FM Bank po cichu równa do Aliora - 5% na 6m

Data: 2010-08-29 13:07:17
Autor: glaukonWYTNIJTO
FM Bank po cichu równa do Aliora - 5% na 6m
Data: 2010-08-29 04:27:02
Autor: gtoni
FM Bank po cichu równa do Aliora - 5% na 6m
On 29 Sie, 13:07, glaukonWYTNI...@op.pl wrote:
http://www.fmbank.pl/oferta_dla_klientow_indywidualnych_lokaty_terminowe

OOO patrzac na oferte daleeeko im jeszcze do tego rownania!
gtoni

Data: 2010-08-29 13:25:47
Autor: glaukonWYTNIJTO
FM Bank po cichu równa do Aliora - 5% na 6m

OOO patrzac na oferte daleeeko im jeszcze do tego rownania!
gtoni

Chodzi o konkretną konkurencję pt. lokata na pół roku.

Data: 2010-08-29 15:27:57
Autor: Krzysztof

<glaukonWYTNIJTO@op.pl> wrote in message news:63df.0000025d.4c7a43bbnewsgate.onet.pl...

OOO patrzac na oferte daleeeko im jeszcze do tego rownania!
gtoni

Chodzi o konkretną konkurencję pt. lokata na pół roku.

Ale dla jednego produktu, nie warto czasem zaczynac wspolpracy z danym bankiem, zwyczajnie sie nie chce. Ten bank bardzo szybko po starcie obnizal stawki dla depozytow ponizej konkurencji, tzn przez bardzo krotki moment pokazal wysokie oprocentowanie, by potem gwaltownie je obnizyc a konkurencja np. w postaci Opena skutecznie dawala wysoki procent. Takie jednorazowo atrakcyjne produkty to pokazuja sie w roznych instytucjach, ale liczy sie dlugofalowo dobra i konkurencyjna oferta.
Porownanie do Aliora bylo nietrafione, raczej powinno brzmiec, ze FM oferuje lokaty z 'top-owym' oprocentowaniem. FM moze probowac gonic Meritum, itp, natomiast Alior to pozycjonuje sie w innej grupie.

Data: 2010-08-29 15:54:35
Autor: glaukonWYTNIJTO
[...]

Ostatnio nic się nie pokazuje, więc chociaż ten FM chciałem odnotowac...

[...]

Oczywiście chodziło jedynie o aktualnie najlepsze oferty lokat 6m. Poza tym w
żaden sposób mi się te dwa banki nie kojarzą. Z zaczynaniem współpracy jest tak
jak piszesz, ale możliwy jest inny przypadek: rozważałem założenie konta w
Aliorze dla tych lokat, a teraz nie muszę, bo w FM już mam.

Data: 2010-08-29 19:42:19
Autor: Krzysztof

<glaukonWYTNIJTO@op.pl> wrote in message news:63df.00000264.4c7a669bnewsgate.onet.pl...

[...]

Akurat do lokat z max oprocentowanie to lepszy jest Open(Getin-Noble), takze jak sie mysli o dobrych ofertach przez dluzszy czas to warto sprobowac, jezeli jeszcze nie korzystasz (warto z bezplatnym ror, bo obsluga lokat jest wtedy lepsza).
Alior, chyba nigdy w ostatnim czasie nie brylowal specjalnie z oferta lokat w PLN, raczej zawsze byla ona slaba, bez konta oszczednosciowego jakie daje konkurencja. Alior to niezla KK, bylo wczesniej z 1% cashback, takze jak sie spelnia inne warunki... to calkiem niezly produkt oraz w miare konkurencyjne lokaty walutowe w stosunku do Getina (roznice na korzysc dla jednego lub drugiego w zaleznosci od terminu oraz rodzaju waluty).

Data: 2010-08-30 00:21:39
Autor: glaukonWYTNIJTO
[...]

No przecież już pisałem, że ogólnie jest tak jak mówisz, regularnie czytam Twoje
posty o Meritum i OF, Alior rzeczywiście ma słabe lokaty, natomiast chwilowo
mamy ciekawą sytuację, że akurat na 6 m najlepszą ofertę ma Alior i FM.

Data: 2010-08-30 00:36:46
Autor: Krzysztof

<glaukonWYTNIJTO@op.pl> wrote in message news:63df.000002a4.4c7add73newsgate.onet.pl...
[...]

