FAA vs Drony

Data: 2015-10-20 20:01:10
Autor: TJ_Blues
FAA vs Drony
http://www.flyingmag.com/news/dot-and-faa-call-drone-registration?src=SOC&dom=fb

Hey.
Taka ciekawostka. FAA zawziela sie na dzikich lataczy copterow / dronow
w poblizu lotnisk. Jest pomysl by drony podlegaly rejestracji, a osoby
lamiace zakaz lotow w kontrolowanej przestrzeni byli pociagani
do odpowiedzialnosci prawnej.

W sumie, pomimo moich sporych niecheci do wtykania sie rzadu coraz
bardziej wsprawy wolnosci obywatelskich, musze przyznac, ze pomysl mi
sie podoba.

cheers

Data: 2015-10-21 10:01:08
Autor: J.F.
FAA vs Drony
UĹźytkownik "TJ_Blues"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:63625587-7772-4773-b322-e6995bdc4774@googlegroups.com...
[...]

To nie tyle FAA sie uwziela, co sytuacja zaczyna wymagac.
U nas tez juz problemy.

J.

Data: 2015-10-21 04:34:33
Autor: TJ_Blues
FAA vs Drony
On Wednesday, October 21, 2015 at 4:01:14 AM UTC-4, J.F. wrote:
Użytkownik "TJ_Blues"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:63625587-7772-4773-b322-e6995bdc4774@googlegroups.com...
> [...]
>sie podoba.

To nie tyle FAA sie uwziela, co sytuacja zaczyna wymagac.

Ludziska narzekaja, ze to kolejny rodzaj ingerencji rzadu w ich prywatnosc.
Z tym, ze jakie inne mamy mozliwosci? Z ptakami, szczegolnie wieksze porty,
jakos sobie radza stosujac systemu odstraszania. Jak odstraszac idiotow?
Wykombinowalem, ze mozna w radiu, a w zasadzie GPSie radia, zaszyc info
o lotniskach i po prostu uniemozliwic wlaczenie drona w odleglosci
mniejszej niz 12 mil od lotniska. Mozna tez zagluszac cale pasmo 2.4GHz,
ale uzytkownicy wszelkiego rozaju WiFi, alarmow, Blue Tooth'ow etc by sie
chyba wsciekli.

cheers

Data: 2015-10-21 14:21:07
Autor: J.F.
FAA vs Drony
> [...]
U nas tez juz problemy.
Ludziska narzekaja, ze to kolejny rodzaj ingerencji rzadu w ich prywatnosc.

Nie wieksza niz normalnie - po to jest przestrzen kontrolowana, zeby prosic o pozwolenie latania w niej.
Dronem tez mozna, tylko trzeba sie z wieza porozumiec :-)

A prywatnosc ... no leci ci nad ogrodkiem taki dron i filmuje, czy to jest prywatnosc ?

Z ptakami, szczegolnie wieksze porty,
jakos sobie radza stosujac systemu odstraszania. Jak odstraszac idiotow?

Zestrzeliwac ?
Dobre drony drogie, straci taki pare razy po te tysiace $, to przestanie.

A te zabawkowe po $99, to na szczescie lekkie, slabe no i krotko lataja ..

[...]

Przeciez to nie musi byc na 2.4G sterowane, nawet wcale nie musi byc sterowane - jak zakloca GPS to moze na INS poleciec, albo na normalne przyrzady lotnicze - VOR, DME i baro :-)

J.

Data: 2015-10-21 14:24:23
Autor: twistedme
FAA vs Drony
W dniu 2015-10-21 o 13:34, TJ_Blues pisze:

[...]

DJI ma taki system od lat.

https://www.youtube.com/watch?v=YoXAMRQoIAA

Nie wiem, jak inne firmy produkujące kontrolery lotu i RTF'y. Nie problem chyba wymusić na nich takie rozwiązanie. Poza tym im też powinno zależeć, żeby takie coś funkcjonowało, bo jak taki dron się wkręci w szprychy dużego benka, to wszyscy by dostali po tyłku.

Sądzę, że jakaś organizacja z chęcią zajęła by się zrobieniem ogólnoświatowej bazy lotnisk, jeżeli już taka jednolita, możliwa do użycia baza nie istnieje.

Wydaje mi się, że to kwestia chęci.

Data: 2015-10-21 07:47:08
Autor: TJ_Blues
FAA vs Drony
On Wednesday, October 21, 2015 at 8:24:24 AM UTC-4, twistedme wrote:

> [...]

Sądzę, że jakaś organizacja z chęcią zajęła by się zrobieniem ogólnoświatowej bazy lotnisk, jeżeli już taka jednolita, możliwa do użycia baza nie istnieje.

Brawa dla Phantoma! Teraz naalezy uzynic z rozwiazania opcjonalnego rozwiazanie
obowiazkowe; tak jak pasy bezpeczenstwa w samochodach i kaski dla motocyklistow.

Bazy danych lotnisk istnieja. Problem w tym, ze sa drogie. Update takiego
Garmina 1000 to chyba 2000 dolcow rocznie. Z tym, ze ten update dotyczy wszystkich korytarzy powietrznych, lotnisk, zamknietych stref itp. i jest
aktualizowany nie rzadziej niz raz na 6 miesiecy. Dronowcy potrzebuja tylko
newielki wycinek tych informacji z odswiezaniem moze raz na rok czy nawet
raz na kilka lat; W koncu lotniska nie sa specjalnie mobilne:-)

cheers

FAA vs Drony