FAP MAZDA 6 2.0 - czy ma?

Data: 2010-03-13 14:09:09
Autor: Agent
FAP MAZDA 6 2.0 - czy ma?
Jak w temacie. Silnik PSA i w Peugotach czy Citroenach jest a w Maździe też. Jeśli tak czy od jakiegos roku czy to była opcja przy zamawianiu?

Data: 2010-03-13 14:15:59
Autor: Grejon
FAP MAZDA 6 2.0 - czy ma?
Agent pisze:
Jak w temacie. Silnik PSA i w Peugotach czy Citroenach jest a w Maździe też. Jeśli tak czy od jakiegos roku czy to była opcja przy zamawianiu?

W mazdach to się nazwya DPF. OIDP diesle 2.0 136 KM nie mają, 143 już mają.

Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi
PMS+PJS*+pM-W+P+:+X++L+B+M+Z++TW-CB++ASB+

Data: 2010-03-13 19:03:25
Autor: atman
FAP MAZDA 6 2.0 - czy ma?

Użytkownik "Agent" <wprzyjemski@onet.ue> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hng2pn$olb$1@news.onet.pl...
Jak w temacie. Silnik PSA i w Peugotach czy Citroenach jest a w Maździe też. Jeśli tak czy od jakiegos roku czy to była opcja przy zamawianiu?

   Należy OMIJAĆ szerokim łukiem samochody z FAP-em lub DPF-em

Data: 2010-03-13 18:30:38
Autor: Waldek Godel
FAP MAZDA 6 2.0 - czy ma?
Dnia Sat, 13 Mar 2010 19:03:25 +0100, atman napisał(a):

   Należy OMIJAĆ szerokim łukiem samochody z FAP-em lub DPF-em

o, to to.. tak trzymać... i nie przestawaj tego mówić każdemu i przy każdej
okazji..

(będą tańsze, dziękuję)

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-03-13 19:59:35
Autor: atman
FAP MAZDA 6 2.0 - czy ma?

Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:14lztrvl758wc$.dlg@lepper.institute.com...
[...]

   Będą stać po rowach kolego ;)

Data: 2010-03-13 19:11:10
Autor: Waldek Godel
FAP MAZDA 6 2.0 - czy ma?
Dnia Sat, 13 Mar 2010 19:59:35 +0100, atman napisał(a):

   Będą stać po rowach kolego ;)

nie będą, w końcu 13% gospodyń z Gdańska zauwazy różnicę...

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-03-14 13:43:19
Autor: Marek P.
FAP MAZDA 6 2.0 - czy ma?

  Należy OMIJAĆ szerokim łukiem samochody z FAP-em lub DPF-em

Kiedyś tak się mówilo o turbinach.:) i o gazie :)

Data: 2010-03-14 14:05:00
Autor: atman
FAP MAZDA 6 2.0 - czy ma?

Użytkownik "Marek P." <mpomicho@gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hnillb$q1q$1@inews.gazeta.pl...

  Należy OMIJAĆ szerokim łukiem samochody z FAP-em lub DPF-em

Kiedyś tak się mówilo o turbinach.:) i o gazie :)

  O gazie to chyba zdaje się nie.
  Gaz jest bezproblemowy i tani.

Data: 2010-03-14 15:01:43
Autor: Waldek Godel
FAP MAZDA 6 2.0 - czy ma?
Dnia Sun, 14 Mar 2010 14:05:00 +0100, atman napisał(a):

  O gazie to chyba zdaje się nie.
  Gaz jest bezproblemowy i tani.

i każdy mechanik bez problemu wyreguluje tak, żeby palił tyle samo co
benzyny, miał taką samą albo wyższą moc oraz nie robił w tym samym czasie
szkody silnikowi.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-03-14 21:23:35
Autor: Filip KK
FAP MAZDA 6 2.0 - czy ma?
W dniu 2010-03-14 16:01, Waldek Godel pisze:

i każdy mechanik bez problemu wyreguluje tak, żeby palił tyle samo co
benzyny, miał taką samą albo wyższą moc oraz nie robił w tym samym czasie
szkody silnikowi.