Open i tak jest na I-miejscu, jak ktos chce pozakladac male lokaty na 547.51 ma wtedy ok.5.3% (zamiast 5%), czyli troche lepiej niz pozostali, bo u nich nie da sie az tak optymalizowac.

Data: 2010-08-29 15:58:27
Autor: glaukonWYTNIJTO
FM Bank po cichu równa do Aliora - 5% na 6m

Porownanie do Aliora bylo nietrafione, raczej powinno brzmiec, ze FM oferuje lokaty z 'top-owym' oprocentowaniem.

To fakt.

FM moze probowac gonic Meritum

W 6 m właśnie przegonił. Meritum - 4,60.

Data: 2010-08-29 22:30:18
Autor: Arek
FM Bank po cichu równa do Aliora - 5% na 6m
glaukonWYTNIJTO@op.pl napisał(a) w wiadomości: <63df.00000265.4c7a6783@newsgate.onet.pl>...

FM moze probowac gonic Meritum

W 6 m właśnie przegonił. Meritum - 4,60.

Znaczy się co? FM podniósł 6m? Bo nie znałem jego wcześniejszej oferty.
Jeżeli tak, to może być pierwszy objaw ogólnego podnoszenia?

Arek

Data: 2010-08-29 23:21:41
Autor: Krzysztof

"Arek" <abcdek@poczta.onet.pl.usun_cde.invalid> wrote in message news:i5efs6$4t6$1news.onet.pl...
[...]

Z tym trendem podnoszenia bym nie przesadzal, FM mial przez dlugi czas 6-m na 4% to pewnie nikt nie zakladal, skoro konta oszczednosciowe w innych bankach sa na  ok.4.5%. Na pewno nie ma sensu lokowac kasy na dluzej niz 6-m, bo podwyzki centralne raczej dopiero na wiosne 2011, ale mozliwe, ze rozpoczna juz w pazdzierniku 2010. % w bankach i tak jest oderwany od podstawowej stopy NBP, ale z pewnoscia kolejne podwyzki beda dzialaly rosnaco na % depozytow.

Data: 2010-08-30 01:35:10
Autor: Andrzej Chabasiński
FM Bank po cichu równa do Aliora - 5% na 6m
On 29 Sie, 13:07, glaukonWYTNI...@op.pl wrote:
http://www.fmbank.pl/oferta_dla_klientow_indywidualnych_lokaty_terminowe

Dziękuję za info - dla mnie ta informacja jest cenna; wolę 5% na 6m w
FM niż 4,9% na 9m w Meritum (spośród wszystkich ofert Meritum tę
uważam za najkorzystniejszą). OF nie wchodzi w rachubę ze względu na
konieczność dywersyfikacji środków.

Data: 2010-08-30 16:12:27
Autor: glaukonWYTNIJTO
[...]

Ale dlaczego uważasz 4,9 za korzystniejsze od 5,0 na ten sam okres na tej
drugiej w Meritum?

Data: 2010-08-30 08:02:23
Autor: Andrzej Chabasiński
On 30 Sie, 16:12, glaukonWYTNI...@op.pl wrote:
> [...]
> konieczność dywersyfikacji środków.

Ale dlaczego uważasz 4,9 za korzystniejsze od 5,0 na ten sam okres na tej

Przypuszczam, że chodzi Ci o 5% dla posiadaczy konta w Meritum. Ja
konta nie mam, dlatego do wyboru mam: 6m = 4,5%, 9m = 4,9%, 12m = 5,0%
i 18m = 5,2%.
W kontekście prognozowanych (prędzej czy później) podwyżek stóp
procentowych właśnie ta 9-miesięczna wydaje mi się optymalna.

Data: 2010-08-30 11:22:54
Autor: besides
FM Bank po cichu równa do Aliora - 5% na 6m
Właśnie na przełomie sierpnia i września kończą się półroczne lokaty zakładane na b.dobrych, promocyjnych warunkach. Pewnie bronią się tylko przed wypływem tych środków. Po 20.09 pewnie znowu spadnie.
Bank działa w dość niszowym obszarze i nie zabiega o dużą ilość środków do obrotu. Inaczej niż taki Alior czy Getin.