FM bank - falstart

Data: 2010-03-01 14:12:18
Autor:
FM bank - falstart

Zgodnie z waszą zapowiedzią ;-)  FM bank pojawił się na liście banków na
bfg.pl. Chciałem założyć lokatę. W formularzach, które trzeba było wypełnić,
pojawiła się prośba o podanie nr konta, z którego przyjdzie kaska. Chciałem
upewnić się, czy muszę wysyłać z tego samego konta, na które kaska ma wrócić,
czy mogę z innego. Wykręcam numer do infolinii 801 500 600 i słyszę:
"Informacja od operatora: wykonywanie połączeń zostało zablokowane."

Ale obciachowy falstart. :(  W ten sposób tracą na wiarygodności... A może
ktoś z Was był u nich w oddziale?

Nie wiem, czy wyślę tam kaskę. Mam nadzieję, że to czytają. :)

Data: 2010-03-01 16:16:52
Autor: JanKo
FM bank - falstart
Wykręcam numer do
infolinii 801 500 600 i słyszę: "Informacja od operatora: wykonywanie
połączeń zostało zablokowane."

To tobie wykonywanie połaczeń zostało zablokowane. Pewnie za zaleganie z opłatami ;-)
U mnie SOA#1

Data: 2010-03-01 08:04:45
Autor: Homzik
FM bank - falstart
Albo dzwoniłeś z komórki i się nie udało, spróbuj 22 568 38 38

Data: 2010-03-01 17:26:37
Autor: Zbynek Ltd.
FM bank - falstart
Witam

"W celu zawarcia Umowy konieczne jest okazanie Pracownikowi Banku
przez Klienta zainteresowanego otwarciem Rachunku ROR dokumentu
tożsamości oraz dodatkowo na żądanie Pracownika Banku innego dokumentu"

Drugi dokument? Chyba w d... im się poprzekręcało. Są jeszcze jakieś
banki wymagające drugiego dokumentu do otwarcia rachunku?

   Zbyszek
PGP key: 0x78E9C79E

Data: 2010-03-01 17:37:43
Autor: namikk
FM bank - falstart
  wrote:

Wykręcam numer do infolinii 801
500 600 i słyszę: "Informacja od operatora: wykonywanie połączeń zostało
zablokowane."

Dziś kilka prób połączenia z partyline, wynik: połączenia natychmiast
zrywane.(telefon mój ma się dobrze i działa podobnie jak ja ;-) )

Pozdrawiam

Data: 2010-03-01 22:47:49
Autor: agent73
FM bank - falstart
On Mon, 01 Mar 2010 17:37:43 +0100, namikk <namikk@poczta.onet.pl>
wrote:

Dziś kilka prób połączenia z partyline, wynik: połączenia natychmiast
zrywane.(telefon mój ma się dobrze i działa podobnie jak ja ;-) )

Zakładanie lokat przez Sieć już działa. Nr rachunku do wpłaty środków
przychodzi na e-mail, ale nie opatrzony cyfrowym podpisem. Za to duży
minus!

--
A.

Data: 2010-03-02 09:40:37
Autor: TP
FM bank - falstart

Zakładanie lokat przez Sieć już działa. Nr rachunku do wpłaty środków
przychodzi na e-mail, ale nie opatrzony cyfrowym podpisem. Za to duży
minus!

Czy istnieje w fmbanku jakiś podgląd lokat jak w open lub kompletny brak  jak w meritum?

Data: 2010-03-03 06:50:04
Autor: Jarek Andrzejewski
FM bank - falstart
On 1 Mar, 22:47, agent73 <agent73_no_s...@gazeta.pl> wrote:
On Mon, 01 Mar 2010 17:37:43 +0100, namikk <nam...@poczta.onet.pl>
wrote:

>Dzi kilka pr b po czenia z partyline, wynik: po czenia natychmiast
>zrywane.(telefon m j ma si dobrze i dzia a podobnie jak ja ;-) )

Zak adanie lokat przez Sie ju dzia a. Nr rachunku do wp aty rodk w
przychodzi na e-mail, ale nie opatrzony cyfrowym podpisem. Za to du y
minus!

Potwierdzenie założenia lokaty (PDF) jest podpisane "bezpiecznie i
kwalifikowanie" (dziś dostałem), podobnie jak w Meritum Banku.