A co jest bardziej kaloryczne, gaz ziemny, czy benzyna?

Data: 2010-03-14 16:20:11
Autor: Maciej Browarczyk
FAP MAZDA 6 2.0 - czy ma?
atman pisze:

  Należy OMIJAĆ szerokim łukiem samochody z FAP-em lub DPF-em

Bo? Nie do konca sie zgadzam. Mamy dwa samochody z DPFem i jesli uzywasz samochodu w miare sensownie (czasem trasa, czasem miasto) to nie ma zadnych problemow. Natomiast jesli kulasz sie tylko po miescie to predzej czy pozniej problem zapchanego DPF wystapi.

--
Pozdrawiam,
Maciek

Data: 2010-03-14 16:24:26
Autor: atman
FAP MAZDA 6 2.0 - czy ma?

Użytkownik "Maciej Browarczyk" <maciekNOSPAM@NOSPAMwiedzmin.org> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hniugn$cmm$1@node1.news.atman.pl...
atman pisze:

[...]

   Bo:
   "predzej czy pozniej problem zapchanego DPF wystapi."

Data: 2010-03-14 16:51:03
Autor: Maciej Browarczyk
FAP MAZDA 6 2.0 - czy ma?
atman pisze:

  Bo:
  "predzej czy pozniej problem zapchanego DPF wystapi."

Tak ale pod warunkiem, ze jezdzisz po miescie tylko. Jednak nie ma co demonizowac zbytnio. Wystapi problem to pojedziesz do lokalnego tunera, ktory zna sie na rzeczy, wytniesz DPFa, zrobi program, zaplacisz pewnie troche mniej niz za filtr i masz spokoj na reszte czasu.

--
Pozdrawiam,
Maciek

Data: 2010-03-14 16:05:18
Autor: Waldek Godel
FAP MAZDA 6 2.0 - czy ma?
Dnia Sun, 14 Mar 2010 16:51:03 +0100, Maciej Browarczyk napisał(a):

[...]

a po co wycinać? a jak się silnik zepsuje, to też go wyrzucasz?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-03-14 18:15:23
Autor: Yogi\(n\)
FAP MAZDA 6 2.0 - czy ma?
Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości news:60bpfcogvl8h.dlglepper.institute.com...
[...]

Pewnie dlatego, że serwisy krzyczą sobie za taki filtr ok. 3 kPLN.

--
Yogi(n)

Data: 2010-03-14 17:21:43
Autor: Waldek Godel
FAP MAZDA 6 2.0 - czy ma?
Dnia Sun, 14 Mar 2010 18:15:23 +0100, Yogi(n) napisał(a):

Pewnie dlatego, że serwisy krzyczą sobie za taki filtr ok. 3 kPLN.

a po co ci drugi?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-03-14 18:52:25
Autor: Yogi\(n\)
FAP MAZDA 6 2.0 - czy ma?
Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości news:vnmgu0w9mgjt$.dlglepper.institute.com...
Dnia Sun, 14 Mar 2010 18:15:23 +0100, Yogi(n) napisał(a):

Pewnie dlatego, że serwisy krzyczą sobie za taki filtr ok. 3 kPLN.

a po co ci drugi?

Mnie? Nie mam nawet pierwszego. Ale może nie wszyscy lubią jeździć ze świecącą kontrolką "check engine".

--
Yogi(n)

Data: 2010-03-14 18:05:34
Autor: Waldek Godel
FAP MAZDA 6 2.0 - czy ma?
Dnia Sun, 14 Mar 2010 18:52:25 +0100, Yogi(n) napisał(a):

Mnie? Nie mam nawet pierwszego. Ale może nie wszyscy lubią jeździć ze świecącą kontrolką "check engine".

a co ma kupowanie nowego FAP do usunięcia problemu z istniejącym?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-03-14 20:07:20
Autor: Yogi\(n\)
FAP MAZDA 6 2.0 - czy ma?

Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości news:1o7j2uyol0o4z.dlglepper.institute.com...
[...]

Trochę więcej, niż Twoja wypowiedź z logiką.
Albo wymieniasz nienaprawialną cześc na nową, albo wycinasz starą i oszukujesz/przeprogramowujesz elektronikę. Można też odłączyć kontrolkę "check engine", ale nie każdy lubi jeździć w trybie awaryjnym.
Pierwsze rozwiązanie poprawne politycznie la najdroższe, drugie racjonalne i średnio kosztowne, trzecie po prostu głupie. Do wyboru do koloru.

--
Yogi(n)

Data: 2010-03-14 20:10:20
Autor: Waldek Godel
FAP MAZDA 6 2.0 - czy ma?
Dnia Sun, 14 Mar 2010 20:07:20 +0100, Yogi(n) napisał(a):

Trochę więcej, niż Twoja wypowiedź z logiką.
Albo wymieniasz nienaprawialną cześc na nową, albo wycinasz starą i

A po co naprawiać część która nie jest zepsuta?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-03-14 20:51:23
Autor: Artur Maśląg
FAP MAZDA 6 2.0 - czy ma?
Yogi(n) pisze:
(...)
Albo wymieniasz nienaprawialną cześc na nową, albo wycinasz starą i oszukujesz/przeprogramowujesz elektronikę. Można też odłączyć kontrolkę "check engine", ale nie każdy lubi jeździć w trybie awaryjnym.

No cóż, oczywistym jest chyba, że należy wymienić część nienaprawialną
na sprawną (niekoniecznie nową).

Pierwsze rozwiązanie poprawne politycznie la najdroższe,

Poprawne politycznie? Może jednak jak kogoś nie stać na taki samochód,
to niech sobie sprawi coś, na co go będzie stać?

drugie racjonalne i średnio kosztowne,

Racjonalne? Z punktu widzenia kogoś świadomego i racjonalnego takim nie
jest.

trzecie po prostu głupie. Do wyboru do koloru.

LOL - wiesz ile takich specjalistów od LPG już widziałem?

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2010-03-14 21:21:57
Autor: Yogi\(n\)
FAP MAZDA 6 2.0 - czy ma?
Użytkownik "Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał w wiadomości news:hnjeo6$kgl$1inews.gazeta.pl...
Yogi(n) pisze:
(...)
No cóż, oczywistym jest chyba, że należy wymienić część nienaprawialną
na sprawną (niekoniecznie nową).

Czyli taką, która za dwa, trzy tysiące kilometrów tez się zepsuje...

Pierwsze rozwiązanie poprawne politycznie la najdroższe,

Poprawne politycznie? Może jednak jak kogoś nie stać na taki samochód,
to niech sobie sprawi coś, na co go będzie stać?

Może lepiej ci wszyscy, którzy za element kosztujący w produkcji ułamek dolara kasują średnią krajową, własnie w trosce o środowisko okażą się dojrzali, świadomi i odpowiedzialni, i zaczną kasowac np. 5 dolarów?

drugie racjonalne i średnio kosztowne,

Racjonalne? Z punktu widzenia kogoś świadomego i racjonalnego takim nie
jest.

Jest. Każdy racjonalnie myślący człowiek wie, że gadżety nie poprawiają stanu środowiska.

trzecie po prostu głupie. Do wyboru do koloru.

LOL - wiesz ile takich specjalistów od LPG już widziałem?

Jakich specjalistów od gazu? Czy ich ilość, którą widziałeś, przekłada się na zasadnośc jeżdżenia w trybie awaryjnym?

