FATCA

Data: 2016-11-02 16:52:11
Autor: J.F.
FATCA

http://www.msn.com/pl-pl/finanse/wiadomosci/za-miesi%c4%85c-mog%c4%85-ci-zamrozi%c4%87-konto-w-banku/ar-AAjK4Vv

Wszyscy, którzy założyli rachunek w instytucji finansowej, jak bank czy dom maklerski, pomiędzy 1 lipca 2014 r., a 30 czerwca 2015 r. muszą złożyć oświadczenie FATCA (ang. Foreign Account Tax Compliance). Czas na złożenie tego dokumentu jest do 1 grudnia 2016 r.
Co jeśli ktoś nie złoży oświadczenia? ,,W przypadku braku złożenia oświadczenia FATCA przez obowiązanego klienta do 1 grudnia 2016 r., rachunki i rejestry klienta zostaną czasowo zablokowane - nie będzie możliwości dokonywania operacji, w tym wycofania środków. Po dopełnieniu obowiązku złożenia oświadczenia FATCA, rachunki i rejestry klienta zostaną odblokowane" - informuje Komisja Nadzoru Finansowego w swoim komunikacie

Zlozyliscie ?

J.

Data: 2016-11-02 17:25:25
Autor: Pete
FATCA
W dniu 2016-11-02 o 16:52, J.F. pisze:

[...]

A masz inne wyjście?

--
Pete

Data: 2016-11-02 17:39:18
Autor: z
FATCA
W dniu 2016-11-02 o 17:25, Pete pisze:
A masz inne wyjście?

Mnie nie dotyczy :-) ale czy skoro bank ma czas narzędzia i przepisy żeby konta blokować mógłby wysłać chociaż smsa czy meila z przypomnieniem.
A może wysyłają?

Data: 2016-11-02 17:47:57
Autor: J.F.
FATCA
Użytkownik "Pete"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nvd41l$a5g$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Prawde mowiac to nie pamietam - chyba zakladalem jakies konta po 2014, ale czy wystarczyl ptaszek "nie jestem rezydentem", czy beda blokowac - bo zadnych wiekszych epistol nie wypelnialem.

P.S. Jest za to jakas odpowiedzialnosc karna ? Gdyby tak ktos "omylkowo" zaptaszkowal ...

J.

Data: 2016-11-03 11:18:19
Autor: m7marek
FATCA
A co z lokatami bez konta, tak mam w Idea, choć dostęp do bankowości mam od dawna ale lokty przecież ciągle nowe się zakłada.
Tylko Rafiego coś mi na maila pół roku temu wysłali, z informacją że będa się kontaktować ale tego nie zrobili, zresztą to konto mam do likwidacji, bez żadnych środków, to czy coś mi w tym przypapadku grozi? Zresztą takie oświadczenie w jaki sposób się wysyła czy wystarczy zeskanowane na emaila, czy trzeba ponosić koszty listu poleconego?

Data: 2016-11-03 04:34:45
Autor: Dawid Rutkowski
FATCA
Co bank to obyczaj.
VW przysłał mi druk listem zwykłym razem z kopertą zwrotną - ale też na list zwykły, na szczęście dało się potwierdzić to, że oświadczenie doszło, w poczcie wewnętrznej w ST.
W mBąku można to wyklikać we wnioskach, bez bumagi.
Inteligo przysłał mi razem z umową - ale zakładałem miesiąc temu - z zastrzeżeniem, że jak FATCA nie złożę to mi konta nie otworzą.
W kantorze aliora nie pamiętam, być może zaznaczało się to przy otwieraniu konta - tutaj zakładałem przed wakacjami.
Citek - mam tylko KK - odpisał, że nie muszę składać, zaś db - że jak będą ode mnie chcieli, to się upomną, ale jak sam chcę to mogę wysłać poleconym albo złożyć w oddziale.

Póki co jak widać jedyną sankcją jest blokada, a poważny bank (choć nie każdy w PL za taki uważam) raczej jednak się z klientem przed takim krokiem będzie kontaktować.
Ale masz przynajmniej powód, żeby zlikwidować to "konto do likwidacji" - bo skoro jest do likwidacji to po co z tym czekać ? Ew. będziesz mógł się jeszcze na jakąś promocję przed sprzedaża załapać, skoro to raifi ;>

PS.: A co to za bzdura, że dotyczy to tylko rachunków założonych od 1 lipca 2014 ?
Bo to o 30 czerwca 2015 to mogę zrozumieć, być może od tego czasu banki są zobligowane do podsuwania oświadczenia FATCA nowym klientom pod rygorem odmowy świadczenia usług.