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2010-03-03 16:25:27
Autor:
FM bank - falstart
Jarek Andrzejewski <ptja.pl@googlemail.com> napisał(a):
Potwierdzenie za=B3o=BFenia lokaty (PDF) jest podpisane "bezpiecznie i
kwalifikowanie" (dzi=B6 dosta=B3em), podobnie jak w Meritum Banku.

Rzeczywiście, potwierdzenie wygląda OK, z tym, że to moje zawiera błąd: lokata
została założona jako nieodnawialna, tymczasem wg. potwierdzenia jest
odnawialna :/  Partyline twierdzi, że w systemie lokata jest widoczna jako
nieodnawialna. Jak dotąd ani z Meritum, ani z OF nie było tego typu
problemów... Ciekawe, co będzie, gdy przyjdzie dzień wypłaty środków.

Data: 2010-03-03 21:12:36
Autor: agent73
FM bank - falstart
On Wed, 3 Mar 2010 06:50:04 -0800 (PST), Jarek Andrzejewski
<ptja.pl@googlemail.com> wrote:

Potwierdzenie założenia lokaty (PDF) jest podpisane "bezpiecznie i
kwalifikowanie" (dziś dostałem), podobnie jak w Meritum Banku.

Ale ja nie pisałem o "Potwierdzeniu..." tylko o e-mailu z numerem
konta do wpłaty pieniędzy, który przychodzi jako pierwszy! IMHO
_każda_ korespondencja z banku powinna być podpisana, zwłaszcza że
e-maile nie są w żaden sposób szyfrowane i jeśli ktoś bardzo by
chciał, to zmiana treści (np. numeru konta) wiadomości nie podpidanej
cyfrowo nie stanowi większego problemu!

--
A.

Data: 2010-03-01 21:34:26
Autor: pyrith
FM bank - falstart
W dniu 2010-03-01 15:12, assembea.SKASUJ@gazeta.pl pisze:

W formularzach, które trzeba było wypełnić,
pojawiła się prośba o podanie nr konta, z którego przyjdzie kaska. Chciałem
upewnić się, czy muszę wysyłać z tego samego konta, na które kaska ma wrócić

Swoją drogą, patrząc na layout strony FMbanku, szczególnie interfejsu do
zakładania lokat, widać inspiracje z Meritum:) (czytaj: wygląda jak żywcem
zerżnięty z Meritum...) --
pyrith

Data: 2010-03-02 00:52:07
Autor: Jarek Andrzejewski
FM bank - falstart
Żenada... Link "Sprawdź szczegóły" (np. lokaty) prowadzi do adresu
http://10.10.91.10/oferta_dla_klientow_indywidualnych_lokaty_terminowe
Nieskażonym wiedzą o sieciach TCP/IP wyjaśnię: adresy zaczynające się
od 10 nie są dostępne w Internecie, sa to tzw. sieci prywatne i
"nierutowalne" (czyli dostępne tylko w wydzielonych sieciach
wewnętrznych).

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2010-03-02 02:45:36
Autor: Jarek Andrzejewski
FM bank - falstart
Ciekawostka regulaminowo-tabelaryczna: nie ma "kary" za wycofanie
lokaty z kapitalizacją dzienną. Nie znalazłem w dokumentach na stronie
żadnej wzmianki, że miałoby być to mniej niż naliczone do momentu
wypłaty (a przy kapitalizacji dziennej to jest "100%" odsetek).

No, moich parę grosików z Eurobanku już "zagłosowało nogami" :-)

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2010-03-02 12:46:39
Autor: spammtrapp
FM bank - falstart
[...]

Rzeczywiscie. Jest zapis "Wypłata Kapitału lokaty terminowej" ale zgodnie z regulaminem pkt 7 mowi ze "Kapitał Lokaty terminowej – kwota Lokaty terminowej powiększona o skapitalizowane odsetki"

Data: 2010-03-02 18:13:12
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
FM bank - falstart

"spammtrapp" hmitqu$jib$1@news.onet.pl

Rzeczywiscie. Jest zapis "Wypłata Kapitału lokaty terminowej" ale

+ A mogłoby być: ,,Wypłata TYLKO Kapitału lokaty terminowej''

Na ich stronie niejasność goni inną niejasność...

Data: 2010-03-02 13:29:37
Autor: Pyrtek
FM bank - falstart
Jarek Andrzejewski pisze:
[...]

Nie chce mi się teraz szperać i dokładnie cytować, ale prawda jest taka,
że zrywając lokatę z k.d. dostaniesz kapitał lokaty (a odsetki łyknie bank)

--

Tnx. Pzdr.        Pyrtek.

