Data: 2012-07-09 17:41:40 | |
Autor: maverik | |
FJ | |
no hej,
Tak wyszło że kupuję FJ 1200 od kolegi, stało toto z 4 lata. GaĽniki wyczy¶cił i ładnie pali. Niby 71 tys. przebiegu, 88, czyli pocz±tek produkcji. Ogólnie ładna sztuka, zadbana, nie leżała, tylko lakiernik był daltonist± ale sobie poradzę. Nie stuka, nie puka, na motorach się znam, miałem ich sto. Mimo wszystko awaryjne cechy szczególne przy oględzinach mile widziane. Miał kto¶? zdrowie |
|
Data: 2012-07-09 18:48:35 | |
Autor: marider | |
FJ | |
W dniu 2012-07-09 17:41, maverik pisze:
no hej, Fajny sprzecik byl x lat temu - http://tinyurl.com/bta8vjl :) Przyjrzalbym sie ukladowi wydechowemu - lubia rdzewiec i raz padly w "mojej" FJcie impulsatory ale wymienilem i bylo OK, poza tymi pierdolami nic sie nie dzialo przez 2 lata a licznikowe leciala nieraz ;) Pzdr -- marider Wsciekla Rn22 + dodatki Jog RR 50 LC (Lorenzo) |
|
Data: 2012-07-09 20:34:25 | |
Autor: maverik | |
FJ | |
Użytkownik "marider" <2marider@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jtf212$ski$1inews.gazeta.pl... sprzecik byl x lat temu - http://tinyurl.com/bta8vjl :)
kupiłem, zadowolony, zrobiłem z 50 km, głowica trochę cyka ale to olejak więc pewnie tak ma być, suzuki chodzi gło¶niej |
|
Data: 2012-07-10 09:23:21 | |
Autor: OGONek~ | |
FJ | |
Użytkownik "maverik" <biuro_aerograf@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4ffb2477$0$1230$65785112news.neostrada.pl...
Jaki olejak. To wozduchem chlazene. A głowice w nich cykały zawsze i wszędzie więc sie nie przejmuj. Sprzęt nie do zajechania. -- OGONek~ |
|
Data: 2012-07-10 10:52:35 | |
Autor: maverik | |
FJ | |
Jaki olejak. To wozduchem chlazene. A głowice w nich cykały zawsze i wszędzie więc sie nie przejmuj. no powietrzem i olejem, chyba ze mi ktos zarabal chlodnice ;-) Narazie jestem zadowolony, pomaluje jakos ladnie i bedzie jak nowka salonowa |
|
Data: 2012-07-10 12:27:15 | |
Autor: Kuczu | |
FJ | |
W dniu 2012-07-10 10:52, maverik pisze:
Jaki olejak. To wozduchem chlazene. A głowice w nich cykały zawsze i Nie, tylko powietrzem. Olejaki to byly Suzuki ktore mialy SACS czyli Suzuki Advanced Cooling System gdzie w glowicy byly dodatkowe kanaly olejowe do jej chlodzenia. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X |
|
Data: 2012-07-10 12:33:47 | |
Autor: de Fresz | |
FJ | |
On 2012-07-10 12:27:15 +0200, Kuczu <qczu666@gmail.com> said:
Jaki olejak. To wozduchem chlazene. A głowice w nich cykały zawsze i Ale wiele motocykli, w tym i FJ, ma zewnętrzn± chłodnicę oleju, st±d niektórzy wołaj± na to chłodzenie olejowe. -- Pozdrawiam de Fresz |
|
Data: 2012-07-10 13:04:06 | |
Autor: Kuczu | |
FJ | |
W dniu 2012-07-10 12:33, de Fresz pisze:
Ale wiele motocykli, w tym i FJ, ma zewnętrzną chłodnicę oleju, stąd Nietoperz ma skrzydla a nie jest ptakiem. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X |
|
Data: 2012-07-10 13:31:44 | |
Autor: maverik | |
FJ | |
Użytkownik "Kuczu" <qczu666@gmail.com> napisał w wiadomości news:jth25j$3de$1inews.gazeta.pl... W dniu 2012-07-10 12:33, de Fresz pisze: w instrukcji napisane powietrzem i olejem |
|
Data: 2012-07-10 13:45:24 | |
Autor: OGONek~ | |
FJ | |
Użytkownik "maverik" <biuro_aerograf@o2.pl> napisał w wiadomości news:4ffc12db$0$26695$65785112news.neostrada.pl...