--
Yogi(n)

Data: 2010-03-14 21:27:48
Autor: DoQ
FAP MAZDA 6 2.0 - czy ma?
Yogi(n) pisze:

> [...]
> Może lepiej ci wszyscy, którzy za element kosztujący w produkcji ułamek dolara kasują średnią krajową, własnie w trosce o środowisko okażą się dojrzali, świadomi i odpowiedzialni, i zaczną kasowac np. 5 dolarów?

Przeciez nikt cie nie zmusza do kupowania samochodu z FAP.
Mozesz kupic benzyne bez turbiny, fapa i commonraila.

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2010-03-14 21:42:41
Autor: Yogi\(n\)
FAP MAZDA 6 2.0 - czy ma?
Użytkownik "DoQ" <pawel.doq@gmail.com> napisał w wiadomości news:hnjgsp$ce5$1mx1.internetia.pl...
Yogi(n) pisze:

> [...]

Przeciez nikt cie nie zmusza do kupowania samochodu z FAP.
Mozesz kupic benzyne bez turbiny, fapa i commonraila.

I tak właśnie zrobiłem. Ale ci, którzy kupili diesla, wywalili parenaście czy paredziesiąt kafli więcej i po kilkudziesięciu tysiącach dowiedzieli się, że poniewaz musza być ekologiczni, to za sitko w rurce powinni zapłacić 3 tysiące, z pewnością wytną je i wstawią emulator. I to jest właśnie racjonalne postępowanie.

--
Yogi(n)

Data: 2010-03-14 22:02:02
Autor: DoQ
FAP MAZDA 6 2.0 - czy ma?
Yogi(n) pisze:

[...]

Przeplacanie za diesla do emeryckiego turlania sie po miescie jest poronionym pomyslem. Ale z tymi kilkudziesiecioma tysiacami to przesadziles...

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2010-03-14 22:26:31
Autor: Yogi\(n\)
FAP MAZDA 6 2.0 - czy ma?

Użytkownik "DoQ" <pawel.doq@gmail.com> napisał w wiadomości news:hnjit0$5in$1mx1.internetia.pl...
Yogi(n) pisze:

[...]

Masz rację, w wypadku mojego auta to tylko.... 19 tys ;-)))

--
Yogi(n)

Data: 2010-03-14 21:49:53
Autor: Artur Maśląg
FAP MAZDA 6 2.0 - czy ma?
Yogi(n) pisze:
(...)
Czyli taką, która za dwa, trzy tysiące kilometrów tez się zepsuje...

Bzdury Waść produkujesz. FAP się nie psuje po 2-3kkm - nawet ten
regenerowany. Ba, nawet się nie psuje po kilkudziesięciu tysiącach
kilometrów.

Może lepiej ci wszyscy, którzy za element kosztujący w produkcji ułamek dolara kasują średnią krajową, własnie w trosce o środowisko okażą się dojrzali, świadomi i odpowiedzialni, i zaczną kasowac np. 5 dolarów?

Ekhem - a kto Ciebie w ogóle zmusza do kupowania diesla z FAP itd.?
Kup sobie jakąś tanią i nieskomplikowaną benzynę - tylko nie płacz
za jakiś czas, że droga w eksploatacji i katalizator też wyciąłeś,
ponieważ było taniej, niż wymienić na nowy.

Jest. Każdy racjonalnie myślący człowiek wie, że gadżety nie poprawiają stanu środowiska.

FAP nie jest gadżetem, ale jeżeli tak to traktujesz to nic dziwnego, że
takie rzeczy tutaj wypisujesz...

Jakich specjalistów od gazu?

Typowych. Błędy z racji zasilania LPG mogą się pojawiać i trzeba to
co jakiś czas zresetować, albo się przyzwyczaić.

Czy ich ilość, którą widziałeś, przekłada się na zasadnośc jeżdżenia w trybie awaryjnym?

Siebie zapytaj.

