FM1 czy AM3+ ?

Data: 2011-11-15 12:36:49
Autor: Q
FM1 czy AM3+ ?
Szukam zestawu plyta z grafika + proc + ram.
Oczywiscie im mocniejsza integra tym lepiej.
Porownalem mozliwosci HD 42xx z HD 65xx
i (mimo, ze nie gram az tak sporo) chce jednak tego 65xx :).

Widze tylko, ze moge miec problem z doborem procesora -
- na rynku nie ma zbyt wielu modeli a te co sa ...sa drogie.

Czy warto wchodzic teraz w FM1?
(plyta na A75 (z USB 3.0) do 300-400zl + procesor do 400-450zl)

Czy zestaw na AM3/AM3+ za ta sama kwote bedzie mocniejszy?
(chodzi o procesor - to, ze integra bedzie slabsza to wiem :)

Data: 2011-11-15 13:09:51
Autor: Vituniu
FM1 czy AM3+ ?
Czy warto wchodzic teraz w FM1?

Warto czy nie, to juz Ty musisz ocenic.

Generalnie warto jednak wiedziec, ze najprawdopodobniej FM1 zniknie w przyszlym roku, zastapiona FM2, oraz ze nie nalezy tez zanadto liczyc na procesory z rdzeniami Bulldozer na te podstawke.

Ponadto, z racji tego, ze zintegrowana grafika korzysta z pamieci systemowej na rownych prawach z procesorem warto tez przewidziec dodatkowy budzet na szybkie moduly RAM.

Z drugiej strony - 65W TDP pod jednym wiatrakiem na plycie ITX...
Ciche, wydajne, mieszczace sie w pudelku po butach....
To, przynajmniej dla mnie, jest kuszace. :)

Czy zestaw na AM3/AM3+ za ta sama kwote bedzie mocniejszy?

Pewnie nie, ale za to bedzie zdecydowanie latwiejszy w ewentualnej rozbudowie, czy tez wrecz ja umozliwi. pozdrawiam,
Vituniu.

FM1 czy AM3+ ?