w instrukcji napisane powietrzem i olejem No to jeszcze dodaj że jest chłodzona również mieszanką paliwowo-powietrzną ;-) ps. Bardzo ważne żeby były kompletne te boczne wlociki powietrza. One powodują chłodzenie wewnętrznych cylindrów. -- OGONek~ |
|
Data: 2012-07-14 15:49:20 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
FJ | |
Użytkownik "OGONek~" <spamerzywszystkichkrajow@p#$^%$^&.sie> napisał w wiadomości news:jth4kk$cg$1pippin.nask.net.pl... Użytkownik "maverik" <biuro_aerograf@o2.pl> napisał w wiadomości news:4ffc12db$0$26695$65785112news.neostrada.pl... ja mam FJote w wersji naked ... i nie zauważylem problemów z przegrzewaniem... -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg 1461968 Dwa ogony - Irma, Myszka. A4 B5, Megane MK I ph1, FJ1100N Sprzedam Volvo FL618 z zabudową śmieciarki 18m3 |
|
Data: 2012-07-10 14:18:24 | |
Autor: Kuczu | |
FJ | |
W dniu 2012-07-10 13:31, maverik pisze:
w instrukcji napisane powietrzem i olejem Kazdy silnik jest czesciowo chlodzony olejem. To jedno z zadan oleju w silniku. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X |
|
Data: 2012-07-10 14:19:20 | |
Autor: maverik | |
FJ | |
Użytkownik "Kuczu" <qczu666@gmail.com> napisał w wiadomości news:jth6gu$m0j$1inews.gazeta.pl... W dniu 2012-07-10 13:31, maverik pisze: no, ale niektore nie maja chlodnicy oleju |
|
Data: 2012-07-10 14:53:01 | |
Autor: Kuczu | |
FJ | |
W dniu 2012-07-10 14:19, maverik pisze:
Kazdy silnik jest czesciowo chlodzony olejem. To jedno z zadan oleju w Bo widocznie bilans energetyczny tego nie wymaga. Niektore chlodzone woda zas maja wymienniki olej-plyn chlodniczy. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X |
|
Data: 2012-07-10 14:53:45 | |
Autor: Roman Niewiarowski | |
FJ | |
W dniu 2012-07-10 14:53, Kuczu pisze:
Bo widocznie bilans energetyczny tego nie wymaga. Niektore chlodzone A jak ma chlodnice oleju i wody to co to jest ? pozdr newrom PS. poza tym ze chÄ…da! -- RD07 - http://otomoto.pl/show?id=M3278128 DRZ 400e - http://otomoto.pl/show?id=M3176601 Cos Jesus he knows me And he knows I'm right |
|
Data: 2012-07-10 13:01:19 | |
Autor: AZ | |
FJ | |
On 2012-07-10, Roman Niewiarowski <newrom@poczta.onet.pl> wrote:
W dniu 2012-07-10 14:53, Kuczu pisze:KHI. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-07-10 15:27:14 | |
Autor: Norbi | |
FJ | |
W dniu 2012-07-10 15:01, AZ pisze:
On 2012-07-10, Roman Niewiarowski<newrom@poczta.onet.pl> wrote: XX :) Norbi BLACK XX'03 |
|
Data: 2012-07-10 14:56:08 | |
Autor: Kuczu | |
FJ | |
W dniu 2012-07-10 14:53, Roman Niewiarowski pisze:
A jak ma chlodnice oleju i wody to co to jest ? agregat pradotworczy pewnie pozdr no wlasnie -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X |
|
Data: 2012-07-10 14:52:28 | |
Autor: de Fresz | |
FJ | |
On 2012-07-10 13:04:06 +0200, Kuczu <qczu666@gmail.com> said:
Ale wiele motocykli, w tym i FJ, ma zewnętrzn± chłodnicę oleju, st±d Nietoperze w przeciweństwie do słownictwa motocyklowego, maj± całkiem nieĽle naukowo sklasyfikowane nazewnictwo. Nazwa "olejak" AFAIK jest raczej natury zwyczajowej, nie naukowej. -- Pozdrawiam de Fresz |
|
Data: 2012-07-10 14:56:36 | |
Autor: Marcin N | |
FJ | |
W dniu 2012-07-10 14:52, de Fresz pisze:
On 2012-07-10 13:04:06 +0200, Kuczu <qczu666@gmail.com> said: Ależ lubicie dzielić włos na czworo... Długo tak można? Kucz uwielbia czepić się detalu i rozdmuchać go do niebotycznych rozmiarów. Jak trafi na dobrego oponenta, to potem czemu się dziwić, że "to już nie te dyskusje, co 10 lat temu..." -- MN |
|
Data: 2012-07-10 14:58:19 | |
Autor: Kuczu | |
FJ | |