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2010-03-14 21:58:00
Autor: Yogi\(n\)
FAP MAZDA 6 2.0 - czy ma?
Użytkownik "Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał w wiadomości news:hnji5p$49c$1inews.gazeta.pl...

Bzdury Waść produkujesz. FAP się nie psuje po 2-3kkm - nawet ten
regenerowany. Ba, nawet się nie psuje po kilkudziesięciu tysiącach
kilometrów.

To wróć może kilka pięter wczesniej i zajrzyj do linka, który wkleiłem. 45 tys to nie jest kilkadziesiąt ?

[...]

Błąd - nigdy nie miałem diesla i nie zamierzam mieć. Możesz swoje "mundrości" kierować do tych wszystkich, którzy dali sie nabrać na "ekologicznego diesla" nie do mnie. Capisci?

FAP nie jest gadżetem, ale jeżeli tak to traktujesz to nic dziwnego, że
takie rzeczy tutaj wypisujesz...

Ależ jest. Tak jak i EGR. To co wylatuje z rury spełnia normy, ale to co zostaje, nie dematerializuje sie w cudowny sposób i wraca do obiegu geochemicznego, choćby przy wymianie albo czyszczeniu filtra. Albo oleju.

Jakich specjalistów od gazu?

Typowych. Błędy z racji zasilania LPG mogą się pojawiać i trzeba to
co jakiś czas zresetować, albo się przyzwyczaić.

Ale gaz zakładasz z powodu skąpstwa (zwanego eufemistycznie oszczednością), diesla kupujesz z powodu przeświadczenia, że będzie mniej palił. "Oszczędność" ta zwraca się już po jakichś 300-400 tysiącach, a przy czestej wymianie filtra cząstek stałych - już po połowie miliona. Mniej więcej.

Czy ich ilość, którą widziałeś, przekłada się na zasadnośc jeżdżenia w trybie awaryjnym?

Siebie zapytaj.

To ja użyłem tego "argumentu"? Ech....

--
Yogi(n)

Data: 2010-03-15 11:06:26
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
FAP MAZDA 6 2.0 - czy ma?
Yogi(n) pisze:
(...)
To wróć może kilka pięter wczesniej i zajrzyj do linka, który wkleiłem. 45 tys to nie jest kilkadziesiąt ?

Ekhem - raz, że tam nie ma mowy o FAP, a dwa, że ciężko cokolwiek
wnioskować na podstawie jednostkowych forumowych opowieści.

Błąd - nigdy nie miałem diesla i nie zamierzam mieć.

Skoro tak, to w ogóle jaki sens ma ta dyskusja?

Możesz swoje "mundrości" kierować do tych wszystkich, którzy dali sie nabrać na "ekologicznego diesla" nie do mnie. Capisci?

LOL - przecież to nie oni narzekają, tylko Ty :)

Ależ jest. Tak jak i EGR.

Ooo - EGR już też jest gadżem?

To co wylatuje z rury spełnia normy, ale to co zostaje, nie dematerializuje sie w cudowny sposób i wraca do obiegu geochemicznego, choćby przy wymianie albo czyszczeniu filtra. Albo oleju.

Obawiam się, że EGR działa jednak na innej zasadzie :)
http://www.asashop.org/autoinc/nov97/gas.htm

Ale gaz zakładasz z powodu skąpstwa (zwanego eufemistycznie oszczednością),

No cóż, różnie ludzie to argumentują, ale sama oszczędność nie
jest czymś złym.

diesla kupujesz z powodu przeświadczenia, że będzie mniej palił. "Oszczędność" ta zwraca się już po jakichś 300-400 tysiącach, a przy czestej wymianie filtra cząstek stałych - już po połowie miliona. Mniej więcej.

