FARBOWANIE RZECZY - ja to zrobc trwale

Data: 2009-11-05 23:37:43
Autor: Prawusek
FARBOWANIE RZECZY - ja to zrobc trwale

"NZSNNW" <nieznamsienicniewiemWYTNIJTO@op.pl> wrote in message
Jak TRWALE (najtrwalej?) pofarbować rzeczy?

Mam dużo białych ręczników frotte, grubych, puszystych, _kiedyś_ białych.
Piszę "kiedyś", bo biel każdego jest dziś inna, a niemal wszystkie już
albo
poszarzały, albo są ciemniejsze, albo robią się ecru.

Najchętniej pofarbuję na granatowo, niebiesko lub błekitno - część, a
drugą
część na ciemny róż, czeriweń, wiśnię, bordo lub coś z tej gamy.

Jak farbować takie rzeczy, rzeby to zrobić skutecznie, i trwale.
Duży kocioł mam, jeśli to trzeba będzie gotować, jak i starą pralkę, w
której
mogę też włączyć pranie 95°C jako surogat gotowania.

z góry dziekuję za wskazówki,
NZSNNW

Wszystkie na jeden kolor - łatwiej prać - z innymi rzeczami mogą farbować.
Zazwyczaj na farbach jest instrukcja, można dodac więcej octu...
Najlepiej jednak poszukać farbiarni lub popytać w przędzalni włóczek, gdzie
farbują. Ja dawniej kupowałem włóczki gobeliniarskie - córka tkała gobeliny,
więc szukałem w ten sposób.

Data: 2009-11-06 00:57:35
Autor: XL
Dnia Thu, 5 Nov 2009 23:37:43 +0100, Prawusek napisał(a):

[...]

Barwniki do wełny są inne, niż do bawełny.
--

Ikselka.

Data: 2009-11-06 05:09:05
Autor: Prawusek

"XL" <ikselk@gazeta.pl> wrote in message
> [...]

gobeliny,
> więc szukałem w ten sposób.

Barwniki do wełny są inne, niż do bawełny.

Jasne.

FARBOWANIE RZECZY - ja to zrobc trwale