W dniu 2012-07-10 14:56, Marcin N pisze:
Kucz uwielbia czepić się detalu i rozdmuchać go do niebotycznych A skad Ty Chlopcze wiesz jakie dyskusje byly 10 lat temu ? -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X |
|
Data: 2012-07-10 15:25:40 | |
Autor: Marcin N | |
FJ | |
W dniu 2012-07-10 14:58, Kuczu pisze:
W dniu 2012-07-10 14:56, Marcin N pisze: Po pierwsze wiem - bo w nich uczestniczyłem, choć na ogół biernie. 15 lat temu zacząłem subskrybować niektóre grupy jeszcze przez modem. Po drugie - to był cytat. Ktoś parę dni temu właśnie tak to wspominał. -- MN |
|
Data: 2012-07-10 15:23:05 | |
Autor: de Fresz | |
FJ | |
On 2012-07-10 14:56:36 +0200, Marcin N <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> said:
Nietoperze w przeciweństwie do słownictwa motocyklowego, maj± całkiem Specjalnie dla Ciebie - do upadłego! Kucz uwielbia czepić się detalu i rozdmuchać go do niebotycznych rozmiarów. Nie widzi Ci się? To go splonkuj, albo choć mentalnie filtruj, po co zawracasz tym dupę innym? I jego nick to zdaje się "Kuczu", nie "Kucz". Jak trafi na dobrego oponenta, to potem czemu się dziwić, że "to już nie te dyskusje, co 10 lat temu..." Przynajmniej można z nim sensownie pogadać o motocyklach, nawet je¶li s± to ich najdrobniejsze detale. Co¶ jakby zwi±zane z nazw± tej grupy, nie? -- Pozdrawiam de Fresz |
|
Data: 2012-07-10 15:28:06 | |
Autor: Marcin N | |
FJ | |
W dniu 2012-07-10 15:23, de Fresz pisze:
On 2012-07-10 14:56:36 +0200, Marcin N <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> said: Dlaczego mam go plonkować? To, że się czepia - nie znaczy, że nie ma racji. Nie zna tylko umiaru. I po co te ataki? Nie widzi Ci się, co piszę - to mnie splonkuj, albo przynajmniej filtruj mentalnie i nie zawracaj dupy innym. -- MN |
|
Data: 2012-07-10 15:43:41 | |
Autor: Kuczu | |
FJ | |
W dniu 2012-07-10 15:23, de Fresz pisze:
Specjalnie dla Ciebie - do upadłego! ta jest !! Po to jest grupa Nie widzi Ci się? To go splonkuj, albo choć mentalnie filtruj, po co Ta jest ! "Kucz" to mi mowia koledzy, tacy od kufla, jesli im pozwole. Przynajmniej można z nim sensownie pogadać o motocyklach, nawet jeśli są widocznie dla niektorych to nie tak dziala. Grunt to pierdolic o dupie Maryni bo z technicznych spraw nie rozumie nic. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X |
|
Data: 2012-07-10 19:58:33 | |
Autor: AZ | |
FJ | |
On 2012-07-10, Kuczu <qczu666@gmail.com> wrote:
Zaraz tam o dupie Maryni, o pozycji bys pogadal. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-07-10 14:56:54 | |
Autor: Kuczu | |
FJ | |
W dniu 2012-07-10 14:52, de Fresz pisze:
Nazwa "olejak" AFAIK jest raczej natury zwyczajowej, nie naukowej. A to zalezy jakie szkoly konczyles -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X |
|
Data: 2012-07-10 15:32:14 | |
Autor: de Fresz | |
FJ | |
On 2012-07-10 14:56:54 +0200, Kuczu <qczu666@gmail.com> said:
Nazwa "olejak" AFAIK jest raczej natury zwyczajowej, nie naukowej. Nie wszyscy maj± dyplom ukończenia Uniwerystetu Precla, nie wspominaj±c o takich z otwartym przewodem doktorskim ;-) Jak słyszałem w gadaniu chodzi o to, żeby być zrozumianym, to że olej oprócz smarowania również chłodzi, jest oczywistym dla bodaj wszystkich silników 4T, nie wszystkie jednak maj± zewnętrzne chłodzenie oleju, więc osobi¶cie nie widzę nic zdrożnego w nazywaniu tego per "chłodzenie olejowe", nawet je¶li oficjalnie powinno być dodane jeszcze, że to zewnętrzne - przy odrobinie dobrej woli będzie taki skrót zrozumiały dla każdego zainteresowanego. "Olejak" najczę¶ciej faktycznie mówi się o Siusiukach, ale to ot, taki zwyczaj, nie unormowana techniczna nomenklatura, niewykluczone, że niektórzy mniej ze owym zwyczajem obeznani, tak wła¶nie wołaj± na silniki z chłodnic± oleju. -- Pozdrawiam de Fresz |