Praktyka jednak wykazuje, że zwraca się sporo wcześniej i sens
kupowania diesla jest wtedy, kiedy robi się większe przebiegi.
Z drugiej strony każdy kupuje co mu odpowiada nie musi być to
ekonomicznie uzasadnione. To jednak coś innego, niż wycinanie
katalizatorów, FAP, zaślepianie EGR itd. - to jest właśnie robione
ze źle rozumianej "oszczędności" - skutki tego widać nawet nie
w atmosferze, ale w staniu takich samochodów. "Oszczędności"
są nie tylko w tych miejscach.

To ja użyłem tego "argumentu"? Ech....

Tak, Ty. Ja nigdzie nie twierdziłem, że ilość tych specjalistów
przekłada się na zasadność jeżdżenia w trybie awaryjnym. Stwierdziłem
tylko, ze wielu tak jeździ i jakoś im to nie przeszkadza. Z zasadnością
tego nigdzie nie wiązałem.

Data: 2010-03-15 22:27:25
Autor: Yogi\(n\)
FAP MAZDA 6 2.0 - czy ma?
Użytkownik "Artur 'futrzak' Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał w wiadomości news:hnl0r2$onm$1inews.gazeta.pl...
Yogi(n) pisze:
(...)
[...]

Jak zwał tak zwał, chodzi o to samo.
Ale to jest prawdziwa opowieść, nie wyssana z palca czy z kłamliwych statystyk.

Skoro tak, to w ogóle jaki sens ma ta dyskusja?
A to o lotach kosmicznych mają prawo wypowiadac się tylko byli kosmonauci?

LOL - przecież to nie oni narzekają, tylko Ty :)
Narzekam? Przecież piszę o RACJONALNOŚCI pewnych zachowań - człowiek, który decyduje sie na diesla, kieruje się domniemanymi oszczędnościami. Buli więcej, bo ma nadzieję na mniej. Nie kieruje się "ekologicznością" tego paliwa, bo nawet dziecko wie, że to co wylatuje z diesla jest sto razy bardizej "syfiate" niż to co np. z benzynowca, a już tym bardziej zagazowanego . Nie można od takiego człowieka wymagac, by ochoczo kupował gadżeciarskie wynalazki służące tejże "ekologii" bo on kieruje się racjonalnym "rozeznaniem", nie świadomością ekologiczną (kupiłby wtedy benzynę) - dlatego uprawia druciarstwo i wycina to, za co każą mu słono przepłacać.

Ooo - EGR już też jest gadżem?
Tak, też. I też wielu wycina.

[...]

Wydala azot w mniej utlenionej postaci. Jeżeli w postaci azotu cząsteczkowego, to chwała mu za to, ale jeżeli np. jako amoniak, to ja już wolę wdychać tlenki...

No cóż, różnie ludzie to argumentują, ale sama oszczędność nie
jest czymś złym.
O ile nie jest oszczędnością iluzoryczna, a - jak w tym wypadku - kolejnym mechanizmem służacym wyciąganiu pieniędzy z ich kieszeni, w imię głupio pojmowanej "ekologii'.

[...]

Ale je nie twierdzę, że nie należy kupowac diesli, czy też, że ludzie robią to dlatego, że nie lubią benzyniaków.  Twierdzę tylko, że skoro ktoś kierując się perspektywą oszczędności na paliwie kupuje tak nieekologiczny produkt, jak silnik diesla, to  z pewnością nie wykaże się świadomością ekologiczną, kiedy przyjdzie mu w imię  tejże świadomości płacić niebagatelne sumy za "wynalazki" tej ekologii służące - zwłąszcza w obliczu o wiele tańszej druciarskiej alternatywy. Co więcej, znając jego (domniemane) motywacje, nie można od niego oczekiwać że postąpi inaczej. A gdyby te wynalazki rzeczywiście miały służyć ochronie środowiska, a nie wyciąganiu pieniędzy z kieszeni kierowców, to kosztowałyby tyle, że nikomu nie przyszłoby do głowy druciarstwo. Wymagajmy "poświęceń ekonomicznych" od twórców tych superekologicznych wynalazków, nie od i tak "rżniętego" podatkami i akcyzami końcowego użytkownika.