Data: 2010-03-02 14:34:33
Autor: spammtrapp
FM bank - falstart
W dniu 2010-03-02 13:29, Pyrtek pisze:
Nie chce mi się teraz szperać i dokładnie cytować, ale prawda jest taka,
że zrywając lokatę z k.d. dostaniesz kapitał lokaty (a odsetki łyknie bank)

To poszperaj bo:
http://www.fmbank.pl/oferta_dla_klientow_indywidualnych_ror i tam Regulamin rachunkĂłw rozliczeniowych oraz lokat terminowych oferowanych Klientom indywidualnym przez FM Bank S.A.
(http://www.fmbank.pl/pub/Regulaminy/Regulamin_rachunkow_klienci_indywidualni.pdf)
"7) Kapitał Lokaty terminowej – kwota Lokaty terminowej powiększona o skapitalizowane odsetki,"

a tutaj:
"Tabela oprocentowania środków na rachunkach bankowych Klientów indywidualnych w FM Bank S.A."
(http://www.fmbank.pl/pub/Tabele/Tabela_oprocentowania_klienci_indywidualni.pdf)
Likwidacja lokaty przed terminem: Wypłata Kapitału
lokaty terminowej

Data: 2010-03-02 05:41:50
Autor: Jarek Andrzejewski
FM bank - falstart
On 2 Mar, 14:34, spammtrapp <gdzies...@w.necie> wrote:
> [...]

> że zrywając lokatę z k.d. dostaniesz kapitał lokaty (a odsetki łyknie bank)

Regulamin rachunków rozliczeniowych oraz lokat terminowych oferowanych
[...]

Ciekawe czy zmienią regulaminy i definicje. Ja w każdym razie mam
zamiar się upierać w razie czego (PDFy i maile zachowam, ale i tak mam
nadzieję, że nie postąpią jak niesławny Alior).

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2010-03-02 15:46:47
Autor: spammtrapp
FM bank - falstart
Ciekawe czy zmienią regulaminy i definicje. Ja w każdym razie mam
zamiar się upierać w razie czego (PDFy i maile zachowam, ale i tak mam
nadzieję, że nie postąpią jak niesławny Alior).

Rownież zapisalem sobie kopie :)

Data: 2010-03-02 18:21:42
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
FM bank - falstart

"spammtrapp" hmj8cm$jcj$1@news.onet.pl

> [...]
> zamiar się upierać w razie czego (PDFy i maile zachowam, ale i tak mam
> nadzieję, że nie postąpią jak niesławny Alior).

I już wszystko ;) jasne... Już wiem, po co ktoś chowa nóż w kieszeni... ;)

    "kashmiri" hmj26c$to$1@news.onet.pl

    > Po prostu nóż się w kieszeni otwiera...

    Po co nosisz noże w kieszeniach? Noś pistolety,
    rewolwery, granaty, gazy łzawiące... Po co Ci noże? :)

Data: 2010-03-02 19:30:10
Autor: glaukonWYTNIJTO
FM bank - falstart
Dzisiaj w placówce (Warszawa, ul. Okopowa) nie chcieli mi założyc konta,
wyjaśniając, że pierwszy tydzień działalności jest dedykowany ich byłym klientom
z funduszu mikro. Czy to wymówka jednostkowa, czy globalna?

Data: 2010-03-03 15:56:40
Autor: Jooseff
FM bank - falstart
Dnia 02-03-2010 o 19:30:10 <glaukonWYTNIJTO@op.pl> napisał(a):

Dzisiaj w placówce (Warszawa, ul. Okopowa) nie chcieli mi założyc konta,
wyjaśniając, że pierwszy tydzień działalności jest dedykowany ich byłym  klientom
z funduszu mikro. Czy to wymówka jednostkowa, czy globalna?

Jednostkowa.
W Poznaniu przy Sczanieckiej bez problemu.

--
Pozdrowienia,
Jooseff

Data: 2010-03-03 18:59:27
Autor: glaukonWYTNIJTO
FM bank - falstart

> [...]
> z funduszu mikro. Czy to wymówka jednostkowa, czy globalna?

Jednostkowa.
W Poznaniu przy Sczanieckiej bez problemu.

A w Meritum założyli mi dzisiaj od ręki. Minus dla FM, chociaż nie zamierzam im
odpuścic tego konta :)

Data: 2010-03-03 15:57:31
Autor: Piotr P.
FM bank - falstart
glaukonWYTNIJTO@op.pl wrote:
Dzisiaj w placówce (Warszawa, ul. Okopowa) nie chcieli mi założyc konta,
wyjaśniając, że pierwszy tydzień działalności jest dedykowany ich byłym klientom
z funduszu mikro. Czy to wymówka jednostkowa, czy globalna?