|
Data: 2012-07-10 15:45:01 | |
Autor: Kuczu | |
FJ | |
W dniu 2012-07-10 15:32, de Fresz pisze:
Nie wszyscy mają dyplom ukończenia Uniwerystetu Precla, nie wspominając Wybacz ale dla mnie "chlodzenie olejem" i "chlodzenie oleju" to nie sa pojecia rownoznaczne. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X |
|
Data: 2012-07-10 16:16:27 | |
Autor: de Fresz | |
FJ | |
On 2012-07-10 15:45:01 +0200, Kuczu <qczu666@gmail.com> said:
Wybacz ale dla mnie "chlodzenie olejem" i "chlodzenie oleju" to nie sa pojecia rownoznaczne. Wybaczam ;-) Ty rozróżniasz te niuanse, pewnie jeszcze z paru innych go¶ci również, zastanów się dla jak wielu szarych ludków będzie to jedenwuj. -- Pozdrawiam de Fresz |
|
Data: 2012-07-10 17:06:36 | |
Autor: Kuczu | |
FJ | |
W dniu 2012-07-10 16:16, de Fresz pisze:
Wybaczam ;-) Ty rozróżniasz te niuanse, pewnie jeszcze z paru innych Ale to naprawde nie sa niuanse. W normalnym silniku olej smaruje elementy ruchome i jednoczesnie, czesciowo, odbiera od nich cieplo. Dodatkowo coraz czesciej stosowane jest chlodzenie denek tlokow poprzez natryskiwanie na nie od spodu oleju. Ale poniewaz osiaga wtedy spora temperature chlodzi sie go w wymienniku lub chlodnicy. Dzieki temu temperatura oleju jest stabilniejsza a stopien smarowania wlasciwy. W silniku chlodzony olejem jest go odpowiednio wiecej a glowica i/lub blok maja dodatkowe kanaly chlodzace ktorymi przeplywa olej. Olej przyjmuje niejako role cieczy chlodzacej obnizajac temperature niektorych czesci silnika. Ale jest to dodatkowy obieg i dodatkowa jego funkcja. Wtedy tez stosuje sie odpowiednio wieksze chlodnice oleju. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X |
|
Data: 2012-07-10 17:35:40 | |
Autor: de Fresz | |
FJ | |
On 2012-07-10 17:06:36 +0200, Kuczu <qczu666@gmail.com> said:
Wybaczam ;-) Ty rozróżniasz te niuanse, pewnie jeszcze z paru innych Technicznie nie, mi raczej szło o stronę językow±. Ludzie którzy na pierwszy rzut ucha rozróżni± "chlodzenie olejem" od "chlodzenie oleju" i będ± w stanie bez zaj±knięcia podać czym się różni± te konstrukcje, to IMHO jaki¶ dramatycznie niewielki procent. W normalnym silniku olej smaruje elementy ruchome i jednoczesnie, czesciowo, odbiera od nich cieplo. Dodatkowo coraz czesciej stosowane jest chlodzenie denek tlokow poprzez natryskiwanie na nie od spodu oleju. Ale poniewaz osiaga wtedy spora temperature chlodzi sie go w wymienniku lub chlodnicy. Dzieki temu temperatura oleju jest stabilniejsza a stopien smarowania wlasciwy. Czyli jak sam piszesz różnice w stosunku do powiedzmy silnika chłodzonego wiatrem z dodatkow± chłodnic± oleju (w pip długie, nie?) to: - dodatkowe kanały olejowe w głowicy (których w żaden sposób nie widać bez rozebrania silnika na pojedyńcze ¶rubki) - większy rozmiar chłodnicy oleju (w końcu co¶ co widać, o ile ma się porównanie z innymi) - więcej oleju (ile, z pół litra? Tysz go nie widać). Sam chyba przyznasz, że je¶li kto¶ nie interesuje się technikaliami silnikowymi, do¶ć łatwo może jedno z drugim popieprzyć, a i wygodniej (krócej) nazwać to to per "chłodzony olejem" bez wchodzenia w szczegóły. -- Pozdrawiam de Fresz |
|
Data: 2012-07-10 20:30:53 | |
Autor: Kuczu | |
FJ | |
W dniu 2012-07-10 17:35, de Fresz pisze:
Sam chyba przyznasz, że jeśli ktoś nie interesuje się technikaliami Wowczas powinien powiedziec: chlodzony powietrzem i wyposazony w chlodnice oleju. W obu przypadkach bedzie to zdanie prawdziwe. Twoja wersja bedzie prawdziwa tylko w przypadku olejaka. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X |
|
Data: 2012-07-10 19:22:14 | |
Autor: AZ | |
FJ | |
On 2012-07-10, de Fresz <defresz@NOSPAMo2.pl> wrote:
Czemu mieszasz do tego doktorskiego?Nazwa "olejak" AFAIK jest raczej natury zwyczajowej, nie naukowej. A mnie sie wydaje, ze chodzi o to, iz w olejakach glowna funkcje chlodzaca wykonuje olej i ZTCP jest go w tych silnikach ciut wiecej. No bo w sumie taki moj? Ma chlodnice wody i oleju. No to technicznie jest chlodzony woda, olejem no i powietrzem. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-07-10 21:26:31 | |
Autor: Kuczu | |
FJ | |
W dniu 2012-07-10 21:22, AZ pisze:
A mnie sie wydaje, ze chodzi o to, iz w olejakach glowna funkcje W koncu ktos zalapal. Dzieki !! No bo w sumie taki moj? Ma chlodnice wody i oleju. No to technicznie idac tym tropem to jest chlodzony powietrzem ! -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X |
|
Data: 2012-07-10 19:35:53 | |
Autor: AZ | |
FJ | |
On 2012-07-10, Kuczu <qczu666@gmail.com> wrote:
Co nie zmienia faktu ze Marcin N ma racje, ze sie przypierdalasz!!!A mnie sie wydaje, ze chodzi o to, iz w olejakach glowna funkcje Porozmawiajmy o tym. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-07-10 19:36:56 | |
Autor: AZ | |
FJ | |
On 2012-07-10, AZ <artur.zabronski@gmail.com> wrote:
On 2012-07-10, Kuczu <qczu666@gmail.com> wrote:A tak w ogole to przed wykrzyknikiem, znakiem zapytania i kropka nie daje sie spacji. No. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-07-10 22:21:08 | |
Autor: Kuczu | |
FJ | |
W dniu 2012-07-10 21:36, AZ pisze:
A tak w ogole to przed wykrzyknikiem, znakiem zapytania i kropka Pozycja sie poprawila czy dalej jak pipa? -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X |
|
Data: 2012-07-10 20:38:28 | |
Autor: AZ | |
FJ | |
On 2012-07-10, Kuczu <qczu666@gmail.com> wrote:
No. Teraz to jezdze jak VR46. Wszystko dzieki Marcinowi.A tak w ogole to przed wykrzyknikiem, znakiem zapytania i kropka -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-07-10 22:44:30 | |
Autor: Kuczu | |
FJ | |
W dniu 2012-07-10 22:38, AZ pisze:
No. Teraz to jezdze jak VR46. Wszystko dzieki Marcinowi. Dopisales mu sie jako kolega na fejsbuku ? -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X |
|
Data: 2012-07-10 20:53:09 | |
Autor: AZ | |
FJ | |
On 2012-07-10, Kuczu <qczu666@gmail.com> wrote:
W dniu 2012-07-10 22:38, AZ pisze:Czekam az sam mnie zaprosi. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-07-11 00:41:34 | |
Autor: maverik | |
FJ | |
ludzie, motur kupiłem życzcie zdrowia, ja jestem malarzem artyst± nie mechanikiem, chłodzony powietrzem, skończcie i wypijcie zdrowie coby jezdzil nastepne 100 tys
|
|
Data: 2012-07-11 01:15:07 | |
Autor: maverik | |
FJ | |
no i co do fb to tu jest co nieco, codziennie staram się wrzucić jakie¶ ciekawsze projekty/zdjęcia
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=462184253800444&set=a.462184060467130.108870.109486602403546&type=1&theater |
|
Data: 2012-07-10 09:25:25 | |
Autor: OGONek~ | |
FJ | |
Użytkownik "maverik" <biuro_aerograf@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4ffb2477$0$1230
kupiłem, zadowolony, zrobiłem z 50 km, głowica trochę cyka ale to olejak więc pewnie tak ma być, suzuki chodzi gło¶niej Od modelu 1200 miałem wszytkie jego gatunki :-) Ł±cznie z t± z ABS-em. Potem jeszcze koledzy i koledzy kolegów na nich jeĽdzili. Trochę oleju zawsze brały ale ten typ tak ma. -- OGONek~ |