[...]

Oczywiście możemy używac argumentów w rodzaju: "miliony much jedzę gówno, róbmy to samo", ale to juz nie będzie dyskusja...

--
Yogi(n)

Data: 2010-03-14 21:24:23
Autor: DoQ
FAP MAZDA 6 2.0 - czy ma?
Artur Maśląg pisze:

Poprawne politycznie? Może jednak jak kogoś nie stać na taki samochód,
to niech sobie sprawi coś, na co go będzie stać?

No wlasnie. Ale żaden z nich druciarzem nie jest przecież ;-)

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-03-14 21:51:29
Autor: Artur Maśląg
FAP MAZDA 6 2.0 - czy ma?
DoQ pisze:
Artur Maśląg pisze:

Poprawne politycznie? Może jednak jak kogoś nie stać na taki samochód,
to niech sobie sprawi coś, na co go będzie stać?

No wlasnie. Ale żaden z nich druciarzem nie jest przecież ;-)

Skąd, przecież to oczywiste :)

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2010-03-14 18:17:30
Autor: DoQ
FAP MAZDA 6 2.0 - czy ma?
Yogi(n) pisze:

a po co wycinać? a jak się silnik zepsuje, to też go wyrzucasz?
Pewnie dlatego, że serwisy krzyczą sobie za taki filtr ok. 3 kPLN.

Raz na 200-240kkm mozna zainwestowac.

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-03-14 18:48:44
Autor: Yogi\(n\)
FAP MAZDA 6 2.0 - czy ma?
Użytkownik "DoQ" <pawel.doq@gmail.com> napisał w wiadomości news:hnj5nv$t7g$1mx1.internetia.pl...
Yogi(n) pisze:

a po co wycinać? a jak się silnik zepsuje, to też go wyrzucasz?
Pewnie dlatego, że serwisy krzyczą sobie za taki filtr ok. 3 kPLN.

Raz na 200-240kkm mozna zainwestowac.

Jasne, że można. Ale 200-240 to raczej optymistyczna ilość kilometrów, bardziej prawdopodobne 40-45. Zresztą:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=48134
--
Yogi(n)

Data: 2010-03-14 19:51:30
Autor: DoQ
FAP MAZDA 6 2.0 - czy ma?
Yogi(n) pisze:

Raz na 200-240kkm mozna zainwestowac.>
Jasne, że można. Ale 200-240 to raczej optymistyczna ilość kilometrów, bardziej prawdopodobne 40-45. Zresztą:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=48134

PSA ma juz calkiem niezle opanowana technologie.
Do 200-250kkm nie ma problemow z FAP (oprocz uzupelnienia dodatku oczywiscie). No chyba ze skreconym licznikiem, wtedy to i przy "100kkm" rozleci sie.

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-03-15 10:26:15
Autor: Mirek Ptak
FAP MAZDA 6 2.0 - czy ma?
Dnia 2010-03-14 18:48,  *Yogi(n)* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

[...]

Nie jest tak źle :) - 52kkm w 80% po mieście i na dodatek krótkie trasy. Jakoś problemów nie mam :) puk, puk, puk

Pozdrawiam - Mirek
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2010-03-14 18:55:13
Autor: J.F.
FAP MAZDA 6 2.0 - czy ma?
On Sun, 14 Mar 2010 18:17:30 +0100,  DoQ wrote:
Yogi(n) pisze:
a po co wycinać? a jak się silnik zepsuje, to też go wyrzucasz?
Pewnie dlatego, że serwisy krzyczą sobie za taki filtr ok. 3 kPLN.

Raz na 200-240kkm mozna zainwestowac.

Ale to moze byc polowe wartosci pojazdu :-)

J.

