LOK-u nie liczę). Nie było sprzętu, za to były układy, układziki... Potem nastąpiła u mnie przerwa. Dwa lata temu wróciłem do nurkowania i co? NIC. Kompletnie nic się nie zmieniło. Ci sami ludzie, układy, układziki, pijackie wyjazdy, zezwolenia na nurkowania, kiepski poziom szkoleń, bałagan na nurkowisku i pod wodą. Zacząłem szukać czego innego: wysoki poziom szkoleń, ludzi lubiących nurkowanie, jednorodność sprzętu i procedur. Nie moja wina, że CMAS tego nie może zaoferować. A zapewniam Cię, że starannie szukałem. Co do gorliwości neofity, masz rację. Nowa jakość nurkowania jest upajająca. Gdybyś spróbował, wiedziałbyś o czym mówię.

Centaur - Fa Mi robi rzeczywi=B6cie latarki wysokiej jako=B6ci i my=B6l=EA,=
 =BFe
b=EAdziesz zadowolony z tego sprz=EAtu w nurkowaniach, kt=F3re wykonujesz.
Niestety, nie ka=BFdego na ten sprz=EAt sta=E6. W cenie FA MI SPECIAL 150
jest ju=BF hid 24 WAT o dzielonej budowie. Oczywi=B6cie nie jest to
=B6wiat=B3o tak trwa=B3e, jak to FaMi, ale za to modne. A lans w necie to
podstawa w coraz d=B3u=BFsze jesienne wieczory :)))

Oczywiście, lepsza jakakolwiek latarka, niż jesienne wieczory spędzone na czytaniu, że inni nurkują. Są kluby, wręcz całe organizacje, wmawiające sezonowość nurkowań. Mi podoba się sezonowość w wydaniu Maćka Curzydło. Jedną imprezą zamyka sezon letni, otwierając zimowy :D I wyłącznie takiej sezonowości życzę. CMAS-owcom również.
Ps. Gdyby ktoś miał wrażenie, jakobym nie lubił KDP CMAS, pragnę zapewnić, że nie jest to mylne wrażenie :P

Data: 2009-09-17 10:00:34
Autor: centaur000
FA MI SPECIAL 150
> [...]

Ps. Gdyby ktoś miał wrażenie, jakobym nie lubił KDP CMAS, pragnę zapewnić,

a tak wracając do sedna sprawy, co możecie polecić o podobnej mocy ale z diodami LED....a cenowo nizsze?

Data: 2009-09-17 08:14:55
Autor: jacekplacek
FA MI SPECIAL 150
centaur000@poczta.onet.pl napisał(a):
a tak wracając do sedna sprawy, co możecie polecić o podobnej mocy ale z diodami LED....a cenowo nizsze?

Największy, obiektywny, po polsku opis latarek, jaki znam, podałem tutaj:
http://www.tinyurl.pl?tdcvqNy6

Data: 2009-09-17 13:21:34
Autor: Karol Susicki [DIVEZONE.PL]
FA MI SPECIAL 150
Użytkownik <centaur000@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
a tak wracając do sedna sprawy, co możecie polecić o podobnej mocy ale z
diodami LED....a cenowo nizsze?

dla mnie najfajniejszą latarką ledową za przyzwoite pieniądze jest Gralmarine:
http://divezone.pl/gralmarine-gl1-led-30w-64wh-p-2346.html

jak ktoś nie lubi rozdzielnych latarek to jest też wersja "w jednym kawałku" ale świeci krócej bo ma mniejsze akumulatory.

Jeśli potrzebujesz jeszcze większej mocy to najnowszy HID 45W Gralmarine powinieneś również wziąć pod rozwagę. Z akumulatorem 10Ah kosztuje 3900,00

pzdr, Karol

Data: 2009-09-17 15:23:18
Autor: Michał
FA MI SPECIAL 150
[...]