Data: 2016-11-03 14:06:26
Autor: nowyjestem
FATCA
PS.: A co to za bzdura, że dotyczy to tylko rachunków założonych od 1 lipca 2014 ?

też mnie to zdziwiło.
Bo to o 30 czerwca 2015 to mogę zrozumieć,

ja nie mogę, bo pamiętam, że oświadczenia są
wymagane od 1 grudnia 2015 więc jest kilka
miesięcy "dziury" w tych okresach - bezsens

Data: 2016-11-04 14:15:12
Autor: witek
FATCA
On 11/3/2016 4:06 PM, nowyjestem@poczta.pl wrote:
[...]

Jak pamietam chodzi o okres od momentu podpisania umowy do momentu jej ratyfikowania.
Dane mialy byc zbierane od 1 lipca, ale nie bylo formalnie podstawy prawnej bo brak bylo ustawy.
Dopiero po przygotowaniu polskich przepisów mozna bylo zadac oswiadczenia, a luke trzeba bylo jakos uzupelnic, wiec dopisano odpowiedni paragraf o zbieraniu oswiadczen i blokowaniu rachunkow.

Data: 2016-11-02 18:00:05
Autor: Piotr Gałka
FATCA
W dniu 02-11-2016 o 16:52, J.F. pisze:

[...]

Mnie zastanawia, czy w USA też wszyscy muszą składać oświadczenia, że nie są rezydentami podatkowymi w Polsce.
Tylko tak wydawało by się to logiczne.
P.G.

Data: 2016-11-02 22:02:45
Autor: radekp@konto.pl
FATCA
Wed, 2 Nov 2016 18:00:05 +0100, w <nvd62l$92j$1@news.chmurka.net>, Piotr Gałka
<piotr.galka@cutthismicromade.pl> napisał(-a):

Mnie zastanawia, czy w USA też wszyscy muszą składać oświadczenia, że nie są rezydentami podatkowymi w Polsce.
Tylko tak wydawało by się to logiczne.

Wujek Sam chyba nawet na Szwajcarach wymógł ten "obowiązek".

Data: 2016-11-03 09:49:40
Autor: J.F.
FATCA
Użytkownik "Piotr Gałka"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nvd62l$92j$1@news.chmurka.net...
Mnie zastanawia, czy w USA też wszyscy muszą składać oświadczenia, że nie są rezydentami podatkowymi w Polsce.
Tylko tak wydawało by się to logiczne.

To nie tylko kwestia oswiadczen - to tez kwestia wymiany informacji i pytania o stan konta.

Nie pamietam tej umowy - czy to na zasadzie wzajemnosci ta wymiana, czy nie.
Nasz rzad bardzo chetnie sie pewnie dowie, kto ma jakie konta w USA.

I pamietaj powod podstawowy - USA, jako jedyny (a nie, jeszcze tam wymieniona Somalia) kraj na swiecie bardzo sie przywiazuje do dochodow obywateli, ktorzy u nich nie mieszkaja.
Mieszkaja sobie np w Polsce, tu pracuja, tu placa podatki ... a w USA tez musza.
To ich fiskus musi miec mozliwosc sprawdzic.

No ale przeciez nie trzeba mieszkac poza Polska, zeby miec w USA konto i dochody, od ktorych nalezy pit zaplacic ..

J.

Data: 2016-11-03 18:56:48
Autor: Mateusz Bogusz
FATCA
a nie, jeszcze tam wymieniona Somalia

Erytrea chyba?

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2016-11-04 21:07:46
Autor: Marcin
FATCA
Witam

W dniu 2016-11-03 o 09:49, J.F. pisze:

Nie pamietam tej umowy - czy to na zasadzie wzajemnosci ta wymiana, czy
nie.

Jakby polski rzad nie podpisal tej umowy to polskie banki praktycznie by wylecialy z rynku USA. Wiec jestesmy tym zainteresowani, zeby jednak rzad USA nie nakladal zadnych kar na nasze banki w USA. Gdyby Polska wprowadzila podobne rozwiazanie to pewnie zarzady amerykasnkich bankow by spac nie mogly :) Moze gdyby bylo jakies rozwiazanie na poziomie UE to pewnie wieksze szanse zeby to mialo sens.