Data: 2010-03-14 19:52:19
Autor: DoQ
FAP MAZDA 6 2.0 - czy ma?
J.F. pisze:

a po co wycinać? a jak się silnik zepsuje, to też go wyrzucasz?
Pewnie dlatego, że serwisy krzyczą sobie za taki filtr ok. 3 kPLN.
Raz na 200-240kkm mozna zainwestowac.
Ale to moze byc polowe wartosci pojazdu :-)

Poki co ciezko znalezc cos sprawnego z FAP za 6k...

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-03-14 19:38:04
Autor: Maciej Browarczyk
FAP MAZDA 6 2.0 - czy ma?
Waldek Godel pisze:

a po co wycinać? a jak się silnik zepsuje, to też go wyrzucasz?

Z tego co wiem to jedynym sposobem pozbycia sie FAP jest usuniecie go i zmiana w komputerze. Jak juz pisalem jesli jezdzisz w trasach to luz, wymiana (bo np. czyszczenie nic nie da, bo po prostu sie zuzyl) nastapi po 150-250kkm ale jak smigasz po miescie to moze sie pojawic sytuacja, w ktorej filtr sie zapcha po 20kkm do tego stopnia, ze nie pomoze mu ani czyszczenie ani procedura wypalania. Silnika nie wyrzucam, o ile ekonomicznie uzasadniona jest jego naprawa, bo np. mozna kupic drugi. Ale jezdzac po miescie mozna wymieniac filtr co 20kkm, to jest normalne? Jak chcesz usunac przyczyne zapychania filtra jak przyczyna jest jezdzenie po miescie? Producenci sami sie do tego przyznaja i wydaje mi sie, ze gownianym argumentem jest "usun przyczyne zapychania, tzn. jezdzi po trasach". Ktos moze nie chciec/nie umiec jezdzic po trasach i ma do tego prawo.

--
Pozdrawiam,
Maciek

Data: 2010-03-14 20:12:45
Autor: Waldek Godel
FAP MAZDA 6 2.0 - czy ma?
Dnia Sun, 14 Mar 2010 19:38:04 +0100, Maciej Browarczyk napisał(a):

Z tego co wiem to jedynym sposobem pozbycia sie FAP jest usuniecie go i zmiana w komputerze. Jak juz pisalem jesli jezdzisz w trasach to luz, wymiana (bo np. czyszczenie nic nie da, bo po prostu sie zuzyl) nastapi

FAP się nie zużywa, to zwykłe sitko, tylko nieco zaawansowane
technologicznie.
Doczytaj może czym się różni FAP od katalizatora, dobrze?

[...]

Nie tyle jeżdżenie po mieście ile brak odpowiedniej temperatury, procedury
czyszczenia są odpowiednio opisane.

Jeżeli faktycznie zapcha się do stopnia nieodczyszczalnego w samochodzie,
wystarczy go zdemontować i odczyścić poza autem. I tyle...

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-03-14 21:23:33
Autor: Yogi\(n\)
FAP MAZDA 6 2.0 - czy ma?
Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości news:9e22bgzdtgk0$.dlglepper.institute.com...
Jeżeli faktycznie zapcha się do stopnia nieodczyszczalnego w samochodzie,
wystarczy go zdemontować i odczyścić poza autem. I tyle...

Jeżeli jest faktycznie jak piszesz (nie wiem) to jest świetny pomysł na biznes - regenaracja filrów FAP i DPF - ogłoszę się na allegro ;-)

--
Yogi(n)

Data: 2010-03-14 20:32:58
Autor: Waldek Godel
FAP MAZDA 6 2.0 - czy ma?
Dnia Sun, 14 Mar 2010 21:23:33 +0100, Yogi(n) napisał(a):

Jeżeli jest faktycznie jak piszesz (nie wiem) to jest świetny pomysł na biznes - regenaracja filrów FAP i DPF - ogłoszę się na allegro ;-)

żaden problem, podnośnik, trochę narzędzi, karcher i sru... --
Pozdrowienia, Waldek Godel

FAP MAZDA 6 2.0 - czy ma?