Dokladnie - w sumie od niedawna jest w sprzedazy, ale jesli koniecznie chcesz kompakt, godna polecenia.
Ogolnie sama jakos wykonania itp jest nie do pobicia. Ja osobiscie kombinuje z diodami p7 - po ok 12W kazda, czyli w srednicy fi 50 wchodza 4 szt, masz 50W mocy z leda wiec wiecej niz hid 24W:) Tylko trzeba sie pobawic. jak masz czas i chec i jakies pojecie, to zawsze mozesz kupic u Bartka i przerobic wg potrzeb.
michal

Data: 2009-09-19 20:16:51
Autor: Włodzimierz Kołacz
Gruzy industrialne czy cos takiego

Witaj
Byłeś zrobiłeś filmik. No i się zaczęło.
Moi pytają gdzie to bo by chcieli?
Kto tam może zaprowadzić i za ile? (poznaniacy:-))
Czyli jak wiesz to chętnie się dowiem więcej dla nich.
    Pozdrawiam Włodek

Data: 2009-09-20 06:13:14
Autor:
FA MI SPECIAL 150
 jacekplacek <jacekiala@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a):
Swoją przygodę z nurkowaniem zacząłem prawie 20lat temu w CMAS, bo nie było nic innego(LOK-u nie liczę). Nie było sprzętu, za to były układy, układziki...

Jak się jest cienias, to pozostaje trwanie w układzikach.
Sprężarki budowało się dużo wcześniej, kleiło się skafandry też wcześniej.

[...]

"We wojsku" jest jednorodność regulaminowa i sprzętowa. Jak lubisz w cywilu
takie klimaty to Twój wybór.

Co do gorliwości neofity, masz rację. Nowa jakość nurkowania jest upajająca. Gdybyś spróbował, wiedziałbyś o czym mówię.

http://usenet.gazeta.pl/usenet/0,47943.html?group=pl.rec.nurkowanie&tid=1101978&MID=%3Ceae36048-494a-4d14-9a97-f95d43dea26c%40l9g2000yqi.googlegroups.com%3E

"Paweł Poręba, oszust podatkowy, nielegalna działalność
pseudogospodarcza, syn SB-ka"

pozdrawiam rc

Data: 2009-09-20 08:05:18
Autor: jacekplacek
FA MI SPECIAL 150
  <demolant@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a):
 jacekplacek <jacekiala@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a): > Swoją przygodę z nurkowaniem zacząłem prawie 20lat temu w CMAS, > bo nie było nic innego(LOK-u nie liczę). Nie było sprzętu, za to były
układy,
> [...]
Sprężarki budowało się dużo wcześniej, kleiło się skafandry też wcześniej.

> Dwa lata temu wróciłem do > nurkowania i co? NIC. Kompletnie nic się nie zmieniło. Ci sami ludzie, > układy, układziki, pijackie wyjazdy, zezwolenia na nurkowania, kiepski
poziom
 > szkoleń, bałagan na nurkowisku i pod wodą. Zacząłem szukać czego innego: > wysoki poziom szkoleń, ludzi lubiących nurkowanie, jednorodność sprzętu i > procedur. "We wojsku" jest jednorodność regulaminowa i sprzętowa. Jak lubisz w cywilu
takie klimaty to Twój wybór.

> [...]

%3E

"Paweł Poręba, oszust podatkowy, nielegalna działalność

Idź się chłopie leczyć.

Data: 2009-09-20 11:48:04
Autor:
> [...]
group=pl.rec.nurkowanie&tid=1101978
> &MID=%3Ceae36048-494a-4d14-9a97-f95d43dea26c%40l9g2000yqi.googlegroups.com

"jacekplacek", wpis jegomościa tropiącego spiski jest rodem ze świr pałacu.
Zostały dochowane zasady cytowania, jest źródło i fragment.
Zastanawiało mnie dlaczego nie protestujesz ?
Ponieważ wyczułeś swojaka, to się nie czepiałeś nie broniłeś "honoru".

pozdrawiam rc --

Data: 2009-09-21 09:06:46
Autor: centaur000
FA MI SPECIAL 150
Fajnie że tak dyskutujecie, ale znowu wracając do sedna: obecnie mam  FAMI
led 50 W, i mam pytanie: czy ten gralmarine, nie bedzie świecił podobnie, i jak ma się do tego polski Azon (ostatnio na nurkowaniu porównałem mojego FAMI led 50 do Azona i Azon wyszedł zdecydowanie lepiej (Azon z kanistrem na 8 akumulatorków - ja mam w FAMI 4) Pozdr. W

Data: 2009-09-21 11:13:49
Autor: Michał
FA MI SPECIAL 150
[...]