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2016-11-05 14:35:46
Autor: J.F.
FATCA
Dnia Fri, 4 Nov 2016 21:07:46 +0100, Marcin napisał(a):
[...]

Ja to wiem, ale w stosynkach miedzynarodowych wzajemnosc mile
widziana.

Wiec jestesmy tym zainteresowani, zeby jednak rzad USA nie nakladal zadnych kar na nasze banki w USA.

Biorac pod uwage wielkosc naszego handlu z USA, oraz obecnosc tam
naszych bankow ... mozna by zaryzykowac.

Ale po co - wszak chcemy i wlasnych oszustow scigac, i na militarna
ochrone liczymy.

Gdyby Polska wprowadzila podobne rozwiazanie to pewnie zarzady amerykasnkich bankow by spac nie mogly :)

www.finanse.mf.gov.pl/documents/766655/3080113/FATCA.pdf

Czytac wszystkiego mi sie nie chce, ale Mając na uwadze, że Rząd Rzeczypospolitej Polskiej oraz Rząd Stanów
Zjednoczonych Ameryki (każde zwane dalej ,,Stroną" oraz łącznie zwane
dalej ,,Stronami") pragną zawrzeć umowę w celu poprawy wypełniania
obowiązków podatkowych poprzez wzajemną pomoc w sprawach podatkowych,
opartą na efektywnej infrastrukturze automatycznej wymiany informacji;

Mając na względzie, że artykuł 23 Umowy między Rządem Polskiej
Rzeczypospolitej Ludowej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki o
uniknięciu podwójnego opodatkowania i zapobieżeniu uchylaniu się od
opodatkowania w zakresie podatków od dochodu, podpisanej w
Waszyngtonie dnia 8 października 1974 r. (zwanej dalej
,,Konwencją o unikaniu podwójnego opodatkowania"), oraz Konwencja o
wzajemnej pomocy administracyjnej w sprawach podatkowych, sporządzona
w Strasburgu dnia 25 stycznia 1998 r. (zwana dalej ,,Konwencją o
wzajemnej pomocy"), umożliwiają wymianę informacji dla celów
podatkowych, włączając automatyczną wymianę informacji [...]

1. Każda ze Stron, z uwzględnieniem postanowień artykułu 3 niniejszej
Umowy, powinna pozyskiwać informacje, określone w ustępie 2
niniejszego artykułu, dotyczące rachunków raportowanych oraz
automatycznie, corocznie wymieniać te informacje z drugą Stroną,
zgodnie z postanowieniami jednej lub obu Konwencji, stosownie do
pisemnych ustaleń dla każdego roku.

[...]
b) w przypadku Stanów Zjednoczonych, w odniesieniu do każdego
polskiego rachunku raportowanego w każdej z raportujących
amerykańskich instytucji finansowych:
(1) nazwisko, adres oraz polski NIP jakiejkolwiek osoby będącej
rezydentem polskim, będącej posiadaczem rachunku;
(2) numer rachunku (lub jego funkcjonalny odpowiednik w przypadku
braku takiego numeru);
(3) nazwa oraz numer identyfikacyjny raportującej amerykańskiej
instytucji finansowej;
(4) wartość brutto odsetek wpłaconych na rachunek depozytowy;
(5) wartość brutto dywidend pochodzących ze źródeł w Stanach
Zjednoczonych, wypłaconych lub uznanych na poczet rachunku, oraz
(6) wartość brutto innego rodzaju dochodów pochodzących ze źródeł
w Stanach Zjednoczonych wypłaconych lub uznanych na poczet rachunku,
o ile podlegają raportowaniu zgodnie z częścią 3 podtytułu A lub
częścią 61 podtytułu F Kodeksu Skarbowego Stanów Zjednoczonych.

I roznice ktora widze to to, ze nasze banki przekaza (4) saldo rachunku lub wartość (włączając, w przypadku pieniężnych
umów ubezpieczenia lub umów renty, wartość pieniężną lub wartość
wykupu) ustalone na koniec roku kalendarzowego lub innego stosownego
okresu raportowania lub, jeżeli rachunek został zamknięty w ciągu
roku, bezpośrednio przed jego zamknięciem;

Moze gdyby bylo jakies rozwiazanie na poziomie UE to pewnie wieksze szanse zeby to mialo sens.