W Szczecinie kolega był wczoraj ich pierwszym klientem ale też mu nie założyli, gdyż nie wiedzieli jak obsługiwać system. Podobno jutro mają już wiedzieć :)

Pozdrowienia,
Piotr

Data: 2010-03-03 19:20:35
Autor: olivia heinz
FM bank - falstart

Brak mi słów jak czytam te głupoty. Ludzie czy wy macie pojęcie o nowo powstałych bankach ??? Wątpię !!!
Sama pracowałam kiedyś nowym banku i wiem jaka to syzyfowa praca. Zresztą kto mądry idzie do banku który działa od dwóch dni, moim zdaniem tylko abderyta.

Data: 2010-03-03 21:01:51
Autor: MarekZ
FM bank - falstart
Użytkownik "olivia heinz" <betiinaidoo84@WYTNIJ_TOwp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hmmcq3$qs4$1@z-news.wcss.wroc.pl...

[...]

Ciekawe podejście.

A ile dni powinien już działać bank, aby można tam było pójść nie narażając się na zarzut bycia głupkiem?

Załóżmy, że przez pięćdziesiąt pierwszych dni nikt tam nie pójdzie. Czy w 51. dniu wszystko już będzie okej?

Data: 2010-03-13 16:01:22
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
FM bank - falstart

"MarekZ" hmmf1d$mvo$1@srv.cyf-kr.edu.pl

A ile dni powinien już działać bank, aby można tam było pójść nie narażając
się na zarzut bycia głupkiem?

Regulują to specjalne ustawy -- 3 dni, 4 godziny i 17 minut.

Załóżmy, że przez pięćdziesiąt pierwszych dni nikt tam nie pójdzie. Czy w
51. dniu wszystko już będzie okej?

Przez 50 dni oprocentowanie depozytów na poziomie 0% a kredytów -- 100%?
A tak nagle 51 dnia mamy odpowiednio 5% i 20%? Wątpię w to, aby tak się stało... ;)

-=-

Albo inaczej -- głupek chadza do nowego banku a mądry do Providenta. :)
A nie... To Provident chadza do klienta... ;) (aby zobaczyć naocznie,
czy w razie czego ;) można coś klientowi zabrać?)

Dla mnie FM ma wadę -- nie widzę swoich lokat w FM przez szybkę swojego monitora. :)
(więc nie wiem, czy dobrze im w nowym lokum)

I ma zaletę -- ale tylko dla mnie. Zaletę tę widzę po przeczytaniu
jego regulaminów i umów. :) Na moje oko FM ,,nie kręci'' na wzór
innych banków i quasi-banków. :) Ale może po prostu starzeję się
i nie dostrzegam haczyków. :)

Szansa na to, że FM upadnie, zanim dożyje 51 dnia,
kiedy to do niego przybędą ludzie mądrzy, jest mała. :)

IMO jest odwrotnie -- mądry idzie do nowego banku lub do bardzo starego.
Nowe banki zwykle lepiej traktują klientów niż banki stare.
A te bardzo stare zazwyczaj są mocne. :)

Fundusz (wiadomy) gwarantuje, więc ryzyko dla klienta małe,
W razie kłopotów można zabrać cały szmal wraz z odsetkami,
więc potrzeba nagłego krachu, a ten raczej w pierwszych
50 dniach nie następuje nigdy. :)

Zna ktoś bank, który upadł w swych pierwszych 50 dniach?
Upadały raczej później. :)

Data: 2010-03-03 19:28:12
Autor: olivia heinz
FM bank - falstart

A tak poza tym to w nowych bankach, często zdarza się awaria sytemu lub ograniczony dostęp.  a z tego co wiem to FM Bank rozpoczął działalność od 01 marca, zaledwie 3 dni i rozumiem, że jeszcze nie wszystko funkcjonuje tak jak powinno :)
Jestem z pracownikami FM Banku, trzymam za Was kciuki :)

Data: 2010-03-13 16:03:04
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
FM bank - falstart

"olivia heinz" hmmd8c$r48$1@z-news.wcss.wroc.pl

[...]

Więc Polbank stale jest nowy a ING od samego początku (gdy był jeszcze śląskim) jest stary.

FM bank - falstart