Jak pisalem... fami jest drogie w stosunku do efektywnosci, jesli zalezy CI na jakosci, wez Grala, jesli na cenie, wez azona. Co do swiatla, to beda swiecic w miare podobnie, chociaz nie wiem jak wypadnie Gral w opcji na p7 azona, ew. mce, ale pewnie podobnie.

co do fami, tam sa 4 diody po okolo 3W i to luxeony, od tego czasu sie sporo zmienilo i nawet ledy z azona sa jasniejsze - o ile pamietam tam sa cree q5, w gralu cree r2. takze nie dosc ze wiecej diod to jeszcze mocniejsze.

ja sie ostatnio przesiadam na ogniwa litowo jonowe - takie jak w laptopie, koncze robic latarke na 4xp7, czyli 4 ledy po ok 12W zasilane z 6 ogniw LiIon, calosc sie miesci w technisub alulight, strzelam ze bedzie mocniejsze od 24WS hida:)
pozdrawiam
michal

Data: 2009-09-21 16:18:02
Autor: Lot
FA MI SPECIAL 150
On 2009-09-21 11:13:49 +0200, "Michał" <gg:2200099@mail.pl> said:

[...]

Zasadniczo, nie jest to jakiś problem aby zasilać latarkę ogniwami Li-io. W sklepach modelarskich są dostępne prafabrykowane pakiety o różnych pojemnościach i wymiarach.
Mozna je obciążyć do wartości 30 C i nie są koszmarnie drogie.
Pozostaje tylko rozwiązanie ładowania, tak by szlag nie trafił ogniw,
.... oraz kalkulacja ryzyka (wybuchnie /nie wybuchnie) w razie skuchy.

Oby lampion świecił bez-wystrzałowo.

Lot.

Data: 2009-09-21 16:56:39
Autor: Michał
FA MI SPECIAL 150

[...]

Jak to mawiaja : no risk, no fun:D
co do ladowania, to od jakiegos czasu jade na ladowarce modelarskiej, koszt zakupu od 200zl wzwyz, ale za to laduje wszystko jedna i w dowolnym czasie, byle aku nie zajechac:)
pozdrawiam
michal

Data: 2009-09-21 17:24:19
Autor: Lot
FA MI SPECIAL 150
On 2009-09-21 16:56:39 +0200, "Michał" <gg:2200099@mail.pl> said:

[...]

Dokłanie :)
ładowarka z balancerem i ziuuu.
A myślałeś o ogniwach Li-Fe?

Są nieco bezpieczniejsze w eksploatacji i nie tak wrażliwe jak Li-ion, czy Li-pol

Lot

Data: 2009-09-21 17:29:31
Autor: Michał
FA MI SPECIAL 150
[...]

co do ladowarki - to zamawiam gotowe pakiety, wiec balancera dodatkowo nie potrzebuje, w srodku jest jakas plytka, czy jakis maly chinczyk, kto wie...:D
jasne,ze myslalem o life:) nawet mam dobre namiary na te pakiety, ale sa dosc duze, tzn malo pakowne. pojemnik na aku jest calkiem spory. z jednej strony to nie az taki problem, bo pojemnosc takiego powala na kolana, cena tez ok, ale z drugiej, poki co bawie sie malymi latarkami, przerobkami oryginalnych konstrukcji, stad potrzebuje male pakiety i dobrze wychodza liion.

FA MI SPECIAL 150