Myslisz, ze nie ma ?

J.

Data: 2016-11-13 21:04:16
Autor: Marcin
FATCA
Witam

W dniu 2016-11-05 o 14:35, J.F. pisze:

Ja to wiem, ale w stosynkach miedzynarodowych wzajemnosc mile
widziana.

Ale duzy moze wiecej...

Biorac pod uwage wielkosc naszego handlu z USA, oraz obecnosc tam
naszych bankow ... mozna by zaryzykowac.

Czy ja wiem. Wszak Visa, MC czy Amex to jednak firmy amerykanskie. A kotry polski bank nie wydaje ich kart i nie rozlicza? A i gielda najwieksza tam na swiecie to i firmy z calego swiata tam chca akcje miec notowane jak i obligacje moze sprzedac.

Moze gdyby bylo jakies rozwiazanie na poziomie UE
to pewnie wieksze szanse zeby to mialo sens.

Myslisz, ze nie ma ?

W sumie to nie wiem czy jest jakas umowa UE-USA, ktora kaze przy otwieraniu konta w USA kaze wypelniac jakis papier czy nie jest sie platnikiem podatku dochodowego w jakims kraju UE ale watpie.

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2016-11-13 20:52:27
Autor: witek
FATCA

https://www.irs.gov/pub/irs-pdf/fw8ben.pdf

Data: 2016-11-14 12:28:54
Autor: J.F.
FATCA
Użytkownik "Marcin"  napisał w wiadomości
[...]

Ale to problem Visy, MC i Amexa.
A w zasadzie zaden problem - rozlicza sie przez polska filie, czy np przez brytyjska.
Albo kajmanska :-)

najwieksza tam na swiecie to i firmy z calego swiata tam chca akcje miec notowane jak i obligacje moze sprzedac.

Duzo takich przypadkow z polskich firm ?
To najwyzej bedzie male utrudnienie, bo trzeba bedzie przez jakis trzeci bank przekazywac srodki.

[...]

Mialem na mysli jakas wspolprace wewnatrz UE.
Np polski rzad podejrzewa, ze Kulczyk nie zaplacil wszystkich naleznych podatkow :-)

J.

Data: 2016-11-15 23:08:46
Autor: Marcin
FATCA
Witam

W dniu 2016-11-14 o 12:28, J.F. pisze:

Ale to problem Visy, MC i Amexa.

Przyzwyczailem sie do mozliwosci swobodnego pobierania pieniedzy na calym swiecie jak i do zakupow globalnych. Chociaz banki przez swoje oplaty probuja mnie do tego zniechecic. A i naszych kart brak, BLIK upowszechnia sie gorzej niz zle...

A w zasadzie zaden problem - rozlicza sie przez polska filie, czy np
przez brytyjska.
Albo kajmanska :-)

Pewnie cos by te organizacje wymyslily. Ale swego czasu pracowalem w polskim oddziale amerykanskiego koncernu (nie zwiazanego z finansami) i pewnych rzeczy nie moglismy robic mimo, ze byly zgodne z prawem polskim bo byly niezgodne z prawem amerykanskim.

Mialem na mysli jakas wspolprace wewnatrz UE.
Np polski rzad podejrzewa, ze Kulczyk nie zaplacil wszystkich naleznych
podatkow :-)

To akurat jest i podobno dziala:)

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2016-11-16 18:46:57
Autor: J.F.
FATCA
Użytkownik "Marcin"  napisał w wiadomości grup
[...]

Ale to nic nie zmienia - glowa w/w w tym, abys nadal mogl placic :-)

[...]

Ale oddzial amerykanskiego przedsiebiorstwa (dziwny twor, ale sie zdarza), czy zarejestrowana w Polsce spolka z o.o. ?
Tak czy inaczej - cos by wymyslili, i podatek FATCA omineli ...

J.

Data: 2016-11-17 14:54:08
Autor: witek
FATCA
On 11/16/2016 11:46 AM, J.F. wrote:

Ale oddzial amerykanskiego przedsiebiorstwa (dziwny twor, ale sie
zdarza), czy zarejestrowana w Polsce spolka z o.o. ?
Tak czy inaczej - cos by wymyslili, i podatek FATCA omineli ...

z punktu amerykanskiego prawa bez znaczenia jesli wlascicielem jest firma amerykanska.

