FM Bank udostępnia adresy e-mail

Data: 2010-03-25 14:49:28
Autor: TP
FM Bank udostępnia adresy e-mail

P.S. Mówiąc serio, można im zrobić jakieś kuku za tą akcję?

Mozesz tym wszystkim 441 klientom wysłać życzenia Wielkanocne np :)

Data: 2010-03-25 15:24:41
Autor: scholastyk
FM Bank udostępnia adresy e-mail

Mozesz tym wszystkim 441 klientom wysłać życzenia Wielkanocne np :)

To bardzo dobry i sympatyczny pomysł.
Myślałem jednak o GIODO czy coś w tym rodzaju :)))

Pozdrawiam
scholastyk

Data: 2010-03-25 16:13:48
Autor: kris
Użytkownik "scholastyk" <scholastyk_WYTNIJTO@czat.onet.pl> napisał w wiadomości news:3461.00000e4d.4bab7229newsgate.onet.pl...

[...]

A czy adres email to dane osobowe?
Czy jestes w stanie zidentyfikowac chociaż jedną osobe z tych 440 adresów?

Krzysiek

Data: 2010-03-25 16:40:53
Autor: Kamil Jońca
"kris" <k1s2z3y4s5z6t7o8f9c0@poczta.onet.pl> writes:

[...]

Może być. adres kupa.8@a.b nie jest, ale waldemar.piotrowski@fm.bank.com już może.
KJ

Zanim wlaczysz komputer, zastanow sie: Czy jestes absolutnie pewien(na), ze nie
jest podlaczany do wyrzutni rakiet?

Data: 2010-03-26 08:54:23
Autor: kris

Użytkownik "Kamil "Jońca"" <kjonca@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:87fx3ojtoa.fsfalfa.kjonca...
"kris" <k1s2z3y4s5z6t7o8f9c0@poczta.onet.pl> writes:
> Może być.
adres kupa.8@a.b nie jest, ale waldemar.piotrowski@fm.bank.com już może.

Nie może.
Waldemarów Piotrowskich jest w Polsce sporo. Nam podstawie samemgo imienia i nazwiska nie jestes w stanie zidentyfikowac osoby.
Gdyby bylo waldemar.piotrowski.warszawa.krucza6@fm.pl to wtedy podpada pod ochrone danych osobowych

Krzysiek

Data: 2010-03-26 09:07:15
Autor: Kamil Jońca
> [...]

Waldemarów Piotrowskich jest w Polsce sporo. Nam podstawie samemgo
imienia i nazwiska nie jestes w stanie zidentyfikowac osoby.

Nie chce  mi się szukać, ale to co powiedziałem to jest +- stanowisko
giodo.
KJ

--
http://blogdebart.pl/2010/03/17/dalsze-przygody-swinki-w-new-jersey/
The man who understands one woman is qualified to understand pretty well

Data: 2010-03-26 09:26:13
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
FM Bank udostępnia adresy e-mail

"Kamil "Jońca"" 87sk7no6a4.fsf@alfa.kjonca

Nie chce  mi się szukać, ale to co powiedziałem to jest +- stanowisko giodo.

Pomiędzy +stanowisko i -stanowisko istnieje różnica równa 2*stanowisko,
więc zastanów się -- to plus czy minus -stanowisko? ;)

Data: 2010-03-26 10:00:44
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
FM Bank udostępnia adresy e-mail

"Eneuel Leszek Ciszewski" hohrns$rkm$1@inews.gazeta.pl

[...]

Czy minus - to plus? :)
Tak Polkomtel zmienia świat na plus? ;)

+ więc zastanów się -- to plus czy minus stanowisko? ;)

BTW minus minus... Ile to jest: 2+2*2+(-1)*(-1) to jest 7 czy -7?
Zależy od tego, czy mówimy (a głupkowaty słuchacz liczy ,,jak leci''
bez zwracania uwagi na kolejność) czy piszemy? Zależy też od tego,
czy liczymy to kalkulatorem ,,zwyczajnym'', czy naukowym. :)

Liczenie zgodne z zasadami arytmetyki daje +7, ale liczenie ,,jak leci'' daje -7. :)

Data: 2010-03-26 11:23:21
Autor: kris

Użytkownik "Kamil "Jońca"" <kjonca@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:87sk7no6a4.fsfalfa.kjonca...
Nie chce  mi się szukać, ale to co powiedziałem to jest +- stanowisko
giodo.

http://www.giodo.gov.pl/319/id_art/973/j/pl/

"Zgodnie z art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (t. j. Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 ze zm.), za dane osobowe uważa się wszelkie informacje dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej. Osobą możliwą do zidentyfikowania jest osoba, której tożsamość można określić bezpośrednio lub pośrednio, w szczególności przez powołanie się na numer identyfikacyjny albo jeden lub kilka specyficznych czynników określających jej cechy fizyczne, fizjologiczne, umysłowe, ekonomiczne, kulturowe lub społeczne (art. 6 ust. 2 ustawy). Stosownie do ust. 3 powołanego przepisu, informacji nie uważa się za umożliwiającą określenie tożsamości osoby, jeżeli wymagałoby to nadmiernych kosztów, czasu i działań."