Data: 2016-11-18 15:17:03
Autor: J.F.
FATCA
Użytkownik "witek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o0l5cf$jpg$2@dont-email.me...
On 11/16/2016 11:46 AM, J.F. wrote:
[...]

No coz, z amerykanskim prawem dyskutowal nie bede, ale to sie zalatwia tak, ze amerykanska firma zaklada spolke w Szwajcarii i czy na Cyprze, ta zaklada spolke polska, i polska spolka juz nie ma wlasciciela amerykanskiego.

Byc moze Amerykanie zerwali juz ze sredniowiecznym prawem wasalnym, i siegaja dalej ... nie zawsze moga ...

J.

Data: 2016-11-18 16:27:15
Autor: witek
FATCA
On 11/16/2016 11:46 AM, J.F. wrote:
[...]

Dalej ma, tylko trudniej do tego dojść.
Kwestia tego czy firma kombinuje i ktoś chce iść siedzieć czy też nie.

Data: 2016-11-17 21:52:13
Autor: Marcin
FATCA
Witam

W dniu 2016-11-16 o 18:46, J.F. pisze:

Ale to nic nie zmienia - glowa w/w w tym, abys nadal mogl placic :-)

To z pewnoscia. Nie po to zatrudniaja tabuny prawnikow zeby nie mogli dzialac.

Ale oddzial amerykanskiego przedsiebiorstwa (dziwny twor, ale sie
zdarza), czy zarejestrowana w Polsce spolka z o.o. ?

Zarejestrowana w Polsce spolka z o.o. ktorej jedynym udzialowcem byla firma amerykanska.

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2016-11-08 14:25:07
Autor: 007
FATCA
J.F. w <news:581a0bac$0$655$65785112news.neostrada.pl>:

[...]

J.F. jesteś coraz większym trollem!
Usenet to nie miejsce na Twoje niezweryfikowane prasówki ;P

<https://www.knf.gov.pl/o_nas/komunikaty/2016/obowiazek_zlozenia_oswiadczenia_fatca.html>

<cite>
31 października 2016 r. W przypadku otrzymania pisma od instytucji finansowej lub informacji w
systemie bankowości elektronicznej, wzywających do złożenia oświadczenia
FATCA, klient powinien złożyć oświadczenie nie później niż do 1 grudnia 2016
r. Oświadczenia FATCA składają klienci, którzy zawarli umowy z instytucjami
finansowymi w następujących okresach: o    do dnia 30 czerwca 2014 r. - weryfikacja statusu podatnika odbywa się
na podstawie danych klienta posiadanych przez instytucje finansowe, które
mogą wystąpić do klienta o przedstawienie oświadczenia lub dokumentów
pozwalających potwierdzić status podatkowy klienta. o    od 1 lipca 2014 r. do 30 listopada 2015 r. - jest obowiązek złożenia
oświadczenia FATCA przez klienta, a instytucja może weryfikować treść
złożonego oświadczenia, żądając przedstawienia dokumentów; obowiązek nie
dotyczy osób fizycznych - posiadaczy rachunków, których suma sald na 1
grudnia 2015 r. nie przekraczała 50 tys. USD lub równowartości tej kwoty w
innej walucie. o    od 1 grudnia 2015 r. - oświadczenie powinno zostać odebrane od klienta
w toku procedury zawierania z nim umowy.
</cite>

--
'Tom N'

Data: 2016-11-08 14:56:44
Autor: J.F.
FATCA
Użytkownik "007"  napisał w wiadomości
J.F. w
[...]

Po to jest grupa dyskusyjna, zeby inni zweryfikowali :-)

[...]

Ciekawe jaki by tu dokument przedstawic, ze nie jestem wielbladem, albo trollem, czy podatnikiem USA :-)

J.

Data: 2016-11-08 11:08:49
Autor: witek
FATCA
On 11/8/2016 7:56 AM, J.F. wrote:
[...]

przeczytales, ze nie dotyczy osob fizycznych?
Co do firm wynika to z ich dokumentów założycielskich.

Data: 2016-11-09 01:21:25
Autor: J.F.
FATCA
Dnia Tue, 8 Nov 2016 11:08:49 -0600, witek napisał(a):
On 11/8/2016 7:56 AM, J.F. wrote:
[...]

Tylko takich z malym kontem.
A ci z duzym ?

Co do firm wynika to z ich dokumentów założycielskich.

No, cos w tym jest.

J.

Data: 2016-11-08 17:56:03
Autor: radekp@konto.pl
FATCA
Tue, 8 Nov 2016 14:56:44 +0100, w
<5821d99d$0$15191$65785112@news.neostrada.pl>, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a):

>grudnia 2015 r. nie przekraczała 50 tys. USD lub równowartości tej >kwoty w
>innej walucie.

Ciekawe jaki by tu dokument przedstawic, ze nie jestem wielbladem, albo trollem, czy podatnikiem USA :-)

Żaden. Ale jak wujek Sam to wykryje to kara będzie sroga i okrutna. Tzn. 2 x
bardziej sroga i 2 x bardziej okrutna. Bo okrutna będzie z definicji.

Data: 2016-11-08 11:16:15
Autor: witek
FATCA
On 11/8/2016 10:56 AM, radekp@konto.pl wrote:
Żaden. Ale jak wujek Sam to wykryje to kara będzie sroga i okrutna. Tzn. 2 x
bardziej sroga i 2 x bardziej okrutna. Bo okrutna będzie z definicji.

nooo

50% niezgłoszonej kwoty  minimum $100000.

Data: 2016-11-08 18:17:51
Autor: Piotr Gałka
FATCA
W dniu 08-11-2016 o 14:56, J.F. pisze:

[...]

Ja też nie wiem jak to rozumieć.
Podpisuję deklarację, że nie jestem podatnikiem USA a bank aby zweryfikować moje oświadczenie może zażądać dokumentów - jakich?
A może autor tego pokrętnego tekstu miał na myśli dokumentowanie jak ktoś napisze, że jest.
P.G.

Data: 2016-11-08 11:38:10
Autor: witek
FATCA
On 11/8/2016 11:17 AM, Piotr Gałka wrote:
[...]

http://dziennikustaw.gov.pl/du/2015/1647/1
http://dziennikustaw.gov.pl/du/2015/1712/1

Po pierwsze zwroćcie uwage jak zupełnie innym językiem pisane są te ustawy niż tradycyjnie polskie ustawy. To jest po prostu tłumaczenie z angielskiego.

Co do twojego pytani. W pierwszym podanym dokumencie jest załącznik nr 1.
Zacznij tak od strony 20 tego dokumentu.

Data: 2016-11-08 19:05:32
Autor: Piotr Gałka
FATCA
W dniu 08-11-2016 o 18:38, witek pisze:

[...]

Wiem, że to najrozsądniejsze podejście, ale sorry, absolutnie nie mam czasu. Ja nic nie podpisuję i zobaczymy co będzie.
Nie pamiętam, kiedy które konto otwierałem. Wydaje mi się, że we wszystkich przypadkach ratuje mnie ten limit kwotowy i nic się nie stanie.
1 grudnia sprawdzę które konta działają.
P.G.

Data: 2016-11-09 20:08:57
Autor: witek
FATCA
On 11/8/2016 12:05 PM, Piotr Gałka wrote:

Wiem, że to najrozsądniejsze podejście, ale sorry, absolutnie nie mam
czasu. Ja nic nie podpisuję i zobaczymy co będzie.

Zablokują ci konto. Tu akurat nie ma limitu.

Najprosciej zadzwonic do banku i dowiedziec sie czy masz cos do podisania czy nie.
Dotyczy to tych co otwierali konto 2004/2005 zanim oswiadczenie stalo sie obowiązkowe przy otwieraniu konta.

Data: 2016-11-10 01:16:06
Autor: Dawid Rutkowski
FATCA
Nawet nierychliwy db dał możliwość złożenia oświadczenia przez ST - choć oczywiście jak to oni, musieli sprawę skomplikować i musiałem poszukać w necie, kto to jest "beneficjent rzeczywisty FATCA" i czy nim jestem.
W mBąku też można przez ST i jest tylko jedno pytanie.
Ale uwaga - takie pytania, gdy mamy do obskoczenia kilka banków, należy jednak dokładnie przeczytać - bo w jednym osoba o takim samym statusie - dla ustalenia uwagi przyjmijmy, że jest to osoba "nie-FATCA" - musi na to pytanie odpowiedzieć "NIE", a w innym "TAK".

Data: 2016-11-08 18:23:30
Autor: radekp@konto.pl
FATCA
Tue, 8 Nov 2016 18:17:51 +0100, w <nvt1c0$3p7$1@news.chmurka.net>, Piotr Gałka
[...]