Krzysiek

Data: 2010-03-26 11:37:17
Autor: Kamil Jońca
[...]

[...]

No i? Bo  już to: http://www.giodo.gov.pl/1520008/id_art/2856/j/pl/
dyskretnie przeoczyłeś.

#v+
Adres poczty elektronicznej należy zatem traktować jako informację,
która potencjalnie może być daną osobową, ale z uwzględnieniem wszelkich
okoliczności występujących w konkretnym przypadku.
#v-
KJ

Linux: The OS people choose without $ 200,000,000 of persuasion.
        -- Mike Coleman

Data: 2010-03-26 13:11:31
Autor: Krzysztof Halasa
FM Bank udostępnia adresy e-mail
"kris" <k1s2z3y4s5z6t7o8f9c0@poczta.onet.pl> writes:

adres kupa.8@a.b nie jest, ale waldemar.piotrowski@fm.bank.com juĹź moĹźe.

Nie moĹźe.
WaldemarĂłw Piotrowskich jest w Polsce sporo. Nam podstawie samemgo
imienia i nazwiska nie jestes w stanie zidentyfikowac osoby.
Gdyby bylo waldemar.piotrowski.warszawa.krucza6@fm.pl to wtedy podpada
pod ochrone danych osobowych

Ochrona danych to jedno i nie bede wnikal, bo mnie to lekko mierzi
w obecnym ksztalcie (w ktorym np. mozna pokazywac osobe oraz podawac jej
imie i nazwisko tak dlugo, jak dlugo nie oskarzamy jej o przestepstwo).

Natomiast chyba zdecydowanie powazniejsza sprawa jest, a przynajmniej
powinna byc, tajemnica bankowa, ktora w tym przypadku bank potraktowal
sobie IMHO dosc dowolnie. Na podstawie adresu email, niezaleznie od tego
czy zawiera imie i nazwisko, bardzo czesto mozna bardzo latwo
zidentyfikowac osobe.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-03-29 03:20:59
Autor: BK
On Mar 26, 2:11 pm, Krzysztof Halasa <k...@pm.waw.pl> wrote:
"kris" <k1s2z3y4s5z6t7o8f...@poczta.onet.pl> writes:

> [...]

sobie IMHO dosc dowolnie. Na podstawie adresu email, niezaleznie od tego
czy zawiera imie i nazwisko, bardzo czesto mozna bardzo latwo

ale tajemnica bankowa obowiazuje przy informacjach zdobytych przy
wykonywaniu czynnosci bankowych, newsletter na witrynie www nie jest
czynnoscia bankowa, nie ma wiec raczej mowy o tajemnicy bankowej

Data: 2010-03-29 18:54:42
Autor: Krzysztof Halasa
BK <bkapuscinski@gmail.com> writes:

ale tajemnica bankowa obowiazuje przy informacjach zdobytych przy
wykonywaniu czynnosci bankowych, newsletter na witrynie www nie jest
czynnoscia bankowa, nie ma wiec raczej mowy o tajemnicy bankowej

No coz, jesli rzeczywiscie te adresy pochodza z takiego wlasnie zrodla,
to formalnie tak jest.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-03-25 19:02:58
Autor: Marcin Mokrzycki
On Thu, 25 Mar 2010 15:24:41 +0100, scholastyk wrote:

Mozesz tym wszystkim 441 klientom wysłać życzenia Wielkanocne np :)

To bardzo dobry i sympatyczny pomysł.
Myślałem jednak o GIODO czy coś w tym rodzaju :)))

No to GIODO też wyślij życzenia :-)

--
Marcin Mokrzycki
gg:659336  o2:mmokrzycki

Data: 2010-03-25 20:11:16
Autor: Zbylut
TP napisal(a):

Mozesz tym wszystkim 441 klientom wysłać życzenia Wielkanocne np :)

wyślij też dedykację dla lamerskich pracowników FM. Było się zgadzać
na newsletter :]

--
pozdrawiam, Zbylut

FM Bank udostępnia adresy e-mail