Banku absolutnie nie interesuje czy oświadczenie jest prawdziwe czy nie.
Możesz im nakłamać ile chcesz -- oni tylko to przekazują wujkowi Samowi.
Jego prawdziwość oświadczenie już interesuje, a najbardziej -- czy z wujkiem
rozliczasz się z dochodów zagranicznych :)

Data: 2016-11-08 11:42:13
Autor: witek
FATCA
On 11/8/2016 11:23 AM, radekp@konto.pl wrote:
[...]

Przed chwilą wrzucilem obie ustawa.
Nieprawda jest, że banku nie interesuje czy oświadczenie jest prawdziwe czy nie.
Przeczytałj załącznik 1 do ustawy (z pierwszego linku)

Możesz im nakłamać ile chcesz -- oni tylko to przekazują wujkowi Samowi.

tam na tym oswiadczeniu jest co nie co o odpowiedzialnosci karnej, wiec byłbym trochę ostrożny co to ilości nakłamania.

Jego prawdziwość oświadczenie już interesuje, a najbardziej -- czy z wujkiem
rozliczasz się z dochodów zagranicznych :)

jak wyżej.
przyczytaj najpierw ustawę.
tam są dosyć dokładnie opisane obowiązku banku.

Data: 2016-11-09 09:10:09
Autor: radekp@konto.pl
FATCA
Tue, 8 Nov 2016 11:42:13 -0600, w <nvt2oq$7ef$1@dont-email.me>, witek
<witek7205@gazeta.pl> napisał(-a):

> [...]

Nieprawda jest, że banku nie interesuje czy oświadczenie jest prawdziwe czy nie.
Przeczytałj załącznik 1 do ustawy (z pierwszego linku)

A co w nim stoi?

Data: 2016-11-09 15:26:00
Autor: Marek
FATCA
On Tue, 8 Nov 2016 11:42:13 -0600, witek <witek7205@gazeta.pl> wrote:
tam na tym oswiadczeniu jest co nie co o odpowiedzialnosci karnej,
wiec
byłbym trochę ostrożny co to ilości nakłamania.

Odpowiedzialność karna na skutek owego klanstwa wobec jakiego państwa i egzekwowana przez jakie państwo?

--
Marek

Data: 2016-11-09 20:10:57
Autor: witek
FATCA
On 11/9/2016 8:26 AM, Marek wrote:
[...]

Nie.
To są polskie ustawy. Przegłosowane przez polski sejm i podpisane przez polskiego prezydenta. Egzekwowane przed polskim sądem na podstawie polskiego prawa.
Byes łaskaw przczytac ustawy, które wrzuciłem?

Data: 2016-11-12 11:13:20
Autor: Marek
FATCA
On Wed, 9 Nov 2016 20:10:57 -0600, witek <witek7205@gazeta.pl> wrote:
Nie.

Co nie? To nie było pytanie na odpowiedź tak lub nie.

[...]

Ok, widzę że prowokacja ukryta w moim pytaniu jest dla Ciebie nieczytelna.
Kto sprawdza zgodność zeznania z rzeczywistością i w czym interesie jest to sprawdzane?

--
Marek

Data: 2016-11-13 21:10:24
Autor: Marcin
FATCA
Witam

[...]

A ktos wie jak to rozwiazano w innych krajach. Czy np. Niemcom tez zablokojua konta gdy Ci nie wypelnia papierka, ze od dawna posiadane konto nie nalezy do osoby ktora powinna skladac zeznania podatkowe w USA?

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2016-11-13 20:53:18
Autor: witek
FATCA

https://www.treasury.gov/resource-center/tax-policy/treaties/Documents/FATCA-Agreement-Germany-5-31-2013.pdf

Data: 2016-11-13 22:35:04
Autor: radekp@konto.pl
FATCA
Sun, 13 Nov 2016 21:10:24 +0100, w
<5828c8b2$0$15198$65785112@news.neostrada.pl>, Marcin <nomail@nospam.com>
napisał(-a):

A ktos wie jak to rozwiazano w innych krajach. Czy np. Niemcom tez zablokojua konta gdy Ci nie wypelnia papierka, ze od dawna posiadane konto nie nalezy do osoby ktora powinna skladac zeznania podatkowe w USA?

Ze Szwajcarami sobie USA-ńczycy poradzili, więc Niemcy raczej nie byli
problemem :)

FATCA